Portabel AC inför sommaren [Samlingstråd]

Permalänk
Medlem

Det hade varit intressant att testa en husvagnsac, den där portabla varianten. Den kan man ju hänga utomhusdelen utanför fönstret som låter mest. Inte så hög effekt men den kan man ju kyla ett litet sovrum med i alla fall om den får gå hela tiden. En sån lär ju inte låta mycket.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Det hade varit intressant att testa en husvagnsac, den där portabla varianten. Den kan man ju hänga utomhusdelen utanför fönstret som låter mest. Inte så hög effekt men den kan man ju kyla ett litet sovrum med i alla fall om den får gå hela tiden. En sån lär ju inte låta mycket.

De har ju fortfarande en relativt liten fläkt, så det är över 50 dBa. En 5000 kr (+ installation) luft-luftvärmepump kommer alltid låta mycket mindre. Vart ska du bo där du får hänga något utanför fönstret men inte installera en värmepump? Bor du i villa och inte vill ta dit installatör köp någon av de 2-3 modellerna av fönsterenheter som svenska företag distribuerar. Bor du villa kan du bygga om fönstret eller skära hål i väggen, skära hål i en altandörr eller whatever.

Men som diskuterats tidigare, ja det finns olika lösningar, Trotec skeppar t.ex. sin PAC 4600 till Sverige där de har en kondensor du placerar utomhus fast med kompressorn inomhus, hade passat på balkongen och du hade t.o.m. sluppit problem med vibrationer som du kan få med vanlig värmepump/split. Som diskuterat tidigare blir det mer problem med priset på de mer speciella lösningarna, PAC 4600 (de ska finnas på lager i år, tror jag inte de gjorde för ett par år sedan) kostar mer än värmepump/split med installation och nermontering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Har föregångaren från ca 2013, med x antal timmar körd och nix det är inget jag känner igen. Den har en tendens att "porla" lite vid start om den har en del vatten samlat, men annars inte. Dock lite halvsvårt att avgöra vad du syftar på för ljud, prova att spela in och ladda upp?

Tack för infon! Ska testa spela in och se ifall jag kan få med ljudet.

Skrivet av LURKOVIC:

Tyckte jag hörde ett nytt ljud idag när jag slog på den. Men försvunnit eller så märker jag det inte längre bara. Försöker att inte fundera så mycket så länge den funkar. Tror våran måste ligga på runt ~25h drift tid än så länge.

Den kyler ju som den ska hittills, har nog samma drifttid som er men blir lite skeptisk mot ljudet bara 🙂

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har en EXP26U338HW som inte ska behöva ha dränering inkopplat enligt manualen men som ger koden P1 efter ca en timme i drift. Vad kan det bero på? Har testat att köra dränering ner i en hink och den spottar ur sig 7dl vatten i timmen då.

Är det bara att ringa Electrolux eller finns det något annat jag kan testa?

Har ett fönsterkit som slangen sitter i vardagsrummet.

Den kyler på bra, väldigt irriterande bara att behöva tömma vatten hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Hej,

Jag har en EXP26U338HW som inte ska behöva ha dränering inkopplat enligt manualen men som ger koden P1 efter ca en timme i drift. Vad kan det bero på? Har testat att köra dränering ner i en hink och den spottar ur sig 7dl vatten i timmen då.

Är det bara att ringa Electrolux eller finns det något annat jag kan testa?

Har ett fönsterkit som slangen sitter i vardagsrummet.

Den kyler på bra, väldigt irriterande bara att behöva tömma vatten hela tiden.

Är det inom garantin? Vänd dig till ÅF och få den utbytt gissningsvis, låter ju som det är fel på systemet som ska hälla vattnet över kondensorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Är det inom garantin? Vänd dig till ÅF och få den utbytt gissningsvis, låter ju som det är fel på systemet som ska hälla vattnet över kondensorn.

Yes! Den är dessutom köpt igår så misstänker att det antingen är ett återköp eller helt enkelt ett måndagsexemplar. Det jobbiga är ju bara att den väger mycket och är jobbig att frakta.

Blev lite misstänksam när min kompis med samma modell sa att han aldrig har behövt tömma den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Yes! Den är dessutom köpt igår så misstänker att det antingen är ett återköp eller helt enkelt ett måndagsexemplar. Det jobbiga är ju bara att den väger mycket och är jobbig att frakta.

Blev lite misstänksam när min kompis med samma modell sa att han aldrig har behövt tömma den.

Är den köpt i butik eller postorder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Är den köpt i butik eller postorder?

Den är köpt i butik så det blir väl att konka tillbaka den

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Hej,

Jag har en EXP26U338HW som inte ska behöva ha dränering inkopplat enligt manualen men som ger koden P1 efter ca en timme i drift. Vad kan det bero på? Har testat att köra dränering ner i en hink och den spottar ur sig 7dl vatten i timmen då.

Är det bara att ringa Electrolux eller finns det något annat jag kan testa?

Har ett fönsterkit som slangen sitter i vardagsrummet.

Den kyler på bra, väldigt irriterande bara att behöva tömma vatten hela tiden.

Har precis börjat få samma problem på min Electrolux EXP35U538CW.
Min har nästan nått 12 månader nu så passade på att skicka ett reklamationsärende.

Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Är den lilla "snöflingan" längst ner till vänster tänd när maskinen är igång?

Bild på min 2-slangslösning på min Qlima ph534. Ser inget vidare ut men undertrycket minskar märkbart med den på. Jag har planer att bygga en i plywood och sätta tätningslist där den ligger emot maskinen.

https://i.ibb.co/j6XVkLM/IMG-20210619-151055.jpg

Japp. Det är snöflinga.. Har testat att höja tempen och se ifall det blir varmare och likaså test att försöka köra värme men då stannar den upp istället.. Riktigt tråkigt nu när man verkligen behöver den..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goong:

Har precis börjat få samma problem på min Electrolux EXP35U538CW.
Min har nästan nått 12 månader nu så passade på att skicka ett reklamationsärende.

Jag ringde Electrolux supporten som sa att det kan ha att göra med värmen just nu och att det är så fuktigt ute.

Om jag höjer tempen till 22-23 grader verkar det inte behövas tömmas lika ofta.

Kör jag 16 grader hela tiden så kommer det 7dl vatten i timmen ur tömningsslangen.

Hans tips var att vänta tills slutet av veckan när det blir lite svalare luft och se om den fortfarande gör samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Jag ringde Electrolux supporten som sa att det kan ha att göra med värmen just nu och att det är så fuktigt ute.

Om jag höjer tempen till 22-23 grader verkar det inte behövas tömmas lika ofta.

Kör jag 16 grader hela tiden så kommer det 7dl vatten i timmen ur tömningsslangen.

Hans tips var att vänta tills slutet av veckan när det blir lite svalare luft och se om den fortfarande gör samma sak.

Ja det var det jag anade från början då den började fyllas snabbt efter ett regnväder och fukten åkte upp.
Var iaf lika bra att skicka en reklamation då min blir ett år gammal nu i veckan

Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Jag ringde Electrolux supporten som sa att det kan ha att göra med värmen just nu och att det är så fuktigt ute.

Om jag höjer tempen till 22-23 grader verkar det inte behövas tömmas lika ofta.

Kör jag 16 grader hela tiden så kommer det 7dl vatten i timmen ur tömningsslangen.

Hans tips var att vänta tills slutet av veckan när det blir lite svalare luft och se om den fortfarande gör samma sak.

Vad har du för luftfuktighet enligt SMHI och bor inte polaren du hade på samma ort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Jag ringde Electrolux supporten som sa att det kan ha att göra med värmen just nu och att det är så fuktigt ute.

Om jag höjer tempen till 22-23 grader verkar det inte behövas tömmas lika ofta.

Kör jag 16 grader hela tiden så kommer det 7dl vatten i timmen ur tömningsslangen.

Hans tips var att vänta tills slutet av veckan när det blir lite svalare luft och se om den fortfarande gör samma sak.

Hm, kanske är värt att testa öppna och se om det kommer ur något idag. Vill ju inte att det ska ligga i maskinen och skapa lukt.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Sjusovarn

Vad får nu för temperaturskillnader? En kompis köpte en portabel AC som ska vara upp till 100m2, hans är 50-60m2 - Han får en minskning med kanske 2-3 grader. Han har den ståendes ute på sin balkong som sedan blåser in kylan genom fönstret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

Vad får nu för temperaturskillnader? En kompis köpte en portabel AC som ska vara upp till 100m2, hans är 50-60m2 - Han får en minskning med kanske 2-3 grader. Han har den ståendes ute på sin balkong som sedan blåser in kylan genom fönstret.

? Han bör ju ha den ståendes inomhus och sen skjuta ut värmen med slangen ut.
Jag får från 27-29c ned till 20-21 utan problem med min 12000 BTU (gjord för enligt 40-50 m2). I sovrummet. Och 0 grader skillnad i andra rum.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

? Han bör ju ha den ståendes inomhus och sen skjuta ut värmen med slangen ut.
Jag får från 27-29c ned till 20-21 utan problem med min 12000 BTU (gjord för enligt 40-50 m2). I sovrummet. Och 0 grader skillnad i andra rum.

De gånger han gjort så blir det i stort sett exakt samma resultat, skillnaden är bara att den blir mer högljudd.

Permalänk
Medlem

Meningen att det ska läcka ut vatten från undersidan? på EXP34u338w? Ej läst manual ännu men startade bara igång den på cool high igår kväll och märkte nu att det läckt ut typ 2dl vatten på golvet? Mycker mer vatten under enheten också som ej syns på bild

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta nämnts tidigare, men har någon ett bra tips (utifrån egen erfarenhet) på en bra portabel AC för endast ett rum? Det verkar vara helt omöjligt att hitta; så liten kan väl inte marknaden vara?

Jag sitter i ett rum som är ca 12 kvm, och som ligger på konstant 32 grader. Stänger jag av datorn går det kanske ner till 30 men inte mindre än så. Det är som att gå in i en bastu; resten av lägenheten är hyfsat varm men åtminstone svalare. Antar att det är för att detta rum är relativt litet och ligger mot öster, så solen ligger på på förmiddagen. Dock är det ingen större skillnad på kvällen/natten. Det ligger på 30 grader; detta också med två stora tornfläktar igång och fönstret på glänt. Persiennerna är konstant neddragna. Dörren måste dock tyvärr vara stängd (eftersom jag har en katt som gärna vill förstöra ALLT i rummet annars) så förstår att det påverkar lite.

Vad kan jag köpa för att få ner temperaturen? Vad är felet med detta rum? Hur kan det bli så satans varmt? Kommer det bli nån större skillnad om jag köper nån värmereducerande fönsterfilm? Rullgardin? Eller är det bara en AC som gäller?

Vill gärna höra era erfarenheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Meningen att det ska läcka ut vatten från undersidan? på EXP34u338w? Ej läst manual ännu men startade bara igång den på cool high igår kväll och märkte nu att det läckt ut typ 2dl vatten på golvet?
https://i.imgur.com/jwXeoJy.jpg

Nej tanken är ju att det ska följa med den varma luften i utloppsslangen.

Vet dock inte om den klarar av detta även med väldigt hög luftfuktighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Vet inte om detta nämnts tidigare, men har någon ett bra tips (utifrån egen erfarenhet) på en bra portabel AC för endast ett rum? Det verkar vara helt omöjligt att hitta; så liten kan väl inte marknaden vara?

Jag sitter i ett rum som är ca 12 kvm, och som ligger på konstant 32 grader. Stänger jag av datorn går det kanske ner till 30 men inte mindre än så. Det är som att gå in i en bastu; resten av lägenheten är hyfsat varm men åtminstone svalare. Antar att det är för att detta rum är relativt litet och ligger mot öster, så solen ligger på på förmiddagen. Dock är det ingen större skillnad på kvällen/natten. Det ligger på 30 grader; detta också med två stora tornfläktar igång och fönstret på glänt. Persiennerna är konstant neddragna. Dörren måste dock tyvärr vara stängd (eftersom jag har en katt som gärna vill förstöra ALLT i rummet annars) så förstår att det påverkar lite.

Vad kan jag köpa för att få ner temperaturen? Vad är felet med detta rum? Hur kan det bli så satans varmt? Kommer det bli nån större skillnad om jag köper nån värmereducerande fönsterfilm? Rullgardin? Eller är det bara en AC som gäller?

Vill gärna höra era erfarenheter.

Jag hade satsat på vatten ac, alltså du fyller en tank med vatten istället för utsläpp med slang.
Håller ca 8h per fyllning.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Mattias10:

Meningen att det ska läcka ut vatten från undersidan? på EXP34u338w? Ej läst manual ännu men startade bara igång den på cool high igår kväll och märkte nu att det läckt ut typ 2dl vatten på golvet? Mycker mer vatten under enheten också som ej syns på bild
https://i.imgur.com/jwXeoJy.jpg

Glömt tömma tanken? *lilla knobben där nere bör du montera en slang*

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Glömt tömma tanken?

Igår var första gången jag körde igång den, så den borde inte kunnat fyllas så här fort? Borde den isåfall inte ge felmeddelande och stänga av sig självt? Men ska testa att tömma och se om den fyllts upp såhär snabbt.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Igår var första gången jag körde igång den, så den borde inte kunnat fyllas så här fort? Borde den isåfall inte ge felmeddelande och stänga av sig självt? Men ska testa att tömma och se om den fyllts upp såhär snabbt.

Du har inte möjligtvis råkat köra avfuktningsläget?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Brekker:

Du har inte möjligtvis råkat köra avfuktningsläget?

Nepp, den har stått på cool och high

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Jag hade satsat på vatten ac, alltså du fyller en tank med vatten istället för utsläpp med slang.
Håller ca 8h per fyllning.

Det låter intressant, men lyckas inte hitta nån vettig sådan lösning. Blir tokig... Hittar bara samma enorma bjässar som är gjorda för 30-100 kvm med en tjock slang utanför fönstret. Och några få tusenkronors TV Shop-varianter där 80% av recensionerna säger att det inte gör nån skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Vet inte om detta nämnts tidigare, men har någon ett bra tips (utifrån egen erfarenhet) på en bra portabel AC för endast ett rum? Det verkar vara helt omöjligt att hitta; så liten kan väl inte marknaden vara?

Jag sitter i ett rum som är ca 12 kvm, och som ligger på konstant 32 grader. Stänger jag av datorn går det kanske ner till 30 men inte mindre än så. Det är som att gå in i en bastu; resten av lägenheten är hyfsat varm men åtminstone svalare. Antar att det är för att detta rum är relativt litet och ligger mot öster, så solen ligger på på förmiddagen. Dock är det ingen större skillnad på kvällen/natten. Det ligger på 30 grader; detta också med två stora tornfläktar igång och fönstret på glänt. Persiennerna är konstant neddragna. Dörren måste dock tyvärr vara stängd (eftersom jag har en katt som gärna vill förstöra ALLT i rummet annars) så förstår att det påverkar lite.

Vad kan jag köpa för att få ner temperaturen? Vad är felet med detta rum? Hur kan det bli så satans varmt? Kommer det bli nån större skillnad om jag köper nån värmereducerande fönsterfilm? Rullgardin? Eller är det bara en AC som gäller?

Vill gärna höra era erfarenheter.

Köpte denna på kampanj för 1995;-
https://www.bauhaus.se/aircondition-proklima-ac-7000btu-med-f...

Klarar ett rum på 20kvm (dator/spel/lekrummet) galant, rekommenderas. Högljudd (ca 64db) men vad gör man inte för att överleva denna hettan. Slang ut genom fönstret.
Efter ha handlat fläkt efter fläkt och tillslut tröttnat på de värdelösa fläktarna så kan ja starkt rekommendera en AC och inget annat.

Värt att notera är att detta rummet var en bit över 30 grader innan, med fläktar och fönster öppet. Ligger numera runt 20 sträcket om det önskas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Glömt tömma tanken? *lilla knobben där nere bör du montera en slang*

Tömde nu, kom ut kanske en half deciliter om ens det /: kör den igen nu, cool, 22 grader, hi, och ska se om den läcker igen och vartifrån isåfall.

edit: Kopplat in "drain hose" nu också. Du, eller vem det var som skrev, verkar ha rätt. Den ska ju egentligen inte behöva vara inkopplad men luften verkar vara så fuktig att tanken fylls extremt snabbt även på "cool mode".

Var ju även någon ovan som klagade på att han fick felmeddelande för full tank efter typ bara 7 timmar.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Vet inte om detta nämnts tidigare, men har någon ett bra tips (utifrån egen erfarenhet) på en bra portabel AC för endast ett rum? Det verkar vara helt omöjligt att hitta; så liten kan väl inte marknaden vara?

Jag sitter i ett rum som är ca 12 kvm, och som ligger på konstant 32 grader. Stänger jag av datorn går det kanske ner till 30 men inte mindre än så. Det är som att gå in i en bastu; resten av lägenheten är hyfsat varm men åtminstone svalare. Antar att det är för att detta rum är relativt litet och ligger mot öster, så solen ligger på på förmiddagen. Dock är det ingen större skillnad på kvällen/natten. Det ligger på 30 grader; detta också med två stora tornfläktar igång och fönstret på glänt. Persiennerna är konstant neddragna. Dörren måste dock tyvärr vara stängd (eftersom jag har en katt som gärna vill förstöra ALLT i rummet annars) så förstår att det påverkar lite.

Vad kan jag köpa för att få ner temperaturen? Vad är felet med detta rum? Hur kan det bli så satans varmt? Kommer det bli nån större skillnad om jag köper nån värmereducerande fönsterfilm? Rullgardin? Eller är det bara en AC som gäller?

Vill gärna höra era erfarenheter.

Skrivet av klotim:

Jag hade satsat på vatten ac, alltså du fyller en tank med vatten istället för utsläpp med slang.
Håller ca 8h per fyllning.

Skrivet av danielwerner:

Det låter intressant, men lyckas inte hitta nån vettig sådan lösning. Blir tokig... Hittar bara samma enorma bjässar som är gjorda för 30-100 kvm med en tjock slang utanför fönstret. Och några få tusenkronors TV Shop-varianter där 80% av recensionerna säger att det inte gör nån skillnad.

Portabel AC är enda vägen problemet att bara köra med Air-cooler i sådan litet utrymme och begränsa ventilation är att det kommer bli äckligt fuktigt. Bekanta har testat ja du får ner temperaturen men luftfuktigheten sticker iväg.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Tömde nu, kom ut kanske en half deciliter om ens det /: kör den igen nu, cool, 22 grader, hi, och ska se om den läcker igen och vartifrån isåfall.

edit: Kopplat in "drain hose" nu också. Du, eller vem det var som skrev, verkar ha rätt. Den ska ju egentligen inte behöva vara inkopplad men luften verkar vara så fuktig att tanken fylls extremt snabbt även på "cool mode".

Var ju även någon ovan som klagade på att han fick felmeddelande för full tank efter typ bara 7 timmar.

Är det hög luftfuktighet så blir det så. Det blir väldigt mycket kondens av en AC och det vattnet ska ta vägen någonstans. Minns själv en sommar när det var så varmt och fuktigt att jag fick tömma tanken ungefär var tredje timme, andra gånger när luftfuktigheten varit låg har jag kunnat köra uppemot två dygn utan att tömma.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2