Telia Play finns nu för Android TV

Permalänk
Medlem

Hur upplever ni kvalliten på Telia Play kanalerna? Tycker bitraten verkar väldigt låg på nästan alla kanaler det käns inte som HD knappast ens Full HD.

Streamar på en Sony KD9096 via ethernet.

Edit, får ofta problem med hack i bilden med denna app också, bara stänga ner den helt så försvinner det men endå störande… Sämre kvallite och buggig, men vill man vara utan TV-box får man väll stå ut…

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Hur upplever ni kvalliten på Telia Play kanalerna? Tycker bitraten verkar väldigt låg på nästan alla kanaler det käns inte som HD knappast ens Full HD.

Streamar på en Sony KD9096 via ethernet.

Edit, får ofta problem med hack i bilden med denna app också, bara stänga ner den helt så försvinner det men endå störande… Sämre kvallite och buggig, men vill man vara utan TV-box får man väll stå ut…

Telia använder lägre bitrate för play än va de gör för sin IPTV via box.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Telia använder lägre bitrate för play än va de gör för sin IPTV via box.

Ja men frågan e ju varför… tur att man har andra streaming tjänster med bra kvallite.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Hur upplever ni kvalliten på Telia Play kanalerna? Tycker bitraten verkar väldigt låg på nästan alla kanaler det käns inte som HD knappast ens Full HD.

Streamar på en Sony KD9096 via ethernet.

Edit, får ofta problem med hack i bilden med denna app också, bara stänga ner den helt så försvinner det men endå störande… Sämre kvallite och buggig, men vill man vara utan TV-box får man väll stå ut…

Tycker det ser bra ut, jämförde mot boxen på min philips oled men såg ingen märkvärd skillnad så för mig är boxen helt urkopplad.

Nån enstaka gång har jag fått att bilden kan hacka till regelbundet men då har jag bara startat om tvn så är det löst.