Se Microsoft avtäcka nästa version av Windows klockan 17:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Jag tycker de borde lära sig lite från AMDs Dr Lisa Su

Hon är ju dock extremt cringe, känns som att man lyssnar på någon automatiserad telefonväxel typ.

Tacka vet jag Steve Ballmer, där hade vi en kille som kunde pumpa upp publiken.

Permalänk
Sötast

Ja alltså. Det var en väldigt intetsägande presentation egentligen, i största delar iallafall.

Directstorage = Nice
Fönsterhanteringen och även vid dockning är bättre = Nice

Att se teams med familjemedlemmar, kärlek å allt var jävligt surrealistiskt. Teams har blivit ett verktyg där man spenderar timmar med att jaga kollegor som undviker en 8h om dagen. Blev jättekrock i huvudet där.

Till slut, temat.
Jag gillar det, har aldrig gillar hur 10an såg ut.

Men....

Men... Var är Windows 11 dock?

Eller var temat, en hdd driver, en ev directx uppdatering och teams allt vi fick?
Woof...... It wasn't much.

Inte mer en än fet video som var fullständigt byggd på känslor, hur Microsoft är din familj och Windows din hund och att du ska binda dig till din familj för evigt...

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är mycket nytt under huven, men som är svårt att visa i en presentation. Win10 menar ju många är "lättare" än Win7 för datorn, och det hintades ju om att Win11 ska bli ännu resurssnålare och smidigare.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

"Windows 11 is the most secure Windows yet." - Skulle vara konstigt om det inte var fallet Microsoft... Mängden fullständigt tomt marknadsförings snack i den där presentationen var imponerande.

Påminner lite om Apples event. Varje ny iPhone är ”the best and most advanced iPhone ever made”. Som kund så förväntar jag mig att varje ny produkt är den bästa, borde inte behöva bli upplyst om det. Det ska vara självklart. 😂

Visa signatur

------------------------------------------------------
Gigabyte RTX 4090 Gaming OC # Samsung Odyssey Neo G7 4K 32" Mini-LED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem

"Windows 11 will be available through a free upgrade for eligible Windows 10 PCs and on new PCs beginning this holiday. To check if your current Windows 10 PC is eligible for the free upgrade to Windows 11, visit Windows.com to download the PC Health Check app. We’re also working with our retail partners to make sure Windows 10 PCs you buy today are ready for the upgrade to Windows 11. The free upgrade will begin to roll out to eligible Windows 10 PCs this holiday and continuing into 2022. And next week, we’ll begin to share an early build of Windows 11 to the Windows Insider Program – this is a passionate community of Windows fans whose feedback is important to us."

så de kommer bli gratis verkar de som

https://blogs.windows.com/windowsexperience/2021/06/24/introd...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:
Citat:

Windows 11 will be available through a free upgrade for eligible Windows 10 PCs and on new PCs beginning this holiday.

https://blogs.windows.com/windowsexperience/2021/06/24/introd...

Vilken "holiday"? Menar de om ett halvår, framåt jul?

Jag känner att jag har en avgrundsdjup kulturell lucka här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Direct Storage alltså nice

Jag misstänkte att de skulle ha en funtion som tvingar en att uppgradera om man vill ha den.

Det blev två tillsammans med auto-HDR.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Windows 11 = Windows Vista 2021

Allt känns bara Adhoc vi det här laget.

Allt snack om glass och genomskinlighet, vart har vi hört det förut? Aero Glass ngn?

Vill du köra android apps, gå till Window Store för att gå till Amazon Appstore för att ta ned apparna.

Windows 11 för gaming, presentera bara sånt de tidigare redan presenterats och saker som finns i DX 12 ultimate som stödjs av Windows 10.

MS Teams ta bort business fokuset och gör det till nya MSN Messenger.

Windows update, ja nu är de mindre och de smygs in mer i bakgrunden. Det kommer alla säkert bli mkt gladare för...?

Less jag blir, kommer ändå uppdatera om än med en massa grinighet.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Hon är ju dock extremt cringe, känns som att man lyssnar på någon automatiserad telefonväxel typ.

Tacka vet jag Steve Ballmer, där hade vi en kille som kunde pumpa upp publiken.

Steve Ballmer är kung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Jag misstänkte att de skulle ha en funtion som tvingar en att uppgradera om man vill ha den.

Det kan ju också vara så att Windows olika undersystem behövde en översyn för förbättrad I/O-prestanda med teknik som inte var påtänkt (åtminstone för privat bruk) när Windows 10 utvecklades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Hon är ju dock extremt cringe, känns som att man lyssnar på någon automatiserad telefonväxel typ.

Tacka vet jag Steve Ballmer, där hade vi en kille som kunde pumpa upp publiken.

Nope. Hon är en av de bästa. Hon kan snacka tekniskt utan att uttråka en och inte bara använda överdrivna marknadsföringsord.

Varför "pumpa" upp för något så "tråkigt" som en ny version av ett operativsystem eller en ny processor?
Man vill veta så mycket som möjligt om en produkt inte information om ens familj eller ens liv för 30 år sen.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vilken "holiday"? Menar de om ett halvår, framåt jul?

Jag känner att jag har en avgrundsdjup kulturell lucka här.

"This holiday" på amerikanska brukar syfta på julen.

Permalänk
Medlem

https://aka.ms/GetPCHealthCheckApp

"This PC can't run Windows 11" Tittar på signatur, tittar på skärmen, am I a joke to you Karen?

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satariel:

https://aka.ms/GetPCHealthCheckApp

"This PC can't run Windows 11" Tittar på signatur, tittar på skärmen, am I a joke to you Karen?

Slå på TPM Det är ett krav nu och ett bra krav imo

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Haha, den här killen hade också extremt mycket känslor men på ett väldigt annorlunda vis.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krakkan:

Slå på TPM Det är ett krav nu och ett bra krav imo

Oh, är det en setting i UEFI?

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techs:

För mej är Windows 10 operativsystemet som fungerar i högst 10 timmar, därav "10" i namnet. Sedan fryser datorn eller BSoD dyker upp.

Jag förväntar mej att Windows 11 är som Windows 10, men en timme längre.

Låter mer som hårdvarufel eller drivrutinsfel om den fryser och kraschar så ofta. Kolla loggarna för att se vad som orsakar krascherna.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satariel:

Oh, är det en setting i UEFI?

Japp

Permalänk
Medlem

* Pick up where you left off
* Inbyggd snap för bredare skärmare

Hoppas nu att gränsnittet är likadant, dör inombords om device manager och liknande är samma gamla vanliga.

kommer dessa tre saker är jag nöjd!

Permalänk
Medlem

Kraschar så ofta som var 10:e timme? ^^ Min dator med Windows 10 har aldrig kraschat en enda gång, bara vissa spel ibland som har ballat ur. Har ca 6000 driftstimmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

så de kommer bli gratis verkar de som

man betalar alltid något :(.. i detta fallet kommer det vara pengar och din privata data eller din själ och privata data??? :/

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Körde den där PC Health Check från
https://www.microsoft.com/en-us/windows/windows-11
Den säger att min PC inte kan köra Windows 11, men att jag kommer fortsätta att få uppgraderingar till Windows 10.

Det är alltså en dator med 3900X, B550, 32GB RAM, 1TB M.2 och RTX2070 Super. Den kan inte köra Windows 11.

Ni kan räkna med att det är FETA hårdvaru uppgraderingar inräknat i det här, för "branschens bästa", så nej gratis verkar det inte vara. Alls.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Körde den där PC Health Check från
https://www.microsoft.com/en-us/windows/windows-11
Den säger att min PC inte kan köra Windows 11, men att jag kommer fortsätta att få uppgraderingar till Windows 10.

Det är alltså en dator med 3900X, B550, 32GB RAM, 1TB M.2 och RTX2070 Super. Den kan inte köra Windows 11.

Ni kan räkna med att det är FETA hårdvaru uppgraderingar inräknat i det här, för "branschens bästa", så nej gratis verkar det inte vara. Alls.

Du fattar väl att det är en bugg ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satariel:

https://aka.ms/GetPCHealthCheckApp

"This PC can't run Windows 11" Tittar på signatur, tittar på skärmen, am I a joke to you Karen?

Samma här.

Gillar också hur de bedömt datorn (i7-8086K på Asus Z390-F) som "Mindre än 1 år gammal".

Edit: Det blir bara bättre när man trycker på "Läs mer".

Köp ny dator på Elgiganten.

Permalänk
Medlem

Det var som jag trodde från början, inte så mycket nyheter som var stora. Får hoppas det blir mer under ytan.
En del bra saker självklart, men att döpa den till Windows 11 är väl att ta i.

Kommer installera den ändå

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

SDR är fejkat att se ut som skit i deras marknadsföring av Auto HDR. Om de inte kan visa en funktion för att det är svårt att göra praktiskt, visa den inte utan förklara bara vad den gör istället för att förfalska videon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Det kan ju också vara så att Windows olika undersystem behövde en översyn för förbättrad I/O-prestanda med teknik som inte var påtänkt (åtminstone för privat bruk) när Windows 10 utvecklades.

Det kan vara så ja.
De hade kunnat implementera det i windows 10 men de tyckte väl inte att det var värt det.

Jag har inget emot att byta till windows 11 när den dagen kommer.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Presentationen är alldeles för svulstig men det är ett populärt format nuförtiden. Det gör det ju inte till ett MacOS. Eventuella likheter är ju inte direkt av ondo heller.

Nej det är sant, men jag personligen ogillar formgivningen Apple har på sitt OS. För mig har MacOS ett av dom fulast användargränssnitten av alla OS. Det är nog bara Temple OS som är fulare. Jag föredrar Windows 10:s UI för att det är väldigt anonymt, det sticker inte i ögonen på samma sätt som W11 gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Var goda tider när man fick slipstreama ett service pack och bränna en cd.

Slipstreama gör man i racing, jag är ganska gammal i gemet - vad gjorde man när man slipstreamade ett service pack? Kastade man iväg ett service pack och direkt och rakt bakom en tom cd-skiva som åkte i service packets luftström?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Haha, den här killen hade också extremt mycket känslor men på ett väldigt annorlunda vis.

Haha, japp! Jag föredrar ändå Ballmers sätt mot den där jobbiga gråtklumpen i halsen. Framförallt, kanske, för att jag på riktigt tror Ballmer är en äkta galenpanna - han är genuin. Gråtklumpen känns fejk och krystad. Påminner om Steve Jobs kritik mot Microsoft, att de inte har någon smak. Det där gråtmilda tramseriet var faktiskt smaklöst.

Nä, presentationen var rätt dålig. Snyggt gjord men för mycket gråtmildhet och för lite innehåll. Ska det där funka behöver de hitta en bättre balans. Samtidigt är jag positiv till Windows 11. Den läckta versionen är riktigt trevlig och den färdiga versionen lär inte bli sämre. Jag tror det kommer bli bra men jag hoppas verkligen Microsoft fixar allt mög från Windows 10, som har varit halvfärdigt sedan release.