Permalänk
Medlem

Verkar väldigt prisvärd för den som är ute efter lagring: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-...

1029 kr i skrivandes stund. Kan ej kommentera om prestandan då jag inte har en men har svårt att tänka mig att det skulle vara något problem. Är själv väldigt nöjd med min Samsung T7 men den kostade ju nästan 60% mer.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Och detta på 248 dagar.

Slås endast av Wii (233 dagar) och alltså före PS4 (268) och Switch (284).

Så komponentbrist absolut men efterfråga och är en minst lika stor bov.

Edit: Undra om det nått dit om priserna hade varit 499/599. Med tanke på att de säljer till förlust så hade nog 100 miljoner $ extra suttit fint.

Permalänk
Medlem

Ny video om Stray. Kattspelet.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Mono:

Hmm, är det inte samma som första trailern? 🤔

Vilket fall som helst är man riktigt taggad!!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Produkt: Star Wars Jedi: Fallen Order (PS5)
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/playstation-5-s...
Kategori: Spel
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5802477
Pris: 149 kr

Riktigt bra pris på Jedi: Fallen Order! Väldigt begränsat antal dock. Samma pris på PS4 versionen som har fri uppgradering så det går bra att köpa den med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Riktigt bra pris på Jedi: Fallen Order! Väldigt begränsat antal dock. Samma pris på PS4 versionen som har fri uppgradering så det går bra att köpa den med.

Skrivet av Entash:

Produkt: Star Wars Jedi: Fallen Order (PS5)
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/playstation-5-s...
Kategori: Spel
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5802477
Pris: 149 kr

Finns även till PS4 och Xbox one till samma pris! (Båda dessa har gratis upgrade till Next gen versionen)

Edit: PS5 versionen slut men kommer in nya på torsdag. Som sagt, det går att köpa PS4 spelet, sätta in det i PS5 så får man PS5 versionen.

Klistrar då även in mitt tips för er med digital version av ps5, ni kan uppgradera fallen order ps4 disc version till ps5 digital version, så i just detta fall så kan ni med få en del av disc rabatt kakan

Instruktioner för uppgradering till digital version

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk

Mitt PS5 verkar ha självdött, haft det i ungefär 1 månad och nu vägrar det starta. Testat flera olika eluttag men de startar ändå inte. Testat att starta via handkontroll men de hjälper inte. Spelade i lördags och sen stängde jag av den som vanligt, när jag skulle sätta på den idag så vill den inte.

Är det någon som har några tips, vet vad som kan ha hänt eller varit med om något liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tette1337:

Mitt PS5 verkar ha självdött, haft det i ungefär 1 månad och nu vägrar det starta. Testat flera olika eluttag men de startar ändå inte. Testat att starta via handkontroll men de hjälper inte. Spelade i lördags och sen stängde jag av den som vanligt, när jag skulle sätta på den idag så vill den inte.

Är det någon som har några tips, vet vad som kan ha hänt eller varit med om något liknande?

Vad tråkigt! Jag har inte varit med om det själv men har några tips:
Har du provat att koppla in något annat (t.ex. lampa eller laddare eller liknande) i någon av de eluttagen du testade för att säkerställa att eluttaget verkligen fortfarande har ström?
Har du provat med power-knappen på framsidan av enheten?
Har du provat med PS-knapen på kontrollen? Både wireless samt via USB-kabel till huvudenheten.

Man skulle ju kunna prova med en annan strömkabel men det tror jag är långsökt då de inte brukar gå sönder i första taget.

Jag gissar att du redan har testat ovanstående men tänkte att det är bättre att tipsa saker du redan kanske har testat än att inte tipsa och då kanske missa något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tette1337:

Mitt PS5 verkar ha självdött, haft det i ungefär 1 månad och nu vägrar det starta. Testat flera olika eluttag men de startar ändå inte. Testat att starta via handkontroll men de hjälper inte. Spelade i lördags och sen stängde jag av den som vanligt, när jag skulle sätta på den idag så vill den inte.

Är det någon som har några tips, vet vad som kan ha hänt eller varit med om något liknande?

Trist å höra! Är den helt död?
Det ska finnas en inbyggd säkring i PS5 kopplat till matningen. Kan vara en idé att kika på den kanske?

Permalänk
Skrivet av Skyflyer:

Vad tråkigt! Jag har inte varit med om det själv men har några tips:
Har du provat att koppla in något annat (t.ex. lampa eller laddare eller liknande) i någon av de eluttagen du testade för att säkerställa att eluttaget verkligen fortfarande har ström?
Har du provat med power-knappen på framsidan av enheten?
Har du provat med PS-knapen på kontrollen? Både wireless samt via USB-kabel till huvudenheten.

Man skulle ju kunna prova med en annan strömkabel men det tror jag är långsökt då de inte brukar gå sönder i första taget.

Jag gissar att du redan har testat ovanstående men tänkte att det är bättre att tipsa saker du redan kanske har testat än att inte tipsa och då kanske missa något.

Skrivet av Bergand:

Trist å höra! Är den helt död?
Det ska finnas en inbyggd säkring i PS5 kopplat till matningen. Kan vara en idé att kika på den kanske?

Tack för tipsen, har provat allt och den vill inte komma igång. Vet att uttaget fungerar då jag prövat att ladda mobilen med det. Har tyvärr ingen annan strömkabel, annars hade jag testad med det. Jag är tyvärr inte så teknisk så undviker gärna att försöka laga något själv.

Jag köpte det för 20 dagar sedan på mediamarkt.
Går det att lämna tillbaka direkt till dom tror ni eller måste man gå via Sony?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tette1337:

Tack för tipsen, har provat allt och den vill inte komma igång. Vet att uttaget fungerar då jag prövat att ladda mobilen med det. Har tyvärr ingen annan strömkabel, annars hade jag testad med det. Jag är tyvärr inte så teknisk så undviker gärna att försöka laga något själv.

Jag köpte det för 20 dagar sedan på mediamarkt.
Går det att lämna tillbaka direkt till dom tror ni eller måste man gå via Sony?

Jag hade vänt mig till mediamarkt å sen tagit det därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tette1337:

Tack för tipsen, har provat allt och den vill inte komma igång. Vet att uttaget fungerar då jag prövat att ladda mobilen med det. Har tyvärr ingen annan strömkabel, annars hade jag testad med det. Jag är tyvärr inte så teknisk så undviker gärna att försöka laga något själv.

Jag köpte det för 20 dagar sedan på mediamarkt.
Går det att lämna tillbaka direkt till dom tror ni eller måste man gå via Sony?

Har ni haft åska?

Permalänk
Skrivet av HenrikM:

Har ni haft åska?

Nej inte som jag märkt, men det skulle väl synas på de andra sakerna hemma också?

Permalänk
Medlem

Får man bättre bildupplösning om man spelar gamla ps4 spel? Som black flag tex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Får man bättre bildupplösning om man spelar gamla ps4 spel? Som black flag tex?

Det blir samma upplösning som på ps4 pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Får man bättre bildupplösning om man spelar gamla ps4 spel? Som black flag tex?

I spel som använder sig av dynamic resolution kommer man nå högre resolution än PS4 Pro. Kommer inte på så många spel just nu, men vet att Black Ops 3 når upp i 4k medan ps4 pro har average på typ 1600p. AC Origins och Odyssey vet jag också ökar till typ 1800p från 1440p (Average resolution). Dock tror jag inte Black Flag har dynamic resolution, skulle gissa 1080p på alla konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Det blir samma upplösning som på ps4 pro.

Skrivet av Entash:

I spel som använder sig av dynamic resolution kommer man nå högre resolution än PS4 Pro. Kommer inte på så många spel just nu, men vet att Black Ops 3 når upp i 4k medan ps4 pro har average på typ 1600p. AC Origins och Odyssey vet jag också ökar till typ 1800p från 1440p (Average resolution). Dock tror jag inte Black Flag har dynamic resolution, skulle gissa 1080p på alla konsoler.

Okej tack för hjälpen! vart sugen på black flag men 1080p på en 4k tv kanske blir ”blurrigt”?

Permalänk
Skrivet av Tette1337:

Tack för tipsen, har provat allt och den vill inte komma igång. Vet att uttaget fungerar då jag prövat att ladda mobilen med det. Har tyvärr ingen annan strömkabel, annars hade jag testad med det. Jag är tyvärr inte så teknisk så undviker gärna att försöka laga något själv.

Jag köpte det för 20 dagar sedan på mediamarkt.
Går det att lämna tillbaka direkt till dom tror ni eller måste man gå via Sony?

Testa att koppla ur tvn eller iaf byta hdmi-uttag på tvn om du inte gjort det än. Såg ett par på reddit som det funkat för, men det kan varit en annan typ av fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tette1337:

Nej inte som jag märkt, men det skulle väl synas på de andra sakerna hemma också?

Inte nödvändigtvis. En gång så slog åskan ut moderkortet och nätaggregatet i min dator men allt annat var ok i datorn och i huset.

I det här fallet tror jag tyvärr du helt enkelt fått ett måndagsexemplar. Det var någon här ett tag bakåt i tråden som fick en kontroll utbytt hos MediaMarkt så du kan ju testa med dem först men jag tror du måste prata med Sony.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Finns det någon här som spelar Monster hunter world / Iceborn?
Hade varit skoj att spela ihop med några andra hunters.

Är just nu MR 38 tror jag.

PSN/Tjobben88

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Edit: Undra om det nått dit om priserna hade varit 499/599. Med tanke på att de säljer till förlust så hade nog 100 miljoner $ extra suttit fint.

Sony går inte längre med förlust på PS5-maskinerna.

https://gamerant.com/ps5-break-even-june-2021-sony/

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tette1337:

Mitt PS5 verkar ha självdött, haft det i ungefär 1 månad och nu vägrar det starta. Testat flera olika eluttag men de startar ändå inte. Testat att starta via handkontroll men de hjälper inte. Spelade i lördags och sen stängde jag av den som vanligt, när jag skulle sätta på den idag så vill den inte.

Är det någon som har några tips, vet vad som kan ha hänt eller varit med om något liknande?

Polarn råkade ut för samma, tror de va nätagget som hade dött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Sony går inte längre med förlust på PS5-maskinerna.

https://gamerant.com/ps5-break-even-june-2021-sony/

Å fasen. Då är iaf BD modellen i hamn redan då.

Permalänk
Medlem

PULSE 3D Wireless Headset (PS5) - 997,15 kr
https://www.amazon.se/dp/B08H99878P

Permalänk
Skrivet av Asssor:

Låter jättemärkligt. Är det endast Ghost of Tsushima det händer med?

Jag kunde själv sträckspela det i timmar utan problem. Har digital edition dock

Fick skicka in konsolen för ett utbyte. Det var fel på konsolen.

Visa signatur

Intel i9 13900K || MSI PRO Z790-P || Kingston Fury Beast 64Gb DDR5 5600Mhz || MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO || be quiet! Silent Loop 2 360mm AIO ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagdgruppe_nord:

Fick skicka in konsolen för ett utbyte. Det var fel på konsolen.

Nej va segt, håller tummarna för att du får en ny snabbt!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Tror ni det kommer komma en "PRO" version och isf när kan det tänkas ske och vad skulle förbättras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Tror ni det kommer komma en "PRO" version och isf när kan det tänkas ske och vad skulle förbättras?

Gick ju något rykte om en Pro version med dubbla GPU:er och molnbaserade spel.
Detta var dock ett tag sedan och jag har inte hört någonting mer sedan dess.
https://www.notebookcheck.net/Patent-suggests-future-PS5-Pro-console-could-challenge-Xbox-Series-X-for-perfomance-crown-thanks-to-dual-CPU-GPU-combo-PS5-Lite-may-debut-as-early-as-H2-2021-to-ease-current-supply-woes.508465.0.html

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av socsoc:

Tror ni det kommer komma en "PRO" version och isf när kan det tänkas ske och vad skulle förbättras?

Nyare Zen och RDNA kommer kunna göra en hel del, sen om det är som PS5 eller PS6 är nog lite sak samma om kompatibiliteten kan hållas även denna gång.

Är mer eller mindre PC hårdvara Sony och Microsoft använder. Att gå över till Zen 3 och RDNA3 är nog för tidigt, men säg Zen 4 och RDNA 4, såvida inte AMD fått fram något annat tills dess då. Sedan kör Sony mer custom kretsar i PS5 så finns alltid möjligheten att köpa en skräddarsydd lösning.

Men så länge komponent bristen håller i sig så lär vi inte få se något nytt. Möjligen revisioner där man snålar in där man kan. Lättare PS5 DE har upptäckts: https://screenrant.com/ps5-new-digital-edition-model-lighter/

Permalänk
Medlem

Hur har ni det med trophies? Jagar ni dom eller skiter ni i det?
Själv tycker jag det är rätt skoj med dom och samlar halvaktivt.
Måste dock jobba för att få upp completion, har börjat på alltför många spel och sedan slutat.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4