PC-spel för 10.000 kronor (steam-koder)

Permalänk
Medlem

PC-spel för 10.000 kronor (steam-koder)

Hej

Jag har en hel drös med spel från Humble Bundle som jag aldrig kommer hinna spela så jag hoppas kunna sälja dem.

Jag har gjort en lista på alla spel och även kollat på isthereanydeal.com vad de kostar just nu. Priset är alltså det billigaste priset som finns i de butiker som finns listat på sidan. Flera av spelen är just nu på rea, vissa av dem är ganska kraftigt nedsatta. Med andra ord är flera av spelen betydligt dyrare normalt sätt. Priset är i euro och står till höger om spelet.

Det totala priset just nu, med alla rabatterade priser är ca 10.400 kronor för drygt 80 spel.

Köp nu-pris för alla spel är 3.000 kronor. Om inget bud för alla spelen inkommit på en dag eller två så börjar jag sälja av spelen styckvis/gruppvis. Kom då med bud.

Vänligen var införstådd i detta:

  • Alla spelen gäller på Steam. Du kommer få en kod efter jag fått betalt.

  • Vissa av koderna fick jag för tre år sedan. Det finns förstås en liten risk att något eller några enstaka spel slutat säljas på steam. Om så är fallet får du förstås tillbaka pengarna.

  • Priset som står är det lägsta priset som finns indexerat på isthereanydeal.com idag 10/8. När du kollar kan priset ha gått upp eller ner.

  • Jag känner mig ganska säker på att jag inte begått några misstag men det var väldigt mycket skrivande, klippande och klistrande samt sökande så jag friskriver mig från eventuella misstag. Är det viktigt får du själv kolla att priserna stämmer.

  • Namnet på spelen är det som Humble Bundle har givit mig. Om det finns olika versioner eller dyl. är jag inte medveten om.

Minsta köpesumma är 200 kronor. Jag har tyvärr varken tid eller lust att skicka pm, swishnummer och koder för någon som t.ex. endast vill köpa ett spel för 20 kronor.

Om jag börjar sälja av alla spelen styckvis så var vänlig och läs i kommentarsfältet för en uppdaterad lista på tillgängliga spel.

Klicka på spoilerrutan för att se alla spelen.

0-5 euro
Mega Man Legacy Collection - 5
regions of ruin - 2
Yakuza 0 - 4
Steel Rats - 5
Monster prom - 4
Minit - 0 på Epic just nu, annars 8
I'm not a monster - 3
Do not feed the monkeys - 1
Paratopic - 5
Nairi: tower of shirin - 1
Yoku's island express - 4
Planet alpha - 4
11-11 memories retold - 3
X-morph: defense - 4
Dirt rally 2.0 + 3 DLCs - 5 (exklusive dlc)
Whispers of a machine - 5

Totalt 55 euro

6-10 euro
Project cars 2 - 8
Darkside detective - 9
Bleed 2 - 8
Absolver - 7
Finding paradise - 9
Moonlighter - 6
Swords and soldiers 2 shawarmageddon - 8 på steam, hittas ej på isthereanydeal
Rising storm 2: Vietnam + 2 dlc - 8 (exklusive dlc)
Love is dead - 10
60 parsecs! - 10
Warhammer 40.000: mechanicus - 10
Super daryl deluxe - 10
Almost there: the platformer - 8
The spiral scouts - 8
Puss! - 9
Override: mech city brawl - 9
Battletech - shadow hawk pack - 2
Battletech - flashpoint - 9
Battletech - 9
Evergarden - 8
Blasphemous - 8
Ancestors Legacy - 7
Phantom doctrine - 8
Dark future: blood red states - 8
Desert child - 8
Street fighter V - 7
Unrailed! - 8

Totalt 219 euro

11-20 euro
Immortal redneck - 17
Wizard of legend - 14
Sundered - 20
Rock of ages 2: bigger & boulder - 12
Rapture rejects - 14
Aaero - 12
Tannenberg - 17
She remembered caterpillars - 12
Mutant year zero: Road to eden - 13
Dandara - 13
Wandersong - 15
The journey down: chapter three - 12
Red faction guerilla re-mars-tered - 20 på steam, hittas ej på isthereanydeal
Pool panic - 12
Duskers - 17
Road redemption - 14
Kingdom come: deliverance - 15
The adventure pals - 13
Sonic mania - 13
Avernum 3: ruined world - 17
Synthetik: legion rising - 16
Horizon chase turbo - 16
Aegis defenders - 15
Graveyard keeper - 12
Bad north: Jotunn edition - 13
Trailmakers - 20
Mages of mystralia - 20

Totalt 404 euro

21 euro och över
Zombie army trilogy - 25
Seven: the days long gone - 30
Q.U.B.E. 2 - 25
>observer_ - 28
Sniper elite 3 - 23
Northgard - 21
Spyro - reignited trilogy - 40
Shenmue I & II - 25
Call of Duty WWII - 60
Middle-earth: shadow of war - 29
Two point hospital - 22
Grip + 1 dlc - 25 (exklusive dlc)
Metal gear solid V: the phantom pain - 23
Metal gear solid V: the definitive experience DLC - 24
Metal gear solid V: ground zeroes - 16

Totalt 413 euro

Totalt värde alla spel med pågående kampanjer: 1091 euro, ca 10.400 kronor.

Dold text

Läs hela annonsen här

Förtydligande: Även om jag troligtvis inte kommer dela upp spelen de närmsta 1-2 dagarna så går det bra att redan nu skriva en kommentar om vilka spel ni vill ha och ett pris för dessa så återkommer jag när det blir aktuellt.

Skulle någon mot förmodan vilja lägga en stororder utan att ta alla spel så kan det förstås vara aktuellt redan nu, men då måste det vara ganska många spel och/eller en relativt hög köpessumma.

Permalänk
Medlem

https://www.allkeyshop.com/blog/buy-spyro-reignited-trilogy-c... får tänka om lite grand på visa det här är ett expel

Permalänk
Proffsmoddare
Permalänk
Medlem
Skrivet av ResarXam:

https://www.allkeyshop.com/blog/buy-spyro-reignited-trilogy-c... får tänka om lite grand på visa det här är ett expel

Happ, där ser man. Jag är en enkel man som sällan spelar numera så jag har aldrig behövt bry mig om att jämföra priser så mycket men däremot har jag sett många länka till isthereanydeal.com så jag antog att det var en bra sida. Till mitt försvar så var jag ändå väldigt tydlig med varifrån jag fått priserna.

Jag kommer dock inte sätta mig och söka bästa pris för alla spelen igen, det var tradigt nog som det var första gången. Köparen får helt enkelt komma med ett bud, antingen på hela paketet eller delar utav det.

Jag är inte ute efter att tjäna vartenda litet öre jag kan få av det här biblioteket så även skambud går bra. Är det dock alltför skamligt så kan jag förstås välja att behålla det själv eller skänka till någon släkting eller dyl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Happ, där ser man. Jag är en enkel man som sällan spelar numera så jag har aldrig behövt bry mig om att jämföra priser så mycket men däremot har jag sett många länka till isthereanydeal.com så jag antog att det var en bra sida. Till mitt försvar så var jag ändå väldigt tydlig med varifrån jag fått priserna.

Jag kommer dock inte sätta mig och söka bästa pris för alla spelen igen, det var tradigt nog som det var första gången. Köparen får helt enkelt komma med ett bud, antingen på hela paketet eller delar utav det.

Jag är inte ute efter att tjäna vartenda litet öre jag kan få av det här biblioteket så även skambud går bra. Är det dock alltför skamligt så kan jag förstås välja att behålla det själv eller skänka till någon släkting eller dyl.

sant men just den i sig exempel kostar samma sak i butiken.

Permalänk
Medlem

Yakuza 0 - 40 kr

Permalänk
Medlem

Pris på cod ww2?

Permalänk
Medlem

Yakuza 4 köpes för 30 kr

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

snabbt kolla spelen och ja finns lite andra pris bilder men från 11-20 och framåt en bit

sen har vi några som är mycket lägre sonic maina 3.75 euros exempel

Immortal redneck - 0.9 euros lol
Wizard of legend 4.06€
Sundered 0.32€
Rock of ages 2: bigger & boulder 3.78€

Rapture rejects 0.56€

Permalänk
Medlem

orkar inte kolla igenom alla men ingen av spelen med dem högre priserna stämmer var dem är värda

Permalänk

Spyro - reignited trilogy - 200 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av ResarXam:

orkar inte kolla igenom alla men ingen av spelen med dem högre priserna stämmer var dem är värda

Jag googlade på några av företagen som säljer de där billiga nycklarna och well... Nycklarna verkar i bästa fall säljs i en gråzon men många är rent utav illegala. Nycklarna köps med stulna kreditkort, det kan finnas dolda avgifter, de får dig att betala för en preumerationstjänst i smyg, nycklar inaktiveras om spelstudion får nys om att de är stulna, de säljs i syfte att tvätta pengar m.m. En snabb googling gav tillräckligt med information om dessa sidor för att åtminstone jag aldrig skulle använda dem med gott samvete.

Jag vill till och med gå så långt att säga att det, moraliskt sett, är bättre att köra en piratkopia framför att betala säljarna i dessa butiker.

Så när du säger att spelen inte är värda de priser som listats på isthereanydeal så är det ett väldigt subjektivt påstående. Jag, och kanske många andra, tycker det finns ett mervärde i att köpa från en legitim källa även om det kostar mer.

Observera: Jag bryr mig inte om du köper spelen därifrån men du bör vara medveten om vad det är för sorts nycklar samt riskerna som är förknippade med dessa. Jag tycker dessutom att det är lite dålig stil att du går in i min tråd och tipsar om sidor som mer eller mindre illegalt säljer billigare nycklar trots att jag tagit mig tiden att skriva de billigaste priserna som listats på isthereanydeal.com som bara indexerar legitima butiker.

Men men, vad hade konsumenterna på sweclockers gjort utan dig? Här har du: 🏆

Permalänk
Medlem

Alla bud som kommer in är noterade, men jag kommer som sagt inte börja sälja enstaka spel förrän hoppet om att någon vill köpa alla har slocknat.

Skrivet av Ok112:

Pris på cod ww2?

Jag vill helst inte komma med specifika priser tills det att jag vet att ingen villa köpa hela, eller en stor del av paketet. Men som riktmärke för dig och andra kan jag tänka mig att släppa spelen för lite drygt hälften av priset som finns på isthereanydeal.com.

Så för cod ww2 som säljs som billigast för 40 euro tycker jag att 250 kronor låter ganska rimligt.

Sen vet jag förstås att vissa spel är orimligt högt prissatta, t.ex. att de är väldigt gamla och att uppföljare säljs till nästan samma pris. Om köparen uppmärksammar mig på det kan jag förstås sänka priset. Men eftersom det är så otroligt många spel är det köparens ansvar att kolla upp det. Jag har varken tid eller lust att gå igenom ca 80 spel så noggrant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Här har du: 🏆

Jag vill också ha en!

På tal om gråzon, det här med att sälja humble bundle nycklar...

https://support.humblebundle.com/hc/en-us/articles/202712380-...-

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Jag vill också ha en!

Jag delar tyvärr bara ut en pokal per annons så du får nöja dig med ett tröstpris: 🧸

Skrivet av dwd:

På tal om gråzon, det här med att sälja humble bundle nycklar...

https://support.humblebundle.com/hc/en-us/articles/202712380-...-

Tur att jag skrev att jag inte hade något emot folk som köpte från suspekta källor, annars hade jag fått äta mina ord

Men även om jag förstår hur man kan tycka att det är en gråzon så är den strikt talat väldigt vit. Turligt nog kan ett företags "Terms of Service" inte kringgå lagstiftning i gällande land. EU-domstolen är mycket tydliga med att man får sälja vidare digitala spel och mjukvara, de säger till och med att man får sälja dem trots att de redan har använts (mina spel har dock aldrig blivit aktiverade tidigare!).

Blev ganska mycket snack om det för några år sedan när det beslutades. Första bästa träff på google: https://www.engadget.com/2012-07-03-eu-court-rules-its-legal-...

Permalänk
Medlem

Shiii 3000:- för vad 24 månaders sparande av humble bumble spel? <3
Antar TS säljer utgående elektronik för prisjakts fantasipriser för saker som inte finns i lager.
Budar 50 spänn för COD WW2

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snyft:

Shiii 3000:- för vad 24 månaders sparande av humble bumble spel? <3
Antar TS säljer utgående elektronik för prisjakts fantasipriser för saker som inte finns i lager.
Budar 50 spänn för COD WW2

Gammal elektronik kan man få ett bra hum om begagnatpriser genom att kolla tradera, blocket osv. Har du några bra tips om hur jag kan hitta rimliga priser för gamla spel så vore jag mer tacksam om du skrev dem istället för att lämna en spydig kommentar.

Det jag gjorde nu var som sagt att ta reda på det lägsta priset hos de legitima butikerna och fick då ett pris som, om man jagade bästa priset från alla olika butiker, låg på över 10.000 kronor. Skulle man som vissa sweclockare endast köpa från steam gissar jag att priset ligger på minst 15-20.000 kronor.

Är 3.000 kronor verkligen orimligt högt i så fall? Vad tycker du är ett mer rimligt pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Gammal elektronik kan man få ett bra hum om begagnatpriser genom att kolla tradera, blocket osv. Har du några bra tips om hur jag kan hitta rimliga priser för gamla spel så vore jag mer tacksam om du skrev dem istället för att lämna en spydig kommentar.

Det jag gjorde nu var som sagt att ta reda på det lägsta priset hos de legitima butikerna och fick då ett pris som, om man jagade bästa priset från alla olika butiker, låg på över 10.000 kronor. Skulle man som vissa sweclockare endast köpa från steam gissar jag att priset ligger på minst 15-20.000 kronor.

Är 3.000 kronor verkligen orimligt högt i så fall? Vad tycker du är ett mer rimligt pris?

Utöver de du precis skrev så har jag inget.

För mig är det orimligt då jag bara är intresserad av ett spel ur samlingen. Har inte sett folk sälja random spel i en stor samling, förutom retro men då är det oftast med konsol.
Kanske hittar du den där 0.1% som vill ha alla spelen du säljer, då är det ju en bra deal. Lycka till.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snyft:

Utöver de du precis skrev så har jag inget.

För mig är det orimligt då jag bara är intresserad av ett spel ur samlingen. Har inte sett folk sälja random spel i en stor samling, förutom retro men då är det oftast med konsol.
Kanske hittar du den där 0.1% som vill ha alla spelen du säljer, då är det ju en bra deal. Lycka till.

Ja, att inte kunna sälja allt i ett paket räknar jag nästan med men det betyder ju inte att man inte kan försöka. Vore ruskigt skönt om någon nappade. Men men, jag kommer som sagt släppa de styck- eller gruppvis efter en kort stund.

Permalänk

Bjuder 50 kr för Mutant year zero samt kingdom come: deliverence

Permalänk
Medlem

Jag kan ta Dirt rally 2.0 + 3 DLCs för 50kr