Permalänk
Medlem

Webbläsare till Android?

Så...

Jag hatar Chrome då de av någon anledning envisas med att ta bort allt som är bra och tvinga på en skit. Menyraden som inte längre går att flytta ner och tab groups exempelvis.

Edge överhettar telefonen och slukar batteri.

Brave är muppig med att spela upp video.

Firefox litar jag inte på.

Vad finns det för alternativ? Måste jag köpa en iPhone för att få en vettig webbläsare?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Vad var det för klen anledning mot Firefox egentligen? Dom är väl mest måna om ens integritet?

Annars ja, Safari är väl bäst tyvärr.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad/vem man litar på och vad man tycker är vettigt är ganska subjektivt.
Jag testar just nu DuckDuckGo's webläsare på Android, just för att jag tröttnade på all skit i Chrome. DuckDuckGo har ingen skit alls, inte ens bra skit.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X | MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio | Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Annars är opera en möjlighet, typ som chrome fast utan all skit som du beskriver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Vad var det för klen anledning mot Firefox egentligen? Dom är väl mest måna om ens integritet?

Annars ja, Safari är väl bäst tyvärr.

Mozilla har väl inte världens bästa track record vad gäller säkerhet.

Jag förstår inte varför Google envist ska jävlas med sina användare...

Skrivet av Patriksan:

Vad/vem man litar på och vad man tycker är vettigt är ganska subjektivt.
Jag testar just nu DuckDuckGo's webläsare på Android, just för att jag tröttnade på all skit i Chrome. DuckDuckGo har ingen skit alls, inte ens bra skit.

Varför KvackKvackGo om den inte ens har bra skit?

Skrivet av tankjunior:

Annars är opera en möjlighet, typ som chrome fast utan all skit som du beskriver

Vilken version av Opera är bäst? Finns några att välja på. Vanliga känns seg som sirap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Vad var det för klen anledning mot Firefox egentligen? Dom är väl mest måna om ens integritet?

Annars ja, Safari är väl bäst tyvärr.

Oh god, Safari är nya IE för oss utvecklare.

Permalänk
Medlem

Bromite eller Brave. Som Chrome men utan google och du får adblocker på köpet plus andra fina grejer. T ex kan du ta bort flikgrupperna.

För Bromite kan du installera manuellt eller via f-droid. Brave finns på Google Play.

Imo är bromite bättre men lite krångligare att installera. Bromite web view är också gött så slipper du en del trackong i webbvyn i appar.

Permalänk

Har själv testat det mesta, men kommer ofta tillbaka till "Basic" webbläsare för att de i min erfarenhet funkar bättre. Kör just nu Samsung Internet på Android, Safari på iOS och Chrome på desktop.

Samsung Internet för att det är det mest stock man kan få, låter dig ändra hur menyn längst ner ska se ut, Adblocker, Universal Dark mode, översättare, inbyggd video spelare (extremt bra funktion enligt mig) och mycket mer.

Permalänk
Medlem

Gillade Samsung Internet mest när jag körde Android... mest för den kändes mest lik Safari på iOS

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Såg att du ratade edge, men från det jag testat på både iOS och android så var det den jag fann enklast och smidigast. Kör bara på med safari av lathet eller nåt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

OT men varför i helvete kan inte chrome stänga lite flikar ibland? Går några dagar och man har ca 100 flikar öppna

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Gillade Samsung Internet mest när jag körde Android... mest för den kändes mest lik Safari på iOS

Tänkte inte på att Samsung Internet finns i Play Store. Den funkade bra när jag fick låna Samsung-telefonen av SweC.
Testar nog den ett tag. Går det att föra över lösenord och annat från Chrome på något sätt?

Skrivet av RVX:

Såg att du ratade edge, men från det jag testat på både iOS och android så var det den jag fann enklast och smidigast. Kör bara på med safari av lathet eller nåt.

Edge hade säkert varit trevligt om inte telefonen ville brinna upp och batteriet ladda ur på nolltid.

Permalänk
Medlem

Bromite eller Privacy Browser, eller båda (som vad jag gör). En perfekt blandning Den sistnämnda webbläsaren använder sig av WebKit i dagsläget. Mer info om eventuella planer gällande renderingsmotorn (eller vad man nu kan kalla det för något).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.