Efter byte till 5800x från 3600x och 3600x liggande. Vad kan man entuismera personaen att säljga byta 3600x istället för att låta den ligga.

Permalänk
Medlem

Efter byte till 5800x från 3600x och 3600x liggande. Vad kan man entuismera personaen att säljga byta 3600x istället för att låta den ligga.

Hej

Inte mig vi pratar om nu men då jag har en kompis som inte orkar delarna med att lägga ut saker på marknaden. Även här så är det så att han mer eller mindre ville ge mig sin överblivna 3600x. Jag sa nej.

Han har nog ganska bra 16 RAM kitt men jag funderar på få honom att lägga ut den på marknaden i alla fall. Fast som bytes. RAM eller ssd eller m2 ssd. Har även funderat på en vettigare tornkylare då han tyckte att den låter mer nu. Bytet från 3600x till 5800x.

Idéer på hur man på ett inte så påträngande sätt ger personen en klapp på axeln eller hjälper så personen i fråga blir glad och inte tycker att man ger en björntjänst, vilket detta inlägg tjärns som nu.

Annars kanske han ger den till sin lillebror, inte fel men då behövs moderkort och minne. Ni vet.

Tack på för hand för trevliga förslag.

Mvh /

raderat
Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Ärligt så förstår jag honom, om han inte spar dem av en anledning så kolla i er närhet om någon yngre bygger en dator eller liknande?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood