PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Kundtjänst har ingen aning. Du för helt enkelt ha tålamod som jag nämnde tidigare, och se vilken modell du får.

Varför detta stress?

aa precis kundtjänst har ingen aning när jag frågade tänkte avbeställa annars om det är den gamla för vill ha den nya

Permalänk
Medlem

får vänta o se till nästa vecka då jag får den ifrån netonnet
hoppas det är den nya modellen CFI-11xx

Permalänk

Jag hade varit gladare om jag fick den
gamla modellen, och det kommer visa sig med mer reviews.
Man tar inte bort en tredjedel av kylaren och plockar bort nästan alla koppar, utan att det blir sämre. Logiskt!

Sony gjorde det för att spara pengar inget annat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Jag tror de fattat vinkeln nu, så tagga ner!

Jag hade hade varit gladare om jag fick den
gamla modellen, och det kommer visa sig med mer reviews.
Man tar inte bort en tredjedel av kylaren och plockar bort nästan alla koppar, utan att det blir sämre. Logiskt!

Sony gjorde det för att spara pengar inget annat!

har gjort research stämmer sony tog bort många saker för att tydligen tjäna på ps5an
mindre heatsink osv tog bort koppardelarna osv
vissa säger den gamla är bättre vissa säger den nya är bättre
men tydligen är den nya tystare rent tekniks sätt men man märker ej skillnaden
men den nya blir mycket varmare då dem tog bort en del av heatsinket eller vad det kallas rätta mig om jag har fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Jag tror de fattat vinkeln nu, så tagga ner!

Jag hade varit gladare om jag fick den
gamla modellen, och det kommer visa sig med mer reviews.
Man tar inte bort en tredjedel av kylaren och plockar bort nästan alla koppar, utan att det blir sämre. Logiskt!

Sony gjorde det för att spara pengar inget annat!

Första videon som spreds som en löpeld var från han Austin Evans, och han är sista personen jag skulle vända mig till om jag vill ha svar på tekniska detaljer.

har kommit bättre källor nu som säger att nya varianten är svalare och kyler enheten bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Första videon som spreds som en löpeld var från han Austin Evans, och han är sista personen jag skulle vända mig till om jag vill ha svar på tekniska detaljer.

har kommit bättre källor nu som säger att nya varianten är svalare och kyler enheten bättre.

precis exakt vad jag hade i huvudet kom du ut med

Permalänk
Medlem

Ni som har beställt från MM (fysiskt). Hur har ni gjort? Det går ju inte förhandsboka online, så därför undrar jag om det går att förhandsboka hos de fysiskt helt random eller måste man göra det när ps5 har kommit in på lagret (på hemsidan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streets:

Ni som har beställt från MM (fysiskt). Hur har ni gjort? Det går ju inte förhandsboka online, så därför undrar jag om det går att förhandsboka hos de fysiskt helt random eller måste man göra det när ps5 har kommit in på lagret (på hemsidan)

När det gick att förhandsboka så stod det på deras hemsida "går endast att boka i butik" nu verkar det dock som att det är fullbokat. När jag bokade mitt gick jag in på MM i Göteborg och betalade 50% handpenning vilket var minimum där och det tog två veckor att få konsolen.

Permalänk

Nu när Gran Turismo 7 har fått ett datum så undrar jag vart kan jag boka ps5? har inga problem att vänta 5-6 månader. Är min enda val att kolla på lagerstatus i olika butiker varje dag?

Permalänk
Skrivet av sardss6110:

Vet du om man kan få notiser till mobil (mail, sms etc). Orkar inte sitta vid datorn 24/7😂

Med gratisversionen kan du få ett mail direkt när en sida förändras, och med betalversionen (ca 150 kronor per månad) kan du få en pushnotis från deras app eller meddelande genom flera olika meddelandetjänster.

Jag beställde för övrigt DE från Power klockan 15:00 idag, och har redan fått information om att den har packats och skickats från deras lager. Så riktigt snabba ryck där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av terminator94zozo:

Nu när Gran Turismo 7 har fått ett datum så undrar jag vart kan jag boka ps5? har inga problem att vänta 5-6 månader. Är min enda val att kolla på lagerstatus i olika butiker varje dag?

Gå till Mediamarkt och skriv upp dig så får du nog en inom någon månad

Permalänk

Beställde ett DE på NetOnNet i onsdags utan expressfrakt och kan nu hämta det hos ombud. BIIG!

Permalänk
Medlem
Skrivet av McBasketball:

Beställde ett DE på NetOnNet i onsdags utan expressfrakt och kan nu hämta det hos ombud. BIIG!

Mitt är också redo att hämtas ut, och jag valde expressfrakt. Allt tar längre att levereras hit upp ändå. Skickades din samma dag som beställning?

Permalänk
Skrivet av Lovenjus:

Mitt är också redo att hämtas ut, och jag valde expressfrakt. Allt tar längre att levereras hit upp ändå. Skickades din samma dag som beställning?

Fick mail att de bokat frakt igår förmiddags och så hämtades det upp på centrallagret på eftermiddagen. Bor bara 40 min bort så gick direkt till terminal och sen utkörd till ombud nu på morgonen.

Permalänk

Tror ni det släpps några i dag eller till helgen eller får man vänta till nästa vecka?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Och där var den slut. Kan inte ha varit många enheter.

Permalänk

Puh. Såg ditt inlägg och köpte samma minut. Tackar!

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Och där var den slut. Kan inte ha varit många enheter.

Jag kollade tre minuter efter länken postades.
Redan slut.

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Och där var den slut. Kan inte ha varit många enheter.

Typiskt att man satt mitt inne i en föreläsning och inte såg mejlnotisen..

Permalänk
Medlem

Inet fick in 1st digital men slut nu

Permalänk
Medlem

NetOnNet har standard igen.

Edit. Slut.

Permalänk
Skrivet av bugulu:

NetOnNet har standard igen.

Edit. Slut.

Skojar du nu?
Isf lär de släppa en maskin i timmen typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

NetOnNet har standard igen.

Edit. Slut.

Jag plockade den, var ren tur för jag fick för mig att kolla netonnet precis så fanns den i lager

En fråga dock, såg att det fanns 2 olika varianter men påda har disc versionen och kostar 5990kr, dock olika artikelnummer. Vad är skillnaden? Står "nyhet" på den ena.

Ena har artikelnummer 1012886 och andra har 1020350

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk
Medlem
Skrivet av floiyd:

Jag plockade den, var ren tur för jag fick för mig att kolla netonnet precis så fanns den i lager

En fråga dock, såg att det fanns 2 olika varianter men påda har disc versionen och kostar 5990kr, dock olika artikelnummer. Vad är skillnaden? Står "nyhet" på den ena.

Ena har artikelnummer 1012886 och andra har 1020350

det högre artikelnumret är 1116. det lägre 1016

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björklund:

Skojar du nu?
Isf lär de släppa en maskin i timmen typ.

Det är möjligt att deras släpp är på grund av folk som har bokat tidigare, men nu får sina ordrar makulerade en efter en. Så därmed kommer det några enstaka i taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

det högre artikelnumret är 1116. det lägre 1016

alla kanske får den nya alltså 1116 för den gamla tillverkas ej tror ej

Permalänk

Asså hatar man kollar bort i nån minut och då släpps några. Blir nu att ladda om sidan varje sekund i några timmar fram

Permalänk

Min skickades idag ifrån Kjell&Co ser i postnordsapp att förväntat leveransdag är på måndag, levererar inte postnord till ombud på lördag? Bor i småland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av floiyd:

Jag plockade den, var ren tur för jag fick för mig att kolla netonnet precis så fanns den i lager

En fråga dock, såg att det fanns 2 olika varianter men påda har disc versionen och kostar 5990kr, dock olika artikelnummer. Vad är skillnaden? Står "nyhet" på den ena.

Ena har artikelnummer 1012886 och andra har 1020350

Lyckades lägga en beställning, hur ser orderstatus ut i din? Vet inte om jag kommer få sitta och vänta i flera veckor eller om jag lyckades knipa en av de som var inne:)