Stort chassi med plats för MSI Supreme X 3080

Permalänk
Avstängd

Stort chassi med plats för MSI Supreme X 3080

Jag bryr mig inte om utseende, eller storlek (sa ingen kvinna någonsin), men nu gäller det mitt grafikkort som inte får plats i min sko kartong.

Vilket Chassi är stort, kostar max 1500KR och låter inte så mycket, utseende skiter jag i. Ska bara funka ha en Suprime X 3080 i den och eventuellt 2 sådana.

Viktigt: Ljud/Temperatur/Storlek vill ha plats!
Oviktigt: Utseende

Gör nu vad Jesus hade gjort och hjälp meej -,-

Ps: är 15.5cm okej storlek?

Tagit bort all caps i rubrik /Andreaz1, mod
Permalänk
Permalänk
Medlem

Länken går till en hylla på ikea?🤣

Permalänk
Avstängd

Haha hur fan fick du url att bli annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eros:

Jag bryr mig inte om utseende, eller storlek (sa ingen kvinna någonsin), men nu gäller det mitt grafikkort som inte får plats i min sko kartong.

Vilket Chassi är stort, kostar max 1500KR och låter inte så mycket, utseende skiter jag i. Ska bara funka ha en Suprime X 3080 i den och eventuellt 2 sådana.

Viktigt: Ljud/Temperatur/Storlek vill ha plats!
Oviktigt: Utseende

Gör nu vad Jesus hade gjort och hjälp meej -,-

Ps: är 15.5cm okej storlek?

Ett passar nog i de flesta midi towers, 2 behöver du nog minst fulltower då det andra måste sitta i nedersta pci slotten på ett vanligt atx moderkort. Tror chassi som E-ATX kort får plats i ger tillräckligt utrymmet för att få plts med det andra, men det kan nog bli ganska tajt ändå så inte de bästa luftflödet på det under kortet. E-ATX är c:a 7cm längre än ATX så om nät agget sitter i botten borde det finnas utrymme.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PeoplesMC:

Ett passar nog i de flesta midi towers, 2 behöver du nog minst fulltower då det andra måste sitta i nedersta pci slotten på ett vanligt atx moderkort.

Vad är ATX?

Har en Aorus Z370 Moderkort och en CPU Vattenkylning med 3 fläktar på skit stor.
Vill ha ett Chassi som också håller käften vid belastning

Permalänk
Avstängd

Vad tycks om denna?

https://www.komplett.se/product/794558/datorutrustning/datork...

Är det något att ha för mitt ända mål?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eros:

Vad är ATX?

Har en Aorus Z370 Moderkort och en CPU Vattenkylning med 3 fläktar på skit stor.
Vill ha ett Chassi som också håller käften vid belastning

Storleken på moderkortet, ATX är standard kort som de flesta miditower chassin stödjer, E-ATX (Extended) är den större varianten, tror i princip alla fulltowers har plats med dom. Så kollar du så chassit stödjer E-ATX borde det va lungt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eros:

Haha hur fan fick du url att bli annat

Han la in länken och sätt ett namn som länk till en annan sida.

url="länk"]namn men han hade en annan url här[/url]

Om du vet hur lång ditt GPU är så är det lätt att tex kolla på inet där visa dom ofta hur stort GPU det få plats med.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eros:

Vad tycks om denna?

https://www.komplett.se/product/794558/datorutrustning/datork...

Är det något att ha för mitt ända mål?

Det ser bra ut, kanske kan kolla nån review innan du klickar hem den men plats lär innas där. Får ta bort ena eller båda hårddiskvaggorna ser det ut som.

Mätte mitt suprim 3080 nu, fick det till lite under 6cm brett, så det bör få plats med lite marginal.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av PeoplesMC:

Storleken på moderkortet, ATX är standard kort som de flesta miditower chassin stödjer, E-ATX (Extended) är den större varianten, tror i princip alla fulltowers har plats med dom. Så kollar du så chassit stödjer E-ATX borde det va lungt.

Ja det står Moderkort som stöds ATX, microATX, Mini-ITX, Extended ATX, XL-ATX så typ alla.

Vet ej vad för storlek mitt Moderkort har men det verkar passa, så länge den jävla gpun får plats.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superegg:

Han la in länken och sätt ett namn som länk till en annan sida.

url="länk"]namn men han hade en annan url här[/url]

Om du vet hur lång ditt GPU är så är det lätt att tex kolla på inet där visa dom ofta hur stort GPU det få plats med.

Tack för förklaringen! De va roligt tror jag hamnade fel först testade igen haha.

Ja, i den jag länkade borde den definitivt få plats. Tänkte ifall nån kände till nån speicelt stor och bra. Du vet SweClockers vet alltid bättre!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PeoplesMC:

Det ser bra ut, kanske kan kolla nån review innan du klickar hem den men plats lär innas där. Får ta bort ena eller båda hårddiskvaggorna ser det ut som.

Mätte mitt suprim 3080 nu, fick det till lite under 6cm brett, så det bör få plats med lite marginal.

Ja, de dära är till för Sata hårddiskar, Tänkte sätta in min fina CPU vattenkylare åt det hållet.

Permalänk
Avstängd

Ser liten ut, krångligt när man ska hålla på med den och temperaturen på sommaren, och dam och annat.

Har själv en sån här https://www.komplett.se/product/930966/datorutrustning/datork...

Mitt då gammla 1080 Palit satt EXAKT 1mm från kanten. Och så var den inte så tyst... Därför letar jag nu efter något som är effektivt, tar bort huvudvärken, vem bryr sig om utseende. Kollar ändå på skärmen inte chassit.

Tack för du dela med dig! Tror inte heller ett Suprime X får plats där

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk

NZXT H700, dock tror jag det blir tajt med 2 st.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eros:

Ser liten ut, krångligt när man ska hålla på med den och temperaturen på sommaren, och dam och annat.

Har själv en sån här https://www.komplett.se/product/930966/datorutrustning/datork...

Mitt då gammla 1080 Palit satt EXAKT 1mm från kanten. Och så var den inte så tyst... Därför letar jag nu efter något som är effektivt, tar bort huvudvärken, vem bryr sig om utseende. Kollar ändå på skärmen inte chassit.

Tack för du dela med dig! Tror inte heller ett Suprime X får plats där

Om mitt Gaming X Trio med på 328mm, med en hel del utrymme kvar, så borde ditt på på 336mm, också få plats. Är inte heller något problem med damm och annat skit.

Smidigaste chassit jag har arbetat med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Warus:

Om mitt Gaming X Trio med på 328mm, med en hel del utrymme kvar, så borde ditt på på 336mm, också få plats. Är inte heller något problem med damm och annat skit.

Smidigaste chassit jag har arbetat med.

Men jag kommer ha två grafikkort i den, därför vill ha något större. Tack för tipsen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaydreamerVlad:

Hittar ingenstans var man kan köpa den.