Speltips 9-10år - multiplayer/co-op med story/campaign till PC

Permalänk

Speltips 9-10år - multiplayer/co-op med story/campaign till PC

Hej,

Reorna pågår ju för fullt så leta nu spel som jag och min son kan spela tillsammans.
Letar efter spel där man kan köra campaign/story tillsammans, som ex Farcry 5.
Dock är sonen 9.5år så Farcry 5 ses just nu inte som ett alternativ då det är lite för brutal/våldsam.

Försöker därför hitta spel där man kan köra campaign tillsammans, han spelar just nu minecraft, fortnite, starcraft 2 och warhammer 2 på PC.

För realistiskt våldsamma spel går bort, man kan typ dra CS:GO som en gräns då vi har börjat fundera på att han ska få testa det, så inte för mycket blod/läskigt och vill att det ska ha en story. Han spelar det mesta så genre spelar inte så stor roll, strategi, FPS. mmorpg.

Tacksam för förslag

Permalänk
Medlem

Halo är rätt skoj att co-op'a, och masterchief edition är på rea atm på steam Då får ni halo 1-4 plus reach och odst.

Borderlands-spelen är också väldigt trevlig co-op.

Och så rekommenderar jag självklart divinity original sin 1 och 2, lite kluriga spel, men fantastiska i co-op!

Edit: lägger även till sven co-op som ett tips! Det är gratis, och det låter en spela igenom hl1's campaign i co-op

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Ta en titt på It Takes Two.

Storyn kanske inte intresserar din son supermycket, men själva "gameplay" är helt otroligt bra.

Kan nog vara det bästa coop spelet jag har spelat.

It Takes Two

It Takes Two Trailer

Permalänk
Medlem

Lego-spelen är gjorda för att spela med sina barn.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Trine 1,2,4 (3 om man vill ha hela storyn)
Portal 1,2
Payday 2 (lite blod och en hel del skjutande)
Valheim (kanske upplevs som läskigt om man är i den åldern men inte något som jag skulle säga är läskigt)
Satisfactory
Orcs Must Die 2

Permalänk
Medlem

A way out, dock inte 9-10 år gammalt men inte allt för krävande spel
L4D 1/2 båda e på 80% rea på steam nu cirka 1,63€
Payday 2
Serious sam 1-3
The forest
Unravel 1-2
Worms
Call of Duty®: Modern Warfare® Remastered

https://store.steampowered.com/search/?term=coop

Visa signatur

Zotac 4090 i9 13900k DDR5 6000mhz Odyssey Neo G8 Kingston KC3000 2TB NVMe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamatza:

A way out, dock inte 9-10 år gammalt men inte allt för krävande spel
L4D 1/2 båda e på 80% rea på steam nu cirka 1,63€
Payday 2
Serious sam 1-3
The forest
Unravel 1-2
Worms
Call of Duty®: Modern Warfare® Remastered

https://store.steampowered.com/search/?term=coop

Ska en 9-åring spela The Forest?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamatza:

A way out, dock inte 9-10 år gammalt men inte allt för krävande spel
L4D 1/2 båda e på 80% rea på steam nu cirka 1,63€
Payday 2
Serious sam 1-3
The forest
Unravel 1-2
Worms
Call of Duty®: Modern Warfare® Remastered

https://store.steampowered.com/search/?term=coop

Skrivet av dwd:

Ska en 9-åring spela The Forest?

Jag tror han missförstod frågan som att det var 9-10 år gamla spel som efterfrågades och inte spel för en 9-10-åring

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Namdam:

Ta en titt på It Takes Two.

Storyn kanske inte intresserar din son supermycket, men själva "gameplay" är helt otroligt bra.

Kan nog vara det bästa coop spelet jag har spelat.

It Takes Two

It Takes Two Trailer

Spelade i 2.5h med en polare igår. Vi har tusentals timmar spelade tillsammans i alla olika genrer och så vidare. Medhåll på att det är sjukt bra Coop. Får se om det håller hela vägen, men det känns som det.

Permalänk

Tack så mycket för rekommendationerna, har kikat på It takes two o funderat på det, tror tom att min fru kan tänka sig att spela det
@Ostbullen: Kan man köra alla Halo spelen i CO-OP?
@nu1mlock: Han har spelat flera av Lego spelen men inte fastnat för dom.
@Yamatza: ursäkta att jag var otydlig, med 9-10 år menade jag spel till en 9-10 åring

Tack igen för tipsen, har lite spel ikväll att gå igenom med sonen så får vi se hur många inköp det blir

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksanta:

Tack så mycket för rekommendationerna, har kikat på It takes two o funderat på det, tror tom att min fru kan tänka sig att spela det
@Ostbullen: Kan man köra alla Halo spelen i CO-OP?
@wh2ne: Han har spelat flera av Lego spelen men inte fastnat för dom.
@Yamatza: ursäkta att jag var otydlig, med 9-10 år menade jag spel till en 9-10 åring

Tack igen för tipsen, har lite spel ikväll att gå igenom med sonen så får vi se hur många inköp det blir

Jadå, alla spelen går att köra igenom co-op, så det blir som en lång co-op kampanj

Kan lägga till ett annat rätt skoj spel som förslag: Judge Dredd, Dredd vs death https://store.steampowered.com/app/3710/Judge_Dredd_Dredd_vs_...

Lite äldre spel där du spelar som dredd och pangar vampyrer. Fungerar att köra co-op över lan

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11