Permalänk
Medlem

TV max 105 cm bred

Hej,

Jag behöver köpa en ny TV som max får vara 105 cm bred. Det blir dessvärre vad jag kan se en 43" som gäller.

Någon som har något att rekommendera. Får dessvärre inte in större hur mycket man än önskar.

Permalänk
Samsung Sverige

När jag kikar runt lite – även på modeller med minimala ramar – så verkar 45" vara det största som kommer att rymmas. Men det är inte en storlek där det finns något jätteutbud. Den här hittar jag bland annat: https://www.swedx.se/product_info.php?products_id=2043

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Varför måste TVn vara max 105cm? Du kan inte möblera om och få tillgån till större yta? Väggmonterad?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Varför måste TVn vara max 105cm? Du kan inte möblera om och få tillgån till större yta? Väggmonterad?

En spontan tanke är ju att det kanske är en typ av TV-skåp eller bokhylla som används. Då blir det lite svårt utan att modifiera möbeln.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Ja det är ett custom made skåp som den ska in i, hade gärna haft 107 cm så man fått in den minsta oleden men det går dessvärre inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

En spontan tanke är ju att det kanske är en typ av TV-skåp eller bokhylla som används. Då blir det lite svårt utan att modifiera möbeln.

Skrivet av matjen:

Ja det är ett custom made skåp som den ska in i, hade gärna haft 107 cm så man fått in den minsta oleden men det går dessvärre inte.

I see, aj då. Trist!
Men det jag hittar på prisjakt som jag skulle säga är ok är väl Samsungs 43" https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5731020
Den är ju på ca 97 cm bredd.

Edit: du får tyvärr ingen höjdarmodell utan att gå upp i storlek tyvärr. De flesta görs på 48-55" och uppåt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

I see, aj då. Trist!
Men det jag hittar på prisjakt som jag skulle säga är ok är väl Samsungs 43" https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5731020
Den är ju på ca 97 cm bredd.

Edit: du får tyvärr ingen höjdarmodell utan att gå upp i storlek tyvärr. De flesta görs på 48-55" och uppåt.

Fick bli denna. Tack för alla svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matjen:

Fick bli denna. Tack för alla svar!

Nu har du iofs redan köpt men vill komma med en idé ändå.

Går det inte att köpa väggfäste som hänger ut där du tänkt ha TVn och sen trycka den dikt an mot utsidan av hyllan?
Med OLED sticker den inte ut mer än 1 cm från hyllan, du kan gömma alla kablar där bakom och lätt att dra fram den när den ändå hänger på väggen. Förutsatt att det blir snyggt över och under också..

Permalänk
Medlem

Det kan vara läge att hälsa på i någon butik med ett måttband.
Ett par bekanta hade nämligen exakt samma problem.
Och kollade man tillverkar specs så skulle max storlek för dom ha varit en 49".
Men med måttband så hittade dom en 55" OLED som fick plats.
Så tillverkarens breddmått stämde inte med verkligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matjen:

Ja det är ett custom made skåp som den ska in i, hade gärna haft 107 cm så man fått in den minsta oleden men det går dessvärre inte.

Ska du verkligen ha TV:n i ett skåp, blir det inte varmt där inne?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/46-50tum/lg-oled48cx...

107.1cm Kan gå

Edit: Läste 107cm lite snabbt. Det fick ju inte plats

Kan man jacka ur möblen 15cm i framkant i djupled,så skärmen går in i "hyllorna" ?

Eller köra en vägmonterad skärm-arm, så kan man fälla in skärmen på snedden när man är klar?

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Den bästa lösningen i en sådan här situation om man vill ha större TV men en för liten bokhylla är att om möjligt väggmontera TV'n eller om det inte är möjligt så kan man också takmontera och fälla ned TV´n när man vill använda den. Då används ett sådant här TV motoriserat ställ: https://www.webhallen.com/se/product/320881-iiglo-motoriserat...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Hej,

För att förklara det enkelt så är det en bokhylla som är stor som ett hus, men "hålet" för Tvn är bara 105cm brett. Tvn som sitter där idag är väggmonterad och man kommer dessvärre inte runt maxmåtten.