Permalänk
Medlem
Skrivet av highscore:

Willy Beamish
Minns jag rätt låg det på 12 disketter till Amigan. Ett konstant diskswappande som gjorde att man nästan tröttnade på själva spelet...

Korrekt! trodde den skulle ta lite längre tid faktiskt hehe

Själv körde jag på pc med hårddisk installation, så märkte aldrig av något swappande.

din tur!

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk

Då kör vi ett lite obskyrt "sportspel" (klassas faktiskt som Racingspel?!)
Humorn passade perfekt när man var i de tidiga tonåren när spelet släpptes...

Permalänk
Medlem
Skrivet av highscore:

Då kör vi ett lite obskyrt "sportspel" (klassas faktiskt som Racingspel?!)
Humorn passade perfekt när man var i de tidiga tonåren när spelet släpptes...

https://i.imgur.com/IYZYkPn.png

Vi är relativt jämnåriga då 😊
Viz : the game (hade fler namn) men jag är faktiskt lite osäker på om jag spelat det själv, troligen inte men hade nog uppskattat humorn

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Skrivet av Mr Steed:

Vi är relativt jämnåriga då 😊
Viz : the game (hade fler namn) men jag är faktiskt lite osäker på om jag spelat det själv, troligen inte men hade nog uppskattat humorn

Helt rätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av highscore:

Helt rätt!

Då kör jag vidare med något lite nyare

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Mr Steed:

Då kör jag vidare med något lite nyare

https://i.imgur.com/CIMoVE4.jpg

Syberia kanske?

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Syberia kanske?

Det var snabbt
Blev inspirerad av @Techs tips i Digitala spelfynd

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Mr Steed:

Det var snabbt
Blev inspirerad av @Techs tips i Digitala spelfynd

Ja det var det tänkte inte på det ... har klarat spelet för länge sen så kände igen början där men lite osäker på vilken del det var... bra spelserie för övrigt. Lägger upp en bild strax.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Digital fyndjägare
Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Då kör jag vidare med något lite nyare

https://i.imgur.com/CIMoVE4.jpg

Är det någon Syberia?

Edit: tusan, såg en reklambanner och trodde tråden var slut. Skönt att ha rätt ändå 😁

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Har googlat på olika kombinationer av space invaders, galaga och flipper utan resultat. Kan det vara så enkelt att det är någon av Ataris samlingar de släppt?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Videoapan:

Har googlat på olika kombinationer av space invaders, galaga och flipper utan resultat. Kan det vara så enkelt att det är någon av Ataris samlingar de släppt?

Det är ett spel som bara finns till Atari's datorer. Minns att det gavs ut tillsammans med tidningen ST Format någon gång och att spelet kostade 5 pund om man ville köpa det.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Digital fyndjägare

Några bilder till....

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Har googlat på olika kombinationer av space invaders, galaga och flipper utan resultat. Kan det vara så enkelt att det är någon av Ataris samlingar de släppt?

Skrivet av Bl4ckIce:

Det är ett spel som bara finns till Atari's datorer. Minns att det gavs ut tillsammans med tidningen ST Format någon gång och att spelet kostade 5 pund om man ville köpa det.

Trodde det skulle vara ganska lättgooglat med en blandning av pinball och space invaders på Atari men jag har också gått bet hittills.
Nya försök med ledtråden så får vi se vem som kommer först

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Och där hittade jag StarBall

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Mr Steed:

Och där hittade jag StarBall

Helt rätt... Bravo.
Här en extra bild på fodralet... spelet släpptes tydligen långt senare (1996) på CD-ROM till DOS också.
https://ia-petabox.archive.org/details/starball

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Helt rätt... Bravo.
Här en extra bild på fodralet... spelet släpptes tydligen långt senare (1996) på CD-ROM till DOS också.
https://ia-petabox.archive.org/details/starball
https://i.imgur.com/OQyjJee.jpg

Jag tog det på ledtråden med ST Format
Det ser riktigt roligt ut och jag kan ha spelat det eller något liknande på DOS men är inte helt säker.

Då fortsätter jag med en något beskuren bild, det är en väldigt smal genre av spel så det får inte bli för lätt

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Jag tog det på ledtråden med ST Format
Det ser riktigt roligt ut och jag kan ha spelat det eller något liknande på DOS men är inte helt säker.

Då fortsätter jag med en något beskuren bild, det är en väldigt smal genre av spel så det får inte bli för lätt

https://i.imgur.com/n9y2F5S.jpg

Känns som någon variant av tågsimulator men har inte riktigt träffat rätt i sökningar om det är det.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Känns som någon variant av tågsimulator men har inte riktigt träffat rätt i sökningar om det är det.

Det slog mig inte att när man väl kommit på vilken typ av spel så blir det ju väldigt svårt med bara denna bilden.
Så här kommer en till med lite mer vy av själva spelet och ett annat lok.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Det känns som tåg och ubåtar inte tillhör favoriterna bland den här trådens följare
En bild till kanske får någon att hitta rätt

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Det känns som tåg och ubåtar inte tillhör favoriterna bland den här trådens följare
En bild till kanske får någon att hitta rätt

https://i.imgur.com/Od7p8QI.jpg

Är vädret som sabbar för googlingar..😑

MS Train Simulator?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Är vädret som sabbar för googlingar..😑

MS Train Simulator?

Även här kommer svaret sent på grund av det 😊
Rätt var det, så din tur att hitta något kul.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Även här kommer svaret sent på grund av det 😊
Rätt var det, så din tur att hitta något kul.

Och det var typ namnet jag såg vid googling, trodde inte det skulle vara rätt 😁

Ska försöka gräva fram något jag själv spelat.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

OK, nu kom jag på något. Tror jag.. Letade efter ett spel jag minns att jag hyrde i lokala livs/video-affären som liten men är inte helt säker på att det är detta.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

OK, nu kom jag på något. Tror jag.. Letade efter ett spel jag minns att jag hyrde i lokala livs/video-affären som liten men är inte helt säker på att det är detta.
]

Första bilden ser bekant ut men inte den med hönan eller vad det nu är...

Fanns det spel man kunde hyra? Jag är uppväxt på landet och där fanns ju inte sånt men videofilmer visste jag ju att det fanns att hyra även då

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Första bilden ser bekant ut men inte den med hönan eller vad det nu är...

Fanns det spel man kunde hyra? Jag är uppväxt på landet och där fanns ju inte sånt men videofilmer visste jag ju att det fanns att hyra även då

Det är ett spel jag körde på megadrive, tung titel på arkad.
Vi hade en liten affär som hyrde ut både spelkonsol och spel relativt billigt och med klippkort 😁

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Kan det vara Heavy Unit?
(Googlade lite på megadrive shoot em up robot spaceship eller nått sånt...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Fanns det spel man kunde hyra? Jag är uppväxt på landet och där fanns ju inte sånt men videofilmer visste jag ju att det fanns att hyra även då

Ja man hyrde spel på samma ställen som filmer.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Kan det vara Heavy Unit?
(Googlade lite på megadrive shoot em up robot spaceship eller nått sånt...)

Kan avslöja att det är rätt, men nog ändå bäst att vänta på "officiell" bekräftelse

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Kan avslöja att det är rätt, men nog ändå bäst att vänta på "officiell" bekräftelse

Om jag nu råkar ha rätt så får nån annan gärna hoppa in - jag har lite ont om idéer

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.