Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Var nog mer ett svar på @AplAy inlägg här ovan... men glömde citera.

Jag tror inte att han heller argumenterar för tvångsvaccinationer, jag har inte sett honom göra det åtminstone. Det senaste inlägget är kanske en aning unhinged för mig, men jag väljer att tolka det som frustration snarare än ett faktiskt förslag att banna alla antivaxxers från sweclockers.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Larsioni:

Inlägget var ett skolexempel på psykologisk krigföring och gaslightning.

Vare sig mer eller mindre.

Snart börja han babbla om andra världskriget....nej men vänta lite, det har han redan gjort.

Helt klart att du har blivit radikaliserad.

Tämligen ett radikalt förslag att bannlysa människor som är skeptiska eller som ifrågasätter och ställer frågor.

Ninja
Vad du stoppar i din kropp är helt och hållet upp till dig, det är inte för dig och andra att bestämma över vad andra människor stoppar i sina kroppar.

Det är helt och hållet upp till dig om du vill eller inte vill ta ett vaccin. Precis som det skall vara med andra ord.

Det råder rena rama hysterin bland vissa medborgare, de är nu så rädda att de snart inte kommer att ha några problem med att staten utövar proxy våld mot delar av befolkningen de ser som ett biologiskt hot (de som då INTE vill ta vaccin). Det är så det fungerar, när människor blir rädda så blir de extremt auktoritära.

Gör som Du vill.

Ditt liv.

Dina val.

Dina konsekvenser.

Jag vill INTE se dig fälla en enda tår om någon när eller kär - Gud förbjuder - skulle avlida med anledning av COVID-19. Då var du tyvärr med allra största sannolikhet med och bidrog till det.

Du valde hur du ville leva ditt liv - ej vaccinera dig - och därför får Du och dina nära & kära i omgivningen leva med konsekvenserna utifrån dessa medvetet gjorda val.

Ironin att kalla vissa texter för "psykologisk krigsföring" när Du och många andra vaccinnekare har utsatts för exakt samma sak, fast "från andra sidan av lägret".

Jag tänker ALDRIG fysiskt tvinga någon till en vaccinationsenhet. Däremot tänker jag ALLTID tala emot de som snackar skitsnack om vaccinen. De som snackar skitsnack om vaccinen är lika verklighetsfrånvarande som Förintelsenförnekare. Den grad av allvarlighet rör det sig om.

Jag rekommenderar gärna det som räddar liv just nu: vaccinera sig mot COVID-19. Och jag talar gärna emot de som skördar flest liv just nu: antivaxxers och deras så kallade "argument".

Hur kommer det sig att antivaxxers skördar flest liv just nu? Jo, för 99% av alla inlagda på sjukhus just nu är icke-vaccinerade. (jag har slutat länkat för källor verkar ju inte vara något Du eller andra i erat läger bryr sig om så...) Varifrån kan de ha fått det till att vaccinen är farligare än sjukdomen så de hellre chansade på att bli sjuka än att vaccinera sig må tro? 🤓

Jag tippar snarare på att vaccinnekare kommer att börja med våld när deras liv med rimlighet begränsas ännu mer som följd av att de vägrar ta vad som är i princip världens säkraste mRNA-vaccin.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Hmm..., minns jag fel? Sokrates guidades inte av en inre röst utan strävade efter att allt man uttrycker ska dels vara från eget tänkande och inte upprepningar av vad andra sagt och dels dikteras av ens samvete och förnuft. Det var vad han menade med "en inre röst". Dessutom höll han inte med oraklet i Delphi om att han var samtidens visaste man men hävdade att han åtminstone var visare än oraklet eftersom han till skillnad från oraklet insåg att han inte visste allt och att det med säkerhet fanns de som var ännu visare eftersom de, till skillnad från honom själv och oraklet, hade någon form av värdefull kunskap.
Här är vi inte överens. Religionernas företrädare har snarare föreskrivit hur och vad vi ska förstå, ansett sig själva vara de enda som kan tolka det som är avgörande för våra liv och har oftast lierat sig med makthavare för att kontrollera folket, inte sällan för att berika sig själva på bekostnad av folket.

De förklaringsmodeller man använde sig av hade ingen koppling till vetenskap utan var alltid sagoliknande berättelser om hur världen kommit till och ofta hur och varför vi måste underkasta oss en eller annan gudom för att inte drabbas av den gudens eller de gudarnas vrede, och inte sällan att vi måste eller bör utplåna de som hade någon annan tro.

Jo Sokrates ifrågasatte (såklart) Oraklet och försökte ju hitta någon visare och kom till insikten att övriga inte hade vett att ifrågasätta sin kunskap. Men jo han hade en inre röst som talade om för när han gjorde fel. Man kan ju kalla det ett väldigt väl utvecklat samvete men det är inte riktigt av den karaktären. Beskrivningen är nåt andeväsen daemon typ. Med det sagt så är det ju baserat på Platons texter. Men samtidigt känns det tveksamt att han skulle förfalskat detta men vem vet.

I övrigt ser jag ingen dikotomi med din beskrivning och min - att man lätt kan förstå att din beskrivning är bättre och mer träffsäker beror ju på att en religion som kan samla makt och fokus hos en population kommer utrota de som inte gör det.
Men det räcker inte, för en religion som gör samma sak och samtidigt applicerar visdom och kunskap kommer krossa den som inte gör det. Jag tror också att det är tvingande skäl att börja med maktfokus.
Survivor bias tror jag är en lämplig term.

Saker jag också tänker på är skapelseberättelser och förklaringar av naturfenomen, man skapar kalendrar studerar himlen.
Hur mycket hjälpte astrologin läran om våra himlakroppar/Astronomi?

Sen måste man ju ge en Sokrates ifrågasättande en liten hyllning.

Sen är jag en sekulär humanist men måste tragiskt erkänna att delar av rörelsen varken verkar humanistisk o i mindre mån speciellt vetenskaplig.

...och för övrigt jag vill säga att jag uppskattar denna dialog. även om vi ohyggligt off topic.

fix is in
Jo de är bra att vaccinera sig.

ontopic
Visa signatur

Mamma är bäst!

Sur o Deppig?
Läs lite goda nyheter!
https://www.goodnewsmagazine.se/

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av AplAy:

Jag tippar snarare på att vaccinnekare kommer att börja med våld när deras liv med rimlighet begränsas ännu mer som följd av att de vägrar ta vad som är i princip världens säkraste mRNA-vaccin.

Plus, det ÄR ju klassat som samhällsfarlig sjukdom så staten har enlig lag tvångsmedel till sitt förfogande - apropå begränsningar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hasenfrasen:

Plus, det ÄR ju klassat som samhällsfarlig sjukdom så staten har enlig lag tvångsmedel till sitt förfogande - apropå begränsningar.

Hur går det ihop när det påstås vara vaccinen som är farligare än denna så kallade "samhällsfarliga sjukdom"? 🤔

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Bildexpert

Man kan ju inte låta bli att glädjas över civilsamhällets insatser för WHO:s fördel. Är ju bara att Swisha på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Gör som Du vill.

Ditt liv.

Dina val.

Dina konsekvenser.

Jag vill INTE se dig fälla en enda tår om någon när eller kär - Gud förbjuder - skulle avlida med anledning av COVID-19. Då var du tyvärr med allra största sannolikhet med och bidrog till det.

Du valde hur du ville leva ditt liv - ej vaccinera dig - och därför får Du och dina nära & kära i omgivningen leva med konsekvenserna utifrån dessa medvetet gjorda val.

Ironin att kalla vissa texter för "psykologisk krigsföring" när Du och många andra vaccinnekare har utsatts för exakt samma sak, fast "från andra sidan av lägret".

Jag tänker ALDRIG fysiskt tvinga någon till en vaccinationsenhet. Däremot tänker jag ALLTID tala emot de som snackar skitsnack om vaccinen. De som snackar skitsnack om vaccinen är lika verklighetsfrånvarande som Förintelsenförnekare. Den grad av allvarlighet rör det sig om.

Jag rekommenderar gärna det som räddar liv just nu: vaccinera sig mot COVID-19. Och jag talar gärna emot de som skördar flest liv just nu: antivaxxers och deras så kallade "argument".

Hur kommer det sig att antivaxxers skördar flest liv just nu? Jo, för 99% av alla inlagda på sjukhus just nu är icke-vaccinerade. (jag har slutat länkat för källor verkar ju inte vara något Du eller andra i erat läger bryr sig om så...) Varifrån kan de ha fått det till att vaccinen är farligare än sjukdomen så de hellre chansade på att bli sjuka än att vaccinera sig må tro? 🤓

Jag tippar snarare på att vaccinnekare kommer att börja med våld när deras liv med rimlighet begränsas ännu mer som följd av att de vägrar ta vad som är i princip världens säkraste mRNA-vaccin.

Nu har jag själv tagit vaccinet men den retorik du använder gör att det är full förståeligt att folk blir smått militanta motståndare till det.

Det spelar ingen roll om någon annan har fel om det är hur du tänker argumentera. Lite lugnare stil fungerar betydligt bättre.

Polarisering gör bara allting mycket värre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214822:

Svår fråga. Trump blev ju vald mycket på att vara anti-etablissemanget. Hade Trump sagt att man skall ta vaccinet tror jag många fler republikaner hade gjort det (och så är det nog fortfarande). Demokrater hade nog mest lyssnat på andra än Trump, typ Fauci eller sina egna politiker och dessa hade nog, till skillnad från Trump, hållt sig närmare vad vetenskapen säger.

Konsekvensen blir i så fall att många liv hade räddats om Trump vunnit (och då tvingats ta ansvar för pandemin). Rätt intressant slutsats.

Vad Trump-administrationen gjorde som faktiskt var bra var att ta fram rejält med pengar för att snabbt få fram vaccin. Det har vi fortfarande nytta av. Läkemedelsbolagen brukar av tradition vara ovilliga att ta fram just influensa-vaccin, livslängden på produkten är kort och lönsamheten blir dålig. Iofs stora volymer men också med stater som kunder vilket ger tuffa förhandlingar om priset.

Sedan tror jag inte vi är godtrogna. Se på Hans Roslings budskap om hur vi ofta tror att världen omkring oss är sämre än vad den egentligen är. Jag tror mycket mer att negativa/cyniska budskap ges mer trovärdighet än vad de förtjänar. Vaccinrädslan ser jag som en del av det mönstret.

Antagligen rätt men jag tror inte jag överlevt fyra år till med Trump - jag har kört dual narrative på det (alltså tagit in bägge perspektiven) och det blev bara mer och mer ansträngande.

Jo tom Fauci gav ju honom cred. Sen angående kostnad kom jag och tänka på nån svensk expert som tidigt under pandemin sa att det kommer bli väldigt dyrt att utveckla vaccinen nån miljard eller så - och jag tänkte det är ju rena rean. Nu inser jag att jag borde tänkt i princip gratis.

Det kan kan väl tillskriva medias bad news bias - Rosling var ju faktiskt fantastisk - han hade behövt några år till!

Men på det temat känner jag för att promota
Good News Magazine

Visa signatur

Mamma är bäst!

Sur o Deppig?
Läs lite goda nyheter!
https://www.goodnewsmagazine.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Man kan ju inte låta bli att glädjas över civilsamhällets insatser för WHO:s fördel. Är ju bara att Swisha på...

https://i.imgur.com/bepi9y1.jpg

Frågan är ju vems swisch konto det är, DITT?

Visa signatur

Mamma är bäst!

Sur o Deppig?
Läs lite goda nyheter!
https://www.goodnewsmagazine.se/

Permalänk
Bildexpert

Det är blurrat av en anledning...

Permalänk
Medlem

@AplAy: I all välmening, tagga ner lite är du snäll. Ditt tonläge just nu är sådant att man slår dövörat till och tar till sig väldigt lite av vad du skriver, alldeles oavsett om man håller med eller inte.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Det är blurrat av en anledning...

Your loss - jag kände ju för att slita upp telefonen direkt

Visa signatur

Mamma är bäst!

Sur o Deppig?
Läs lite goda nyheter!
https://www.goodnewsmagazine.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hurtigbullen:

@AplAy: I all välmening, tagga ner lite är du snäll. Ditt tonläge just nu är sådant att man slår dövörat till och tar till sig väldigt lite av vad du skriver, alldeles oavsett om man håller med eller inte.

Japp, jag varvar ned nu. Jag har dragit mitt strå till stacken (fullvaccinerad).

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Morfeus:

Antagligen rätt men jag tror inte jag överlevt fyra år till med Trump - jag har kört dual narrative på det (alltså tagit in bägge perspektiven) och det blev bara mer och mer ansträngande.

Jo tom Fauci gav ju honom cred. Sen angående kostnad kom jag och tänka på nån svensk expert som tidigt under pandemin sa att det kommer bli väldigt dyrt att utveckla vaccinen nån miljard eller så - och jag tänkte det är ju rena rean. Nu inser jag att jag borde tänkt i princip gratis.

Det kan kan väl tillskriva medias bad news bias - Rosling var ju faktiskt fantastisk - han hade behövt några år till!

Men på det temat känner jag för att promota
Good News Magazine

Jag sa alltså att Trumpen gjorde EN grej som var bra. Vilket inte alls utesluter att andra också gjorde bra grejer eller att vi skulle ha klarat oss bra utan den. Däremot dristar jag mig inte att säga att Trumpen gjort TVÅ bra grejer för det tror jag inte han gjorde. Så långt nådde han inte. Avskyr den jäveln, både för hans inkompetens och för hans personlighet. Fyra år till hade varit tufft även för mig. Nu är han väck.

Tack för kul länk! Skall utforska den. Mycket roligare med positiva nyheter. Typ Roslings budskap, han är en av mina hjältar. Hade varit bra om vi hade fått ha honom kvar när det diskuteras pandemi och vaccin, han hade nog haft mycket bra att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Gör som Du vill.

Ditt liv.

Dina val.

Dina konsekvenser.

Jag vill INTE se dig fälla en enda tår om någon när eller kär - Gud förbjuder - skulle avlida med anledning av COVID-19. Då var du tyvärr med allra största sannolikhet med och bidrog till det.

Du valde hur du ville leva ditt liv - ej vaccinera dig - och därför får Du och dina nära & kära i omgivningen leva med konsekvenserna utifrån dessa medvetet gjorda val.

Ironin att kalla vissa texter för "psykologisk krigsföring" när Du och många andra vaccinnekare har utsatts för exakt samma sak, fast "från andra sidan av lägret".

Jag tänker ALDRIG fysiskt tvinga någon till en vaccinationsenhet. Däremot tänker jag ALLTID tala emot de som snackar skitsnack om vaccinen. De som snackar skitsnack om vaccinen är lika verklighetsfrånvarande som Förintelsenförnekare. Den grad av allvarlighet rör det sig om.

Jag rekommenderar gärna det som räddar liv just nu: vaccinera sig mot COVID-19. Och jag talar gärna emot de som skördar flest liv just nu: antivaxxers och deras så kallade "argument".

Hur kommer det sig att antivaxxers skördar flest liv just nu? Jo, för 99% av alla inlagda på sjukhus just nu är icke-vaccinerade. (jag har slutat länkat för källor verkar ju inte vara något Du eller andra i erat läger bryr sig om så...) Varifrån kan de ha fått det till att vaccinen är farligare än sjukdomen så de hellre chansade på att bli sjuka än att vaccinera sig må tro? 🤓

Jag tippar snarare på att vaccinnekare kommer att börja med våld när deras liv med rimlighet begränsas ännu mer som följd av att de vägrar ta vad som är i princip världens säkraste mRNA-vaccin.

Du får gärna fortsätta dela källor, det är bra för oss andra som har nära och kära som inte vill vaccinera sig.

Vi kommer aldrig övertyga randoms på nätet, men människor man har nära och som man redan har vunnit respekt och tillit hos kanske man kan lyckas resonera med.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Inaktiv

Regeringen kan när som helst fatta beslut om tvångsmässig obligatorisk vaccinering:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-fo...

Övriga nordiska länder har liknande lagstiftning med samma resultat. Troligen samma i princip alla länder. Av uppenbara skäl.

Så ni som hävdar att ni bestämmer över er egen kropp och vad som stoppas in i den, jovisst, men bara så länge regeringen håller med om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214822:

Regeringen kan när som helst fatta beslut om tvångsmässig obligatorisk vaccinering:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-fo...

Övriga nordiska länder har liknande lagstiftning med samma resultat. Troligen samma i princip alla länder. Av uppenbara skäl.

Så ni som hävdar att ni bestämmer över er egen kropp och vad som stoppas in i den, jovisst, men bara så länge regeringen håller med om det.

Spännande lag du grävt fram Den kände jag inte till, men egentligen föga förvånande att den finns. Dock tror jag att det ska rätt mycket till innan den används.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Skrivet av Hellowiener:

Kina mörkar antalet smittade. Det läckte bilder av gator fyllda med lik från de avstängda städerna. Det är mycket som tyder på att det är ett biologiskt vapen som tog sig ut ur labbet.

Fast det där tror du väl inte på själv får jag hoppas (liken alltså).

Hur många människor har du hört talas om i Europa eller USA som varit ute och promenerat och ramlat av pinn knapp fall pga Corona?

Ren och skär skrämselpropaganda.

Sök på tuben: Wuhan pool party 2020

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Gör som Du vill.

Ditt liv.

Dina val.

Dina konsekvenser.

Jag vill INTE se dig fälla en enda tår om någon när eller kär - Gud förbjuder - skulle avlida med anledning av COVID-19. Då var du tyvärr med allra största sannolikhet med och bidrog till det.

Du valde hur du ville leva ditt liv - ej vaccinera dig - och därför får Du och dina nära & kära i omgivningen leva med konsekvenserna utifrån dessa medvetet gjorda val.

Ironin att kalla vissa texter för "psykologisk krigsföring" när Du och många andra vaccinnekare har utsatts för exakt samma sak, fast "från andra sidan av lägret".

Jag tänker ALDRIG fysiskt tvinga någon till en vaccinationsenhet. Däremot tänker jag ALLTID tala emot de som snackar skitsnack om vaccinen. De som snackar skitsnack om vaccinen är lika verklighetsfrånvarande som Förintelsenförnekare. Den grad av allvarlighet rör det sig om.

Jag rekommenderar gärna det som räddar liv just nu: vaccinera sig mot COVID-19. Och jag talar gärna emot de som skördar flest liv just nu: antivaxxers och deras så kallade "argument".

Hur kommer det sig att antivaxxers skördar flest liv just nu? Jo, för 99% av alla inlagda på sjukhus just nu är icke-vaccinerade. (jag har slutat länkat för källor verkar ju inte vara något Du eller andra i erat läger bryr sig om så...) Varifrån kan de ha fått det till att vaccinen är farligare än sjukdomen så de hellre chansade på att bli sjuka än att vaccinera sig må tro? 🤓

Jag tippar snarare på att vaccinnekare kommer att börja med våld när deras liv med rimlighet begränsas ännu mer som följd av att de vägrar ta vad som är i princip världens säkraste mRNA-vaccin.

Hur kommer det sig att folk som tagit alla vaccinsprutorna både smittar och dör av det påstådda viruset?

Sen undrar jag, hur kan man göra ett vaccin när man inte kunnat isolera viruset?

Vill du trycka i dig nåt okänt gift i din kropp är ju din huvudvärk. Dödsfallen och allvarliga biverkningar från de som tagit vaccinet är oerhörda mängder människor. Fast 3 är btw klart i Mars 2023 om allt går enligt planerna.

Permalänk
Skrivet av anon214822:

Regeringen kan när som helst fatta beslut om tvångsmässig obligatorisk vaccinering:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-fo...

Övriga nordiska länder har liknande lagstiftning med samma resultat. Troligen samma i princip alla länder. Av uppenbara skäl.

Så ni som hävdar att ni bestämmer över er egen kropp och vad som stoppas in i den, jovisst, men bara så länge regeringen håller med om det.

Menar du att man skall tvångsvaccinera landets befolkning enbart för att 0.12% av landets befolkning har dött med detta virus?

Brott mot mänskligheten så det skriker om det. Vem fan bryr sig om vad Löfven säger och tycker?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JonkenPonken:

Menar du att man skall tvångsvaccinera landets befolkning enbart för att 0.12% av landets befolkning har dött med detta virus?

Brott mot mänskligheten så det skriker om det. Vem fan bryr sig om vad Löfven säger och tycker?

Nejdå, inte alls brott mot mänskligheten. Trams. Du kommer att bry dig om det den dagen ett par stadiga poliser slänger in dig i piketen. Polisen har rätt att använda det våld dom behöver för att lösa uppgiften.

Jag bara trollar ...

Vad som antagligen kommer att hända är någon form av vaccinbevis. Måste uppvisas om man vill vistas i någon lokal. Inte riktigt fängelse för den som vägrar vaccin, mer ett luftigt och rymligt friluftsfängelse. Sedan får vaccinrädda stå där med näsan mot rutan och sukta efter att bli insläppta i folkhemmets stugvärme.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonkenPonken:

Hur kommer det sig att folk som tagit alla vaccinsprutorna både smittar och dör av det påstådda viruset?

Sen undrar jag, hur kan man göra ett vaccin när man inte kunnat isolera viruset?

Vill du trycka i dig nåt okänt gift i din kropp är ju din huvudvärk. Dödsfallen och allvarliga biverkningar från de som tagit vaccinet är oerhörda mängder människor. Fast 3 är btw klart i Mars 2023 om allt går enligt planerna.

1. Av samma skäl att folk fortfarande dör i trafiken trots bilbälten och krockkuddar. Aldrig 100% skydd. Något skydd är bättre än noll skydd. Ingen är säker förrän alla är säkra. Vaccinen avslutar pandemin.

2. När virusets gener kartlades och delades med av kinesiska genetikforskare så kunde bland annat Moderna ta fram mRNA-vaccin på bara ett par dagar tack vare RNA Sequencing med mera. Varför skulle det inte gå att isolera viruset?

3. Hela cirka 70% av Sveriges vuxna befolkning har tryckt i sig "det okända giftet". Hur många av dessa bör då avlida som följd av vaccinet enligt dina ännu icke-angivna källor?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Skrivet av AplAy:

1. Av samma skäl att folk fortfarande dör i trafiken trots bilbälten och krockkuddar. Aldrig 100% skydd. Något skydd är bättre än noll skydd. Ingen är säker förrän alla är säkra. Vaccinen avslutar pandemin.

2. När virusets gener kartlades och delades med av kinesiska genetikforskare så kunde bland annat Moderna ta fram mRNA-vaccin på bara ett par dagar tack vare RNA Sequencing med mera. Varför skulle det inte gå att isolera viruset?

3. Hela cirka 70% av Sveriges vuxna befolkning har tryckt i sig "det okända giftet". Hur många av dessa bör då avlida som följd av vaccinet enligt dina ännu icke-angivna källor?

mRNA, du menar patentet som blev godkänd 2008?

Eftersom inga forskare kunnat isolera detta virus så kanske du kan påvisa hur man gör det?

Eftersom det enda säkra sätt att visa om man dött av detta virus eller inte är obduktion så kanske du förstår att alla dödssiffror är fake. Är därför det heter dött MED eller dött I. Kan du påvisa nånstans där man visar siffror på hur många som dött AV detta virus? Nä jag tänkte väl det.

Dessutom finns det statistik år för år där folk dött i influensor hit och dit, dessa som rimligtvis borde vara liknande i antal år för år (viss ändring kan ske då befolkningen ökar) existerar knappt. Vart är de nånstans för 2020 så fanns de knappt med på kartan.

Sen gällande biverkningar för vaccintagare så finns det offentlig statistik på detta. Hur många som dött hålls hemligt.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/i...

Permalänk
Medlem

Åh jösses, det börjar om igen, vem var det som tryckte in repeat-knappen?

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Hur kommer det sig att folk som tagit alla vaccinsprutorna både smittar och dör av det påstådda viruset?

Det beror på att inget vaccin är 100% effektivt, men de godkända vaccin vi har mot covid-19 är fortfarande extremt effektiva, särskilt jämfört med vanliga influensavaccin. Andelen fullvaccinerade som dör av covid-19 i världen är försvinnande liten jämfört med de ovaccinerade som dör. I Sverige har smittan minskat så mycket och riskgrupperna vaccinerats i så hög grad att väldigt få dör av covid-19. I USA där det finns gott om människor som vägrar vaccinera sig av okunskap och rädsla ser man dock ett tydligt mönster av att sjukhusen fylls främst av ovaccinerade.

Skrivet av JonkenPonken:

Sen undrar jag, hur kan man göra ett vaccin när man inte kunnat isolera viruset?

Vad är troligast, att världens länder sprutar in något i sina medborgare som de påstår är vaccin mot covid-19 men egentligen är ett gift, eller att du fått något om bakfoten?

Skrivet av JonkenPonken:

Menar du att man skall tvångsvaccinera landets befolkning enbart för att 0.12% av landets befolkning har dött med detta virus?

Uppenbarligen inte i detta fall. Eftersom det inte bara är den vaccinerade som berörs av vaccinationen kan det finnas omständigheter där staten kan ta till tvång. Liksom att staten kan inkräkta på din frihet genom att t.ex. spärra in dig om du inte uppför dig. Det är mycket staten kan göra. I fallet covid-19 har tillräckligt många insett att fördelarna med att vaccinera sig starkt överväger riskerna, så att vi troligen kommer upp i flockimmunitet med det frivilliga vaccinationsprogrammet vi har på plats idag.

Skrivet av JonkenPonken:

Vem fan bryr sig om vad Löfven säger och tycker?

Eftersom han är Sveriges statsminister är det nog många i åtminstone Sverige som bryr sig.

Skrivet av anon214822:

Någon annan får ta den här.

Ingen orsak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonkenPonken:

mRNA, du menar patentet som blev godkänd 2008?

Eftersom inga forskare kunnat isolera detta virus så kanske du kan påvisa hur man gör det?

Eftersom det enda säkra sätt att visa om man dött av detta virus eller inte är obduktion så kanske du förstår att alla dödssiffror är fake. Är därför det heter dött MED eller dött I. Kan du påvisa nånstans där man visar siffror på hur många som dött AV detta virus? Nä jag tänkte väl det.

Dessutom finns det statistik år för år där folk dött i influensor hit och dit, dessa som rimligtvis borde vara liknande i antal år för år (viss ändring kan ske då befolkningen ökar) existerar knappt. Vart är de nånstans för 2020 så fanns de knappt med på kartan.

Sen gällande biverkningar för vaccintagare så finns det offentlig statistik på detta. Hur många som dött hålls hemligt.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/i...

Jösses vetenskap, har du fått betalt av någon för att försöka provocera mig helt plötsligt?

Vi är inte ens överens om det första ordet här: mRNA. Du säger att det är ett patent från 2008. Jag säger att det är en enkelsträngad RNA-molekyl.

Dessa forskare lyckades tydligen med att isolera SARS-CoV-2-viruset: https://theconversation.com/i-study-viruses-how-our-team-isol...

Det är fler som dött av lunginflammation orsakat av COVID-19 än lunginflammation orsakat av vanlig influensa.

Med handen på hjärtat, om nu så många har dött av vaccinen enligt dina icke-angivna källor, fråga Dina föräldrar nu: "Morsan, farsan, känner vi någon som har dött av vaccinen eller känner vi någon som känner någon som har dött av vaccinen?"

Hur kan det hållas hemligt om hur många som har dött av vaccinen om du samtidigt i föregående inlägg sa att mängder har dött av vaccinen?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Hur kommer det sig att folk som tagit alla vaccinsprutorna både smittar och dör av det påstådda viruset?

Sen undrar jag, hur kan man göra ett vaccin när man inte kunnat isolera viruset?

Vill du trycka i dig nåt okänt gift i din kropp är ju din huvudvärk. Dödsfallen och allvarliga biverkningar från de som tagit vaccinet är oerhörda mängder människor. Fast 3 är btw klart i Mars 2023 om allt går enligt planerna.

För att vaccin inte skyddar till 100% mot Corona, olika vaccin ger olika verkningsgrad.

Hur menar du att man inte kunnat isolera viruset? Kortfattat så tas vaccin fram genom att man gör tester på corona-virus. En snabb sökning ger ganska många resultat bl.a: https://www.gavi.org/vaccineswork/how-are-vaccines-made

Naturligtvis är det frivilligt, men vad är det som är så okänt med vaccinet och varför kallar du det för gift? Kallar du Antibiotika för gift också?
Du får gärna slänga upp länk/fakta vart du läst att en oerhörd mängd människor som fått biverkningar och dött av vaccin.

Permalänk
Avstängd

Personens inlägg jag skulle svara på försvann... Synd... Jag hann inte berätta om min "Nano-Repeater" som injicerades i min vänstra arm som gjort att jag har snabbare internetkoppling vart jag än befinner mig i lägenheten!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Jag ställer mig i skaran som inte vill ta något vaccin. Men har även insett att människorna i världen inte klarar av att utrota viruset själva genom social distansering. När vaccinet kom var jag 50/50 om jag skulle ta det. Av just de två anledningarna kombinerat. Alla eller de flesta i min närhet har tagit vaccinet, eftersom jag tillhör den yngre gruppen har jag haft långt tid att fundera. Nu när det var min tur så kände jag mig tvungen att haka på och ta sprutan.

Det är ju vaccinet som gör att samhället öppnar upp. Min känsla är att man kommer bli begränsad i samhället om man inte är vaccinerad (tänker inrikes). Tyvärr har väll alla journalister tunnelseende i frågan och ser bara lösningen vaccin. De alternativa metoderna får inte komma till tals.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Även om jag tycker folk som inte vaccinerar sig är rejält dumma i huvudet, egocentriska och verkar skita i allt och alla utom sig själva, så förespråkar jag ett fritt val. Det är upp till var och en, men de får ju också skylla sig själva om de åker på det som jag åkt på. Sen leva med ansvaret att eventuellt ha smittat nära och kära, som kanske inte överlever skiten.

Om det bara vore fråga om din personliga hälsa skulle nog inte vaccinentusiasterna vara lika påstridiga. Det är just för att vaccinationstäckningen också har konsekvenser för smittspridningen som känslorna börjar svalla. Man kan t.ex. tycka att nära och kära ska ha ett starkare skydd från att smittas än ett eventuellt dåligt samvete.

Alltså, det är för att din vaccination har konsekvenser för andra än dig själv som debatten överhuvudtaget uppkommer.

Sen kan man förstås diskutera var gränsen mellan skyldigheter och rättigheter ska gå, det kan man alltid. Så fort man är fler än 1 person i ett samhälle måste man kompromissa eftersom samtliga inte kan ha fullständig frihet i alla frågor, så är det bara.