Permalänk
Medlem

Köper billig mobil

Hej på er!

Jag är ute efter en billig telefon till min 10-åring. Han har förbrukat 3 mobiler under det senaste halvåret och jag har tröttnat på att kastar pengar efter honom 😀

Höe av er om ni har en iPhone 6 eller senare eller en Android som inte äe mer än ca 3 år gammal.

// Erik

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Ja bytte nyss från en Zenfone Max Pro M2 om den är av intresse. Kameran är dock närmast obrukbar för glaset på kameran sprack och det är damm på linsen, så ska han ta kort är det kört. Men pga de släpper jag den billigt. Köptes slutet på -19.
https://www.gsmarena.com/asus_zenfone_max_pro_(m2)_zb631kl-94...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik:

Hej på er!

Jag är ute efter en billig telefon till min 10-åring. Han har förbrukat 3 mobiler under det senaste halvåret och jag har tröttnat på att kastar pengar efter honom 😀

Höe av er om ni har en iPhone 6 eller senare eller en Android som inte äe mer än ca 3 år gammal.

// Erik

Läs hela annonsen här

Under vilka omständigheter har sonen förbrukat dessa mobiler? är det att han tappar dem och de går sönder? I så fall så är ju ett bra skyddande skal en god investering så att säga...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Under vilka omständigheter har sonen förbrukat dessa mobiler? är det att han tappar dem och de går sönder? I så fall så är ju ett bra skyddande skal en god investering så att säga...

Han har nog inte varit så försiktig som ha n borde varit. Skal har inte hjälpt 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik:

Han har nog inte varit så försiktig som ha n borde varit. Skal har inte hjälpt 😀

Kanske dags att köpa han en Nokia 3310 😏

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Har en Huawei p20 pro ifall det skulle fungera för sonens behov. Köptes hösten 2018. Så garanti etc har passerat.
Skärmskydd och skal ingår i köp.

https://www.gsmarena.com/huawei_p20_pro-9106.php

Visa signatur

Ryzen 5600X, HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16, Palit GeForce RTX 3090 Gaming Pro OC 24GB, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, Seasonic FOCUS GX 850W, Seagate FireCuda 520 SSD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Kanske dags att köpa han en Nokia 3310 😏

Jag ser framför mig kommentaren; "du skämtar?" 😀

Permalänk
Medlem

@Erik får du inte mina PM eller bara dryg?

Visa signatur

1337

Permalänk
Medlem

Jag har en Samsung Galaxy S8 64gb som är ca 3 år gammal. Intressant?

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4.6ghz, Gigabyte RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC,
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING Samsung 970 EVO Plus 1TB, Fractal Design Define R6 Gunmetal, Corsair RM1000x, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Noctua NH-D15, Asus Xonar Essence STX II Acer Predator XB271HU, Logitech G Pro Wireless, CM Storm Quickfire TK, Logitech C920, Sennheiser GSP670

Permalänk
Medlem

Har tre förslag som samlar damm i lådan. De är äldre än 3 år men du kan få de billigt så det inte gör så mycket om nästa går sönder.

1. Oneplus 6 (fungerar felfritt, liten sprica i högre övre hörne, finns skyddskal till)
2. Xperia Z3 compact (skick som ny, tål en del hårdare tag )
3. HTC 10 (fungerar felfritt)

Permalänk
Medlem

har iphone 6 och 6s om det är intressant.