Ergotron HX Desk Dual Monitor Arm

Permalänk
Medlem

Ergotron HX Desk Dual Monitor Arm

Halloj !

Då jag numera endast har en skärm väggmonterad så behöver jag inte längre denna pjäs.
Det är en Ergotron HX för dubbla skärmar som man fäster i bordet. Denna går även att köra som single-arm om man plockar bort vingarna som går ut på varje sida. En oerhört fin och gedigen arm som utstrålar kvalité rakt igenom.

Jag köpte armen i obruten förpackning och har sedan dess varit monterad i 1 månad innan jag bytte setup, armen är således i nyskick.

https://www.ergotron.com/sv-se/produkter/product-details/45-4...

2000kr eller bud.

Kan fraktas mot fraktkostnad samt förskottsbetalning alternativt hämtas i Enköping.

Må bäst!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Orkar den med en g9 Odyssey?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIST_:

Orkar den med en g9 Odyssey?

Edit : se senare inlägg

Permalänk
Medlem

Fast man behöver ju det där extra fästet som kostar 600kr ish? Står ju på deras hemsida att det är extra för just G9:an.

Tror det heter någonting, typ heavy duty adapter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Fast man behöver ju det där extra fästet som kostar 600kr ish? Står ju på deras hemsida att det är extra för just G9:an.

Tror det heter någonting, typ heavy duty adapter.

Jag har gjort lite mer researcher och ja det verkar faktiskt vara ett speciellt fäste för just g9. Det som verkar vara en issue är att den är för tung och det vanliga fästena orkar inte hålla skärmen tiltad i rätt nivå. Trist nog passar inte det där special fästet på denna arm för dubbla skärmar. Det jag dock kan intyga är att en skärm som t.ex lgs 38" funkar utan problem då jag hade en sån förr till en exakt likadan arm och hade en 27" vertikalt bredvid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miniwonka:

Jag har gjort lite mer researcher och ja det verkar faktiskt vara ett speciellt fäste för just g9. Det som verkar vara en issue är att den är för tung och det vanliga fästena orkar inte hålla skärmen tiltad i rätt nivå. Trist nog passar inte det där special fästet på denna arm för dubbla skärmar. Det jag dock kan intyga är att en skärm som t.ex lgs 38" funkar utan problem då jag hade en sån förr till en exakt likadan arm och hade en 27" vertikalt bredvid.

Tack för info och tid spenderar på research. Önskar dig all lycka med försäljning!

Permalänk
Medlem

Nu har jag hunnit pilla på armen och letat en massa på internet och kan konstatera att det fungerar utmärkt att köpa ett G9 fäste och sätta på denna. Själva armen i sig är samma arm som singelvarianten, det enda som skiljer dem åt är själva huvudet som vi ser på bilden jag länkar till nedan. Fästet är exakt densamma och g9-fästet passar.

https://imgur.com/a/sIGPgqB

Då har vi ett problem kvar och det är att vikttoleransen är olika på singel och dubbelarmen. Anledningen till det är för att hela huvudet för dubbelskärmarna (som syns på bilden ovan) väger in på över 3kg(vägde med egen våg) därav att man enligt specsen inte kan ha "lika tung skärmvikt". Detta problem försvinner om man konverterar till singel med g9-fästet då man plockar bort dessa 3kg och då har man samma vikttoleranser mellan singel och dubbel.

Mycket fram och tillbaka nu men jag förstod inte riktigt logiken i att det ej skulle passa då jag har ägt både singel och dubbel och ser ingen skillnad på dem. Grottade in mig i det här så fort jag kom hem. Hittade även denna tråd på reddit där en person gjort just detta och han påstår att det fungerar perfekt.

https://www.reddit.com/r/ultrawidemasterrace/comments/jz58s2/...

Jag säger inte att det är såhär till 100% men jag är numera helt övertygad om att detta fäste passar både singel och double. Ville bara framföra det ! ^^

Permalänk
Medlem

Då lägger jag ett bud på 1400 ink frakt

Permalänk
Medlem

Annonsören har avslutat denna annons.