Sitter här och funderar på att köpa ny mobil och valet blir nog en Samsung.
På Samsungs webbshop har studenter upp till 20% rabatt och det lockar ju till ett köp där.
Men frågan är vågar jag köpa från den sidan? Den har ju så dåligt betyg på prisjakt.
Sitter här och funderar på att köpa ny mobil och valet blir nog en Samsung.
På Samsungs webbshop har studenter upp till 20% rabatt och det lockar ju till ett köp där.
Men frågan är vågar jag köpa från den sidan? Den har ju så dåligt betyg på prisjakt.
Tja, jag har bara köpt en TV därifrån men har fått teknisk support snabbt och hjälpsamt. Leveransen var också bra, de bar upp den trots att de inte skulle göra det enligt informationen och den kom några dagar snabbare än beräknat om jag minns rätt.
En aspekt är ju att butikerna ofta hänvisar till tillverkaren för en del saker och det kan bli lite jobbigt att hamna mellan dem liksom, men det slipper man ju om man köper direkt från tillverkaren.
Tja, jag har bara köpt en TV därifrån men har fått teknisk support snabbt och hjälpsamt. Leveransen var också bra, de bar upp den trots att de inte skulle göra det enligt informationen och den kom några dagar snabbare än beräknat om jag minns rätt.
En aspekt är ju att butikerna ofta hänvisar till tillverkaren för en del saker och det kan bli lite jobbigt att hamna mellan dem liksom, men det slipper man ju om man köper direkt från tillverkaren.
Eller som jag har upplevt det, att folk bara skriver när de är missnljda, men ingenting när de är [nöjda], vilket dock ger en felaktig helhetsbedömning. Därför bör alla (eller åtminstone majoriteten) av användare/köpare get ett omdöme, även om det är positivt.
Själv har jag aldrig handlat direkt av Samsung, och inte heller behövt använt mig av deras support, men jag får känslan av att deras webbshop är bra, tillika support.
Köpte en mobil för 2 veckor sen därifrån, inget att klaga på, fri hemleverans och 30% billigare än närmaste på prisjakt. Har du inte benify, kan du ju skaffa benify privat för 29kr innan. Det gav väl en sisådär 20-30% rabatt på köpet.
Eller som jag har upplevt det, att folk bara skriver när de är missnljda, men ingenting när de är [nöjda], vilket dock ger en felaktig helhetsbedömning. Därför bör alla (eller åtminstone majoriteten) av användare/köpare get ett omdöme, även om det är positivt.
Själv har jag aldrig handlat direkt av Samsung, och inte heller behövt använt mig av deras support, men jag får känslan av att deras webbshop är bra, tillika support.
Jo så kan det såklart vara, men varför har då inte andra företag på prisjakt samma andel missnöjda recensioner. Kan det vara pga att andra företag har lagt in så man kan recensera direkt efter köp och Samsung kanske valt bort att göra så? Vilket kan leda till att många är positiva och inte hunnit/kommer få en negativ upplevelse med ex supporten för de andra butikerna.
Skrivet av PeoplesMC:
Köpte en mobil för 2 veckor sen därifrån, inget att klaga på, fri hemleverans och 30% billigare än närmaste på prisjakt. Har du inte benify, kan du ju skaffa benify privat för 29kr innan. Det gav väl en sisådär 20-30% rabatt på köpet.
Jo så kan det såklart vara, men varför har då inte andra företag på prisjakt samma andel missnöjda recensioner. Kan det vara pga att andra företag har lagt in så man kan recensera direkt efter köp och Samsung kanske valt bort att göra så? Vilket kan leda till att många är positiva och inte hunnit/kommer få en negativ upplevelse med ex supporten för de andra butikerna.
Jo så kan det såklart vara, men varför har då inte andra företag på prisjakt samma andel missnöjda recensioner. Kan det vara pga att andra företag har lagt in så man kan recensera direkt efter köp och Samsung kanske valt bort att göra så? Vilket kan leda till att många är positiva och inte hunnit/kommer få en negativ upplevelse med ex supporten för de andra butikerna.
Det där är riktigt fult. Jag brukar bara klicka bort förfrågan om att recensera direkt efter köp innan leveransen, men egentligen borde man automatiskt sätta det lägsta betyget. "Företaget pushade för att jag skulle recensera innan leverans så då får jag helt enkelt recensera vad jag har, d.v.s. inget, och då kan inte betyget bli mer än 0"