Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bubbelbabbel:

McAfee, är det du?

Antagligen inte med tanke på hur mycket skit han själv spred om mjukvaran efter att han lämnat företaget.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Som flera påpekat är det ganska meningslöst att skriva här om man använt och vad man tycker om programvaran - John McAfee lämnade företaget 1994 och har inte haft någonting med programvaran att göra sedan dess.

Permalänk
Medlem

En märklig människa.

Värt att lyssna på IT-säkerhetspoddens genomgång av hans liv. Intressant, lite komiskt men också tragiskt.

https://www.itsakerhetspodden.se/podcast/98-antiviruskungen-s...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Varför så mycket fokus i denna artikel om mjukvarubolaget han lämnade redan 1994??
Det var en intressant figur främst.

Självmord... Utan att vara allt för mkt konspiratoriskt - är det inte lite tidigt att hävda detta som faktum?

3/10 p på denna artikel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ultima:

Den perfekta trollningen att skriva så och sedan ta livet av sig.

Varför är det en trollning? Är ju en ganska vanlig ståndpunkt många miljontals människor delar numera, vilken person som helst med tresiffrig iq kan ju begripa att epstein med stor sannolikt inte tog sitt liv, mycket indicier pekar även på att att det epstein pysslade med kan ha varit en utpressningsoperation för att skaffa hållhakar på politiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

2020-10-15, inte ens ett år gammal ännu.

Menar att ganska mycket hinner hända mentalt på 8månader då insikten att han typ ska spendera resten av sitt liv i rättsprocess och fängelse tränger sig på. Med tanke på hans speciella liv så kan jag tänka mig att han haft väldiga problem att vänja sig vid den tanken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu:

Menar att ganska mycket hinner hända mentalt på 8månader då insikten att han typ ska spendera resten av sitt liv i rättsprocess och fängelse tränger sig på. Med tanke på hans speciella liv så kan jag tänka mig att han haft väldiga problem att vänja sig vid den tanken.

Absolut, ingen tvekan. Däremot är det inte så gammalt att jag skulle helt avfärda den tweeten.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Varför i hela världen skulle amerikanska myndigheter vara intresserade av att ta honom av daga? Fånigaste konspirationsteorin. Om de var ute efter skattefifflande libertarianer skulle de ju behöva ta kål på en ganska ansenlig del av den amerikanska befolkningen. Han var uppenbart psykiskt instabil med grav paranoia, inte helt ovanligt bland människor kört lite för hårt på förbjudna substanser.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Varför är det en trollning? Är ju en ganska vanlig ståndpunkt många miljontals människor delar numera, vilken person som helst med tresiffrig iq kan ju begripa att epstein med stor sannolikt inte tog sitt liv, mycket indicier pekar även på att att det epstein pysslade med kan ha varit en utpressningsoperation för att skaffa hållhakar på politiker.

Vad har epsteins död för relevans vid avgörandet av huruvida McAffe trollar eller inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu:

Vad har epsteins död för relevans vid avgörandet av huruvida McAffe trollar eller inte?

Inget men ville bara adressera det att mcaffe's tweet inte är något konstigt eller sannolikt inget "trollande" då det skrevs långt innan hans egna död, i mars 2020 och vid tidpunkten var "konspirationsteorier" kring epstein på sin peak.

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/officialmcafee/status/1200864283766251521

RIP

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Att han avlidit är självfallet tragiskt men att kalla honom för en skapare av antivirus är ju lite si så där med tanke på att hans "antivirus" i sig själv kan nästan räknas som adware. Skiten gick ju inte att avinstallera till den grad att McAfee själv inte visste hur man skulle gå till vägen och dessutom var dess "skydd" icke existerande.

Dock är det så att han faktiskt inte haft något med programmet att göra sedan första halvan av 90-talet, annat än att det burit hans efternamn. Något han utifrån vissa kommentarer senare inte förefaller ha varit helt nöjd med heller. Skiten han personligen fått för programmet är alltså inte särskilt rättvis.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ortovox:

Den ska jag se vid tillfälle.
Men lär nog komma ut ett par nya, hänt lite sedan den sista dokumentären släpptes, samt hans död nu förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

McAfee, är det du?

Nä det är en tomte istället ju hehehe

Permalänk

Skönt att han rensade bort sig medan han var satt i karantän.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nästrimmarmannen:

Skönt att han rensade bort sig medan han var satt i karantän.

Varför tycker du det är skönt att någon tar sitt liv?

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dimuman:

Varför tycker du det är skönt att någon tar sitt liv?

Nu tycker jag inte det själv, men ganska mycket verkar ju tyda på att han mördat folk och kommit undan. Han var även tillsammans med en minderårig flicka och har anklagats för diverse sexuella brott. Så jag kan ändå förstå att folk inte direkt sörjer.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Skrivet av Dimuman:

Varför tycker du det är skönt att någon tar sitt liv?

Han mördade ju trots allt en snubbe med mera...
Självmord är såklart tragiskt men i hans fall gör jag ett undantag. Sedan vart han väl aldrig dömd vilket iofs kan bero på att han flydde undan rättvisan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Nu tycker jag inte det själv, men ganska mycket verkar ju tyda på att han mördat folk och kommit undan. Han var även tillsammans med en minderårig flicka och har anklagats för diverse sexuella brott. Så jag kan ändå förstå att folk inte direkt sörjer.

Ganska mycket tyder på att han har mördat folk? Som jag förstått det så hade han en fejd med sin granne som senare blev mördad och då var det enkelt för myndigheterna att skylla på honom, självklart utan bevis. Dessutom hade han en jävla massa bevis på att myndigheterna var korrupta. Vad är det för sexualbrott han blev dömd i domstol för?

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dimuman:

Vad är det för sexualbrott han blev dömd i domstol för?

Pröva att läsa det jag skrev igen. Både första meningen och orden "anklagad för".

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimuman:

Ganska mycket tyder på att han har mördat folk? Som jag förstått det så hade han en fejd med sin granne som senare blev mördad och då var det enkelt för myndigheterna att skylla på honom, självklart utan bevis. Dessutom hade han en jävla massa bevis på att myndigheterna var korrupta. Vad är det för sexualbrott han blev dömd i domstol för?

Hade han inte en egen gerilla i djungeln också? Minns inte allt från dokumentären för hel skiten var helt galen. Hahahaha

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Pröva att läsa det jag skrev igen. Både första meningen och orden "anklagad för".

"anklagad" utan bevis. av en korrupt regering. Ja då förstår du att folk är arga på honom.

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Verkligen en skum människa i sina sista år i livet. Ser fram emot dokumentärerna om honom, även om han inte är direkt obekant.

Att vara skyldig till McAfee-antiviruset och kopplingen till blandannat badsalt kommer jag nog aldrig glömma.

Verkligen, han var med på diverse podcasts där han verkade halvt hallucinera och vara totalt paranoid och tro att staten förföljde och spionerade på honom där han befann sig nu på någon random ö. Han hade massor med "vakter" som var betalda av honom för hans personskydd, inte så konstigt då han inte var så omtyckt när han tydligen sköt ihjäl sin grannes hund.

Totalt friterad hjärna av alla droger den mannen tagit, skulle helt seriöst tro att enbart Ozzy Osbourne har kunnat vidstå lika stora mängder droger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon116323:

En period jag minns att i princip ingen jag kände körde antivirus... Alltså då man fattade att det gjorde mer skada än nytta. Windows har alltid varit ett piss-system, och det är väl inget unikt för McAfee. Kan vara intressant om han lyckades samla data på egennyttiga individer i höga positioner genom bakdörrar i mjukvaran.

Hur kan man bevisa att Streisand-effekten är sann? Och om det går, vad för funktion kan den fylla? Eller är det bara babbel?

I och med att han lämnade branschen helt 1996 så vet jag inte riktigt hur denna data skulle ha kunnat samlas in

Permalänk
Medlem

Minns upphandling på ett av mina första jobb. Vi valde F-prot, ett finskt företag som sedemera kallades F-secure. Vet inte om någon av dessa företag finns kvar. Antivirusprogram är väl ingen som kör längre, mer än Windows egna.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Minns upphandling på ett av mina första jobb. Vi valde F-prot, ett finskt företag som sedemera kallades F-secure. Vet inte om någon av dessa företag finns kvar. Antivirusprogram är väl ingen som kör längre, mer än Windows egna.

F-Prot och F-Secure hör inte ihop. F-Secure är förvisso finskt, men F-Prot var isländskt.

F-Prot (eller snarare företaget bakom, FRISK) köptes upp för snart tio år sedan. F-Secure finns absolut kvar och att ingen skulle köra något annat än Windows Defender är absolut inte sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nästrimmarmannen:

Han mördade ju trots allt en snubbe med mera...
Självmord är såklart tragiskt men i hans fall gör jag ett undantag. Sedan vart han väl aldrig dömd vilket iofs kan bero på att han flydde undan rättvisan.

Det är inte bevisat att han dödade någon dock. Man når inte bevisbördan för att någon är skyldig genom att säga att det aldrig gick till domstol alltså är personen skyldig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

F-Prot och F-Secure hör inte ihop. F-Secure är förvisso finskt, men F-Prot var isländskt.

F-Prot (eller snarare företaget bakom, FRISK) köptes upp för snart tio år sedan. F-Secure finns absolut kvar och att ingen skulle köra något annat än Windows Defender är absolut inte sant.

Ah, tack för förtydligandet. Jag hade fel, du har helt rätt.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Permalänk
Rekordmedlem

Han sålde antivirusmjukvaran innan den blev riktigt påträngande men han gjorde en film om hur man avinstallerar den, den är rätt rolig så för de som inte sett den tidigare här är den igen, han var verkligen en "badboy" RIP.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.