Steam Deck är handhållen spelkonsol från Valve

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ChristofferC:

Jag har svårt att förstå syftet med den här produkten. Stor, dyr, dålig batteritid. Inget som man slänger ned i väskan och tar med sig direkt. Det är alltså meningen att man ska sitta hemma i soffan och spela samma spel som man redan har på sin PC i två timmar tills batteriet tar slut. På en 7" skärm.

Sen så kommer det knappast bli någon "it just works"-upplevelse med Linux och Proton.

Tror detta blir en flopp.

Dålig batteritid? Vad har du för exempel på liknande grejer med bra batteritid?

Skrivet av anon100733:

Läste "Med systemkrets signerad AMD och löfven"

Nä, då blir det ju systemkrasch 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fick samma även jag. Samt innan något i stil med att ett köp redan håller på och slutföras. Den dog på vägen även den.

Epic fail av Valve som återigen inte lyckas hantera belastningen. Får se om man nu får tag i en ens.

Jag fick den här nu. Tack Valve för det.

"Your account is too new to reserve early. Reservations will open for you on Sunday July 18th, 10am PDT"

Permalänk

Sidan laggade och fungerade om vartannat men fick genom en 256gb bokning, mailbekräftelsen kom 19.13. Återstår att se hur tidigt den skulle skickas när man ändå hängde på låset.

Permalänk
Medlem

Jag fick att jag försökt för många gånger. Hur länge måste man vänta då?

Permalänk
Medlem

Jag körde på en 256GB version och hoppas på det bästa. Gick inte motivera den extra kostnaden.

* 19:18
Hoppas det innebär den dyker upp vid jul

lagt till tidpunkt
Permalänk
Medlem

Tror mitt köp gick igenom, fick iaf en notis från Klarna appen och fick godkänna i BankID.
Tog 64 GB modellen iaf. Är bara den prisklassen jag var intresserad i.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fulci:

Jag fick den här nu. Tack Valve för det.

"Your account is too new to reserve early. Reservations will open for you on Sunday July 18th, 10am PDT"

Förmodar att detta inte borde gälla dig:

"Why is my account not able to place a reservation until Sunday?
We are aware of potential unauthorized resellers, and as an additional safeguard to ensure a fair ordering process, we’ve added a requirement that the reserver has made a purchase on Steam prior to June 2021 for the first 48 hours of reservation availability."

Permalänk
Medlem

kom till cart första min av släppet sen dess har man suttit med " It looks like you've been attempting a lot of purchases in the last few hours. Please wait a while before trying again." rip

Permalänk
Medlem
Skrivet av confusedcake:

kom till cart första min av släppet sen dess har man suttit med " It looks like you've been attempting a lot of purchases in the last few hours. Please wait a while before trying again." rip

Samma här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Förmodar att detta inte borde gälla dig:

"Why is my account not able to place a reservation until Sunday?
We are aware of potential unauthorized resellers, and as an additional safeguard to ensure a fair ordering process, we’ve added a requirement that the reserver has made a purchase on Steam prior to June 2021 for the first 48 hours of reservation availability."

Nä, kontot har hängt med ett tag nu. Antagligen överbelastningsproblem, ska prova igen.

Permalänk
Medlem

Lyckades få in en bokning på en 256GB bara några minuter efter starten! Förhoppningsvis är det ett gott tecken för framtiden om det är en stor efterfrågan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon42512:

Nä, då blir det ju systemkrasch 😁

Haha!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av confusedcake:

kom till cart första min av släppet sen dess har man suttit med " It looks like you've been attempting a lot of purchases in the last few hours. Please wait a while before trying again." rip

Kryllar om frågor om detta i forumet, supporten sliter inte direkt ut sig om man säger så.

Skrivet av Fulci:

Nä, kontot har hängt med ett tag nu. Antagligen överbelastningsproblem, ska prova igen.

Jo, sidan rör sig något bättre nu men den är inte direkt i fullt fungerande skick.

Inte fått denna själv (13 år gammalt konto) men har ett konto som måste vara 18 år gammalt också. Gamla kontot som jag glömde lösenordet på, skapade mitt då nya och sedan lyckades klura ut lösenordet. Men har aldrig gjort något köp på mitt äldsta konto så går inte använda den heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Samma här.

Skrivet av anon5930:

Kryllar om frågor om detta i forumet, supporten sliter inte direkt ut sig om man säger så.

Jo, sidan rör sig något bättre nu men den är inte direkt i fullt fungerande skick.

Inte fått denna själv (13 år gammalt konto) men har ett konto som måste vara 18 år gammalt också. Gamla kontot som jag glömde lösenordet på, skapade mitt då nya och sedan lyckades klura ut lösenordet. Men har aldrig gjort något köp på mitt äldsta konto så går inte använda den heller.

Kom vidare nu. Nu är jag stuck på "working". heh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av confusedcake:

Kom vidare nu. Nu är jag stuck på "working". heh

Låt den ta den tid den behöver, jag väntade en bra stund och gav upp. Vilket jag nog inte skulle ha gjort.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Till slut så...

Tröttnade på att paypal inte fungerade. Lade till 5 Euro i "wallet" och sen gick det att genomföra med lite meck.. blev mellanmjölk, dvs 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Låt den ta den tid den behöver, jag väntade en bra stund och gav upp. Vilket jag nog inte skulle ha gjort.

Lycka till!

Tog 5min! nu har jag 512 gb versionen bokat! Lycka till alla som fortfarande inte fått sina!

Permalänk
Medlem

Om ni är inne på webläsaren kan ni kolla apiet i vilken position ni ligger : https://store.steampowered.com/reservation/ajaxgetuserstate?r...

Tex på min reservation:
queue_position : 7642
total_queue_size: 8091

Permalänk
Medlem
Skrivet av confusedcake:

kom till cart första min av släppet sen dess har man suttit med " It looks like you've been attempting a lot of purchases in the last few hours. Please wait a while before trying again." rip

När Index såldes så var det när man fick in den i carten som räknades, inte själva betalningen. Fick samma sak och tror jag fick igenom betalningen först dagen därpå. Don't lose hope just yet.

Permalänk
Inaktiv

"Expected order availability: Q1 2022 "

På både 256GB och 512GB nu. Man missar första leveransen/leveranserna om man lyckas få igenom en order nu. Inget sådant på 64GB-modellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av confusedcake:

Om ni är inne på webläsaren kan ni kolla apiet i vilken position ni ligger : https://store.steampowered.com/reservation/ajaxgetuserstate?r...

Tex på min reservation:
queue_position : 7642
total_queue_size: 8091

queue_position 2521
total_queue_size 4949

Verkar som att 500 var rejält poppis! Förvånar mig inte. Med den prestandan så motsvarar den ju en hyfsad gaming laptop och kan kopplas till monitor och liknande. Om man tänkt att använda sig av den dockad är det ett riktigt bra pris. Men tror jag ändå fattade rätt beslut med 256gb efter mina behov. Men vem vet hur många år det räcker när 100gb spel kanske snart är standard...

Undrar hur sifforna stämmer dock? Så få tusen enheter sålda låter riktigt lågt. Iofs, kanske inte första dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

"Expected order availability: Q1 2022 "

På både 256GB och 512GB nu. Man missar första leveransen/leveranserna om man lyckas få igenom en order nu. Inget sådant på 64GB-modellen.

Fick på mailen 19:18 att jag hade en pax.

Gick snabbare att få igenom ordern på fibern än 4g, även om jag hängde på låset tänkte inte först på det. Funkade aldrig att processa ordern.

Vete tusan i vilken ordning jag ligger. Har dock inte spelat något pcspel i princip sedan 2011 så jag har lite att ta igen...så jag har inte någon stress egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sienar:

queue_position 2521
total_queue_size 4949

Verkar som att 500 var rejält poppis! Förvånar mig inte. Med den prestandan så motsvarar den ju en hyfsad gaming laptop och kan kopplas till monitor och liknande. Om man tänkt att använda sig av den dockad är det ett riktigt bra pris. Men tror jag ändå fattade rätt beslut med 256gb efter mina behov. Men vem vet hur många år det räcker när 100gb spel kanske snart är standard...

Undrar hur sifforna stämmer dock? Så få tusen enheter sålda låter riktigt lågt. Iofs, kanske inte första dagen.

queue_position 3152 på 512gb.

Vore intressant att se vilken version som är mest populär.
I skrivande stund är det total_queue_size 9210 för 512gb.

Permalänk
Medlem

Verkar som om 256 och 512Gb är slut nu ? Står Q1 2022 på dem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RaXmOuSe:

Fick på mailen 19:18 att jag hade en pax.

Gick snabbare att få igenom ordern på fibern än 4g, även om jag hängde på låset tänkte inte först på det. Funkade aldrig att processa ordern.

Vete tusan i vilken ordning jag ligger. Har dock inte spelat något pcspel i princip sedan 2011 så jag har lite att ta igen...så jag har inte någon stress egentligen.

Sitter på just 4G. Fibern grävdes nu i veckan men har inte installerats in i lägenheten. Snopet om man föll på eländig jävla 4G igen. 3080-lanseringen så strejkade både Failvidias skitbutik men sen även de vanliga när partnerkorten dök upp. Sååå redo att säga upp mitt 4G abonnemang...

Nu fick jag igenom depositionen, haft samma i korgen sedan strax efter 19:00 så frågan om teorien om att när den hamnar i korgen räknas. 512GB-modellen även här för övrigt.

Permalänk
Medlem

20:12 kom min bekräftelse på en 512:a! Tog en dryg timmes hamrande.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Verkar som om 256 och 512Gb är slut nu ? Står Q1 2022 på dem.

Om jag förstått det rätt så äre väl inte hårdiskar som det är brist på? Eller är det kanske det.... för modellerna har väl samma komponenter med skillnaden för diskstorlek och hastighet?

....det heter väl inte ens hårddiskar längre iofs, lagringsenheter typ.

Det är väl brist på allt snart i guess

Permalänk
Medlem
Skrivet av doolar:

20:12 kom min bekräftelse på en 512:a! Tog en dryg timmes hamrande.

Samma här, fast med 256 GB. Q1 2022 var dock tråkigt att få. Men man kan väl inte förvänta sig något annat?

På papperet är detta en fantastiskt enhet. Som kör LINUX! Känns som det kan yttligare öppna dörren för att fler spel kommer fungera med proton.

Trist att det tog mer än en timme att få en reservation, och att få bli tillfälligt avstängd för man försökt för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sitter på just 4G. Fibern grävdes nu i veckan men har inte installerats in i lägenheten. Snopet om man föll på eländig jävla 4G igen. 3080-lanseringen så strejkade både Failvidias skitbutik men sen även de vanliga när partnerkorten dök upp. Sååå redo att säga upp mitt 4G abonnemang...

Nu fick jag igenom depositionen, haft samma i korgen sedan strax efter 19:00 så frågan om teorien om att när den hamnar i korgen räknas. 512GB-modellen även här för övrigt.

Hoppas du får din beställning i kö som när du la den i korgen, damn you 4g lagggg!

Permalänk
Medlem

Vet någon om man kan byta hårdisk själv eller om det är fastlött?