PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovenjus:

Står fortfarande "mottagen" på ordern hos Netonnet, men när jag kollar på klockslaget så är jag inte helt säker på att jag hann i tid. Har inte fått mejl än att jag beställde försent dock. Vi får se om den går igenom.

Samma sak för mig. När jag kollar mailet sä står det att varan tyvärr är slut i lager, att de inte vet när de förväntas få in den igen och att jag ska få mail inom ett dygn med vidare information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeras91:

Samma sak för mig. När jag kollar mailet sä står det att varan tyvärr är slut i lager, att de inte vet när de förväntas få in den igen och att jag ska få mail inom ett dygn med vidare information.

Vilken tid fick du det mejlet? Det står inget sådant i mitt mejl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovenjus:

Vilken tid fick du det mejlet? Det står inget sådant i mitt mejl

NetOnNet tenderar vara snabba att på att skicka ut paketen. Du borde ha e-post snart om att de har skickat ut paketet med försändelse-id. Har du inte det men får ingen e-post om att den är slut så bör du nog kontakta deras kundsupport och höra. De är rätt bra och kan svara rätt snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovenjus:

Vilken tid fick du det mejlet? Det står inget sådant i mitt mejl

09.38, det står i orderbekräftelsen under rubriken: hit kommer dina prylar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeras91:

09.38, det står i orderbekräftelsen under rubriken: hit kommer dina prylar.

Jag chattade med dom och har fått bekräftat att jag hann paxa en

Permalänk

Nu står det att det finns i lager om man köper via företag, nån som vet om detta stämmer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovenjus:

Jag chattade med dom och har fått bekräftat att jag hann paxa en

Jag skrev också nu i chatten och enligt henne hann jag också paxa en, skulle skickas inom 3-4 dagar så hoppas👌

Permalänk
Skrivet av Bennyjesus:

Nu står det att det finns i lager om man köper via företag, nån som vet om detta stämmer?

Vart / Vilken butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kennhardy:

Vart / Vilken butik?

via Netonnets hemsida. Ändra bara från privat till företag, så finns den i lager. Men du måste handla genom ett ORGnr då.

Permalänk
Skrivet av Hasson39:

via Netonnets hemsida. Ändra bara från privat till företag, så finns den i lager. Men du måste handla genom ett ORGnr då.

Snyggt. Tack för tipset! Jag var inloggad så förstod inte helt hur man bytte till företag. Utloggad var det enkelt - raden uppe till höger på sidan. Som tur är jag egenföretagare så nu är det beställd. Får se om det dyker upp något på dörren kommande dagarna eller om lagerstatus helt enkelt är fel

Dock lustigt att dom har en egen lagerlista / inventariesaldo för företagare och privatpersoner.

Permalänk

Chattade precis med NetonNet och kan förvänta mig leverans på måndag alt. tisdag. BIIG!

Permalänk
Medlem

Ja tydligen får jag inte min amazon ps5 för att de har get mig pengarna tillbaka, även då jag har sagt flertal gånger jag vill ha produkten och att de kan dra pengarna. Men ja efter 1 månad blir jag ändå utan haha fml.

Permalänk
Medlem

Jag fick också tag i en från netonnet. Leverans imorgon eller fredag. Förmodligen imorgon då lagret är nära

Permalänk

Sjukt. Beställde från Netonet kl 09.00 i morse. 11.00 fick jag mail om att det var skickat. Hemleverans imorn mellan 17-22 (om allt går som det ska...). Det tog lång tid att komma hit men nu var det snabba puckar! Woop!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne88:

Ja tydligen får jag inte min amazon ps5 för att de har get mig pengarna tillbaka, även då jag har sagt flertal gånger jag vill ha produkten och att de kan dra pengarna. Men ja efter 1 månad blir jag ändå utan haha fml.

Min vän fick refund och hämtade ut sin ändå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne88:

Ja tydligen får jag inte min amazon ps5 för att de har get mig pengarna tillbaka, även då jag har sagt flertal gånger jag vill ha produkten och att de kan dra pengarna. Men ja efter 1 månad blir jag ändå utan haha fml.

Om de har skickat den till dig så är det bara hämta ut den och be dem debitera pengarna från ditt konto igen.

Permalänk
Medlem

Ja de kam debitera om man har hämtat ut men tydligen så har inte kommit iväg då den har returnerats till de. Har ju inte fått möjligheten att ta ut därför kan de inte skicka den igen

Permalänk

varför har de släppt den klockan 9 på morgonen? hur fan ska jag hinna o beställa en när jag har föreläsning.
netonnet suger

Permalänk

NetOnNet företag

Har nu chattat med NetOnNet angående en beställning som jag gjorde efter lunch och enligt dom så finns det enheter för företag fortfarande. Oklart varför dom har gjort det så...

Min ska skickas imorgon tydligen!

Tack för info förresten om att den fanns för företag, gjorde att min jakt verkar vara över.

Permalänk

Jag lade beställning för företag idag klockan 14:15. Vid 16:21 var den plockat och packad. Leverans imorgon 08-17. Snabbt och smidigt

Permalänk
Avstängd

Någon som fått sin Ps5 Digital Edition från Amazon som kunde beställas förra veckan?

Permalänk
Medlem

Gjorde en bokning hos Mediamarkt och betalade fullt pris trots att det står fullbokat på deras hemsida. Han ja köpte av sa att ja borde ha den inom 1 vecka och skrev även det i mitt kvitto. Vad tror ni chansen är att ja får den inom en vecka?

Permalänk
Medlem

nu är det slut för företag på NoN

Permalänk
Medlem

Känns sjukt att det är så svårt för folk att fortfarande att få tag i konsoler, när man själv köpte en direkt från neonet i december förra året, utan att förboka

Permalänk
Skrivet av Raymak:

Gjorde en bokning hos Mediamarkt och betalade fullt pris trots att det står fullbokat på deras hemsida. Han ja köpte av sa att ja borde ha den inom 1 vecka och skrev även det i mitt kvitto. Vad tror ni chansen är att ja får den inom en vecka?

Drog du till en fysisk butik då eller bara ringde in?

Permalänk

Hämtade ut mitt de på mm i Täby idag. Äntligen! Beställde i butik 8/8

Permalänk
Medlem
Skrivet av rofferuffpuff:

Hämtade ut mitt de på mm i Täby idag. Äntligen! Beställde i butik 8/8

Fick du tjata på dom eller ringde dom själva?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrP3pper:

Någon som fått sin Ps5 Digital Edition från Amazon som kunde beställas förra veckan?

Jag beställde förra veckan. Står fortfarande med status "Beställning lagd" och är alltså inte skickad. Jag chattade med kundtjänsten och de sade att pga "systemfel" så hade ps5:at aldrig lämnat lagret men att de "eskalerat" ärendet vidare till lagret och att jag ska kontakta dem om de inte kommit fram innan imorgon kväll. Nu ser det ju ut att så bli fallet. Börjar bli lite orolig!

Permalänk
Skrivet av Raymak:

Fick du tjata på dom eller ringde dom själva?

De ringde upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av WickedWookie:

Har du fått ditt packat/levererat?
Jag kontaktade netonnet igår som bekräftade att jag hann boka ett, men ordern står fortfarande bara som "mottagen", så börjar bli lite nojjig.

Väljer man gratisfrakt är leveranstiden 3-4 dagar...Väljer du express skickar de samma dag.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42