Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Jag fick min idag, jag hade ärligt talat inte brytt mig om den här kartongskadan även om jag hade betalat fullpris: https://i.imgur.com/sssnXkw_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium
https://i.imgur.com/PTNjjOg_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Men det är ju alltid trevligt att spara 3500 kr.

Riktigt bra deal. Modellen finns ju knappt att köpa hos någon ÅF än vilket gör det hela ännu bättre. Du får gärna skriva några rader om vad du tycker

Min leverans har tyvärr blivit försenad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hessi:

Tack för tipset på 20% hos Elfynd för någon dag sedan. Lyckades klicka hem en Yoga Slim 7 Pro med Ryzen 5600h och 16 GB RAM för 6 400 kr. Får se hur bildskärmen är då ljusstyrkan endast verkar mätas till 300 nits. Borde få den imorgon.

Synd att jag inte kollade tidigare då, den finns inte kvar nu. Låter annars precis som vad jag är ute efter att ersätta min 10 år gamla trotjänare.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hessi:

Låter bra, är det 2,2k upplösning du har? Tror det är matt skärm på Pro:n, så då borde ju 300 nits räcka. Kommer mest använda datorn dockad, så det kanske duger ändå.

Bara 1920x1080 på min. Nästa gång jag köper kommer jag välja en med 16:10 eller 3:2, testade min kompis som har Surface, höjden gör skillnad på en bärbar.
Men har den matt så borde det inte vara något problem i flesta fall, utom i direkt solljus kanske. Förra hade matt med 250 nit och var inte något större problem sitta vid fönster när det var soligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hessi:

Riktigt bra deal. Modellen finns ju knappt att köpa hos någon ÅF än vilket gör det hela ännu bättre. Du får gärna skriva några rader om vad du tycker

Min leverans har tyvärr blivit försenad.

Samma modell såldes hos Elgiganten för 6999 till och med i söndags, då höjde de den till 9999 igen. En liknande modell med lite vassare CPU och skärm finns hos Inet för 10990. Jag hade faktiskt en hemma från Inet men lämnade tillbaka den för att jag tyckte det var för mycket pengar. I övrigt verkar det mesta från Lenovo vara försenat, jag vet flera modeller som skulle kommit i april men som nu har beräknad leverans i aug/sept som bäst.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Samma modell såldes hos Elgiganten för 6999 till och med i söndags, då höjde de den till 9999 igen. En liknande modell med lite vassare CPU och skärm finns hos Inet för 10990. Jag hade faktiskt en hemma från Inet men lämnade tillbaka den för att jag tyckte det var för mycket pengar. I övrigt verkar det mesta från Lenovo vara försenat, jag vet flera modeller som skulle kommit i april men som nu har beräknad leverans i aug/sept som bäst.

Dem verkar ha mycket problem med nya komponenter, varit samma problem förra året när Yoga slim 7 skulle lanseras i början av våren, men tog till slutet av sommaren för den att komma in. Var enda med AMD 4800u, vilket jag var intresserad av. Har knappt sett någon med den nya 5800u. Bara Inet som hade någon Ideapad 5 med 4600u om jag minns rätt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AxxT:

Du kan ju kolla vilken ljud codec du använder.
Sedan tycker jag dem har ökat bas i XM3.
XM2 lät "renare" där fick man istället öka bas för få ut mer känsla.

Som tur finns det en equalizer i deras app som du kan ställa in så du får exakt som du vill.

Jo jag experimenterade lite med EQ och fick till det ganska bra. Jag köpte ett par Fidelio X2HR i våras och deras ljud är riktigt bra, väldigt öppet liksom, och kontrasten blir förstås större mot de här slutna lurarna med NC och så. Även med EQ så känns det lite som ett lager brus har lagts på, men det är kanske något man får leva med om man ska köra NC.

Skrivet av scaleo86:

Som Axxt sa.

Wanna make this clear: jag är ingen audiofil, men jag älskar musik och trixar alltid mycket med inställningar tills jag tycker det låter fint för mig. Föredrar dock en bastyngd eq framför en ”korrekt” eq. Med det sagt, själv upplever jag inte alls hörlurarna som grötiga eller ofokuserade. Men, ljud upplevs ju såklart olika.

Vill föreslå att du kollar dessa saker också:

1.
Om du inte redan gjort det i appen; gå till fliken ”Ljud”, sen ”Brusreduseringsoptimering” —> ”Starta”. Lurarna ställer bl.a. in atmosfärstryckoptimering. Ingen aning om det kan påverka så mkt att det skulle göra ljudet grötigt. Men värt kolla in.

Jo jag gjorde det när jag installerade appen. Var också inne och pillade i utvecklarinställningarna för att få upp ljudkvaliteten på BT på telefonen, men lurarna (eller telefonen) verkar inte stöda bättre än SBC, 44,1 KHz och 16 bitar. Inte AAC, aptX, LDAC eller så. Men jag testade med kabel också och även om ljudet blev lite bättre så hade det lite samma tendenser med instängdhet.

Citat:

2.
Vart spelar du upp musik ifrån? Om t.ex. Spotify eller liknande så se till att gå in och ställ in så du har högsta möjliga bitrate på ”Musikkvalitet” inställningen.

Jo jag misstänker att det ställde till det en aning. Jag har precis bytt telefon bland annat för att kunna köra en äldre version av Spotify men den auto-uppdateras hela tiden till den nyaste versionen trots att jag stängt av det, och nedladdningarna tas då bort och tas ner igen, men kvalitetsinställningen går tillbaka till default. Ljudkvaliteten blev absolut mycket bättre med högsta kvalitet i Spotify, men de låter fortfarande lite mer dämpade och instängda än mina X2HR. Vilket kanske inte är så konstigt egentligen då de är öppna lurar.

Citat:

3.
Eq gör ju allt. Själv hittade jag en balans jag var nöjd med för musiken jag lyssnar på genom att kombinera eq’n i både Sony-appen (bara Clearbass-justering på platt kurva) & eq’n i Spotify (där jag ställde in en kurva).

Jo EQ hjälpte en del också. Många av lägena var inte alls i min smak dock, men "Upprymd" funkar ganska bra.

Citat:

4.
Läste även att Apple Music kan leverera lossless och att någon med just dessa lurar haft mer lycka med ljudet där jämfört med Spotify. Tycker dock själv Spotify funkar bra, men vad vet jag, jag kanske bara är precis sådär kräsen man behöver vara för att Spotify ska funka. Eller så finns det en helt ny värld av musikkvalitet som jag bara inte upptäckt ännu.

Jo jag är rätt nöjd med Spotify också, även om det krävs nedladdning av spellistorna för att få högsta kvalitet, eller snarare vill jag inte slösa bort all min datatrafik på att lyssna på musik så jag vill inte köra högsta kvalitet på streaming via mobilnätet.

Jag testade Tidal för några år sedan då jag nyligen hade köpt mina dåvarande lurar, XTZ Headphone Divine, men i mina öron var det inte så stor skillnad. De lurarna hade en DSP-app från Drirac som gjorde rätt stor skillnad dock, men på telefonen funkade den bara med lokala filer så jag fick hålla på med överföringar av flac-filer och så vilket var lite mekigt.

Apple music känns lite fel på en Android.

Citat:

Hoppas du får rätsida på det.

Jo det ordnar sig nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo jag experimenterade lite med EQ och fick till det ganska bra. Jag köpte ett par Fidelio X2HR i våras och deras ljud är riktigt bra, väldigt öppet liksom, och kontrasten blir förstås större mot de här slutna lurarna med NC och så. Även med EQ så känns det lite som ett lager brus har lagts på, men det är kanske något man får leva med om man ska köra NC.
Jo jag gjorde det när jag installerade appen. Var också inne och pillade i utvecklarinställningarna för att få upp ljudkvaliteten på BT på telefonen, men lurarna (eller telefonen) verkar inte stöda bättre än SBC, 44,1 KHz och 16 bitar. Inte AAC, aptX, LDAC eller så. Men jag testade med kabel också och även om ljudet blev lite bättre så hade det lite samma tendenser med instängdhet.
Jo jag misstänker att det ställde till det en aning. Jag har precis bytt telefon bland annat för att kunna köra en äldre version av Spotify men den auto-uppdateras hela tiden till den nyaste versionen trots att jag stängt av det, och nedladdningarna tas då bort och tas ner igen, men kvalitetsinställningen går tillbaka till default. Ljudkvaliteten blev absolut mycket bättre med högsta kvalitet i Spotify, men de låter fortfarande lite mer dämpade och instängda än mina X2HR. Vilket kanske inte är så konstigt egentligen då de är öppna lurar.
Jo EQ hjälpte en del också. Många av lägena var inte alls i min smak dock, men "Upprymd" funkar ganska bra.
Jo jag är rätt nöjd med Spotify också, även om det krävs nedladdning av spellistorna för att få högsta kvalitet, eller snarare vill jag inte slösa bort all min datatrafik på att lyssna på musik så jag vill inte köra högsta kvalitet på streaming via mobilnätet.

Jag testade Tidal för några år sedan då jag nyligen hade köpt mina dåvarande lurar, XTZ Headphone Divine, men i mina öron var det inte så stor skillnad. De lurarna hade en DSP-app från Drirac som gjorde rätt stor skillnad dock, men på telefonen funkade den bara med lokala filer så jag fick hålla på med överföringar av flac-filer och så vilket var lite mekigt.

Apple music känns lite fel på en Android.
Jo det ordnar sig nog.

Skrev ett svar i Ny tråd

Permalänk
Medlem

Såg att @Puddpudd tipsade om nedan i andra tråden.
Är det värt att uppgradera från 3700X till denna?
Spelar mest.

Produkt: Amd Ryzen 5 5600x
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/326488-AMD-Ryzen-5-5600X....
Pris: 2799kr

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av xerez99:

Såg att @Puddpudd tipsade om nedan i andra tråden.
Är det värt att uppgradera från 3700X till denna?
Spelar mest.

Produkt: Amd Ryzen 5 5600x
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/326488-AMD-Ryzen-5-5600X....
Pris: 2799kr

Går man från denna videon så kan man väl säga att det är en hyfsad uppgradering ifall du kan sälja 3700x för kanske ~1800. Vet dock ej hur marknaden ser ut för begagnade processorer just nu så kanske inte alls är värt det.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Elgiganten utökade sin sommarrea precis, LG OLED A1 (2021) 48" för 7990:- är väl ganska bra? Som billigast 9990:- innan.

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/300080/lg-48-a1-...

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5724831

Även 55" A1 2021 för 9990:- och de större 2021-modellerna är också nedsatta.

Hjälp, vilka fula stativ det osar budget! Men bra pris det ryktades för ett tag sedan om att LG skulle införa budgetvarianter av OLED, är det dessa månne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Jag fick min idag, jag hade ärligt talat inte brytt mig om den här kartongskadan även om jag hade betalat fullpris:[...]

Kompis till mig köpte modellen med värstingprocessorn på elfynd nu, men verkar bara kunna ladda med den ena USB C-porten. Är det samma för dig (working as intended?) eller har han fått ett måndagsex?

Permalänk
Skrivet av µiCro:

Hjälp, vilka fula stativ det osar budget! Men bra pris det ryktades för ett tag sedan om att LG skulle införa budgetvarianter av OLED, är det dessa månne?

Verkar inte klaara 120hz, varför det trodde alla LG OLED panel borde klara 120HZ idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Verkar inte klaara 120hz, varför det trodde alla LG OLED panel borde klara 120HZ idag

Om du vill ha 120 hz panel, HDMI 2.0 och VRR får du slänga ut det dubbla på C1 modellen. A1 är deras entry level Oled och är i princip identisk med C1 förutom vissa kosmetiska små saker, 60 hz panel, inget VRR, inga hdmi 2.1 portar, annan/sämre processor (ger överlag sämre bild).

Så om gaming inte står högt på radarn så är A1 en no-brainer.

Edit: MediaMarkt har fjolårets "mellanklass" Oled med 120 hz panel, HDMI 2.1 och VRR (LG CX 48") i 48 tum på rea för 9990 kr. Lägsta någonsin och samma pris som Webhallen körde i slutet av Juni. Beställde själv en nyss.
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lg-48-lg-oled-4k-smart-...

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

Hjälp, vilka fula stativ det osar budget! Men bra pris det ryktades för ett tag sedan om att LG skulle införa budgetvarianter av OLED, är det dessa månne?

Vet faktiskt inte, Prisjakts prisutveckling går tillbaka till april men vet inte om det måste betyda att modellen kom i april.

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

Hjälp, vilka fula stativ det osar budget! Men bra pris det ryktades för ett tag sedan om att LG skulle införa budgetvarianter av OLED, är det dessa månne?

Ja

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

Kompis till mig köpte modellen med värstingprocessorn på elfynd nu, men verkar bara kunna ladda med den ena USB C-porten. Är det samma för dig (working as intended?) eller har han fått ett måndagsex?

Båda portarna fungerar på min maskin och det skall de göra enligt manualen:

You can also plug the included ac adapter into one of the two USB-C connectors to power the computer and charge the built-in battery

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk

Gigabyte z590 finns även på amazon för ca 1300kr

Permalänk
Hedersmedlem

*Sidospår flyttad till egen tråd*

Observera att denna tråden ej är till för generella köpråd, utan här diskuterar vi inläggen i Dagens Fynd - tipstråden.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Båda portarna fungerar på min maskin och det skall de göra enligt manualen:

You can also plug the included ac adapter into one of the two USB-C connectors to power the computer and charge the built-in battery

Samma här! Fick min laptop i fredags och jag hade inte ens någon transportskada på kartongen och den verkar funka bra än så länge, så vettefan varför det var fyndpris på denna

Permalänk

Jag blev sjukt sugen på denna skärmen, men vad är skillnaden på G273QF(K) och G273QF? Alltså utan K. Verkar vara mest reviews på den utan K och denna är med K.

https://www.komplett.se/product/1174192/gaming/spelutrustning...

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Dustin har bra pris på razoer blade 15 (2020). 10 990 kr

6000 billigare än media markt, och 3000 billigare än webhallen (som förövrigt också har den på rea)

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5683040

https://www.amazon.se/dp/B08M44YFSY/

Amazon har den för 3000:- billigare (7990:-)

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Är det är värt köp, eller betalar man för märket som det brukar vara vanligtvis med Razer produkter?
Jag är som sagt på jakt efter en laptop till frugan, men är osäker ifall jag borde slå till.
Känns lite klent med hårddiskutrymme, men det går säkert att uppgradera i efterhand?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezzor:

Är det är värt köp, eller betalar man för märket som det brukar vara vanligtvis med Razer produkter?
Jag är som sagt på jakt efter en laptop till frugan, men är osäker ifall jag borde slå till.
Känns lite klent med hårddiskutrymme, men det går säkert att uppgradera i efterhand?

Om det är Razer datorn från Amazon du menar, så tror jag den är mer än tillräcklig för de flesta.
Om jag gör ett antagande att din fru inte spelar något direkt, så skulle jag säga att datorn är överkurs. Du kan nog få en riktigt fin Ultrabook eller annan tunn historia om du kollar lite. Kanske inte nödvändigtvis billigare, men tror den passar bättre. Det hade jag gjort om jag kollat efter dator till flickvännen

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezzor:

Är det är värt köp, eller betalar man för märket som det brukar vara vanligtvis med Razer produkter?
Jag är som sagt på jakt efter en laptop till frugan, men är osäker ifall jag borde slå till.
Känns lite klent med hårddiskutrymme, men det går säkert att uppgradera i efterhand?

Helt komponentmässigt så tycker jag faktiskt detta är en väldigt bra laptop för pengarna. Som jag skrev i tips tråden så är dom enda med likvärdiga komponenter dyrare och har sämre processorer, så kan inte påstå att man betalar för märket faktiskt!

Sen läste jag upp mig lite på datorn och så som jag uppfattade det så finns där möjlighet att installera en till m.2 SSD på base modellen, men inte på advanced. Den enda nackdelen är väl att i batteritest så varar den endast ungefär 4 & halv timme, men ska man använda det som en smidigare skrivbordsdator så är det ju inget problem.

Sen får jag påminna att den nyaste länken i fynd tråden är inte det billigaste man kan få datorn för, Amazon har den för 3 tusen mindre.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Jag blev sjukt sugen på denna skärmen, men vad är skillnaden på G273QF(K) och G273QF? Alltså utan K. Verkar vara mest reviews på den utan K och denna är med K.

https://www.komplett.se/product/1174192/gaming/spelutrustning...

Inget svar på din fråga, men kan bara tipsa om denna annars

https://www.webhallen.com/se/product/332502-Lenovo-G27q-20-27...

Jävligt nöjd med min iaf! 27", 2560x1440, IPS, 165hz och G-Sync kompatibel

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av Flutters:

Inget svar på din fråga, men kan bara tipsa om denna annars

https://www.webhallen.com/se/product/332502-Lenovo-G27q-20-27...

Jävligt nöjd med min iaf! 27", 2560x1440, IPS, 165hz och G-Sync kompatibel

Jag beställde den på komplett idag. Ställt mot min TN 1080p 120hz bör jag bli ganska nöjd.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Är inte Komplett Kamhelon P9 ett bättre köp än Razer Blade 15? Köper du med Kompletts egna kreditkort så kan du få ner priset till ca 9000 kr (annars 9500 kr). Du kommer ändå behöva uppgradera minnet i Razern, så prisskillnaden blir i slutändan mycket liten.

Du får:

Större batteri
Större minne
Lite sämre processor

https://www.komplett.se/product/1155859/gaming/speldator/barb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Är inte Komplett Kamhelon P9 ett bättre köp än Razer Blade 15? Köper du med Kompletts egna kreditkort så kan du få ner priset till ca 9000 kr (annars 9500 kr). Du kommer ändå behöva uppgradera minnet i Razern, så prisskillnaden blir i slutändan mycket liten.

Du får:

Större batteri
Större minne
Lite sämre processor

https://www.komplett.se/product/1155859/gaming/speldator/barb...

Större minne? Razer har 16GB.
Antar att du menar hårddisken?

Prestanda på pappret så är 8.000kr inte märkvärdigt för komponenterna som sitter i Razern. Du kan få liknande om du köper Lenovo eller något annat sämre märke. Men med det sagt om man vill ha en laptop som känns premium så är Razer priset extremt svårslaget till 7.999kr. Köper den alla dagar i veckan före en dator som ser ut som en påse skit och är sämre i det verkliga livet, vad gäller ljudnivå eller annat men kanske är bättre på 'pappret'.

Såg denna som fyndvara klass 1 (typ ny, garantier osv) på webhallen:
https://www.webhallen.com/se/product/326194-ASUS-ROG-STRIX-G-...

För 8.000kr (för mig) och den är likvärdig med Razer men har RTX2060 istället för 1660Ti.

Så givetvis, du kan hitta likvärdig prestanda för samma pris som Razern i andra laptops men just Razer känns lite mer premium (tycker jag) och kostar därefter.

Lenovo Legion 5 som har nästan exakt samma komponenter (på pappret, well Ryzen istället) som Razer kan man ofta hitta i nyskick, i orginalförpackning med garantier för 7-8.000kr

https://www.elgiganten.se/product/outlet/gaming-fyndvaror/309...

Liknande Razer Blade i nyskick för 10.500kr fast med RTX 2060.
https://www.elgiganten.se/product/outlet/gaming-fyndvaror/204...

Så absolut, Razern är ett bra fynd men kanske inte om man bara kollar och jämför på pappret utan mer för att Razer normalt sett är väldigt dyra. Sen om man tycker det är ovärt eller inte är upp till var och en. 7.999kr är i alla fall ett bra (och ovanligt lågt) pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Större minne? Razer har 16GB.
Antar att du menar hårddisken?

Prestanda på pappret så är 8.000kr inte märkvärdigt för komponenterna som sitter i Razern. Du kan få liknande om du köper Lenovo eller något annat sämre märke. Men med det sagt om man vill ha en laptop som känns premium så är Razer priset extremt svårslaget till 7.999kr. Köper den alla dagar i veckan före en dator som ser ut som en påse skit och är sämre i det verkliga livet, vad gäller ljudnivå eller annat men kanske är bättre på 'pappret'.

Såg denna som fyndvara klass 1 (typ ny) på webhallen:
https://www.webhallen.com/se/product/326194-ASUS-ROG-STRIX-G-...

För 8.000kr (för mig) och den är likvärdig med Razer men har RTX2060 istället för 1660Ti.

Menade lagringsutrymme, just Kompletts P9 är byggd i magnesium och inte plats, plus att det inte har någon ful logga utan är mer diskret, den ser alltså betydligt bättre ut än Razern

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Menade lagringsutrymme, just Kompletts P9 är byggd i magnesium och inte plats, plus att det inte har någon ful logga utan är mer diskret, den ser alltså betydligt bättre ut än Razern

Smaken är som baken. Jag skulle välja Razer datorn 100 gånger av 100 före P9 på utseendet, även om priset till och med var detsamma vilket de inte är just nu.