Beyerdynamic DT880 - hörlur lossnat från hållaren, trix för att få på igen?

Permalänk
Medlem

Beyerdynamic DT880 - hörlur lossnat från hållaren, trix för att få på igen?

Hej,

Mina DT880 åkte i golvet (den långa sladden trasslar ibland in sig i skrivbordsstolen så att när man snurrar den för att kliva ur åker saker i plastgolvet. Normalt utan skador. Har funderat på att skaffa sladdhållare men ej sett någon som verkar rimlig ännu) och en av själva lurarna har lossnat från hållaren. Då hållaren håller luren på båda sidor med plastpiggar i hål med kraft och jag inte direkt fick på den igen (hållarna är rätt så vassa), och jag ej funnit en yt-video eller annan guide på att få på luren på hållaren igen - bara för att byta lurens kuddmaterial, så undrar jag om någon är bättre på att leta än jag eller vet med sig hur man bör bete sig för att få på lur igen. Ha handskar och ta i?

Edit. Ha handskar och ta i. Bände med en skruvmejsel. Får vara lite försiktigare i fortsättningen.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

De där hållarna brukar annars ha små svarta plastbitar på sig, med en mindre skruvmejsel kan man montera av dem, fästa dem på luren igen och mjukt och fint glida på luren på bygeln.

Har fått göra det med både mina 770 och 990, och har en liten påse med reservdelar för drulle-moments.
Så om du märker att luren nu efter du bänt på den inte sitter så bra, kan du ju alltid beställa en ny liten plastbit och få dem nästan nya igen

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nbwu:

De där hållarna brukar annars ha små svarta plastbitar på sig, med en mindre skruvmejsel kan man montera av dem, fästa dem på luren igen och mjukt och fint glida på luren på bygeln.

Har fått göra det med både mina 770 och 990, och har en liten påse med reservdelar för drulle-moments.
Så om du märker att luren nu efter du bänt på den inte sitter så bra, kan du ju alltid beställa en ny liten plastbit och få dem nästan nya igen

Tack, ser nu med lite belysning att det är nåt torxigt på plastbiten vid hållarens ände. Ska se om jag har nåt som passar om det sker igen. De verkar sitta fast nu men det gjord de innan de lossnade också.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Jag var ute efter ett par nya pads till mina 990 (köpte iofs senare på amazon) och snubblade över nedan sida
Spare parts

Kanske inte så billigt och just den delen du behöver vet jag inte om det finns, men bra att veta om man inte känner för att köpa nya lurar, vilket iofs alltid är roligt.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 - Gigabyte Z390 AORUS MASTER - Intel 9900K - EVGA GeForce RTX 2080 Ti - Corsair 4x8GB 3200 MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Draca:

Jag var ute efter ett par nya pads till mina 990 (köpte iofs senare på amazon) och snubblade över nedan sida
Spare parts

Kanske inte så billigt och just den delen du behöver vet jag inte om det finns, men bra att veta om man inte känner för att köpa nya lurar, vilket iofs alltid är roligt.

Finns även lite billigare på Thomann.de https://www.thomann.de/gb/beyerdynamic_headband_slider_kit.ht...
Köpte själv nya kuddar och ett huvudband då det hade börjat flagna. Originaldelar med riktigt snabb frakt

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB