PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

För er som beställde Digital Edition + handkontroll från MediaMarkt så har de börjat och planerar skicka ut samtliga beställningar ikväll som senast. Det här rör beställningar som kom 23 Juni.

Permalänk
Skrivet av bugulu:

För er som beställde Digital Edition + handkontroll från MediaMarkt så har de börjat och planerar skicka ut samtliga beställningar ikväll som senast. Det här rör beställningar som kom 23 Juni.

Grym är du som hela tiden kommer med bra info.

Du vet inget om SE-ordar från i tisdags?

Permalänk

Yes min digitala är skickad från MM

Permalänk

Kommer att vänta på denna smått förbättrade och omdesignade versionen av PS5. Det har gått så lång tid sedan släppet. Man har jagat och väntat. Så jag personligen väntar ett tag till. En annan fördel är ju dessutom fler titlar att gotta ner sig i.

https://www.techspot.com/news/89581-sony-working-ps5-redesign...

Permalänk
Medlem

Den kommer ju inte finnas på hyllan förens 2023 så vänta på den du.

Permalänk

Beställde disc versionem på mediamarkt i tisdags den 6e juli och idag kunde jag hämta ut den hos mitt ombud.

Permalänk
Skrivet av Lunkarn:

Den kommer ju inte finnas på hyllan förens 2023 så vänta på den du.

Gladeligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfbeard:

Kommer att vänta på denna smått förbättrade och omdesignade versionen av PS5. Det har gått så lång tid sedan släppet. Man har jagat och väntat. Så jag personligen väntar ett tag till. En annan fördel är ju dessutom fler titlar att gotta ner sig i.

https://www.techspot.com/news/89581-sony-working-ps5-redesign...

Lång tid? 7-8 månader är väl inte jättelång tid eller? Du kommer få vänta låång tid på en ev. omdesignad PS5.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Kontaktade media markt och dom sa att jag skulle få min ps5 nästa vecka. Köpte den 28 juni DE + handkontroll.

Permalänk
Medlem

Kul med lite självdistans och humor iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_jacobsson:

Grym är du som hela tiden kommer med bra info.

Du vet inget om SE-ordar från i tisdags?

Tyvärr inte. Uppdaterar så fort jag vet något dock.

Permalänk
Skrivet av Mono:

Lång tid? 7-8 månader är väl inte jättelång tid eller? Du kommer få vänta låång tid på en ev. omdesignad PS5.

Inga som helst problem.

Permalänk
Skrivet av Maxib00y:

Tack till alla som håller tråden uppdaterad hela tiden!
Fick äntligen tag i en konsol idag! Fick ingen på Webhallens fiasko och hade som back Up plan att boka ett på mitt närmast MM om de hade i lager frtf. Såklart hade de inte det heller... Så bokade ett i Lund istället som är nästan 1,5 timme med bil härifrån. Och när jag väntar på bekräftelse på att få köra och hämta det så uppdateras det till att det finns i lager i Kristianstad som är 20 min härifrån. Så en polare bokar den åt mig och så kör vi och hämtar! Så konsolen i Lund är avbokad nu ifall någon i närheten av Lund är på jakt efter en konsol!

Fick du svar från MM att du kan hämta konsolen? Jag har också köpt men inte fått meddelande om upphämtning.

Permalänk
Medlem

Webhallen har gjort sitt hos mig, kommer aldrig ens besöka sidan igen efter morgonens fiasko.
Jag hyllar däremot Media Markt, åkte till bäckebol imorse då det stod att det fanns i lager hos dem. Kommer dit och de säger att de inte säljs i butik, enbart bokningar med utlämning från butik, men världens trevligaste tjej hjälper mig skapa konto och bokar en åt mig och springer sedan ut och hämtar den på lagret.
Medans jag var där så sa hon att de fått in ca 80 enheter igår, och redan vid kvart över 10 var ett 30 tal bokade, antar att nu är väl alla slut där med men. hon visade även på datorn hur det kom in bokningar istort sett varje minut^^

Permalänk
Skrivet av bugulu:

För er som beställde Digital Edition + handkontroll från MediaMarkt så har de börjat och planerar skicka ut samtliga beställningar ikväll som senast. Det här rör beställningar som kom 23 Juni.

Stämmer bra fick precis meddelande om att min skickats, beställde 23/6 runt 17 tiden

Permalänk
Medlem

Min Digital Edition med extra handkontroll skickades 17 idag från Media Markt, köptes 25/6

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Medlem
Skrivet av sher!kan:

Webhallen har gjort sitt hos mig, kommer aldrig ens [...]

Ja det var riktigt surt... Hade sett till att vara inne vid 09.30 om man visste att det skulle balla ur, men tänkte att jag lika gärna kunde vara redo vid 13.30.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twosixtyfive:

Fick ”skickats” mail precis. Beställt digital den 23/6 på Media Markt med Klarna faktura.

Samma här, 23/6 DE + handkontroll från MM, skickades på eftermiddagen.

Permalänk
Medlem

Äntligen jag köpte en idag från MediaMarkt Växjö 🥲
Jag hoppas att alla kommer få en! 🤞

Permalänk
Medlem

Jag avbeställde min order hos Webhallen igår, men fick ej pengarna tillbaka an... 🤔

Permalänk

Jag lyckades till slut knipa en SE från Webhallen idag. Tävlat med Elgiganten fyra gånger utan nån lycka och alltid varit sen på andra släpp. Uppdaterade några gånger på konsol-sidan tills den dök upp och hade lite flax, efter några trilskandes försök, med att få ett exemplar i varukorgen. Bokning gick in 09:36. Hade förberett mig lätt i förväg med att säkerställa att alla uppgifter var korrekta och att ha betalning (Paypal) redo. Valde Airmee för leverans och konsol trillade in ca 20:00 tidigare ikväll. Väntan över och slapp frustration med Webhallen idag iaf.

Visa signatur

Mina friends kallar mig Challeman, but ni can kalla mig Robocop...

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Mediamarkt hanterar drive-in ärenden på lördagar? Fick tag i en enhet igår kväll och undrar om jag har tur att hämta ut den idag (lördag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svampis1:

Någon som vet om Mediamarkt hanterar drive-in ärenden på lördagar? Fick tag i en enhet igår kväll och undrar om jag har tur att hämta ut den idag (lördag)

Det ska inte vara några problem. Butikens öppettider är det som gäller och jag har inte haft några problem att hämta produkter även på helgerna hos dem där jag har lagt in beställningar på fredag kväll.

Permalänk
Medlem

Ni som lägger/har lagt beställning hos MM. Finns det lager hos det aktuella varuhuset när ni väl lägger ordern?
Jag försöker lägga, men det står bara att de inte finns något lager i något varuhus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haas:

Ni som lägger/har lagt beställning hos MM. Finns det lager hos det aktuella varuhuset när ni väl lägger ordern?
Jag försöker lägga, men det står bara att de inte finns något lager i något varuhus.

Har samma fel också

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Det ska inte vara några problem. Butikens öppettider är det som gäller och jag har inte haft några problem att hämta produkter även på helgerna hos dem där jag har lagt in beställningar på fredag kväll.

Okej tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haas:

Ni som lägger/har lagt beställning hos MM. Finns det lager hos det aktuella varuhuset när ni väl lägger ordern?
Jag försöker lägga, men det står bara att de inte finns något lager i något varuhus.

Var inne igår vid 16:00 fram till ungefär 19:30 och då var det en del varuhus som hade den, bla, Växjö, Kristianstad, Stockholm, Jönköping, Sundsvall, Norrköping, Gävle.
Men det gällde att vara snabb för dom gick hyfsat snabbt

Permalänk
Medlem

Ni som tagit hämta i butik via Mediamarkt. Fick ni mail om att er order finns att hämta innan ni åkte och köpte? Jag la undan en igår i Täby men fortfarande inte fått något

Permalänk
Medlem

Någon som vill hämta ut en standard ps5 på webhallen i infracity med betalning i butik? Kostar 5990:-. Kan ge iväg min bokning som är färdig att hämta, kommer inte använda det.
Går till första intresserade och postar isåfall vem som fått bokningen här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Ni som tagit hämta i butik via Mediamarkt. Fick ni mail om att er order finns att hämta innan ni åkte och köpte? Jag la undan en igår i Täby men fortfarande inte fått något

Beställde till butik i Kristianstad men jag har inte heller fått nåt (beställde igår kväll)