Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Den kommer via windows update och heter
Microsoft - Holographic - 10.0.19041.2041

Titta i er windows update historik om ni redan fått den installerad.

Ah, där låg den ju, under drivrutinsuppdateringar
Måste testa lite senare...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Länken har nyttig info om vad som hänt med för nya ägare och jag själv kan i mitt liv inte få Till det med rFactor2 eller Raceroom att ge mig annat än typ 1080p, trode faktiskt att Raceroom skulle vara vänlig där, jag är noob om VR med, hjälper inte iheller
Funkar Project Cars direkt ur boxen eller annat ni kan hojjta till om så köper jag väl det då? l'ill help?!

Ps, MSFS2020 och DCS funkar fullt ut utan problemas, så allt borde ju vara OK så att säga då, bara mig det är fel på..

Ahh, ser att t.ex Project CARS 2 har stöd för Windows Mixed Reality betyder det fullt stöd för HP Reverb G2.. hmm.. varför låter inte det självklart? full upplösning med tack!

---

Ooops, Project CARS 2 har ju ett demo, hejsan

Permalänk
Medlem

Vill inte påstå att jag är redo att lära ut, men jag har vant mig vid safarit lite nu och rFactor2 står på samma upplösning in-game, men, det ser Bättre ut nu och GPUn får nu plötsligt jobba, bra tecken! och Project CARS 2 var inte otrevlig att titta på iheller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde72:

Vill inte påstå att jag är redo att lära ut, men jag har vant mig vid safarit lite nu och rFactor2 står på samma upplösning in-game, men, det ser Bättre ut nu och GPUn får nu plötsligt jobba, bra tecken! och Project CARS 2 var inte otrevlig att titta på iheller.

Testa Automobilista 2, det är samma motor som Project Cars 2 men bättre fysik än pc2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Testa Automobilista 2, det är samma motor som Project Cars 2 men bättre fysik än pc2

Hej Hejss!
Och Ojj! den titlen har lyckats passera mig totalt och, halva priset nu! *REA*
.. gissa vad jag gör nu.. tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde72:

Hej Hejss!
Och Ojj! den titlen har lyckats passera mig totalt och, halva priset nu! *REA*
.. gissa vad jag gör nu.. tack!

Ja den titeln är guld för VR. Uppgraderade min Rift S till Reverb G1

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ja den titeln är guld för VR. Uppgraderade min Rift S till Reverb G1

Ja, Hejss har ett plats i mitt hjärta nu men sitter fast med snigel-ADSL i två månader till så kan inte ge åsikter om upplevelsen eller spelet än.. (5 timmar 38 minuter kvar..) *gnäll*

Permalänk
Medlem

Who-ho! Formula v10 Gen2 och Brands Hatch!
Skön force feedback och VR, lätt att navigera med grafik som räcker till, vad mer man man önska!
Hade lite problem med att få igång ratten men fuska med att starta rFactor2 en gång först
Tack som fan!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

La in linser från vroptician.com och wow säger jag bara. Trackingen funkar mycket bättre nu också när jag täcker över med filtar på sånt som kan reflektera. Hade föredragit base stations med "riktig" tracking men detta är fullt spelbart, även t.ex. pilbåge & hålla saker nära ansiktet funkar bra nu.

Sjukt nöjd kommer behålla denna tills Index 2 eller nåt annat nextgen släpps, försöka modda face platen så det blir närmare FoV också sen snackar vi. När bilden är så skarp blir man sugen på att köpa ett sånt där bilsim-säte som rör sig, kostar 30k men fan vad coolt det vore...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon324648:

La in linser från vroptician.com och wow säger jag bara. Trackingen funkar mycket bättre nu också när jag täcker över med filtar på sånt som kan reflektera. Hade föredragit base stations med "riktig" tracking men detta är fullt spelbart, även t.ex. pilbåge & hålla saker nära ansiktet funkar bra nu.

Sjukt nöjd kommer behålla denna tills Index 2 eller nåt annat nextgen släpps, försöka modda face platen så det blir närmare FoV också sen snackar vi. När bilden är så skarp blir man sugen på att köpa ett sånt där bilsim-säte som rör sig, kostar 30k men fan vad coolt det vore...

Kan bara instämma avseende glasinsatserna från vroptician. Jag har ganska stora synfel och det blev aldrig riktigt bra med glasögon i G2. En enorm skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimpe:

Vet någon var man kan hitta någon lämplig gummiduk att skära näsflärpar av till en FOV-mod?

Kanke kan gå med nån tunn musmatta i textil?

Jag printade ut mina egna mods i flexibel plast till en 3D-skrivare. TPU-plast. Det är lite som naturgummi i konsistens. Halvstyvt, men flexibelt.

Permalänk

Är det någon som förökt sig på att förlänga kablarna från datorn till boxen? Alltså USB-C-extender och DisplayPort extender.
Jag har datorn i ett annat rum än där jag kan spela room scale spel, så det vore nice att höra lite vad ni som testat kört för kablage. Vad jag läst så är det långt ifrån lika lätt för Reverb G2 mot tex HTC Vive.

Mitt HTC Vive gick det ju "lätt" genom att köpa en bra (Supra) HDMI-kabel på 8m och en aktiv usb2-förlängare så funkade det fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liverpoolarn:

Är det någon som förökt sig på att förlänga kablarna från datorn till boxen? Alltså USB-C-extender och DisplayPort extender.
Jag har datorn i ett annat rum än där jag kan spela room scale spel, så det vore nice att höra lite vad ni som testat kört för kablage. Vad jag läst så är det långt ifrån lika lätt för Reverb G2 mot tex HTC Vive.

Mitt HTC Vive gick det ju "lätt" genom att köpa en bra (Supra) HDMI-kabel på 8m och en aktiv usb2-förlängare så funkade det fint.

Jag har helt enkelt flyttat datorn dit jag vill spela, sen använder jag bara headsetet för datorn, ingen skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liverpoolarn:

Är det någon som förökt sig på att förlänga kablarna från datorn till boxen? Alltså USB-C-extender och DisplayPort extender.
Jag har datorn i ett annat rum än där jag kan spela room scale spel, så det vore nice att höra lite vad ni som testat kört för kablage. Vad jag läst så är det långt ifrån lika lätt för Reverb G2 mot tex HTC Vive.

Mitt HTC Vive gick det ju "lätt" genom att köpa en bra (Supra) HDMI-kabel på 8m och en aktiv usb2-förlängare så funkade det fint.

Tack Oculus Quest 2 for wireless link Wi-Fi 6 och 120hz! Men såklart även ett FU*k You! För kommande ads inside Oculus Quest2 games. Inte förvånande att man skapade ett dött facebook konto era Amanita phalloides!

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Skrivet av Hejss:

Jag har helt enkelt flyttat datorn dit jag vill spela, sen använder jag bara headsetet för datorn, ingen skärm

Man kan ju göra så, men det är tyvärr inte möjligt för mig flytta datorn. 🤔

Permalänk
Medlem

Fått den nya kabeln till mitt headset idag, fick den hemskickad som garantiärende, och nu fungerar headsetet utan att använda en USB3.0-Hub i moderkortets och chassits 3.1-portar.

Visserligen inte hunnit testköra något men det startar som det ska när jag kopplar in det i alla fall, vilket bådar gott.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Fått den nya kabeln till mitt headset idag, fick den hemskickad som garantiärende, och nu fungerar headsetet utan att använda en USB3.0-Hub i moderkortets och chassits 3.1-portar.

Visserligen inte hunnit testköra något men det startar som det ska när jag kopplar in det i alla fall, vilket bådar gott.

Tog och registrerade mitt G2 headset på HP för att försöka få tag på en gratiskabel. Hittade till slut mitt serienummer på insidan när man tagit bort ansiktsmasken. Tydligen har jag 4 månader garanti kvar så jag tycker inte det borde vara några problem att få en kabel när man har ett AMD-system. Har haft en del problem med USB på min dator men har en port som fungerar rätt bra.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem
Skrivet av eMannen:

Tog och registrerade mitt G2 headset på HP för att försöka få tag på en gratiskabel. Hittade till slut mitt serienummer på insidan när man tagit bort ansiktsmasken. Tydligen har jag 4 månader garanti kvar så jag tycker inte det borde vara några problem att få en kabel när man har ett AMD-system. Har haft en del problem med USB på min dator men har en port som fungerar rätt bra.

Nej, det ska inte vara något problem. Jag ringde bara och beskrev problematiken och det var inga konstigheter. Det tog dock ett par veckor, kablarna var slut överallt så det är nog många som begärt en ny.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

Beställt ny kabel! Samtidigt som jag la upp G2 på blocket, får se vad som kommer först - en köpare eller kabeln

Permalänk

Någon som fått hjälp med problemet att hörlurarna glappar och tappar ljudet? Jag måste vrida och trycka en hel del för att ljudet ska funka i min vänsta hörlur. Oftast går det få igång det men det är ju enormt störande när det plötsligt slutar funkar mitt i en spelsession.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liverpoolarn:

Någon som fått hjälp med problemet att hörlurarna glappar och tappar ljudet? Jag måste vrida och trycka en hel del för att ljudet ska funka i min vänsta hörlur. Oftast går det få igång det men det är ju enormt störande när det plötsligt slutar funkar mitt i en spelsession.

Ja jag upplever samma sak. Har prövat att skruva lös ena luren och kolla efter problem men det gjorde ingen större skillnad. Tar tacksamt emot tips om någon har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Ja jag upplever samma sak. Har prövat att skruva lös ena luren och kolla efter problem men det gjorde ingen större skillnad. Tar tacksamt emot tips om någon har!

Jag skruvade loss luren och gjorde rent kontaktytorna med isopropylalkohol och det blev bättre.

Har även funderat om man annars skulle kunna ta en liten droppe universalspray/crc 5-56 och smörja lite på metallytorna för bättre kontakt.

Edit:
såg att det fanns ngt som heter crc 2-26 eller elektronikspray som nog är bättre än 5-56.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smith:

Jag skruvade loss luren och gjorde rent kontaktytorna med isopropylalkohol och det blev bättre.

Har även funderat om man annars skulle kunna ta en liten droppe universalspray/crc 5-56 och smörja lite på metallytorna för bättre kontakt.

Mvh

Varför skulle 5-56 hjälpa? Jag har ingen erfarenhet, men den marknadsförs som icke-ledande.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smith:

Jag skruvade loss luren och gjorde rent kontaktytorna med isopropylalkohol och det blev bättre.

Har även funderat om man annars skulle kunna ta en liten droppe universalspray/crc 5-56 och smörja lite på metallytorna för bättre kontakt.

Edit:
såg att det fanns ngt som heter crc 2-26 eller elektronikspray som nog är bättre än 5-56.

Mvh

Skrivet av johanandersson:

Varför skulle 5-56 hjälpa? Jag har ingen erfarenhet, men den marknadsförs som icke-ledande.

Jag fixade en knastrande volymknapp en gång med lite 5-56 så därav tanken. Men det kanske är viktigare
att det är helt rent på ytorna.

Mvh

Permalänk
Medlem

Elektronikspray är bra på rengöra, det torkar snabbt.
Man kan använda 5-56 också men det tar betydligt längre tid att torka och är mer oljigt.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon324648:

La in linser från vroptician.com och wow säger jag bara. Trackingen funkar mycket bättre nu också när jag täcker över med filtar på sånt som kan reflektera. Hade föredragit base stations med "riktig" tracking men detta är fullt spelbart, även t.ex. pilbåge & hålla saker nära ansiktet funkar bra nu.

Sjukt nöjd kommer behålla denna tills Index 2 eller nåt annat nextgen släpps, försöka modda face platen så det blir närmare FoV också sen snackar vi. När bilden är så skarp blir man sugen på att köpa ett sånt där bilsim-säte som rör sig, kostar 30k men fan vad coolt det vore...

Hur kan trackingen påverkas om man byter linser?
Ganska jobbigt när man kör timetrial och view hoppar till undersidan av bilen eller roterar 90 grader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kusk0r:

Hur kan trackingen påverkar om man byter linser?
Ganska jobbigt när man kör timetrial och view hoppar till undersidan av bilen eller roterar 90 grader.

Nä, det är nog två olika påståenden. Linser är bra i sig själv. Trackingen blev bättre när hen täckte reflekterande ytor.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Ska komma en uppdaterad G2 med bättre tracking: https://uploadvr.com/hp-reverb-g2-update/

Permalänk
Medlem

Mer tracking volume är definitivt viktigt!
Det är otroligt irriterande att se ens händer "vandra iväg" när man har dem vilande längs kroppen.

Men trackingen överlag är också alldeles för känslig för olika ljusförhållanden för att vara godkänd. De borde förbättra den biten också!

Slutligen är "edge to edge clarity" (åtminstone på mitt ex) riktigt dålig.

Hade de förbättrat alla punkter ovan så skulle G2 vara något man skulle kunna rekommendera ...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.