Ukrainska Playstation 4-farmen bröt inte kryptovalutor

Permalänk
Melding Plague

Ukrainska Playstation 4-farmen bröt inte kryptovalutor

Den något annorlunda utrustade lagerlokalen var inte ute efter kryptovalutor utan jagade ovanliga spelarkort till FIFA Ultimate Team.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Men för helvete.

Permalänk
Medlem

Coolt! men samtidigt tråkigt. trodde vi kunde se fram emot läckor av udda hemmabyggda mining OS för ps4.

Permalänk
Medlem

Det är såhär mycket du måste spela själv för att nå "end game" i spel idag. hehe

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk

Jag skulle inte säga att jag brukar köpa lootboxes men det har hänt. Är nog endast Overwatch och Hearthstone... kan inte komma på något annat spel jag ens spenderat pengar i. Köper i regel endast DLC, aldrig cosmetics utom uppenbarligen för just Overwatch men det har jag endast gjort ett par gånger eller så.

Men okej, det va mer logiskt att de använde PS4-enheterna som ett botnätverk än för mining.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

Det är såhär mycket du måste spela själv för att nå "end game" i spel idag. hehe

Ja det visar lite hur lönlöst det är för gemene man. 🙂

Permalänk
Medlem

All den där energin till nånting så otroligt meningslöst...

Permalänk
Medlem

köper typ nästan aldrig något i spel som kostar extra pengar utöver spelet, tycker om att betala spelet en gång för att sedan spela det.
Undantaget är när Blizzard släppte en skin till Mercy i Overwatch där alla pengar gick till cancerforskning då köpte jag det skinnet.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Frågan är om deras kalkyl hade gått ihop utan olaglig el?

Permalänk
Medlem

Double-facepalm.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

All den där energin till nånting så otroligt meningslöst...

Den energin omvandlades till pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danneb:

Den energin omvandlades till pengar.

Som vi kan fläkta oss med nästkommande somrar när det är 45 grader ute

Permalänk
Medlem

"Men kom ihåg, det är viktigt för spelarna att vi behåller loot-lådor. De hade saknat dem om de försvann. Nej, nej. Det är INTE lotteri eller gambling. Nej, ni får inte byta konton med varandra, för då skulle ni inte behöva spendera pe... uh, tid i vårat spel!"

Permalänk
Skrivet av Thorvald:

Frågan är om deras kalkyl hade gått ihop utan olaglig el?

Det är ju en kostnad, men tänk alla nya fifalicenser som behöver köpas varje år för att kunna fixa kort i de nyaste om de inte har någon universalkorssamling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorvald:

Frågan är om deras kalkyl hade gått ihop utan olaglig el?

Baserad på en snabb kalkyl så skulle de behöva sälja för ca 5500kr per dag för täcka elkostnaderna. Eller cirkus 165.000kr i månaden.
Har ingen anning vad ett fifa konto går på då jag inte spelar Fifa så kan inte räkna på hur många de behöver sälja.

Räknade fel. Räknade på 4800 PS4'or
Visa signatur

Node 304 White | Asus Strix X470-I | R5 2600 @ 3.85Ghz | 16GiB DDR4-3000Mhz CL15 | Sapphire Radeon RX 5700 PULSE | 512GiB 860 EVO M.2 | 1TiB 970 EVO Plus NVMe | Corsair SF450

Permalänk
Medlem

Mikrotransaktion = 1089kr? Var går gränsen för en "mikrotransaktion" undrar en som inte håller på med sånt?
Var tvungen att dubbelkolla men "mikro" betyder miljondel. 1 mikrometer är då 0,000 001 meter.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker detta är ett tydligt symptom på hur många av dagens stora "AAA-spel" har blivit "digitala skyltfönster" för MTXs istället för spel som man brukade... du vet... spela för att ha roligt.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Same same different name

Japp , i slutänden så handlar det om pengar!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Rekordmedlem

Tänk om alla skulle börja kräva att spel är färdiga när de släpps, ungefär som det var från början, inget trams med att köpa skit eller "expansioner" utan man kunde helt enkelt göra det olagligt att sälja inkomplett mjukvara.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Coolt! men samtidigt tråkigt. trodde vi kunde se fram emot läckor av udda hemmabyggda mining OS för ps4.

Funderade faktiskt på det förut kan man installera typ Win7 eller Ubuntu på en ps4?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Bara att tacka EA, igen...

Permalänk
Medlem

kan ju inte vara lönsamt det miiiiinsta det där! Idiotiskt

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag tycker detta är ett tydligt symptom på hur många av dagens stora "AAA-spel" har blivit "digitala skyltfönster" för MTXs istället för spel som man brukade... du vet... spela för att ha roligt.

Datorspelshobbyn hamnar snart under Spel & Lotterilagen.

Permalänk
Medlem

Egentligen när man tänker efter; där det finns pengar att tjäna, där finns det bedrägeri
Men ändå
Man undrar vad man skall se härnäst...

PS
Hur mycket kostar 3800 PS4or att köpa in?
DS

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Don_Tool:

kan ju inte vara lönsamt det miiiiinsta det där! Idiotiskt

Skrivet av ThomasLidstrom:

Hur mycket kostar 3800 PS4or att köpa in?

Kanske ingenting alls för de behöver inte vara köpta utan är stulna eller så har de kanske kommit över dem genom bedrägerier, kombinerat med gratis el och att de troligen aldrig haft nån avsikt att betala för lokalen så kan det innebära nära 0 och inget i utgifter för personerna som ligger bakom det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirigoe:

Som vi kan fläkta oss med nästkommande somrar när det är 45 grader ute

Vad jobbar du i för bransch som inte använder någon energi?

Permalänk
Medlem

swec är dagar efter med info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Vad jobbar du i för bransch som inte använder någon energi?

Att du ens orkar argumentera för något som inte har något existensberättigande över huvud taget, noll, zero, nada.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Buulaa:

swec är dagar efter med info.

Ja, så blir det ibland

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord