Gigabyte vägrar returärende på "explosiva" nätaggregat – för gamla

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Gillar alla som skriver de aldrig kommer köpa en gigabyte produkt igen. Denna incident har så gott som ingenting att göra med andra produkter tills motsatsen är bevisad.

Deras moderkort är topp rank som exempel. Undvika bra produkter för att det står gigabyte är ju löjligt.

Skulle förstå om det var mjukvaran man störde sig på, vissa har urkass sådan.

Så klart deras PSU försäljning kommer minska och folk kommer va sura en liten tid sen har de glömt detta.

Överdriften är stor.

Det är väl ingen som har sagt att de kommer undvika Gigabytes andra produkter för att Gigabytes andra produkter är bevisat skit? Det handlar om att rösta med plånboken för att bestraffa vad som uppenbarligen är en rutten företagskultur där konsumenten bara ses som någon som ska betala och hålla käften. Ett sådant företag kan fortfarande göra bra produkter, men vill man ge sina pengar till dem och belöna attityden? Det är det som är frågan.

Du har helt missat poängen, det är alldeles tydligt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Wow det räcker ej med att dyka ner i avgrunden. Det ska göras med en jetmotor på ryggen dessutom

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Skiljer nog en hel del mellan komponenter vilka som jobbar på dem, designar dem, väljer delar osv.
Har ett Aorus Master x570 som fungerat finfint sedan köp och sitter ett 3080Ti och en 3950x i det så det får säkert jobba en del.

Absolut - tror inte de snålar med komponenterna på ett sådan påkostat kort.
Tänker mest ifall man skulle stöta på problem med kortet - löser gigabyte det eller står man där helt plötsligt med ett defekt 3080 utan att man kan göra något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Handlar inte om hur deras andra komponenter är utan hur de sköter situationen i sig.
Deras nvidia 3xxx kort var ju för övrigt ingen höjdare när de släpptes.

Många märken som beter sig som grisar när det uppdagas stora fel på produkter men vilka som beter sig så vet man inte på förhand. Det kan likväl vara din favorit nästa gång. Ska du bojkotta alla bolag i slutändan?

Nu köper man kanske inte produkter för att vara beredd på retur utan ser mer till recensioner huruvida bra produkten är jämfört med konkurrenter. Och just där är gigabyte väldigt konkurrenskraftig i många segment.

Sen kan man ju höja ett öga för GPU försäljningen och förhandsbokningar före recension/omdömen.

Förhandsbokar man kan man åka på nitlott.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Var många år sen jag gav upp om Gigabyte, tycker kvaliten på moderkort och grafikkort gått ner sig rejält.

Permalänk
Medlem

Då blir det nog inga fler Gigabyte-köp. Om man skitar ner får man även vara beredd att städa upp efter sig.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Gillar alla som skriver de aldrig kommer köpa en gigabyte produkt igen. Denna incident har så gott som ingenting att göra med andra produkter tills motsatsen är bevisad.

Deras moderkort är topp rank som exempel. Undvika bra produkter för att det står gigabyte är ju löjligt.

Skulle förstå om det var mjukvaran man störde sig på, vissa har urkass sådan.

Så klart deras PSU försäljning kommer minska och folk kommer va sura en liten tid sen har de glömt detta.

Överdriften är stor.

Överdriften är, i min mening, inte alls stor. Den finns inte ens. Alla bolag kommer någon gång genom tiderna att släppa produkter som inte håller måtten. Det som skiljer bolagen åt är hur dom behandlar konsumenterna som råkat ut för dessa produkter och hur dom bemöter marknaden. Det är där Gigabyte totalt fallerar i det här fallet.

Jag håller med alla som säger att dom inte kommer att köpa en Gigabyteprodukt. Bolaget har visat på otroligt dåligt engagemang och omhändertagande av sina konsumenter, det går inte att väga upp med att deras andra produkter kanske/kanske inte håller måttet.
Förtroende är allt.

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MeSaber:

Gillar alla som skriver de aldrig kommer köpa en gigabyte produkt igen. Denna incident har så gott som ingenting att göra med andra produkter tills motsatsen är bevisad.

Deras moderkort är topp rank som exempel. Undvika bra produkter för att det står gigabyte är ju löjligt.

Skulle förstå om det var mjukvaran man störde sig på, vissa har urkass sådan.

Så klart deras PSU försäljning kommer minska och folk kommer va sura en liten tid sen har de glömt detta.

Överdriften är stor.

Håller med dig där. Ponera att Gigabyte släpper en stor j*vla batch med 3xxx kort ett lägre pris än konkurrenterna. Klart man köper, men det blir inget nätagg för min del. Har en polare som kör allt Gigabyte och det har fungerat väl för hans del. Dåligt gjort av Gigabyte, men nån bojkott blir det inte. Fast för samma pris, då köper jag annat. Småbojkottar Asus sen de vägrade ta tillbaka ett defekt Asus TUF 5700XT från fabrik. Kvar blir MSI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Håller med dig där. Ponera att Gigabyte släpper en stor j*vla batch med 3xxx kort ett lägre pris än konkurrenterna. Klart man köper, men det blir inget nätagg för min del. Har en polare som kör allt Gigabyte och det har fungerat väl för hans del. Dåligt gjort av Gigabyte, men nån bojkott blir det inte. Fast för samma pris, då köper jag annat. Småbojkottar Asus sen de vägrade ta tillbaka ett defekt Asus TUF 5700XT från fabrik. Kvar blir MSI.

Nej, det är inte alls klart att man köper. Kanske för dig, men jag väljer produkter efter tillverkare, förtroende, erfarenhet m.m. Pris kan stå med på listan, men det är inte allt.

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det är väl ingen som har sagt att de kommer undvika Gigabytes andra produkter för att Gigabytes andra produkter är bevisat skit? Det handlar om att rösta med plånboken för att bestraffa vad som uppenbarligen är en rutten företagskultur där konsumenten bara ses som någon som ska betala och hålla käften. Ett sådant företag kan fortfarande göra bra produkter, men vill man ge sina pengar till dem och belöna attityden? Det är det som är frågan.

Du har helt missat poängen, det är alldeles tydligt.

Poängen är att du vill undvika bra produkter för att straffa gigabyte. Inte så logiskt.

De som rört om i grytan är GN dvs social media. Inte de få som vägrar handla gigabytes produkter för de kollar på specifik social media och reagerar därefter.

Skadan är redan gjord.

Du har även ingen aning om alla bolags attityd så du ger dem pengar i blindo ändå och hur känns det?

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Poängen är att du vill undvika bra produkter för att straffa gigabyte. Inte så logiskt.

De som rört om i grytan är GN dvs social media. Inte de få som vägrar handla gigabytes produkter för de kollar på specifik social media och reagerar därefter.

Skadan är redan gjord.

Du har även ingen aning om alla bolags attityd så du ger dem pengar i blindo ändå och hur känns det?

Poängen är att inte köpa produkter av ett bolag om man står med risken att bli ignorerad eller behandlad dåligt om man hamnar i en situation där produkten går sönder.

I detta fall så väger det också tungt att dom släppt produkter på marknaden som är rentav livsfarliga utan att sen ta det på allvar.

Imo.

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordmax:

Var många år sen jag gav upp om Gigabyte, tycker kvaliten på moderkort och grafikkort gått ner sig rejält.

Några exempel?

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Jag har två Gigabyte moderkort, ett X570 och ett B450 och dessa har fungerat utmärkt, perfekt skulle jag vilja påstå, jag är väldigt nöjd med båda två.

Men.

Jag kommer nog inte köpa fler produkter av Gigabyte om de har ett oberäkneligt beteende när det gäller returer av defekta varor eller övriga garantiärenden.

För mig är potentiella händelser efter köpet minst lika viktiga som produkten i sig.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Poängen är att du vill undvika bra produkter för att straffa gigabyte. Inte så logiskt.

De som rört om i grytan är GN dvs social media. Inte de få som vägrar handla gigabytes produkter för de kollar på specifik social media och reagerar därefter.

Skadan är redan gjord.

Du har även ingen aning om alla bolags attityd så du ger dem pengar i blindo ändå och hur känns det?

Det är väl rätt naturligt att man betraktar företag som neutrala tills det dyker upp något negativt. Ingen här har väl hävdat att man ska tvärvägra att handla av företag som inte är "goda".

Men här har vi ett exempel där det är svart på vitt att Gigabyte inte bara försökt ljuga och smutskasta oberoende media, utan sedan gått ut och lovat att de som är oroliga får ett nytt agg, bara för att sedan neka dem.

Det är väl då rätt naturligt att folk tänker att de inte längre vill ge dem sina pengar, oavsett vilka produkter det handlar om.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av =):

Poängen är att inte köpa produkter av ett bolag om man står med risken att bli ignorerad eller behandlad dåligt om man hamnar i en situation där produkten går sönder.

I detta fall så väger det också tungt att dom släppt produkter på marknaden som är rentav livsfarliga utan att sen ta det på allvar.

Imo.

Det är inte förrän nu när denna nyhet kom man hört någon haft problem med returer av gigabyte produkter. Konstigt?

Det är tydligt knutet till just dessa PSUer i stort omfång.

Hade det varit ett gammalt större problem så hade man hört de vid de här laget.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Det lär väl kosta mer att få dåligt rykte än vad de sparar på att inte byta ut undermåliga produkter. Särskilt viktigt att byta ut dem om produkterna kan bli farliga. Nätaggregat är en kritisk komponent när det gäller elsäkerhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Det är inte förrän nu när denna nyhet kom man hört någon haft problem med returer av gigabyte produkter. Konstigt?

Det är tydligt knutet till just dessa PSUer i stort omfång.

Hade det varit ett gammalt större problem så hade man hört de vid de här laget.

Vad menar du? Nej, det är inte förens nu Gigabyte har betett sig otroligt dåligt och det är inte förens nu deras förtroende har blivit skadat.

Återigen, ett företag bygger upp sitt förtroende genom hur dom behandlar sina kunder och genom hur dom bemöter marknaden för alla deras produkter. Vad säger att dom inte skulle släppa ett gäng felaktiga moderkort och sen behandla köparna av dessa likadant? Alla är vi olika, men jag är inte villig att ta den risken efter detta.

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Gillar alla som skriver de aldrig kommer köpa en gigabyte produkt igen. Denna incident har så gott som ingenting att göra med andra produkter tills motsatsen är bevisad.

Deras moderkort är topp rank som exempel. Undvika bra produkter för att det står gigabyte är ju löjligt.

Skulle förstå om det var mjukvaran man störde sig på, vissa har urkass sådan.

Så klart deras PSU försäljning kommer minska och folk kommer va sura en liten tid sen har de glömt detta.

Överdriften är stor.

Det visar ju utmärkt hur deras kundservice är, vilket är relevant oavsett produkttyp.

Permalänk
Medlem

Jaha, då hamnar Gigabyte nere i botten på märken att eventuellt handla datorer/hårdvara.
Att inte haft tillräckliga kvalitetskontroller på en så viktig komponent som PSU är dåligt bara det.
Men att hantera problemen på detta sätt när det uppdagas... Nej det är inget jag vill stödja så länge det finns något annat märke som gör bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Bra att folk säger ifrån.
Jag köpte för några år sen ett Corsair nätagg som exploderade och tog eld. Lyckligtvis brann inte huset ner.
Mailade och skickade tillbaks det till CDon, men fick aldrig något svar eller några pengar tillbaks efter det.
Gillade Corsair innan, men kommer inte köpa något nytt från dom igen.

Corsair är helt ok och brukar inte vara något problem med garantiärenden vad gäller dom, problemet här stavas CDon, de vill absolut inte hantera garantiärenden och gör allt de kan för att slippa, som att hänvisa till att du får ta det med tillverkaren, eller bara tiga ihjäl ärendet som i ditt fall.

Köpte själv ett grafikkort (AMD HD7970) genom CDon som dog inom garantitiden men CDon totalvägrade att göra någonting och sa bara att jag var tvungen att vända mig till tillverkaren. Blev sista gången jag köpte nått hos dem, vägrar gynna sådant beteende.

Permalänk
Medlem

Heh nu har vi väl andra konsumentlagar i Sverige, men detta var klart ett minus i min bok.

Har haft flera moderkort och grafikkort från Gigabyte. De har varit av minst lika bra kvalitet som t.ex. Asus. (beror ju så klart på vilken modell man köper m.m.). Kanske inte lika genomtänkta och snygga dock.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Håller med dig där. Ponera att Gigabyte släpper en stor j*vla batch med 3xxx kort ett lägre pris än konkurrenterna. Klart man köper, men det blir inget nätagg för min del.

Och rätt så snart visar det sig att många av dessa 3xxx-kort är defekta på ett sådant sätt att kortet går sönder vid normal användning. (kanske därav det lägre priset).
Gigabyte vägrar sen returärende då ditt grafikkort trots den inbyggda defekten med hänvisning till att kortet är mer än 6 månader gammalt.

Vad blir ursäkten då?
"Ponera att Gigabyte släpper en stor j*vla batch med bra moderkort till ett lägre pris än konkurrenterna. Klart man köper, men det blir inget nätagg eller grafikkort för min del."?

Nä, detta är otroligt dåligt skött av Gigabyte och gör att jag helt enkelt inte vågar köpa något av dom.
Är produkten defekt från frabrik så verkar dom ju ta noll eget ansvar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Wolfkin:

Corsair är helt ok och brukar inte vara något problem med garantiärenden vad gäller dom, problemet här stavas CDon, de vill absolut inte hantera garantiärenden och gör allt de kan för att slippa, som att hänvisa till att du får ta det med tillverkaren, eller bara tiga ihjäl ärendet som i ditt fall.

Köpte själv ett grafikkort (AMD HD7970) genom CDon som dog inom garantitiden men CDon totalvägrade att göra någonting och sa bara att jag var tvungen att vända mig till tillverkaren. Blev sista gången jag köpte nått hos dem, vägrar gynna sådant beteende.

Har du talats om ARN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Har du talats om ARN?

Jodå, hade kunnat ta det med dom men det hade inneburit en del arbete och krångel, och kan dra ut en hel del på tiden.

Skulle gå att dra det till domstol med risk att det kostar mångdubbelt vad varan är värd om domen går emot dig och ingen garanti att det avgörs inom närmsta åren.

Själv tog jag det som en lärdom och har det bra nog så jag kunde svälja kostnaden för ett nytt grafikkort, men inte fan kommer jag köpa nått mer av CDon, de är permanent på min svarta lista.

Permalänk

Har själv alltid gillat Gigabyte.
Men så som dom nu beteer sig så kommer jag att bojkotta dom!
Aå mycket för 10års Garanti på Nätaggen!
Tacka fan att det finns andra tillverkare att använda sig av

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz 72MB . ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO (Wi-Fi) X570 , Gskill Royal Elite 32GB 3,600MHz DDR4 cl14 . NZXT Kraken Z73 360mm , ASUS Radeon RX 6800 XT TUF GAMING OC 16GB , WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB , 2 x Samsung 860 evo 500gb , 1x Samsung 860 evo 1tb , 1x Samsung 860 evo 2tb .

Permalänk
Inaktiv

Måste ju vara ganska tacksamt som skribent att hitta ett ämne som aldrig verkar ta slut att skriva artiklar om.

Som jag skrev i någon av de tidigare artiklarna, slut med Gigabyte för min del och har egentligen redan varit det ett tag. Kvaliteten har varit tveksam redan tidigare och sista spiken i Gigabyte-kistan får anses vara inslagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

A) Poängen är att du vill undvika bra produkter för att straffa gigabyte. Inte så logiskt.

B) De som rört om i grytan är GN dvs social media. Inte de få som vägrar handla gigabytes produkter för de kollar på specifik social media och reagerar därefter.

Skadan är redan gjord.

C) Du har även ingen aning om alla bolags attityd så du ger dem pengar i blindo ändå och hur känns det?

A) Poängen är inte att undvika bra produkter, poängen är att undvika produkter bra som dåliga från ett företag vars förtroende i en produktfråga ligger nere i Marianergraven - min fråga till dig är; Varför tror du att Gigabyte i andra produktkategorier skulle behandla kunder bättre än vad dom gör i denna produktkategorin? Det är fortfarande samma företag.

B) Konsumentupplysningsprogram och sajter, för att nämna två; Plus (SVT) och Råd & Rön har som uppgift att testa produkter, varor och tjänster - sedan upplyser de oss konsumenter huruvida det är bra eller dåligt och varför. GN ligger inte i samma kategori som konsumentupplysning i sak men att dom tar upp och följer upp hur ett företag beter sig när dom dels vill upplysa företaget om brister i en produktkategori - får skrämmande lögnaktiga svar tillbaka, hur kan det vara dåligt att upplysa konsumenter om detta? Du skulle knappast köpa en bil från råd&röns svarta lista.

C) Det man inte vet har man inte ont utav, skulle det däremot offentligt uppdagas från företag jag normalt sett köper produkter ifrån så hade i varje fall inte jag valt att handla därifrån igen. Ett exempel jag kan dra här och nu är Kronfågel. Jag köper inget som har med kronfågel att göra, många företag väljer t.ex. att ha sin slakt där men säljs under annat namn, de undviker jag också.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

A) Poängen är inte att undvika bra produkter, poängen är att undvika produkter bra som dåliga från ett företag vars förtroende i en produktfråga ligger nere i Marianergraven - min fråga till dig är; Varför tror du att Gigabyte i andra produktkategorier skulle behandla kunder bättre än vad dom gör i denna produktkategorin? Det är fortfarande samma företag.

B) Konsumentupplysningsprogram och sajter, för att nämna två; Plus (SVT) och Råd & Rön har som uppgift att testa produkter, varor och tjänster - sedan upplyser de oss konsumenter huruvida det är bra eller dåligt och varför. GN ligger inte i samma kategori som konsumentupplysning i sak men att dom tar upp och följer upp hur ett företag beter sig när dom dels vill upplysa företaget om brister i en produktkategori - får skrämmande lögnaktiga svar tillbaka, hur kan det vara dåligt att upplysa konsumenter om detta? Du skulle knappast köpa en bil från råd&röns svarta lista.

C) Det man inte vet har man inte ont utav, skulle det däremot offentligt uppdagas från företag jag normalt sett köper produkter ifrån så hade i varje fall inte jag valt att handla därifrån igen. Ett exempel jag kan dra här och nu är Kronfågel. Jag köper inget som har med kronfågel att göra, många företag väljer t.ex. att ha sin slakt där men säljs under annat namn, de undviker jag också.

Yes. Även bra produkter från företag går då och då sönder. Det finns alltid dåliga exemplar av i regel utmärkta komponenter av i regel hög kvalitet. Har man då betalat premium för en sådan produkt är det ju ännu mer av en mardröm om företaget behandlar en som luft om den skulle gå sönder. Att vissa inte fattar att man på grund av det vill undvika hela företaget är häpnadsväckande.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MinscS2:

Och rätt så snart visar det sig att många av dessa 3xxx-kort är defekta på ett sådant sätt att kortet går sönder vid normal användning. (kanske därav det lägre priset).
Gigabyte vägrar sen returärende då ditt grafikkort trots den inbyggda defekten med hänvisning till att kortet är mer än 6 månader gammalt.

Vad blir ursäkten då?
"Ponera att Gigabyte släpper en stor j*vla batch med bra moderkort till ett lägre pris än konkurrenterna. Klart man köper, men det blir inget nätagg eller grafikkort för min del."?

Nä, detta är otroligt dåligt skött av Gigabyte och gör att jag helt enkelt inte vågar köpa något av dom.
Är produkten defekt från frabrik så verkar dom ju ta noll eget ansvar.

Gör de en Asus så är det butiken som har hand om garantiåtaganden. De flesta människor glömmer klart att sånt händer, men alla får göra som de vill. Jag köper gärna grafikkort från Gigabyte. Ska jag bojkotta Asus 4 life nu och MSI gör nåt dumt, då kan man inte heller köpa något från dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Tvivlar på att du skulle slänga in ett nätaggregat från Gigabyte, i din dator även om du fick en superdeal på det.

Nej, det har du givetvis rätt i.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.