Cyberpunk 2077 Patch 1.3 – nytt "innehåll" och massiv lista fixar

Permalänk
Melding Plague

Cyberpunk 2077 Patch 1.3 – nytt "innehåll" och massiv lista fixar

Gratis "DLC" och världsmästerskap i längsta patchnote står på agendan när CD Projekt Red uppdaterar Cyberpunk 2077.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spännande, men jag väntar nog med att spela om det tills det är ute ur early access.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Spännande, men jag väntar nog med att spela om det tills det är ute ur early access.

Haha!

Men bra att de putsar vidare. Det är onekligen ett väldigt omfattande och komplext spel ”back stage”.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Fantastiskt! I den här takten så vågar jag kanske köpa spelet om sisådär fem år.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Tror jag ska ge mig på en omgång utav detta nu när 1.3 släpps. Provade vid release men slutade efter ett par timmar. Ville inte slösa min första genomspelning på ett "trasigt" spel.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

De verkar följa traditionen från TW3 också... nära 25 stora patchar.

https://witcher.fandom.com/wiki/Patch

Kanske en GOTY-edition lagom till sommaren nästa år?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Jag låtsas som att spelet fortfarande är i beta och tänker spela igenom det för första gången tidigt 2022. Känns som att det kommer vara någorlunda polerat tills dess.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Automatic Love - screen with pictures of Skye and Angel will be displayed substantially longer, making it easier to choose between the two.

Haha, jag var inte ensam om att missa och vara skraj för att välja fel

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

@Nyhet
Att tala om "tågkraschen" låter bara underligt. Jag förstår att det handlar om en översättning av engelskans train wreck men tågkrasch är inget uttryck som vi använder i svenskan med aktuell betydelse. Visst, ord och uttryck har en tendens att leta sig in lite pö om pö (exempelvis är kalkon idag ett etablerat uttryck för en riktigt dålig film) men tågkrasch ligger ännu inte på den nivån.

Permalänk

Jag har inte haft några problem annat än att ett sidouppdrag buggade ut, fast spelade på PC.
Har hört att det var riktigt jäkla illa för de som körde på konsol.

Förut brukade det vara tvärt om, att spelen släpptes till konsoler och portades till pc med känt resultat.
Man kanske ska börja dra öronen åt sig när det är multiplatformssläpp planerat till samma dag.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

"klädesplagg och en bil" som DLC!?

Jag hade hoppats på spelbart content... Vem bryr sig om kosmetika!?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

"klädesplagg och en bil" som DLC!?

Jag hade hoppats på spelbart content... Vem bryr sig om kosmetika!?

Det är ju den ursprungliga definitionen av DLC. Det vi idag kallar DLC innefattar både små och stora saker (stora saker kallade vi för expansioner förr).

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

@Nyhet
Att tala om "tågkraschen" låter bara underligt. Jag förstår att det handlar om en översättning av engelskans train wreck men tågkrasch är inget uttryck som vi använder i svenskan med aktuell betydelse. Visst, ord och uttryck har en tendens att leta sig in lite pö om pö (exempelvis är kalkon idag ett etablerat uttryck för en riktigt dålig film) men tågkrasch ligger ännu inte på den nivån.

Jo. Katastrof, härdsmälta eller helt enkelt krasch känns mer naturligt. Tågkrash är väl mer relaterbart till länder som inte hade ASEA som byggde deras tågsystem när det begav sig

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Avstängd

Har kört lite på PC men lånade det på biblioteket nu för att spela på XB och har väl spelat ett par timmar. Inga farliga buggar hittills men det känns inte riktigt färdigt i alla fall. Min bil stod parkerad en meter upp i luften efter ett uppdrag, och en del saker i gränssnittet kräver några försök innan de reagerar. Det som fick mig att skratta lite när jag testade på PC är inte fixat än i alla fall, och det är första gången man åker i sin bil och Jackie kör, den resan påminde väldigt mycket om sagoslottet på liseberg med sin räls utan böjar typ. Att Jackie aldrig svänger på ratten gör inte saken mindre komisk heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Spännande, men jag väntar nog med att spela om det tills det är ute ur early access.

Jag väntar på "game of the year" edition med all dlc/expansions inkluderat

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Spelet funkar bra på PS5, visst det kraschar ibland med det känns ändå relativt buggfritt.

Permalänk
Medlem

Spelade precis klart spelet i v1.2+, i princip alla bugar och mindre problem jag haft är listade här. Tog alltså 8 månader för att få det till en nivå man bör förvänta sig av ett ”färdigt” spel. Trots detta så är man mil ifrån att leva upp till sin potential, väldigt stora delar av spelet är fortfarande tydligt underutvecklade. Är ändå sjukt att spelet antagligen släpptes iaf ett helt år för tidigt, antagligen två om man skulle försökt leverera den bild man försökt måla upp. Kan knappt tänka mig hur dom interna diskussionerna måste sett ut 😳

Med det sagt, spelet är fortfarande helt ok och absolut värt att spela i mina ögon, 7/10 eller så i stadiet spelet är i nu. Men jag tror faktiskt inte att det någonsin kommer bli något mästerverk, det finns för många fundamentala problem, men själva ”open-world” biten kommer nog förbättras en hel del närmaste året, och eventuellt att det kommer en expansion framöver som gör om gör rätt

Permalänk
Medlem

Jag gillar cyberpunk och har ju förståss hoppats på lite DLC där man faktiskt kan göra något. Har 100% spelet på min andra genomkörare och villl ha mer content. En liten bil och ett par klädesplagg var ju inte mycket att komma med.

För övrigt är det ju najs att dom jobbar på det.

Permalänk
Medlem

Bra med patchar, det som brukar vara dåligt med många fixar är att man inte har kunnat köra vettig QA med alla aktiva samtidigt.

Sen tror jag inte dessa fixar spelets stora problem, innehållslöst och efter några timmar enformigt och tråkigt.

Permalänk

Kan man hoppas att de fixat en vettig AI, där inte precis allt är scriptat på slinga samt en fungerande fysikmotor?

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Inaktiv

Har ca 60h spelat men finns inget intressant efter mainstory imo

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

@Nyhet
Att tala om "tågkraschen" låter bara underligt. Jag förstår att det handlar om en översättning av engelskans train wreck men tågkrasch är inget uttryck som vi använder i svenskan med aktuell betydelse. Visst, ord och uttryck har en tendens att leta sig in lite pö om pö (exempelvis är kalkon idag ett etablerat uttryck för en riktigt dålig film) men tågkrasch ligger ännu inte på den nivån.

Jodå det började ta fart efter skuldkrisen 2011 både engelska och svenska

https://copyriot.se/2016/01/25/k251-tagkraschliknelsen/

https://www.expressen.se/dinapengar/en-tagkrasch-i-slow-motio...

Permalänk
Medlem

Nej

Skrivet av The Kristoffer:

Kan man hoppas att de fixat en vettig AI, där inte precis allt är scriptat på slinga samt en fungerande fysikmotor?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

I den här farten så kanske jag vågar köpa det till sommaren 2022

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Jag låtas som att spelet fortfarande är i beta och tänker spela igenom det för första gången tidigt 2022. Känns som att det kommer vara någorlunda polerat tills dess.

Ja för inte tala om att det kanske finns hårdvara att köpa.

Permalänk
Medlem

Går ju inte att maxa om man inte sitter på RTX 3090 så väntar ett par år till och köper det på en steam rea som jag gjorde med witcher 3

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

inväntar nextgen patchen för ps5. Har CD Project sagt något om när den skall släppas?

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

Fantastiskt! I den här takten så vågar jag kanske köpa spelet om sisådär fem år.

Skrivet av Subzero299:

Tror jag ska ge mig på en omgång utav detta nu när 1.3 släpps. Provade vid release men slutade efter ett par timmar. Ville inte slösa min första genomspelning på ett "trasigt" spel.

Den här skivan hackar verkligen varje gång det handlar om cyberpunk, spelet har gått att köra igenom utan besvär sedan dryga halvåret tillbaka.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Den här skivan hackar verkligen varje gång det handlar om cyberpunk, spelet har gått att köra igenom utan besvär sedan dryga halvåret tillbaka.

Drog igenom spelet och 90% av alla sidequest i December förra året. Detta var på en r5 3600 och en rtx 3070 på 3440x1440 och hade inte mer problem än andra spel. På dessa 70 timmarna behövde jag endast starta om spelet engång pga. en quest och detta var inom 1 vecka efter spelet släppts.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av danskung:

Drog igenom spelet och 90% av alla sidequest i December förra året. Detta var på en r5 3600 och en rtx 3070 på 3440x1440 och hade inte mer problem än andra spel. På dessa 70 timmarna behövde jag endast starta om spelet engång pga. en quest och detta var inom 1 vecka efter spelet släppts.

Hade betydligt mer poppin i 1.2 än vad jag hade vid launch och jag har mina aningar av att detta är pga memory optimizations för konsolerna. För övrigt spelade jag på en nvme med slow-harddrive aktiverat, eftersom spelet allokerar mer vram då.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3