Most premium mekaniskt tangentbord under 2000 💾 ?

PermalÀnk
Medlem ★
●

Tror jag gÄr pÄ blÄa igen av enkelheten och bekantskapens skull.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av RVX:

Tror jag gÄr pÄ blÄa igen av enkelheten och bekantskapens skull.

Det Àr inte fel (om ljudet inte Àr ett problem) ... Àven om erfarenheterna frÄn @grizzly666 inte Àr allmÀngiltiga

Jag kan hÄlla med att röda ökar risken för att man drar ner fler tangenter pÄ en gÄng om man Àr lite slarvig och tung i greppet, men sjÀlv har jag inte haft problemet att aktivera knappar genom att vila fingrarna pÄ tangentbordet pÄ vanliga röda.
Det Àr förstÄs mycket smak/vanesak - tex gillar jag inte nÀr tangenterna blir sÄ tröga sÄ de krÀver mer anstrÀngning att fÄ ner (svarta tycker jag Àr lÀtt obehagliga tex) och att det lönar sig i lÀngden att köra en mjukare mer avslappnad stil pÄ ett mindre motstÄndskraftigt tangentbord.

(HÀr Àr ju tex Steelseries (mfl) analoga tangenter riktigt trevliga dÄ man kan stÀlla slaglÀngden per tangent, vilket gör att man kan sÀtta grÀnsen för feltryckningar vÀldigt anpassat till ens egna förutsÀttningar)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Roger W:

Det Àr inte fel (om ljudet inte Àr ett problem) ... Àven om erfarenheterna frÄn @grizzly666 inte Àr allmÀngiltiga

Jag kan hÄlla med att röda ökar risken för att man drar ner fler tangenter pÄ en gÄng om man Àr lite slarvig och tung i greppet, men sjÀlv har jag inte haft problemet att aktivera knappar genom att vila fingrarna pÄ tangentbordet pÄ vanliga röda.
Det Àr förstÄs mycket smak/vanesak - tex gillar jag inte nÀr tangenterna blir sÄ tröga sÄ de krÀver mer anstrÀngning att fÄ ner (svarta tycker jag Àr lÀtt obehagliga tex) och att det lönar sig i lÀngden att köra en mjukare mer avslappnad stil pÄ ett mindre motstÄndskraftigt tangentbord.

(HÀr Àr ju tex Steelseries (mfl) analoga tangenter riktigt trevliga dÄ man kan stÀlla slaglÀngden per tangent, vilket gör att man kan sÀtta grÀnsen för feltryckningar vÀldigt anpassat till ens egna förutsÀttningar)

Är just ljudet som lockar, click click satisfying!
Jag har heller inte testat röda, gick ÀndÄ bra att spela med mitt cheryy mx blue. Blir högst troligt blÄa igen, skulle vilja kÀnna pÄ ett med bruna dock-.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av grizzly666:

MEN efter lite mer Àn en vecka sÄ gick jag tillbaks till mitt matias clicky pro tbord som hade flera brytare som börjat krÄngla efter ca ett Är.

Kan lÀgga till hÀr att jag har samma erfarenhet av Matias. Min högra space-tangent la av efter ~1 Är. Jag blev erbjuden att köpa nya brytare styckvis, men det var jag inte intresserad av.

Jag skulle alltsÄ avrÄda frÄn Matias-tangentbord om du söker premium

Visa signatur

:(){ :|:& };:

đŸŠđŸ»â€â™‚ïž   đŸšŽđŸ»â€â™‚ïž   đŸƒđŸ»â€â™‚ïž   ☕

PermalÀnk
Medlem ★
●

I min erfarenhet ligger Varmilo högst av massproducerade tangentbord, framförallt om du vÀljer ett med bottenplatta i metall. Har Àgt bÄde Ducky och Filco vilket det inte Àr nÄgot fel pÄ, men en viss skillnad Àr det.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av KniFF:

I min erfarenhet ligger Varmilo högst av massproducerade tangentbord, framförallt om du vÀljer ett med bottenplatta i metall. Har Àgt bÄde Ducky och Filco vilket det inte Àr nÄgot fel pÄ, men en viss skillnad Àr det.

Hur ser jag om modellerna har platta i metall? Skriver dom nĂ„n sĂ€rskild förkortning? Är svĂ„rt nog att hĂ„lla ordning pĂ„ allt redan...80%, tkl, clicky, cherry mx/ml blue osv.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●

Hittade detta som jag gillar designen pÄ, trots tkl.
https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/va88m-yakumo-p...
Hur ser jag om detta har metall platta ex?

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem
●

Jag lÀgger min röst pÄ Varmilo! Jag kör sjÀlv med ett Varmilo VA109 Ink Rhyme MX Brown. Och det Àr lÀtt det bÀsta tangentbordet jag nÄgonsin haft. Grymt skön kÀnsla bÄde att spela och skriva pÄ. Inga överflödiga macroknappar eller discolight/julgransbelysning. Det finns ett par olika lights men samtliga e diskreta och gÄr att stÀnga av helt. Byggkvaliteten Àr mycket bra!

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av RVX:

Hittade detta som jag gillar designen pÄ, trots tkl.
https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/va88m-yakumo-p...
Hur ser jag om detta har metall platta ex?

Om jag hajat det rÀtt Àr det enkla svaret VA88M som i metall. Jag har ett VA69M och hade ett VA69SE och förstnÀmda vÀger nog dubbelt sÄ mycket.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av KniFF:

I min erfarenhet ligger Varmilo högst av massproducerade tangentbord, framförallt om du vÀljer ett med bottenplatta i metall. Har Àgt bÄde Ducky och Filco vilket det inte Àr nÄgot fel pÄ, men en viss skillnad Àr det.

Även Filcos Majestouch 2 kör bottenplatta i metall. HĂ„ller med, föredrar det personligen.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av KniFF:

Om jag hajat det rÀtt Àr det enkla svaret VA88M som i metall. Jag har ett VA69M och hade ett VA69SE och förstnÀmda vÀger nog dubbelt sÄ mycket.

Vad skulle du sÀga Àr skillnaderna mellan Filco och Varmilio? Du som haft bÄda... Hört alla sÀga att Filco Àr the nr 1. brand inom tangentbord, enda som folk klagar pÄ Àr att tangenterna kan nötas med tiden och bli blanka. Kommer inte ihÄg vad det kallas, men hur dom Àr tryckta. Jag Àr dock intresserad av deras ninja serie, sÄ det problemet undviker man ju dÄ. Fortfarande osÀker dÀremot pÄ tkl eller not, anvÀnder inte numpaden sÀrskilt mycket...men skönt dom fÄ gÄnger man gör det.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av RVX:

Vad skulle du sÀga Àr skillnaderna mellan Filco och Varmilio? Du som haft bÄda... Hört alla sÀga att Filco Àr the nr 1. brand inom tangentbord, enda som folk klagar pÄ Àr att tangenterna kan nötas med tiden och bli blanka. Kommer inte ihÄg vad det kallas, men hur dom Àr tryckta. Jag Àr dock intresserad av deras ninja serie, sÄ det problemet undviker man ju dÄ. Fortfarande osÀker dÀremot pÄ tkl eller not, anvÀnder inte numpaden sÀrskilt mycket...men skönt dom fÄ gÄnger man gör det.

Varmilo har Cherry stabs istÀllet för Costar vilket jag personligen föredrar. Varmilo har PBT-tangenter vilka Àr tjockare och har en skönare kÀnsla Àn billiga ABS-ditton som Filco anvÀnder. Jag hade nog rekommenderat dig att lÀsa pÄ mer och kolla videos pÄ youtube för att bilda dig en egen uppfattning. Tangentbord och dess kÀnsla Àr vÀldigt subjektivt, det finns inget "företag X Àr bÀst" inom denna hobby.

Jag kan dock sÀga med 100% sÀkerhet att Filco inte gör dom bÀsta tangentborden nÄgot mer Jag köpte mitt Majestouch 2 Ninja TKL Är 2011 och dÄ var dom vÀldigt populÀra, men mekaniska tangentbord Àr kanske den datorutrustning som sett störst utveckling pÄ kort tid.

FörstÄ mig rÀtt, Filco Àr en klass över gamingtangentbord och billgare mÀrken men det finns högre nivÄer helt enkelt. Du kan t ex köpa vissa custom-tangentbord för nÀstan samma peng som ett Filco...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av KniFF:

Varmilo har Cherry stabs istÀllet för Costar vilket jag personligen föredrar. Varmilo har PBT-tangenter vilka Àr tjockare och har en skönare kÀnsla Àn billiga ABS-ditton som Filco anvÀnder. Jag hade nog rekommenderat dig att lÀsa pÄ mer och kolla videos pÄ youtube för att bilda dig en egen uppfattning. Tangentbord och dess kÀnsla Àr vÀldigt subjektivt, det finns inget "företag X Àr bÀst" inom denna hobby.

Jag kan dock sÀga med 100% sÀkerhet att Filco inte gör dom bÀsta tangentborden nÄgot mer Kanske en gÄng i tiden...

SÄ kan det sÀkert vara, sista riktiga genomgÄngen/video jag egentligen sett Àr swecs egna frÄn 2012 eller nÄt dÀr dom jÀmför Filco Majestouch 2 mot Das Keyboard.
Vet i alla fall att Cherry Mx blue Àr vad som gÀller.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av KniFF:

Om jag hajat det rÀtt Àr det enkla svaret VA88M som i metall. Jag har ett VA69M och hade ett VA69SE och förstnÀmda vÀger nog dubbelt sÄ mycket.

Varmilo tillverkar inga tangentbord i metall just nu tyvÀrr. Dock sÄ Àr det fortfarande robusta tangentbord.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Eyeless1983:

Varmilo tillverkar inga tangentbord i metall just nu tyvÀrr. Dock sÄ Àr det fortfarande robusta tangentbord.

Ah, sĂ„pass 😔 Jag hörde nĂ„got om att deras gjutform gĂ„tt sönder

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Eyeless1983:

Varmilo tillverkar inga tangentbord i metall just nu tyvÀrr. Dock sÄ Àr det fortfarande robusta tangentbord.

DÄ tror jag dom gÄr bort tyvÀrr, nu har jag inte kÀnt pÄ nÄt. Men föredrar att ha nÄnting med tyngd i sig, vilket filco verkar ha. Var faktiskt ivÀg till NoN idag och skulle kÀnna pÄ ett med bruna brytare, glömde dock bort att dom inte har nÄgra ex öht framme utan bara lagervaror.
Tror Ă€ndĂ„ det blir Majestouch ninja 2 tkl, har Ă€ndrat mig pĂ„ den punkten, med blĂ„a brytare. Är den kombon som stĂ„r nĂ€rmast ett köp nu.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●

Btw, finns det nÄn Äf förutom keyboard company av filco? Hittar inga andra, men kanske missat nÄn.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av RVX:

DÄ tror jag dom gÄr bort tyvÀrr, nu har jag inte kÀnt pÄ nÄt. Men föredrar att ha nÄnting med tyngd i sig, vilket filco verkar ha.
...
Tror Ă€ndĂ„ det blir Majestouch ninja 2 tkl, har Ă€ndrat mig pĂ„ den punkten, med blĂ„a brytare. Är den kombon som stĂ„r nĂ€rmast ett köp nu.

Filco TKL vĂ€ger 980 gram och Varmilo VA88M, som jag sjĂ€lv har, vĂ€ger 916 gram - ingen enorm skillnad alltsĂ„. Jag var lĂ€nge inne pĂ„ ett fullstort Filco men landade pĂ„ Varmilo av tvĂ„ anledningar: BĂ€ttre keycaps och priset via svensk Ă„f, det blev betydligt billigare. Å andra sidan behöver priset inte spela sĂ„ stor roll eftersom det Ă€r prylar som hĂ„ller vĂ€ldigt lĂ€nge.
Att jag gick frÄn fullstort till TKL Àr en annan historia...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av [SH]:

Filco TKL vĂ€ger 980 gram och Varmilo VA88M, som jag sjĂ€lv har, vĂ€ger 916 gram - ingen enorm skillnad alltsĂ„. Jag var lĂ€nge inne pĂ„ ett fullstort Filco men landade pĂ„ Varmilo av tvĂ„ anledningar: BĂ€ttre keycaps och priset via svensk Ă„f, det blev betydligt billigare. Å andra sidan behöver priset inte spela sĂ„ stor roll eftersom det Ă€r prylar som hĂ„ller vĂ€ldigt lĂ€nge.
Att jag gick frÄn fullstort till TKL Àr en annan historia...

Är inget lĂ€tt beslut detta

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●

Hoppsan. Vet inte om jag Ă€r glad eller min plĂ„nbok ledsen över att ha sett denna. Det dĂ€r tangentbordet Ă€r bra nĂ€ra det jag letat efter ett tag nu men hjĂ€lp sĂ„ dyrt det var. Enda jag hittar att klaga pĂ„ annars Ă€r vĂ€l att det hade varit trevligt om det funnits en hotswap PCB med exakt den layout jag vill ha, dvs framförallt ISO med vissa tillval, men det verkar gĂ„ att Ă„stadkomma med versionen man fĂ„r löda sjĂ€lv. Men den senare har istĂ€llet ingen belysning alls som jag tolkar det? Behöver inte RGB men vit bakgrundsbelysning hade varit trevligt, och sĂ€rskilt för de pengarna vill man ju verkligen ha nĂ„got som verkligen exakt matchar de individuella kraven


Visa signatur

Mostly Harmless

PermalÀnk
●
Skrivet av Mayhem SWE:

Hoppsan. Vet inte om jag Ă€r glad eller min plĂ„nbok ledsen över att ha sett denna. Det dĂ€r tangentbordet Ă€r bra nĂ€ra det jag letat efter ett tag nu men hjĂ€lp sĂ„ dyrt det var. Enda jag hittar att klaga pĂ„ annars Ă€r vĂ€l att det hade varit trevligt om det funnits en hotswap PCB med exakt den layout jag vill ha, dvs framförallt ISO med vissa tillval, men det verkar gĂ„ att Ă„stadkomma med versionen man fĂ„r löda sjĂ€lv. Men den senare har istĂ€llet ingen belysning alls som jag tolkar det? Behöver inte RGB men vit bakgrundsbelysning hade varit trevligt, och sĂ€rskilt för de pengarna vill man ju verkligen ha nĂ„got som verkligen exakt matchar de individuella kraven


Hittade ingen information om att, men det brukar finnas möjlighet att löda dit LED i varje brytare, dock utan RGB funktion.
Och det finns millmax man kan löda dit och pÄ sÄ vis göra det hotswap om sÄ önskas.
Men blir ju en liten merkostnad, dock en liten sÄdan sett till helheten..

PermalÀnk
Medlem ★
●

Är det nĂ„got fel pĂ„ GMMK som gör att den inte diskuteras?
https://www.inet.se/produkt/6608924/glorious-pc-gaming-race-g...

Som jag ser det sÄ har det hÀnt en hel del sedan varmilos storhetstid och med hotswap kan man ju i teorin lÀtt ÄtgÀrda saker man Àr missnöjd med. LÀmnade sjÀlv tillbaka ett varmilo med otroligt spring ping pÄ vissa brytare, och det hade ju varit rÀtt krÄngligt att fixa utan mycket lödande.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Rekommenderar starkt Varmilos VA88M. Har ett sjÀlv i vitt med röda brytare (som jag vann pÄ SweC Live 2019 ). Otrolig kvalitetskÀnsla över alla delar av tangentbordet, byggt som en pansarvagn. Enda minuset Àr att keycapsen inte har genomskinliga bokstÀver, sÄ RGB-kÀnslan uteblir lite.

Visa signatur
PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av pacc:

Är det nĂ„got fel pĂ„ GMMK som gör att den inte diskuteras?
https://www.inet.se/produkt/6608924/glorious-pc-gaming-race-g...

Just det, visste det var nÄn sÄn hÀr premiumtillverkare som vi hade glömt att nÀmna! Bra dÀr

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av pacc:

Är det nĂ„got fel pĂ„ GMMK som gör att den inte diskuteras?
https://www.inet.se/produkt/6608924/glorious-pc-gaming-race-g...

Som jag ser det sÄ har det hÀnt en hel del sedan varmilos storhetstid och med hotswap kan man ju i teorin lÀtt ÄtgÀrda saker man Àr missnöjd med. LÀmnade sjÀlv tillbaka ett varmilo med otroligt spring ping pÄ vissa brytare, och det hade ju varit rÀtt krÄngligt att fixa utan mycket lödande.

Hade faktiskt inte koll pÄ att dom gjorde fullstora Bra tips

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

PermalÀnk
Medlem ★
●

Das Keyboard kanske? Jag var 6GV2-frÀlst i mÄnga Är men bytte till Das Keyboard 4 för fyra Är sedan. HÄller fin-fint Àn sÄ lÀnge.
Edit: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=2802276

Visa signatur

MLG Lurker

PermalÀnk
Inaktiv
●

VÀnster CTRL pÄ mitt Steelseries Apex verkar ha lagt av sÄ blir att leta ett nytt Àven för mig. Den ska repareras om möjligt, inga Cherry-brytare i denna dessvÀrre utan nÄgon klon. Var redan pÄ jakt pÄ ett nytt tangentbord men nu blir det tidigare Àn sÄ.

DÄ min KVM tydligen accepterar mitt Filco Majestouch 2 igen sÄ har jag kört den senaste dagarna och blir nog att kosta pÄ mitt nya tangentbord. Stor skillnad mot mitt Apex M750.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av anon5930:

VÀnster CTRL pÄ mitt Steelseries Apex verkar ha lagt av sÄ blir att leta ett nytt Àven för mig. Den ska repareras om möjligt, inga Cherry-brytare i denna dessvÀrre utan nÄgon klon. Var redan pÄ jakt pÄ ett nytt tangentbord men nu blir det tidigare Àn sÄ.

DÄ min KVM tydligen accepterar mitt Filco Majestouch 2 igen sÄ har jag kört den senaste dagarna och blir nog att kosta pÄ mitt nya tangentbord. Stor skillnad mot mitt Apex M750.

Vilken kombination kör du? TKL, ninja, Cherry MX blur/brown/red/black 🙂 ?

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av RVX:

Vilken kombination kör du? TKL, ninja, Cherry MX blur/brown/red/black 🙂 ?

Den jag gav intryck om innan, ca 10 Ă„r gammal fullsize Filco med Cherry MX Brown.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av anon5930:

Den jag gav intryck om innan, ca 10 Ă„r gammal fullsize Filco med Cherry MX Brown.

Aha ok, trodde du köpt ett nytt 🙂
Körde med cherry blue pÄ ett qpad mk80 för mÄnga Är sen, gillade click ljudet. Men funderar pÄ om man eventuellt skulle gÄ pÄ ett brown den hÀr gÄngen dÄ det kommer spelas mer? Vad jag förstÄtt av att titta pÄ videojÀmförelser mellan cherrys brytare, sÄ verkar dom vara lagom clicky men bÀttre lÀmpade för spel? Försökt att hitta nÄn butik som man kan kÀnna pÄ ett med Brown, men fan knappt inga. Netonnet har ju en del varmilo med bruna, men sÄ klart inga testex eller liknande.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X