Helgsnack: Vad jobbar du med?

Permalänk
Medlem

Produktägare på ett av de IT företag det ofta skrivs om här som gör mjukvara alla konsumenter och företag använder. Min produkt används av företag.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Båtsman på en av färjorna som trafikerar mellan Sverige och Finland.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d, 32gb GSkill 6000 Mhz CL30, RX 7900XT, 2TB Nvme

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonScania:

En stor gärning i det tysta, tack!

Fint skrivet! Tack så mycket.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Asus Strix x570-f gaming | Gigabyte 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3600mhz | WD Black SN850 1TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Menar du möjligtvis kundansvarig eller konsultchef?

Det blev en misslyckad översättning av den engelska titeln ”customer success manager (CSM)” - som jag tycker låter löjlig. Jag hittar ingen direkt svensk motsvarighet; möjligen som du säger kundansvarig/kundrelationsansvarig(?).

Hur som så kommer jag ansvara för bolagets samtliga kundrelationer och arbeta med verksamhetsutveckling kopplat till dessa relationer och produkterna 🙂

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Inaktiv

HR på en stor bank

Permalänk

IT Ansvarig/Tekniker och delägare i ett mindre företag om ca 130 anställda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Jag fick alltid höra om hur otroligt dåligt betalt chaufförer har och hur alla utländska stjäl jobben, men då COVID slog med full kraft så stod jag plötsligt utan mitt VÄLDIGT välbetalda jobb som fordonselektriker, och av en slump så erbjöd en lokal åkare mig att börja köra flisbil, och eftersom jag skulle börja studera hösten efteråt, och det bara handlade om 4 månader så bestämde jag mig för att pröva. Lönen kom som en chock. Plockade ut 45k EFTER skatt. Visst, veckorna var väldigt långa, jobbet förvånansvärt tungt fysiskt, och sociala livet tog sig en ordentlig törn, men lönen var nog en total överraskning. Men liksom du så insåg även jag att jag inte vill köra lastbil hela livet, och började universitet ändå, fastän jag nog övervägde att stanna kvar bakom ratten något år till.

Jo precis, det är verkligen en fin lön man drar ut, jag kör dock inte flis utan en kranbil så jag står mest på hustak och snackar skit med snickare, men det blir ofta långa veckor... Tanken för mig var att plugga detta året men insåg att det kan vara gott att ha lite pengar tills man börjar så jag har tänkt att jag ska jobba ett år till.

Mvh

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem

Incident manager på bank

Permalänk
Medlem

intensivvårdsundersköterka på barnintensiven på akademiska sjukhuset

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Arbetar med stora vattenkokare mha atomklyvning.
Gör: Processingenjör på Sveriges tidigare största elfabrik, designar/konstruerar mekaniska processystem, analyserar driftfall mm. Gäller allt från modern vattenrening till dieselmotorer.
Utbildning: Civilingenjör med inriktning energiteknik.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trött:

Jobbar med montage/platsmontage av palleteringssystem.

Gissar på att jag var hos er för ca 3 år sen och installerade en ny linje med en pallastare.

Mycket möjligt!

Visa signatur

AMD R7 3700X Asus RX 6600

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Kommunalare. Går med varselkläder o plockar skräp.

Skrivet av Elakekocken:

Nu köksmästare inom kommunal verksamhet, dessförinnan krögare och restaurangchef.

Har planer på att öppna nytt när covid-19 lagt sig - ser ut att dröja. Lider med branschkollegorna i den privata sektorn just nu.

Benny Klein, är det du? 🙂

Testat på jobba inom restaurang. Inget för mig. Jääääkla tempo man måste hålla 😬

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Kommunalare. Går med varselkläder o plockar skräp.

Benny Klein, är det du? 🙂

Testat på jobba inom restaurang. Inget för mig. Jääääkla tempo man måste hålla 😬

Nej, någon av de andra tusentals köksmästarna

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

VVS-montör aka rörmokare sedan två år. Service. Väldigt varierande, träffar mycket folk och får se mycket skit. Utmanande jobb, trivs jävligt bra

Permalänk
Medlem

Jag jobbar sedan drygt 2 år tillbaka med utveckling av ASICs. Det är altså specialdesignade kiselkretsar som tillverkas på moderna noder för att minimera effektförbrukningen. Riktigt skoj att få inblick i hur det går till!

Mer specifikt jobbar jag med verifiering. Dvs simulerar kretsdesignen för att hitta buggar innan produktion. Roligt men utmanande jobb, men tycker bara det blir roligare och roligare!

Edit: eftersom jag stött på folk som varit förvirrade över detta, så tänkte jag förtydliga att det altså inte handlar om ASICs för brytning av kryptovaluta. ASIC är en mycket generell term för specialdesignade chip.

Permalänk

Säkerhetstekniker inom Kamerasystem och Varularm.

Permalänk
Medlem

IT-konsult, jobbar med systemutveckling inom e-handel främst.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Jag jobbar som SMT processingenjör inom kretskortstillverkning och vi tillverkar säkerhetsprodukter åt bilindustrin.

Mitt största fokus är monteringsmaskinerna och screentryckarna. Vi har snart 27 stycken monteringsmaskiner och 17 stycken screentryckare från ASM.

Ett varierande och roligt arbete!

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon334363:

Speluvecklare på F-skatt. Utvecklar just nu dels teknologi till ett av dom större VR spelen på marknaden, men är också projektledare för ett spel hos samma studio som inte revealats än.

Internt i mitt företag så utvecklar jag också min egen spelmotor.

Svårt för mig att inte va arbetsnarkoman just nu

vad heter studion?

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeGeNilsson:

Cryo operatör/tekniker. Kyler Helium till ca. 2.5K till en linjäraccelerator. (När den nu blir färdig. 😉)

ESS?

Permalänk
Skrivet av DevilsDad:

Stämmer bra... 😁

Permalänk
Hjälpsam

Varit i e-handel och datorkomponentbranschen de senaste 15-20 åren. Tidigare jobbade jag med marknadsföring och prissättning av komponenter för en av de största butikerna i Norden.

Numera tar jag det lugnt och driver den lilla datorbutiken Overclockers i Luleå. Skönt att gå från stor byråkrati till ett litet företag där man snabbt och enkelt kan uppfylla idéer.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Drifttekniker inom fastighet sen 2002

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av SavetheYetis:

VVS-montör aka rörmokare sedan två år. Service. Väldigt varierande, träffar mycket folk och får se mycket skit. Utmanande jobb, trivs jävligt bra

Drömyrket har jag hört då ni får både gänga och kröka på arbetstid!

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Serie-entreprenör inom transnationell arbetsmarknadspolitik med inriktning mot SME-sektorn och idéburen sektor.

Permalänk

Snickare

Snickare aka byggnadsarbetare med eget företag 🙂 Hängt på SweClockers sen början 😊

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

IT-Konsult sen 2007, men jobbat med IT sen 2002... trivs bra då vi har bra chefer och trevliga förmåner

Visa signatur

//Daniel