Helgsnack: Vad jobbar du med?

Permalänk
Medlem

Jobbar med policyfrågor på huvudkontoret på ett stort företag inom life science.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk

CTO på ett fintechbolag.

Visa signatur

[Intel Core i9@9900K][ASUS ROG Strix Z390-F GAMING][Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (4x8GB) / 3200MHz / DDR4 / CL16][2x1TB Samsung 970 EVO][Acer Predator X38P][Littledot MKIII + Littledot DAC 1 + DT990][SVS PC-2000 Pro + 2xGenelec 8030 + 3x Genelec 8020]

Permalänk
Medlem

Sheriff utan pickadoll, dvs åklagare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheHoff2:

Sheriff utan pickadoll, dvs åklagare.

Hm, är väl bara skaffa en pickadoll och börja kalla dig för sheriff? Vem ska åtala dig liksom?

Permalänk
Medlem

Jobbar privat som ansvarig för all marknadsföring och IT in house

Visa signatur

- Vad heter Ed Sheerans trädgårdsintresserade bror?
- Scott Sheeran

Permalänk
Medlem

IT-Tekniker, på mindre företag så fixar allt. Men främst nätverksprylar.

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk

IT-samordnare på kommunal skola. Leker lite i AD, skäller lite på elever och godkänner kostnadsförslag. Och svarar på mejl också.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincent1993:

Lastbilschaufför i Norge för TINE ( norska motsvatigheten till arla) 270kr/h. Kör bara lastbil.

Jämfört med 159kr Lastbil och släp som jag körde i Sverige.

Läste först 270Km/h

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk

Kör skogsmaskin sedan 2005.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

Systemutvecklare på en myndighet.

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

Jag frilansar i TV-branchen och jobbar extra som kriminalvårdare.

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk

Yrkeschaufför, Levererar skit folk beställt med hemleverans trots att dom vet att dom inte är hemma på dagtid. (Ups)

Bor du i Uddevalla har vi träffats.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem

Jag är stolt Röntgenslusk sedan 2007. Riktigt roligt jobb, även om jag gjort nitton års arbetstid på fjorton år iom all övertid.

Permalänk
Medlem

Nätplanerare på hos en fibernätägare

Visa signatur

Listen to the mission listen Miss as I do work

Asus Rampage IV Formula | i7-3820 | Asus R9 290-DC2OC | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 850 Pro 250GB | Steelseries Rival | Corsair K70 Cherry Red | ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jobbar på ett verkstadsföretag med camberedning i Powermill.

Permalänk
Medlem

Jobbar som lagerarbetare på möbelföretag (how I hate it...). Har planer på att öppna upp min tapetsörfirma (möbelomklädning) igen då det är det jag är utbildad till. Spara pengar till maskiner och verktyg, sedan kan jag klä om allt med tyg på.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Product Designer inom Fintech/Shopping

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

Har sålt fasadfärg de senaste tre åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Jag är stolt Röntgenslusk sedan 2007. Riktigt roligt jobb, även om jag gjort nitton års arbetstid på fjorton år iom all övertid.

Jag jobbade själv 80 timmar i veckan till och från under tio år som tapetsör. Grejen är, om man tycker sitt jobb är skitroligt så bekommer övertiden en inte. Såvida inte ens jobb är kroppsligt tungt det vill säga...

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk

Telekom, analyserar fiberkvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smygolf:

Läste först 270Km/h

Tror en del försöker komma upp i dom hastigheterna faktiskt (40 genom samhället förbi enda övergången för skolbarn gäller inte dom). Givetvis inte alla dock

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av ivah:

Själv jobbar jag i kontrollrummet på ett kärnkraftverk.

Då kanske du pendlar tillsammans med Blanck - om du utgår från Gävle?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pid1:

Studerar datateknik (fokus på inbyggda system, reglerteknik) för tillfället. Just satelliter är jag intresserad av att jobba med. Några tips för att komma in på rätt spår? Bil bra på elektronik kanske? Några företag man kanske inte känner till som man borde hålla koll på?

Beror på vilken nivå du är på just nu och var du bor. Annars har du t.ex. KTH där de i en av kurserna bygger en liten satellit och även andra kurser om olika rymdsystem. Även Uppsala och LTU.
Angående företag så har man tex OHB Sweden och Swedish Space Corporation i Stockholm, Gomspace i Uppsala och Ruag space i Göteborg.

Skrivet av anon334363:

Mycket nyfiken. Berätta mer!

Vi byggde bla Europas första jondrivna satellit till månen, men annars har jag t.ex. jobbat med och även kommenderat Prisma satelliterna som var först i världen med helautonom formationsflygning av två satelliter, vi byggde en del av Solar Orbiter som är på väg för att studera solen och många andra satelliter. Jag jobbar mycket med CAD för designen men annars mycket dokumentation, kravhantering etc. Just nu även bygge och testning.

Permalänk
Medlem

Jag är heltidsanställd som elektronikutvecklare inom inbyggda system; främst med motorstyrningar för stegmotorer men även andra typer av motorer. Dvs. schemaritning, PCB-ritande, i viss mån lödning av prototypkort, samt programmering av mikrokontrollers och till viss del även PC-mjukvara som hör till.

Därtill ett extrajobb jag haft sedan studietiden, där jag under helgtid ser till att produktionen rullar på hos ett företag som gör 3D-utskrifter till företag. Dvs, ta ut färdiga jobb och förbereda för nya, samt i viss mån felsöka och reparera enklare fel på maskinerna.

Permalänk
Medlem

Jag är en full stackare...sorry, fullstackutvecklare på en kommunikationsbyrå.

Permalänk
Medlem

Jobbar inom sjukvården på intensivvårdsavdelning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayth:

Skriv högskoleprovet! Guld värt om man inte fokuserade på betygen i gymnasiet. Man kommer väldigt långt på allmänkunskap!

Sen är ju frågan vad du vill läsa/är intresserad av, utan att veta det så är det svårt att ge tips.

Jag gjorde högskoleprovet för cirka 10 år sedan, kanske dags för det igen... funderat lite på polishögskolan.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceji:

Gå en Yh-utbildning. Jag tröttnade på mitt otacksamma försäljarjobb och gick en 2 årig Yh-utbildning för drygt 10 år sedan. Idag har jag ett kul och betydligt mer välbetalt jobb tack vare det.

Blir något liknande det eller polishögskolan

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jobbar som Färdigställningskoordinator på Sveriges största matgrossist. Känns lite kebabtekniker över titeln.

Tar emot vissa leveranser av varor från våra andra lager, ser till att det som skall iväg från lagret kommer iväg i tid och korrekt packat (Det som ska t.ex. med helikopter bör man ju packetera på rätt sätt.), beräknar varumängder och gör beställningar av mellantransportbilar till "våra" olika spridningspunkter samt ordnar fraktsedlar.

Sen är det ju en del annat också, rätt less. I sommar har vi 2019 volymer med 2020 bemanning, tror inte många sommarjobbare är pepp på en fortsättning nu efter soppan.

Permalänk
Medlem

Jag jobbar inte men jag har det jobbigt. Väldigt sysselsatt ändå, det blir mycket flaxande runtomkring.