SweClockers streamar grafikkortserbjudande med Inet torsdag klockan 16:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av tummen75:

Dom säger i streamen/videon att det kommer in tusentals kort (3000 serien) imorgon om jag förstod det rätt och det gör den här "unika" möjligheten att beställa kort lite konstig i mina ögon.Det gäller att sko sig tidigt och kamouflera det väl.
Positivt är ju att folk som väntat på dessa modeller nu kommer att kunna köpa dem via denna unika möjlighet eller hos någon annan ÅF imorgon.

Den lilla trösten är väl de som köper dessa kort i hopp om att kunna sälja dem för ett högre pris kanske inte kommer bli av med dem.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av tummen75:

Dom säger i streamen/videon att det kommer in tusentals kort (3000 serien) imorgon om jag förstod det rätt och det gör den här "unika" möjligheten att beställa kort lite konstig i mina ögon.Det gäller att sko sig tidigt och kamouflera det väl.
Positivt är ju att folk som väntat på dessa modeller nu kommer att kunna köpa dem via denna unika möjlighet eller hos någon annan ÅF imorgon.

Då lyssnade du nog inte så noga

Tusentals kort kommer de närmsta veckorna. Men kommer inte att säljas till de lägre priserna som syntes i dagens stream.
Edit: de sa visst imorrn och kommande veckan. Jag som hörde fel. Hörde det som ”kommande veckorna”.

Därav ville de ha kampanjen nu. Innan det fylls på på lager och folk börjar köpa på sig till ”ordinariepris”.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you___93:

Gäller detta även Asus 3070 OC kortet?

Asus Dual är budget och OC är midrange med samma kylare men lite bättre power limit som jag fattar det.

Skillnaden mellan Gigabyte Eagle och Gaming OC är betydligt större.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Då lyssnade du nog inte så noga

Tusentals kort kommer de närmsta veckorna. Men kommer inte att säljas till de lägre priserna som syntes i dagens stream.

Därav ville de ha kampanjen nu. Innan det fylls på på lager. Och folk börjar köpa på sig till ”ordinariepris”.

Så sant priserna på dagens släpp kanske inte kommer mäta sig med dom kommande korten och det är isåfall en fin gest men massor med kort kommer enligt det som sades.

imorgon och i början på nästa vecka så kommer vi att få in tusentals det är inget krydd utan tusentals 3000 kort
https://www.youtube.com/watch?v=GWYmw4RZ0I8&t=2002s

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av tummen75:

Så sant priserna på dagens släpp kanske inte kommer mäta sig med dom kommande korten och det är isåfall en fin gest men massor med kort kommer enligt det som sades.

imorgon och i början på nästa vecka så kommer vi att få in tusentals det är inget krydd utan tusentals 3000 kort
https://www.youtube.com/watch?v=GWYmw4RZ0I8&t=2002s

Ah. My bad med tidsangivelsen. Sorry för den lite dryga tonen där om att inte lyssna noga när jag inte själv hade gjort det!

Men still: inte till de lägre priserna vilket ju var grejen med streamen.

Och som John påpekade i de streamen: att de får in tusentals kort betyder inte att tusentals kort blir synliga i saldot eftersom de också har tusentals backorders. (Säger inte att det inte kommer synas alls förstås. Kommer ju helt bero på vilka modeller som kommer och vilka de har backorders på såklart. )

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Ah. My bad med tidsangivelsen. Sorry för den lite dryga tonen där om att inte lyssna noga när jag inte själv hade gjort det!

Men still: inte till de lägre priserna vilket ju var grejen med streamen.

Och som John påpekade i de streamen: att de får in tusentals kort betyder inte att tusentals kort blir synliga i saldot eftersom de också har tusentals backorders. (Säger inte att det inte kommer synas alls förstås. Kommer ju helt bero på vilka modeller som kommer och vilka de har backorders på såklart. )

Ingen dryg ton i mina ögon så ingen skada skedd. Ja jag kan tänka mig att dom har en hel del att mätta och som sagts priserna kanske inte kommer matcha dagens släpp i närmsta tid . Tack för en bra stream och en vuxen diskussion : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Mailar in hur då? Har köpte i Mars tidigare.
Mvh

Det gällde bara om man köpt i dagarna och inte öppnat kartongen/hämtat ut det. Då kan man prata med supporten.
Har du redan köpt ett sen tidigare så kommer nog din order att makuleras.

Så fattade jag det.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Tack!
Känns inte som man missade nån fantastisk deal direkt... vilket också vad det jag misstänkte. Jag tror på en långsam men ganska stadig nedgång den kommande tiden.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tummen75:

Dom säger i streamen/videon att det kommer in tusentals kort (3000 serien) imorgon om jag förstod det rätt och det gör den här "unika" möjligheten att beställa kort lite konstig i mina ögon.Det gäller att sko sig tidigt och kamouflera det väl.
Positivt är ju att folk som väntat på dessa modeller nu kommer att kunna köpa dem via denna unika möjlighet eller hos någon annan ÅF imorgon.

Detta är en konstig åsikt. Du anklagar alltså Inet för något de själva sa och erkände i streamen, och som de även gav en förklaring på. Det Inet sa var typ "Vi ville ha det här event innan vi får den stora leveransen av kort så att folk inte hinner köpa kort till "normal pris", och sen kör vi specialpriser för Swec medlemmar någon vecka senare och att folk då känner sig lurade. Priserna som är idag är billigare än vad andra kommer kunna handla dom för när dom kommer upp i butiken"

Tycker detta är en riktigt rimlig anledning, och med tanke på att Nvidia låg bakom dagens priser så tvivlar jag starkt på att "imorgon är det 50% rabatt på alla kort i lager".

Shish, vissa människor blir tusan aldrig nöjda.

Permalänk
Medlem

Nu har ni er sista chans folket. 3070isarna är slut men fortfarande en del 3060ti för ca en tusing över deras "normalpris" vid lanseringen. Skulle säga båda är vettiga, gigabyten var tillochmed "pro" varianten.

Inet sade de skulle stänga dörren vid midnatt, så om en timme. Om ni behöver kort inom närmsta månad föreslår jag att ni hugger. Man kan returnera gratis till Inet om det skulle vara så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

Skillnaden mellan Gigabyte Eagle och Gaming OC är betydligt större.

På vilket sätt - och hur uttrycker det sig?

Permalänk
Medlem

Inet gör något bra för alla medlemmar vad gör då vissa medlemmar jo hugger inet och sweclockers i ryggen och roffa åt sig grafikkort bara för att sälja dyrare. Så tråkigt beteende låt dessa medlemmar bli föredetta medlemmar.

Även om jag inte köpte något denna gången så tummen upp Inet

Hoppas ni kör en AMD dag också om någon månad

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Inet gör något bra för alla medlemmar vad gör då vissa medlemmar jo hugger inet och sweclockers i ryggen och roffa åt sig grafikkort bara för att sälja dyrare. Så tråkigt beteende låt dessa medlemmar bli föredetta medlemmar.

Även om jag inte köpte något denna gången så tummen upp Inet

Hoppas ni kör en AMD dag också om någon månad

Man kan ju hoppas att dom tusentals kort som är påväg in sabbar planerna för dessa scalpers och dom faller på eget svärd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Inet gör något bra för alla medlemmar vad gör då vissa medlemmar jo hugger inet och sweclockers i ryggen och roffa åt sig grafikkort bara för att sälja dyrare. Så tråkigt beteende låt dessa medlemmar bli föredetta medlemmar.

Även om jag inte köpte något denna gången så tummen upp Inet

Hoppas ni kör en AMD dag också om någon månad

Jag har sett max en eller två annonser än så länge med dessa grafikkort. Men jag kanske tittar för dåligt? När man läser dom här sista sidorna kan man nästan tro att det ligger ute hundratals kort på försäljning.
Någon som har lite länkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Detta är en konstig åsikt. Du anklagar alltså Inet för något de själva sa och erkände i streamen, och som de även gav en förklaring på. Det Inet sa var typ "Vi ville ha det här event innan vi får den stora leveransen av kort så att folk inte hinner köpa kort till "normal pris", och sen kör vi specialpriser för Swec medlemmar någon vecka senare och att folk då känner sig lurade. Priserna som är idag är billigare än vad andra kommer kunna handla dom för när dom kommer upp i butiken"

Tycker detta är en riktigt rimlig anledning, och med tanke på att Nvidia låg bakom dagens priser så tvivlar jag starkt på att "imorgon är det 50% rabatt på alla kort i lager".

Shish, vissa människor blir tusan aldrig nöjda.

Jag anklagar inte Inet jag försöker se fakta om bara Inet kommer få in tusentals kort kommande dagar så vad tror du andra ÅF kommer få in bara en tidsfråga innan "instegsmodellerna" 3060,3070 blir mättat och priserna droppar. Min uppfattning är att den större skaran väntar på 3080 Visst priset är ju bra med tanke på dagens hysteripriser så det är ju snällt såklart.Jag kan självklart ha fel men hade jag varit ÅF hade jag gjort samma sak och tagit chansen och inte riskerat att försäljning hade gått till ngn annan ÅF när den stora batchen kommer. Det är min åsikt och den må vara konstig men det återstår att se hur priserna kommer hålla sig inom nära framtid. Det var inte meningen att göra dig upprörd och att jag inte är nöjd är inte så viktigt då jag inte är intresserad av dessa modeller då jag skall köpa ett 3090 och vem vet dom kanske gör samma sak med 3090 korten i nästa stream.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av tummen75:

Jag anklagar inte Inet jag försöker se fakta om bara Inet kommer få in tusentals kort kommande dagar så vad tror du andra ÅF kommer få in bara en tidsfråga innan "instegsmodellerna" 3060,3070 blir mättat och priserna droppar. Min uppfattning är att den större skaran väntar på 3080 Visst priset är ju bra med tanke på dagens hysteripriser så det är ju snällt såklart.Jag kan självklart ha fel men hade jag varit ÅF hade jag gjort samma sak och tagit chansen och inte riskerat att försäljning hade gått till ngn annan ÅF när den stora batchen kommer. Det är min åsikt och den må vara konstig men det återstår att se hur priserna kommer hålla sig inom nära framtid. Det var inte meningen att göra dig upprörd och att jag inte är nöjd är inte så viktigt då jag inte är intresserad av dessa modeller då jag skall köpa ett 3090 och vem vet dom kanske gör samma sak med 3090 korten i nästa stream.

Jag förstår absolut tanken. Det som talar lite mot att det skulle vara så kalkylerat är att ingen just nu har en aning om när ”mättnaden” kommer att ske.

Tusentals kort må låta mycket. Men det har funnits exempel på enskilda modeller som haft tiotusentals beställningar i Norden. (Och med modeller menar jag inte en specifik GPU bara)

Så det kan såklart bli så att det går lite snabbare än väntat och priser börjar sjunka inom kort.
Personligen är jag lite pessimistisk och tror inte riktigt vi är där ännu :/
Och då blir den här kampanjen för swecs medlemmar en liten ljusglimt i alla fall. Det var så vi resonerade när vi bestämde oss för att vara delaktiga i samarbetet

Visa signatur

240p är livet

Permalänk

Sin vanliga "tur" så missade man precis det sista kortet av Gigabyte 3060Ti 😪

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

På vilket sätt - och hur uttrycker det sig?

Eagle är 2-slots kylare, Gaming OC är 3-slots. Gaming OC har högre powerlimit och bättre kylare = clockar inte ner lika mycket + bättre överclockning. Jag har haft Eagle och har Gaming OC nu istället. Det är verkligen budget vs high end. Jag var själv väldigt överaskad över den stora skillnaden och förstår varför Eagle var MSRP.

Grejen med 3000-serien är att kort/märke som var high end i 2000-serien inte nödvändigtvis är det i 3000-serien. MSI Gaming X Trio är ett bra exempel. I 3000-serien är det midrange som bäst.

I 3000-serien så är det powerlimit som skilljer mellan OC och icke OC hos samma kort (Som tex Eagle OC och icke OC).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maaxan:

Eagle är 2-slots kylare, Gaming OC är 3-slots. Gaming OC har högre powerlimit och bättre kylare = clockar inte ner lika mycket + bättre överclockning. Jag har haft Eagle och har Gaming OC nu istället. Det är verkligen budget vs high end. Jag var själv väldigt överaskad över den stora skillnaden och förstår varför Eagle var MSRP.

Grejen med 3000-serien är att kort/märke som var high end i 2000-serien inte nödvändigtvis är det i 3000-serien. MSI Gaming X Trio är ett bra exempel. I 3000-serien är det midrange som bäst.

I 3000-serien så är det powerlimit som skilljer mellan OC och icke OC hos samma kort (Som tex Eagle OC och icke OC).

Ajdå, kanske man var lite dumsnål när man köpte eagle.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Ajdå, kanske man var lite dumsnål när man köpte eagle.

Alltså, allt är ju relativt. Det är ju ett 3070 och det är billigare. Nu för tiden ska man vara glad att man fått ett kort över huvud taget så du ska nog inte tänka för mycket på det.

Permalänk
Medlem

Var inte intresserad av kampanjen eftersom jag redan har ett 6800xt. Men kikade på klippet i natt för jag ändå inte kunde sova var faktiskt rätt intressant och inte bara massa reklamprat.
Bra jobbat.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Enda jag inte gillade med liveshowen var att de inte ville berätta när Intel släpper sin nästa generation cpuer

Resten var kanonbra. Mycket intressant information om allt möjligt.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av CubaCola:

Enda jag inte gillade med liveshowen var att de inte ville berätta när Intel släpper sin nästa generation cpuer

Resten var kanonbra. Mycket intressant information om allt möjligt.

Jag är ganska säker på att de vet det lika lite som vi andra

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maaxan:

Alltså, allt är ju relativt. Det är ju ett 3070 och det är billigare. Nu för tiden ska man vara glad att man fått ett kort över huvud taget så du ska nog inte tänka för mycket på det.

Mjo, brukar räkna med att jag får jobba lite extra med varje grafikkort för att få dem någorlunda tysta.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Uhm, blir lite fundersam över min order. Gulplupp och texten I lager 2022-01-04

Permalänk
Medlem
Skrivet av planders:

På slutet i streamen sa Inet att de översålt ett 20-tal Gigabyte 3070 kort. https://youtu.be/GWYmw4RZ0I8?t=3741

De som har gul plupp på ordern (mig inkluderad) kommer få kortet till detta pris men leverans "inom de närmsta veckorna".

@nogarax

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Vi får se vad det innebär. Om man lyckas få loss något innan 2022 annars är det en del pengar man kommer ligga ut med fram tills dess (Betalade med Swish). Men tack för påpekandet!

Permalänk
Medlem

Någon som fått sitt ASUS 3070 DUAL skickat ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pro9:

Någon som fått sitt ASUS 3070 DUAL skickat ännu?

Ja, min är skickad.
Tyvärr är den inte framme förrän på måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nogarax:

Vi får se vad det innebär. Om man lyckas få loss något innan 2022 annars är det en del pengar man kommer ligga ut med fram tills dess (Betalade med Swish). Men tack för påpekandet!

Min order var också orange igår men skickades tidigare idag (fredag). Så förhoppningsvis dröjer det inte länge innan samma sak händer med din.