Hur svårt är de olika kurserna på gymnasiet? undrar vilken av 3 som är lättast.

Permalänk
Medlem

Hur svårt är de olika kurserna på gymnasiet? undrar vilken av 3 som är lättast.

Läser nu internationell ekonomi och det är jättetråkigt och verkar bara vara plugg.
Så jag har fått plats på tre andra och undrar vilken av de som är "lättast". Alltså som man kan vara där på lektionen och inget lägga nå mer tid på det men ändå få ett betyg som inte är f.
Ledarskap och Organisation
Rätten och Samhälle
Digitalt Skapande - är lite osäker vad man gör här
Tack!!!
(har försökt att googla men hamnade bara på en "frågasyv" hemsida och ja kom inte med något bra)

Permalänk
Medlem

Jag har fått högst betyg och de lättaste kurserna är iaf för mig det som är intressanta. Läser jag något som jag verkligen är intresserad utav så går det väldigt lätt. Läser du dock något som är galet tråkigt bara för att få en fin arbetstitel så kan det nog bli lite kämpigare.
Jag spenderar hellre dubbelt så mycket tid på något som är roligt och intressant än halva tiden på något som är trist.

Det var nog inte svaret du var ute efter. Men det kanske kan ge några tankar iaf.

Permalänk
Medlem

Om du nu hatar plugg så mycket, vore det inte bättre att läsa något yrkesförberedande?
Typ bilmeck eller nått

Permalänk
Medlem

Plugga yrkesförberedande om du inte gillar att plugga

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500