Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Äntligen klar med serien Vikings. Har motvilligt sett de 2-3 senaste säsongerna som varit skräp. Dock så tyckte jag att de 2 sista avsnitten i säsong 6 var bra för en gång skull.

3/5 blodörnar

Vikings bästa avsnitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Avsnittet när Björn dör e ju fan episkt,nog det bästa jag sett på tv;)

Ehum, sätt lite spoilertaggar kanske för de som inte sett det ännu
Men ja det avsnittet var okey.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Death Wish (2018)
https://www.imdb.com/title/tt1137450/
Nyversion av gammal hämndklassiker från 70-talet med Charles Bronson. Denna nya film har Bruce Willis som vigilante. Tyckte den var bra, även om det finns vissa glipor i storyn. En bra modern hämndrulle. Såg den på Netflix. Regi av Eli Roth, gammal skräckfilmsveteran med Hostel och Cabin Feber bland annat.

Permalänk
Medlem

Awake på netflix, kan ge den 3/5. Skådespeleri och delar av handlingen kändes lite tveksam men "kul" story iaf

Edit såg att den var totalkapad på rottentomatoes.com.

Permalänk
Medlem

The Tomorrow war på prime video.
https://m.imdb.com/title/tt9777666/?ref_=nv_sr_srsg_0

Strax över 2 timmar, precis lagom. 😊

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Homer_S1:

The Tomorrow war på prime video.
https://m.imdb.com/title/tt9777666/?ref_=nv_sr_srsg_0

Strax över 2 timmar, precis lagom. 😊

/Homer_S

Och den var bra? Sämst? Lagom bra?

Att bara skriva vilken film man sett utan någon som helst mer info ger inte jättemycket för de som läser tråden i ärlighetens namn Fick lite Starship Troopers feeling av trailern.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd

The Tomorrow war
Konceptet är OK trots paraxoder men hade hellre haft "henne" i huvudrollen. Fienderna är väl lite för starka med. Känns lite som ihopklistrad från många filmer o spel och resultatet är för lång små-dum popcorn film.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

The Tomorrow war.

Precis, Yvonne hade passat bättre som huvudskådis. Hon var även grym i Handmaids tale.
Inte samma koncept, men kändes lite som Edge of tomorrow med Tompa. Där förövrigt Emely Blunt borde varit huvudskådis

3/5 Pålspottande aliens

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest 5/10
Löjligt, men ibland smårolig. Keira Knightley är charmig och väldigt snygg. Jag valde filmen av misstag då jag trodde detta var originalet. Tji fick jag

Permalänk
Medlem

The Tomorrow War såg jag klart igår, var tvungen att se den i omgångar över två dagar för att klara av den.
"Monsterna" är grymt bra skapade om jag ska vara ärlig, men CGI överlag i filmen tyckte jag var ganska förfärlig.

Dessutom så kändes det som att manuset inte alls var bra för Chris Pratt, han kändes som en riktig B-skådis i filmen vilket han normalt sätt inte är.

Ganska tråkigt manus med tråkig regi rakt genom, story med många hål som inte hade kunnat räddas med silvertejp.

4/10 får den av mig.

Permalänk
Lego Master

Anna (2019)

"Okej" spionrulle som följer en tjejs karriär genom KGB under kalla kriget.
7/10

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Och den var bra? Sämst? Lagom bra?

Att bara skriva vilken film man sett utan någon som helst mer info ger inte jättemycket för de som läser tråden i ärlighetens namn Fick lite Starship Troopers feeling av trailern.

Skrev lite dåligt men jag skrev precis lagom.
Kanske uppfattades som längden på filmen
Menar att filmen var sevärd.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

Anna (2019)

"Okej" spionrulle som följer en tjejs karriär genom KGB under kalla kriget.
7/10

Inte fantastisk men mycket bättre än Red Sparrow

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Homer_S1:

Skrev lite dåligt men jag skrev precis lagom.
Kanske uppfattades som längden på filmen
Menar att filmen var sevärd.

/Homer_S

Ah, jag tänkte längden var lagom Tack!

Verkar som många tycker den är sevärd som mind-less action. Brutala plot holes av det jag läst.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Doom - det är doom, den e grym. Sett den för många gånger. De flesta verkar tycka tycka att har man sett den 1 gång har man sett den 1 gång för mycket. Jag tycker man har sett den 3ggr för lite.

Clover Field Paradox - Väldigt meh. Små intressant bitvis men helheten var väldigt bleh. Dom är på en rymdstation och stressat försöker lösa världens energiproblem innan ett globalt krig bryter ut. Det absolut viktigaste människan någonsin gjort. Till sitt förfogande är 6-7 astronauter perfekt balanserat från världens större rymdorgan. Huvudpersonen är "communications officer" för dom behöver någon som kan justera radion. Shit happens och sedan har vi typ en thriller på en rymdstation.
Hade varit bättre om man skippade den onödiga premissen och hoppade direkt till random rymdstation där saker går åt fanders.

Permalänk
Medlem

Netflix har börjat ta in lite udda och gamla filmer, och jag fortsättar att spana in dem.

Cannibals in the Streets från 1980. italiensk titel Apocalypse domani, dvs Apocalypse Tomorrow. https://www.imdb.com/title/tt0080379/ På Netflix kallas filmen Cannibal Apocalypse. Regisserad av ökände Antonio Margheriti som gjort klassiker som Yor, the Hunter from the Future med flera.

En udda och kanske inte så bra film. Men den har sin charm trots allt. En slags smitta får folk att bli kannibaler, men inte hjärndöda utan i alla fall delvis fungerande i samhället. John Saxon spelar huvudrollen och dras in i ett antal händelser hit och dit. Det är också en del av charmen med filmen, den är väldigt oförutsägbar. Det finns inte direkt några klicheer trots att italiernarna kopierade vilt från andra filmer. Eftersom filmen är från 1980 är den inte PK heller. Sevärd? Kanske om du gillar b-filmer från Italien på 80-talet.

Fotnot: John Saxon ser man också i Dario Argentos Tenebrae, som finns på Netflix under titeln Unsane. Det är en klart bätttre film.

Permalänk
Avstängd

Black Widow. Börjar rätt bra men blir gradvis sämre. Popcorn film 6/10

Och så två mycket bättre filmer:

Another Round. Lärare beslutar sig för att jobba med lite alkohol i blodet.

I care a lot. Ett gäng sociopater sätter pengar före allt annat.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd

Top gun, slår inte 1an men sevärd

Permalänk
Medlem

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl

8/10
Var många år sen jag såg denna serie, och alla filmerna håller hög kvalité tycker jag. Blir ett litet maraton snart.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Shivers (1975)
https://www.imdb.com/title/tt0073705/

Fortsätter kolla på en del gamla filmer på Netflix. En av David Cronenbergs tidigaste filmer från 1975. Gjord på låg budget, men är effektiv och på sin tid skrämmande ändå. Man kan redan här se delar av Cronenbergs distinkta stil och berättande. Flera senare utvecklar det, Rabid, The Brood och Scanners. Min favoritfilm av alla Cronenbergs är nog eXistenZ.

En parasitlarv som tar sig in i kroppen och orsakar stor sexuell lust och sprider sig i ett lägenhetskomplex. Vi får följa en läkare som jobbar där. Filmen orsakade en del rabalder när den släpptes, men idag förefaller det rätt tamt. Sevärd? Jadå, det är en skräck-klassiker, men det är en gammal film med låg budget.

Permalänk
Medlem

Är knappast en film, inte heller serie så visste inte riktigt vart den hörde hemma. I alla fall,
Anders Jansson - Radikal optimist Anders Jansson bjuder på sin speciella humor och berättelse om sin uppväxt och dite datta.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Är knappast en film, inte heller serie så visste inte riktigt vart den hörde hemma. I alla fall,
Anders Hansson - Radikal optimist Anders Jansson bjuder på sin speciella humor och berättelse om sin uppväxt och dite datta.

Han heter Anders Jansson om man ska vara petig.
Jag gillar honom och denna hade sina ljusa stunder även om jag sett den tidigare.
Älskar honom i rollen som Morgan Pålsson - Världsreportern.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Polaren och jag såg fyra filmer idag.
Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga
Den var rolig inte den bästa men inte den sämsta.

Sedan såg vi Nobody o båda blev vi besvikna.

Sedan var det restaurang besök.

Efter det fortsatte det med I Care a Lot.
En film som jag hade stora förhoppningar på.
Men blev besviken.

Till sist såg vi The Call.
Som trotts höga förhoppningar var bra.

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Han heter Anders Jansson om man ska vara petig.
Jag gillar honom och denna hade sina ljusa stunder även om jag sett den tidigare.
Älskar honom i rollen som Morgan Pålsson - Världsreportern.

Helt rätt. jävla autocorrect.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Helt rör, jävla autocorrect.

Haha, ja precis. Helt rör

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Haha, ja precis. Helt rätt

Asså det går bra nu 😁

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Only the brave (2017)
Bra film, gillar filmer som är något inspirerade av verklighetsbaserade event. Kan erkänna att det föll en tår i slutet av filmen
Rekommenderas varmt

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimsofie:

Top gun, slår inte 1an men sevärd

Hur menar du här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Hur menar du här?

Håller med det är lite lätt förvirrande, men antar han såg Top Gun: Maverick

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Letade efter något lättsamt som man inte behövde vara alltför koncentrerad på och hittade helt rätt i The Hitman's Bodyguard.

Inslag av Deadpool och Kingsman, och en film som inte tar sig själv på så stort allvar.

I grunden kanske 6.5/10 men i stunden och utifrån det vi letade efter närmare 9/10.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart