PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av Emilsaleyba:

Jag beställde min från amazon i torsdags och jag fick den igår till mitt närmsta ombud

Tog du det snabba alternativet på frakten?

Vilken variant fick du CFI-10xx/CFI-11xx?

Permalänk
Skrivet av Ballwaterboy:

Tog du det snabba alternativet på frakten?

Vilken variant fick du CFI-10xx/CFI-11xx?

Jag tog den vanliga frakten som var gratis. Fick CFI-11

Permalänk
Skrivet av Emilsaleyba:

Jag tog den vanliga frakten som var gratis. Fick CFI-11

Själv tog jag express bor i Stockholm, så Amazon kan pynta tillbaka för snabb frakten.

Permalänk
Medlem

Äre nån som vet vilka fraktföretag amazon använder? Står att mitt paket ska komma imon runt 20.00 tiden. Men tvekar starkt på det om det är med postnord iallafall. Skulle suga om man beställt med prioriterad frakt och dem segar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plonko:

Äre nån som vet vilka fraktföretag amazon använder? Står att mitt paket ska komma imon runt 20.00 tiden. Men tvekar starkt på det om det är med postnord iallafall. Skulle suga om man beställt med prioriterad frakt och dem segar...

PostNord, Bring, Airmee samt UPS är dom vanligaste. Jag har även varit med om att beställningar från Amazon.se skickats med DHL Express och Royal Mail men då skickades varorna från ett lager i Storbritannien.

Såvida det inte blivit något knas i Amazons system så packas din order nog på det svenska lagret i Eskilstuna i natt och kommer fram till dig med PostNord imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Själv tog jag express bor i Stockholm, så Amazon kan pynta tillbaka för snabb frakten.

Testat att höra av dig till Amazons kundtjänst? När jag valt prioriterad frakt på Amazon och vissa varor i beställningen inte kommit fram på utlovad dag så betalades hela fraktkostnaden för beställningen tillbaka automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolonial:

PostNord, Bring, Airmee samt UPS är dom vanligaste. Jag har även varit med om att beställningar från Amazon.se skickats med DHL Express och Royal Mail men då skickades varorna från ett lager i Storbritannien.

Såvida det inte blivit något knas i Amazons system så packas din order nog på det svenska lagret i Eskilstuna i natt och kommer fram till dig med PostNord imorgon.

Får hoppas på det🙏 är redigt taggad att få sluta jobbet och spendera 5 timmar med demon souls

Permalänk
Skrivet av Plonko:

Får hoppas på det🙏 är redigt taggad att få sluta jobbet och spendera 5 timmar med demon souls

Ser det ut som att det blir lir ikväll?

Permalänk

Vad tror ni om chanserna för ett drop denna vecka? Några tecken om nåt som är på gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuelhedberg:

Vad tror ni om chanserna för ett drop denna vecka? Några tecken om nåt som är på gång?

Har inte varit med så länge i jakten på en ps5 men förra veckan öppnade Netonnet sin sida för ps5 igen så det verkade som ett tecken på att de skulle ha ett drop. Blev ju dock inget av detta förra veckan men kanske denna?

Hoppas verkligen det blir ett nytt drop på något ställe snart i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Ser det ut som att det blir lir ikväll?

Ser ut som det, verkar som att paketet är på g ifall nu inte postnord segar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plonko:

Ser ut som det, verkar som att paketet är på g ifall nu inte postnord segar

Glad för din skull!

Känns som att jag aldrig kommer få tag på ett :'3

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallb0rn:

Glad för din skull!

Känns som att jag aldrig kommer få tag på ett :'3

Ställ in din webbläsare att ha en startflik med denna tråd så att du går in här varje gång du öppnar webbläsaren. Jag har fått tag i totalt 3 st, en till mig själv, en till min syster och hennes kille och en till min kusin genom denna tråd. Vi har beställt från Amazon, CDON och webhallen som alla levererat dagen efter med Postnord och Instabox. Det tog ca 1 månad att få hem 3 st och då var det i samband med Suezkanal haveriet

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leinhart:

Ställ in din webbläsare att ha en startflik med denna tråd så att du går in här varje gång du öppnar webbläsaren. Jag har fått tag i totalt 3 st, en till mig själv, en till min syster och hennes kille och en till min kusin genom denna tråd. Vi har beställt från Amazon, CDON och webhallen som alla levererat dagen efter med Postnord och Instabox. Det tog ca 1 månad att få hem 3 st och då var det i samband med Suezkanal haveriet

Okej!
Tack bubben, jag ska fortsätta kämpa

Permalänk
Medlem

Tror ni att det blir något drop denna veckan?

Permalänk
Skrivet av anon17:

Tror ni att det blir något drop denna veckan?

Läser folk tråden i överhuvudtaget?
Fall du bläddrar upp lite, så ser du vad som precis har skrivits..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plonko:

Äre nån som vet vilka fraktföretag amazon använder? Står att mitt paket ska komma imon runt 20.00 tiden. Men tvekar starkt på det om det är med postnord iallafall. Skulle suga om man beställt med prioriterad frakt och dem segar...

Det heter Early Bird och är lite lurigt för att en gång när jag beställde delar till motorcykeln och fick samma avisering som dig så släpptes paketet typ 6 på morgonen utanför min dörr.

Permalänk

Får en känsla av att ett större drop är på ingång från flera webbaktörer om man försöker tyda tidigare mönster. Det kan dock vara helt Random också, men jag tycker att drop webhallen+NN bör vara stundande.

Visa signatur

//Liroy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plonko:

Får hoppas på det🙏 är redigt taggad att få sluta jobbet och spendera 5 timmar med demon souls

Denon souls är det sämsta spelet någonsin. 2009 gameplay mekanik, 2020 grafik........

Har aldrig kastat bort mina pengar mer än när jag köpte demon souls. Fullt pris till och med.

Rekommenderar starkt returnal, där har du next gen. Sen kanske köpa demon souls när det är på 50% rea minst

Permalänk
Skrivet av Eliok89:

Denon souls är det sämsta spelet någonsin. 2009 gameplay mekanik, 2020 grafik........

Har aldrig kastat bort mina pengar mer än när jag köpte demon souls. Fullt pris till och med.

Rekommenderar starkt returnal, där har du next gen. Sen kanske köpa demon souls när det är på 50% rea minst

Köpte demons för fullt pris, och platinat det. Nog lagt 400 timmar på det. UNDERBART spel. Ångrar inte en sekund.
Skall köpa returnal så fort det är på rea tänkte jag, då jag är osäker om spelet är för mig.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk

Jag kör en tab-grupp i chrome med denna tråd, prylkollen och sen alla webbutiker som säljer PS5. kollar en gång i halvtimmen och har på notifikationer från prylkollen samt på nya inlägg från denna tråd. Tar tacksamt emot tips på vad mer man kan göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av theBoosing:

Köpte demons för fullt pris, och platinat det. Nog lagt 400 timmar på det. UNDERBART spel. Ångrar inte en sekund.
Skall köpa returnal så fort det är på rea tänkte jag, då jag är osäker om spelet är för mig.

Nice! Om man älskar darksouls/bloodborne så borde Demons Souls vara ett tryggt köp i så fall? Förutsatt at man hittar ett ps5 dvs...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eliok89:

Denon souls är det sämsta spelet någonsin. 2009 gameplay mekanik, 2020 grafik........

Har aldrig kastat bort mina pengar mer än när jag köpte demon souls. Fullt pris till och med.

Rekommenderar starkt returnal, där har du next gen. Sen kanske köpa demon souls när det är på 50% rea minst

Själv föredrar jag Marantz Souls.

Nä men jag kan hålla med om det lite, sålde mitt spel som jag köpte på releasen relativt snabbt efteråt.
Inte min typ av spel alls.

Returnal kommer jag skaffa när det gått ner i pris lite, ser riktigt kul ut.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

På MM sida står det att det är fullbokat. Någon som vet om denna text har blivit gammal? Eller hur det ser ut? För jag pratade med någon på mediamarkt veckan innan det om något annat som stod på hemsidan och sa att det var någon månad gammalt.. Så de har uppdaterat väldigt dåligt

Permalänk
Medlem

Ett stort tack till alla som bidrar i den här och andra trådar på Sweclockers, med länkar och tips hur man ska navigera för lyckas knipa en PS5:a. Lyckades pricka en beställning på Amazon.se i förra veckan, och kunde plocka upp konsolen idag hos mitt postombud. (amazon.se, beställde 2sep, leverans postnord 6sep, PS5 DE)

Visa signatur

GPU: ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC MB: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING CPU: AMD Ryzen 9 5900X 3.7 GHz 70MB RAM: 16GB PSU: ASUS ROG Thor 850W Storage: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB CPU Cooler NZXT Kraken Z53 240mm Display : LG 27'' UltraGear 27GN950 4K Nano IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

För er som beställde 19 augusti från Amazon så bör ni ha nya statusuppdateringar nu för era leveranser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

För er som beställde 19 augusti så bör ni ha nya statusuppdateringar nu för era leveranser.

Tänkte precis skriva. "Køge Pakkecenter" verkar ha plockat paketet 14:27. Äntligen lite framsteg!

Permalänk
Medlem

Va i fredags på Mediamarkt. Pratade med en säljare gällande ps5. Han sa att han trodde att det skulle släppas en hel del när de firar sin 15 års dag. Vilket är idag enligt deras sida. Så har vi tur kanske de dyker upp där idag.

Permalänk
Medlem

Amazon

Likt flera andra i tråden lyckades jag haffa mitt PS5 Digital från Amazon i torsdags 2 september. Står dock kvar som "Beställning lagd" och är enligt sidan inte skickad ännu med förväntad leverans Torsdag. Jag bor I Skåne så är ju lite längre bort men hade förväntat mig att den skulle va skickad vid det här laget iaf.

Ni andra som beställde då via Amazon, hur snabbt fick ni status "Skickad"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkolad:

Likt flera andra i tråden lyckades jag haffa mitt PS5 Digital från Amazon i torsdags 2 september. Står dock kvar som "Beställning lagd" och är enligt sidan inte skickad ännu med förväntad leverans Torsdag. Jag bor I Skåne så är ju lite längre bort men hade förväntat mig att den skulle va skickad vid det här laget iaf.

Ni andra som beställde då via Amazon, hur snabbt fick ni status "Skickad"?

Jag beställde också den 2 september - det kom idag - och skickades igår natt! (Bor i Dalsland).

Detta var andra beställningen från Amazon gällande ett PS5 och är lika imponerad nu som i november över hanteringen.