Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Idag var jag nära på att bli av med en backspegel på bilen!
Jag kom åkande samt det stod ett antal bilar parkerade på mötande sida och jag får möte men likt förbannat måste vederbörande prompt tränga sig trotts att denna har hinder på sin sida.

Vad är det som är så bråttom att de inte kan vänta 5 sekunder?!
Har sett detta beteende allt oftare den senaste halvåret, det här bara ett exempel av x-antal situationer.

hmm, nu vet jag inte hur det såg ut i ditt fall,
men där det utan problem är brett nog för två bilar men det ändå kommer en bil körandes i mitten i maklig takt är jag en av de som knör mig ut. "håll dig till din halva vägbanan ditt köttmongo" ungefär.

Detta gäller även bussarna ute i obygden.
https://www.youtube.com/watch?v=QTKfC_MJYaE
Håller man åt sidan så ligger de i mitten, och man får köra "chickenrace" och gå ut i mitten heads-on för att få dem att överväga sin placering. Folk åker i diket, stannar eller planerar sin restid utefter busstiderna. Rimligt.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

hmm, nu vet jag inte hur det såg ut i ditt fall,
men där det utan problem är brett nog för två bilar men det ändå kommer en bil körandes i mitten i maklig takt är jag en av de som knör mig ut. "håll dig till din halva vägbanan ditt köttmongo" ungefär.

Detta gäller även bussarna ute i obygden.
https://www.youtube.com/watch?v=QTKfC_MJYaE
Håller man åt sidan så ligger de i mitten, och man får köra "chickenrace" och gå ut i mitten heads-on för att få dem att överväga sin placering. Folk åker i diket, stannar eller planerar sin restid utefter busstiderna. Rimligt.

Jag skulle säga att det oftast händer inom tättbebyggt område och det är vägar det absolut inte går att mötas på när det står parkerade bilar på någons sida.
Känns lite som folk tänker "jag är först/närmast" alltså har jag företräde.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Icetec:

Av erfarenhet är det försvinnande sällan jag bevittnar någon parkera på en barnvagnsparkering med en barnvagn i bilen. Men det är säkert helt sant att de allra flesta låter bli. Däremot om det finns 6st barnvagnsparkeringar på en parkering med 400 platser så är det ju rätt låg procent som måste skita i det innan platserna ändå är upptagna.

Det är ju inte barnvagnsparkering utan familjeparkering. När Ica (tror jag det var) lanserade de så gick ju reklamkampanjen ut på att man själv avgör om man hörde dit eller inte. Om jag inte minns fel var de i reklamfilmen ett äldre pensionärspar där gubben hade en napp. Men jag håller absolut med om att det är irriterande att många snarare ser det som en SUV-parkering, jag antar att de har köpt en större bil än de kan hantera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bellerefon:

hmm, nu vet jag inte hur det såg ut i ditt fall,
men där det utan problem är brett nog för två bilar men det ändå kommer en bil körandes i mitten i maklig takt är jag en av de som knör mig ut. "håll dig till din halva vägbanan ditt köttmongo" ungefär.

Detta gäller även bussarna ute i obygden.
https://www.youtube.com/watch?v=QTKfC_MJYaE
Håller man åt sidan så ligger de i mitten, och man får köra "chickenrace" och gå ut i mitten heads-on för att få dem att överväga sin placering. Folk åker i diket, stannar eller planerar sin restid utefter busstiderna. Rimligt.

Jo det där är ett problem. Här är gatan ganska smal, med parkering på båda sidor, men två bilar får ju plats utan problem i de flesta fall (även om det går åt en backspegel då och då, men det är mer oförsiktiga förare som är problemet än att det skulle vara så smalt). Det märks att en del är osäkra så då brukar jag vänta vid en parkeringslucka eller så, men annars går i allmänhet bra att mötas så länge det handlar om personbilar. Förutom då när det kommer någon idiot som inte väntar trots att jag redan kör på gatan men ändå inte håller sig till sin sida utan kör i mitten.

Permalänk
Medlem

åt helvete med ”cruising” å alla jävla ”dunka-dunka” bilar!! Noll respekt för vanligt folk som försöker sova och har arbeten att sköta.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

På vägen till jobbet i dag var det fler än vanligt som inte hade nån blinkers på bilen , bromsarna och ratten verkar dock funka för dom flesta men är det för mycket begärt att man visar att man tänker lämna vägen vid nästa avfart... jo en gammal favorit i repris men i dag var det värre än vanligt

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Hatet mot Hawaii är lite konstigt tycker jag, eller italienare har ju en tendens att vara väldigt aggressiva mot alla som vågar röra deras mattradtioner så kanske inte så konstigt. Men jag har käkat hemska kombinationer på pizzor i Italien på tradionstrogna pizzerior, med marmelad på och grejer, ananas och rökt fläskkött är ju en ganska klassisk kombination liksom.

Ett bra sushiställe, som jag redan länkat visserligen, är Hoze. Men de har bara sex platser och en sittning per dag så man får ha lite framförhållning.

Starta en sushi tråd, så slipper vi som hatar fisk å läsa..
Ananas är absolut inte vanligt på pizzorna i Italien, utom vid turistfällor där all mat smakar skit ändå..

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

åt helvete med ”cruising” å alla jävla ”dunka-dunka” bilar!! Noll respekt för vanligt folk som försöker sova och har arbeten att sköta.

Har ett stråk på vår byväg där ortens ungdomar far förbi med sina epor och moppebilar. Man hör dem någon/några kilometer innan de far förbi med sitt stereodunkande.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

Starta en sushi tråd, så slipper vi som hatar fisk å läsa..
Ananas är absolut inte vanligt på pizzorna i Italien, utom vid turistfällor där all mat smakar skit ändå..

Vad är det här för nåt! Ni får starta en fiskhatartråd. Här diskuteras ju livsviktiga saker! Skärpning! Det är nog nyttigt för er att läsa om fisk och dessutom nyttigt att äta fisk. Ni får lära er precis som jag. Jag hatade fisk när jag var barn men nu älskar jag sushi. Läs, begrunda, och lär.

Permalänk
Medlem

Vissa hundägare!
Bäst att vara försiktig här så man inte låter som om man hatar alla hundägare

En hundägare i mitt bostadsområde släpper sin hund lös i ett skogsparti där hunden tillåts "leka med djuren", d.v.s. fritt jag alla stackars stressade djur som nu har småttingar. Man hör hunden på långt håll när den skällande rusar iväg efter harar och annat. Har sagt till men resultatet blev bara sura miner och ändring av tidsschemat för att undvika mig (vilket inte gick så bra, man hör ju hunden).

En annan hundägare vill att man ska hälsa på hunden "för den är så snäll och sällskaplig", men jag är mycket allergisk och har förklarat det i vänliga ordalag, "jag gillar hundar men är så allergisk att det är bäst att gilla dem på lite avstånd". Resultatet? Varje gång jag passerade den hundägaren och det fanns andra hundägare i närheten skrek han: "Där går han, hundhataren!"
Till slut härsknade jag och sa ifrån, förklarade att jag var allergisk och avrundade med: "Så jag gillar hundar men vissa hundägare kan jag inte med p.g.a. dig"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av serafim:

Vissa hundägare!
Bäst att vara försiktig här så man inte låter som om man hatar alla hundägare

En hundägare i mitt bostadsområde släpper sin hund lös i ett skogsparti där hunden tillåts "leka med djuren", d.v.s. fritt jag alla stackars stressade djur som nu har småttingar. Man hör hunden på långt håll när den skällande rusar iväg efter harar och annat. Har sagt till men resultatet blev bara sura miner och ändring av tidsschemat för att undvika mig (vilket inte gick så bra, man hör ju hunden).

En annan hundägare vill att man ska hälsa på hunden "för den är så snäll och sällskaplig", men jag är mycket allergisk och har förklarat det i vänliga ordalag, "jag gillar hundar men är så allergisk att det är bäst att gilla dem på lite avstånd". Resultatet? Varje gång jag passerade den hundägaren och det fanns andra hundägare i närheten skrek han: "Där går han, hundhataren!"
Till slut härsknade jag och sa ifrån, förklarade att jag var allergisk och avrundade med: "Så jag gillar hundar men vissa hundägare kan jag inte med p.g.a. dig"

Helt enig med dig. Jag är inte allergisk men jag är aningen hundrädd för hundar jag inte känner då min syster blev biten av en lös hund när vi var ute och lekte när vi var små.

När jag går med min treåring i en park och folk har lösa hundar så gör det mig illa till mods och ärligt talat tycker jag det är respektlöst att ha den typen av djur löst. De som har sin hund löst verkar ofta vara just den typen av ansvarslösa personer som inte bör ha det dessutom. Sa till en tant som hade sin terrier som jagade änder i parken att ge fan men hon påpekade att den var så snäll så. Tror inte änderna kände likadant.

Hade en ettrig hund sprungit mot mig och mitt barn hade jag förmodligen i rädsla råkat skada hunden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wiinis:

Det är måndag och allt ska vara skit

Inte måndag utan tisdag, och en stor del av Internet pajade precis i en bra stund... Jag stördes definitivt i mitt ströläsande och kommenterande på diverse väbbsidor!

Man kan ju fundera på/spekulera i vad som låg bakom det. Oväntade fel, inkompetens, kriminella, cyberterrorister, främmande stadsmakter... Finns mycket att välja på, rena gottoblandatpåsen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quorthon:

Starta en sushi tråd, så slipper vi som hatar fisk å läsa..
Ananas är absolut inte vanligt på pizzorna i Italien, utom vid turistfällor där all mat smakar skit ändå..

Jag säger inte att ananas är vanligt i Italien. Bara att de har diverse konstiga saker på sina pizzor så det är lite fånigt att de är så anti-ananas. I mina ögon är en pizza med valnötter, tranbär och en stor klick fikonmarmelad mycket konstigare än en pizza med ost, skinka och ananas, och det har jag sett i Italien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

I min erfarenhet så sker inget filbyte alls när de flesta kör rondell. De ligger i vänsterfil och roterar tills att deras bil pekar mot högerfilen i utfarten, sedan kör de rakt fram rakt över högerfilen för att ta sig ut.

https://i.ibb.co/0YfbH4S/Untitled.png

Sen varför jag stör mig på något som jag kan kompensera för utan problem, ptja, för att jag stör mig på det helt enkelt. Tråden heter gubbgnäll, inte "Brinnande problem med risk för total samhällskollaps".

Låg mig då stämma in i en mer generell variant av ditt gnäll, angående folk som inte använder blinkers, fattar inte varför det ska vara så svårt...

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Folk på motorvägen som ska köra om och inte kan ligga i omkörningsfilen utan deras däck är på min sida av strecken.

Plus alla idioter som kör om och går in direkt framför... det är 3 sekunder som gäller även vid omkörning

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Nästan så man ska göra något....Gatan utanför mitt bostadsområde är 40 väg, i botten av backen har de satt en sån här, redan irriterande skyllt som blinkar och klagar om man kör för fort, som är satt på 30.
Så inte nog med att de är irriterande som de är, så är den satt på fel hastighet. Vilket gör att visst folk bromsar när den hoppar igång fast det är 40.
De som redan kör för fort kommer ju inte bry sig om en skyllt som är felaktig, den gäller ju inte som skyllt. Ingen aning vem som satt upp den och vem kontaktar man ens?
Nästan så man vill köra ner stolpen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Avstängd
Skrivet av e1m1:

Låg mig då stämma in i en mer generell variant av ditt gnäll, angående folk som inte använder blinkers, fattar inte varför det ska vara så svårt...

Världens mest onödiga jobb är just monteringsansvarig för blinkers på BMW och Audi
Skulle säga att de faktiskt är de märkena som står ut när man åker i trafiken. Nu är det väl sällan själva bilen som inte blinkar utan typen av förare som äger dessa bilar.
Det finns personer som äger båda dessa märken som sköter sig givetvis så jag hoppas inte de tar illa vid sig

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av infigo:

Nästan så man ska göra något....Gatan utanför mitt bostadsområde är 40 väg, i botten av backen har de satt en sån här, redan irriterande skyllt som blinkar och klagar om man kör för fort, som är satt på 30.
Så inte nog med att de är irriterande som de är, så är den satt på fel hastighet. Vilket gör att visst folk bromsar när den hoppar igång fast det är 40.
De som redan kör för fort kommer ju inte bry sig om en skyllt som är felaktig, den gäller ju inte som skyllt. Ingen aning vem som satt upp den och vem kontaktar man ens?
Nästan så man vill köra ner stolpen.

Förmodligen kommunen som satt upp den. Eventuellt kan det väl vara en vägförening också om du bor i en by men generellt sett i tätbebyggelse brukar det vara kommunen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Världens mest onödiga jobb är just monteringsansvarig för blinkers på BMW och Audi
Skulle säga att de faktiskt är de märkena som står ut när man åker i trafiken. Nu är det väl sällan själva bilen som inte blinkar utan typen av förare som äger dessa bilar.
Det finns personer som äger båda dessa märken som sköter sig givetvis så jag hoppas inte de tar illa vid sig

Ja, speciellt BMW-förare gör man säkrast i att behandla som om de är nyckfulla 10-åringar. Om min farbror ser det här var det inte jag som skrev det.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av serafim:

Vissa hundägare!
Bäst att vara försiktig här så man inte låter som om man hatar alla hundägare

En hundägare i mitt bostadsområde släpper sin hund lös i ett skogsparti där hunden tillåts "leka med djuren", d.v.s. fritt jag alla stackars stressade djur som nu har småttingar. Man hör hunden på långt håll när den skällande rusar iväg efter harar och annat. Har sagt till men resultatet blev bara sura miner och ändring av tidsschemat för att undvika mig (vilket inte gick så bra, man hör ju hunden).

En annan hundägare vill att man ska hälsa på hunden "för den är så snäll och sällskaplig", men jag är mycket allergisk och har förklarat det i vänliga ordalag, "jag gillar hundar men är så allergisk att det är bäst att gilla dem på lite avstånd". Resultatet? Varje gång jag passerade den hundägaren och det fanns andra hundägare i närheten skrek han: "Där går han, hundhataren!"
Till slut härsknade jag och sa ifrån, förklarade att jag var allergisk och avrundade med: "Så jag gillar hundar men vissa hundägare kan jag inte med p.g.a. dig"

På Espresso House i Piteå får man ha hund med sig in. Jag är varken allergisk eller hundrädd men blir verkligen arg över det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Världens mest onödiga jobb är just monteringsansvarig för blinkers på BMW och Audi
Skulle säga att de faktiskt är de märkena som står ut när man åker i trafiken. Nu är det väl sällan själva bilen som inte blinkar utan typen av förare som äger dessa bilar.
Det finns personer som äger båda dessa märken som sköter sig givetvis så jag hoppas inte de tar illa vid sig

Jag har under ett antal år jobbat med att göra Audi o-coolt genom att köra på ett vettigt vis och använda blinkers. Lokalt där jag bodde tyckte jag ändå det hade viss effekt, där gick alla dårarna över till Mercedes.

Permalänk
Skrivet av bjonss13:

Bara för du är cyklist eller gångtrafikant betyder inte det att du har förtur att bara traska ut i vägbanan vid övergångsstället
obevakat sådant ska du förse dig att det är säkert att gå eller cykla över(gäller iof bevakat med!) så även om det snöar eller regnar ute är det upp till dig om du vill ligga på en huv eller ej.

Den som är vägtrafikant har alltid väjningsplikt motvgående vid obevakat övergångsställe så du åker nog på det ändå.

Den gående får inte gå ut utan att beakta närmande bilar men återigen så hsr bilisten alltid väjningsplikt.

Så det är du som väljer om du vill ha en person på din huv eller inte. Sorry.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

På Espresso House i Piteå får man ha hund med sig in. Jag är varken allergisk eller hundrädd men blir verkligen arg över det.

Gå någon annanstans då.

Så länge djuren inte rör sig i utrymmen där mat tillreds (dvs bakom serveringsdiskar och i kök) finns inget krav på eller förbud mot husdjur på café eller restauranger, det är upp till ägaren att bestämma. Mig kvittar det vad ägaren väljer, har jag jycken med mig så går jag till ett ställe som tillåter det och tvärtom. Det hade dock varit trevligt om det hade funnits tydligare skyltning.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av e1m1:

Ja, speciellt BMW-förare gör man säkrast i att behandla som om de är nyckfulla 10-åringar. Om min farbror ser det här var det inte jag som skrev det.

Jag lovar att inte säga något

Skrivet av keyser:

Jag har under ett antal år jobbat med att göra Audi o-coolt genom att köra på ett vettigt vis och använda blinkers. Lokalt där jag bodde tyckte jag ändå det hade viss effekt, där gick alla dårarna över till Mercedes.

Tycks annars vara svårt att få alla Audiägare att börja använda den där spaken vid ratten som styr dessa blinkande lampor. Har också haft Audi för länge sen och använde också blinkers men tyvärr var staden nog för stor för att få alla andra att byta märke.

Skrivet av zarkov:

Gå någon annanstans då.

Så länge djuren inte rör sig i utrymmen där mat tillreds (dvs bakom serveringsdiskar och i kök) finns inget krav på eller förbud mot husdjur på café eller restauranger, det är upp till ägaren att bestämma. Mig kvittar det vad ägaren väljer, har jag jycken med mig så går jag till ett ställe som tillåter det och tvärtom. Det hade dock varit trevligt om det hade funnits tydligare skyltning.

Var på någon restaurang i Uppsala och tog en sen lunch/tidig middag och där fick man också ha med hunden vid bordet inomhus. Fanns ingen skylt om det så vi frågade om man fick sitta ute med hund och servitrisen sa att vi fick sitta inne.
Har en 10 kilos cocker så kanske är det en möjlighet för ägaren att kunna neka stora hundar eller vissa typer av hundar genom att inte sätta ut info om det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distordera:

Den som är vägtrafikant har alltid väjningsplikt motvgående vid obevakat övergångsställe så du åker nog på det ändå.

Den gående får inte gå ut utan att beakta närmande bilar men återigen så hsr bilisten alltid väjningsplikt.

Så det är du som väljer om du vill ha en person på din huv eller inte. Sorry.

Nix.
Hade en bekant som råkade ut för detta.
En gående som gjort en 90 graders gir och traskade rätt ut framför bilen utan att se sig för.

Då han hade vittnen som såg detta så åkte den gående på oaktsamhet i trafik då han inte tog hänsyn till bilarna på vägen.
Så en dashcam är en guldinvestering idag.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

åt helvete med ”cruising” å alla jävla ”dunka-dunka” bilar!! Noll respekt för vanligt folk som försöker sova och har arbeten att sköta.

Håller med Sveavägen i Stockholm kan vara ett rent helvete på sommaren, motorer som låter högt och hög musik. För oss som har känslig hörsel är motorer som låter högt extremt jobbigt speciellt när det är cruising.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Ja, speciellt BMW-förare gör man säkrast i att behandla som om de är nyckfulla 10-åringar. Om min farbror ser det här var det inte jag som skrev det.

Trams, rent generellt i alla fall där jag bor är XC60, V90, diverse Polestar och Tesla/ suvar minst lika dåliga om inte värre..Elbil-förare verkar tro att de sparar batteri på det viset;)

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Vad är det här för nåt! Ni får starta en fiskhatartråd. Här diskuteras ju livsviktiga saker! Skärpning! Det är nog nyttigt för er att läsa om fisk och dessutom nyttigt att äta fisk. Ni får lära er precis som jag. Jag hatade fisk när jag var barn men nu älskar jag sushi. Läs, begrunda, och lär.

Jag sa aldrig att fisk är onyttigt..men med all microplast i havet och Fukushima olyckan, så tror jag inte att japanskt bacon är farligare att förtära än deras fisk..och sköljer man ner maten med Coca-cola eller liknande, så är nyttan med Omega 3 från fisken ändå en fis i rymden:)

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

På Espresso House i Piteå får man ha hund med sig in. Jag är varken allergisk eller hundrädd men blir verkligen arg över det.

De skulle inte ha mig som kund. Det har jag meddelat de två butiker i min närhet som tillåter hundar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

Jag sa aldrig att fisk är onyttigt..men med all microplast i havet och Fukushima olyckan, så tror jag inte att japanskt bacon är farligare att förtära än deras fisk..och sköljer man ner maten med Coca-cola eller liknande, så är nyttan med Omega 3 från fisken ändå en fis i rymden:)

OK, dricker man sån skit, smaksatt och sockrat vatten, så spelar det väl ingen roll vad man äter. Men vad har Fukushima med sushi på svensk restaurang att göra? Dessutom sade du att du hatar fisk, vilket fick mig att tro att du inte äter det alls. Därtill måste väl läggas att vi säkert har lika mycket mikroplaster i oss som alla andra djur, fiskar, insekter, osv, osv, osv.