Youtube lanserar Premium Lite

Permalänk
Medlem

Visst det är lite irriterande men kollar inte så mkt på YT att det behövs. Skulle dom ta bort 5sek skippen så skulle jag nog bara sluta kolla YT.

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Medlem

Youtube har något nytt anti-adblock skit de jobbar på där youtube klippen inte laddar tills reklamen spelat, triggar lite då och då och man måste ladda om sidor. Ublock Origin som används då. Samma med Adblock.

Antar att de kommer rulla ut något ännu värre anti-adblock system.

Permalänk
Inaktiv

Blir att överväga, bra att man kan välja bort det man inte vill ha.

Hoppas även fler tjänsteleverantörer hoppar på tåget. Spotify utan podcasts och annan bloat, likaså Netflix där man pressat ner priset.

Permalänk
Medlem

Har försökt att skaffa Youtube Premium Lite i 2 veckor nu men kan inte hitta det. Någon som vet var man hittar Premium Lite köpa knappen? På reddit skriver dom att man måste avsluta sin nuvarande prenumeration och sedan vänta på att Youtube ska skicka reklam om att köpa Premium Lite.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag kör YT Premium idag, Lite känns rätt värt om man nu inte nyttjar YT Music.
Får köra en funderare på om jag ska köra Spotify + lite eller stora YT premium.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hmm. För BARA att bli av med reklam ala adblocker för samma pris jag betalar för spotify (duo per person)....Nä du. Hade det varit 40kr så hade det varit en annan fråga.
För 70 med allt vad det innebär förutom musik...jadå...kanske.
På dator har jag adblocker och på telefon är då anonserna är där (finns ju app för det också men tycker den är irriterande UI mässigt) och att kunna köra shows som fredagspanelen i bakgruden när jag kör bil något som är det som hade varit trevligt i bakgrunden.

Sen om kostnaderna är högre än de 40-50kr jag ser som rimgligt för att tillhandahålla min användning + att betala creators...ja det vet vi ju inte. Hade man fått det svart på vitt ungefär hur mycket det kostar att få den content som det tillhandahåller så hade jag nog rätt lätt övertalats.

Men även om jag haft reklam på allt jag såg så är det inte mycket pengar som det handlar om för de siffror jag sett.
Jämfört med Amazon prime video som också är ca 70kr i månaden med egna serier och inköpt material så borde de kostnaderna ligga högre än youtube.

Som sagt svårt att veta...men känns dyrt om man jämför med mycket mer utvecklade film/serie/musik tjänster...bara för att bli av med reklam.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Mig veterligen finns det ingen adblock eller liknande till Android TV och Chromecast. Så fort jag antingen castar innehåll eller kör via chromecast tv så hade jag reklam konstant förut. Därav är det lätt värt för mig då jag i princip endast konsumerar från soffan. Sitter jag vid datorn är givetvis nån form av adblock aktiv, förutom swec's kanaler och sidor,

Det finns rätt smidigt lösning pi-hole där du blockar all reklam i allt spel,videos etc nackdelen är väl att det bara funkar när du är på nätverket.

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Medlem

Skulle behövas en tjänst som samlar alla abonnemang folk har till en räkning.

Galet vad det betalas för media egentligen. Det är redan nu en klassfråga med tillgången och värre kommer det att bli.
Jag uppskattar mer och mer att jag växte upp utan internet och gillade böcker som barn.
Gladast är mina föräldrar.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag har redan YouTube Ultra...

D.v.s. Ublock Origin i webbläsaren samt YouTube Vanced i telefonen.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av m4gnify:

Verkligen inte samma sak. Att inte betala för Youtube är mer som att inte betala för FM radio.

Du menar det som du numera betalar via skatten? Tuben får väl hitta på ett sätt att säkerställa sina inkomster, det är inte mitt problem. youtube-dl.org

Permalänk
Medlem

Har YT premium familj, blir att kolla om det är värt att gå ner på Lite (om det finns för familj).

YT premium är imo helt klart värt det, YT är en grym tjänst även fast de helt fuckade upp rekommenderat för två år sen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av xSean145:

Har försökt att skaffa Youtube Premium Lite i 2 veckor nu men kan inte hitta det. Någon som vet var man hittar Premium Lite köpa knappen? På reddit skriver dom att man måste avsluta sin nuvarande prenumeration och sedan vänta på att Youtube ska skicka reklam om att köpa Premium Lite.

https://www.youtube.com/premiumlite

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Provar 1 månad iaf, har velat ha bara annonsfritt YouTube länge nu ist för inbakat med musiktjänsten. 69kr i månaden känns lite väl mycket dock, är nog flera gånger mer än vad de tjänar på mig om jag kollar på alla reklamer.

29kr eller nått hade varit bättre.

Hade det funnits smidigare sätt att blockera annonser på Android TV så hade jag kört det men alla sätt "suger".

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberSpace:

Ser inte poängen, annonsblockerare är gratis. Missar jag något?

För att man kanske vill stödja vissa personer. Använder du adblock så får de som du tittar på inte några pengar. Ditt val så klart, men som en som tidigare var aktiv så känns det som ett stort hyckleri att använda adblock.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av QnoX:

Visst det är lite irriterande men kollar inte så mkt på YT att det behövs. Skulle dom ta bort 5sek skippen så skulle jag nog bara sluta kolla YT.

Är samma sak här. Tittar kanske någon minut per dag och ibland kan det vara noll flera veckor.
Det jag ser är instruktionsfilmer på något man ska göra i hemmet och inte vet exakt hur det funkar.
Köpte exempelvis en CAMO i veckan för dold skruvning av trall och kollade några filmer innan jag körde igång. Skulle aldrig betala för att slippa reklamen då det är så lite.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Behåller mitt nuvarande premium, att bli av med background play skulle innebära att jag typ tappar den mest använda funktionen jag använder.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Majoriteten av youtubeinnehållet är ju reklam i sig själv redan. Reklam innan youtubevideor är lite som reklamavbrått under en TV-shopsändning. Helt retarderat.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberSpace:

Ser inte poängen, annonsblockerare är gratis. Missar jag något?

Om man tittar på youtube på en dator, kanske.

Det är svårare att komma runt reklam om man t.ex tittar på youtube på en tv eller en telefon via appen de har där. Om prisnivån är rätt kan nog det här vara intressant för en del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Verkligen inte samma sak. Att inte betala för Youtube är mer som att inte betala för FM radio.

Du förstår väl också själv att det inte ens är nära likt? Det kostar pengar att spela upp en video för just dig. Radio har samma kostnad även om 1 eller 10000000 ska lyssna.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Lagstifta för reglering av reklam.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Får upp detta bara när jag klickar på länken. Det är endast för första gången medlemmar. Väldigt dålig stil av Youtube. Min kompis skaffade Premium Lite för 89kr 1 vecka sen men nu har dom sänkt priset igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Lagstifta för reglering av reklam.

Reklam är väldigt reglerat i lag

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Behåller nog Premium tror jag, skönt att kunna ha spelaren minimerad på telefonen när man gör annat. Med tanke på hur många timmar man tittar på Youtubeklipp så blir nog kostnaden rätt låg/h.

Permalänk
Medlem

Var står det att background play inte fungerar med Lite? Jag hittar inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

För att man kanske vill stödja vissa personer. Använder du adblock så får de som du tittar på inte några pengar. Ditt val så klart, men som en som tidigare var aktiv så känns det som ett stort hyckleri att använda adblock.

Då finns det Patreon och ibland merch eller andra sätt att bidra. YT premium ger nästan inget till skaparna ändå vad jag förstått.

Ublock origin för webbläsaren, Vanced för Android och Smart Tube nextför Android tv. Sponsorblock är sjukt gött för att skippa intron och inbakad reklam vilket jag antar premium inte gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Youtube har något nytt anti-adblock skit de jobbar på där youtube klippen inte laddar tills reklamen spelat, triggar lite då och då och man måste ladda om sidor. Ublock Origin som används då. Samma med Adblock.

Antar att de kommer rulla ut något ännu värre anti-adblock system.

Inget sånt hos mig. Laddar på direkt hos mig. För med Firefox + Ablock Plus

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av hooloovoo:

https://www.youtube.com/premium/family
179 för 5 pers

De har även ett studentabbonemang för 69:- för premium ink musik.

Precis, det har funnit rätt länge till och med.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

OK, didn't know about that one..
Blir ändå till att fortsätta, för smidigheten. Orkar inte hålla på och trixa och lägga in apk filer eller hur det går till. Säkert skitenkelt, men jag tycker att det är värt det så här i efterhand.
Tog bort viaplay i samma veva så one gone and another in.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag betalar för premium. Jag spelar typ nästan all min musik via youtube också. Även på mobilen (ifån).
Använder alltså inte youtube music för väldigt många videos är inte tillgängliga på youtube music men går hur bra som helst o spela på youtube.

Så behöver background playback så blir o betala fortfarande.
På PC hade det kvittat pga adblock. Men eftersom jag kollar youtube en hel del både på ipad och iphone samt lyssnar på musik via youtube på mobilen när man är borta så har man inget val

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Att använda adblocker är ju dock lite kontroversiellt då skaparna går miste om intäkter.

Inte om man värnar om sin integritet och virus/hacker attacker.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233