Bakom kulisserna på SweClockers Live! 2021

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Bakom kulisserna på SweClockers Live! 2021

För er som missade det helt så sände vi SweClockers Live! 2021 igår (27:e maj), där jag även passade på att springa runt och filma lite bakom kulisserna så ni kan få se vad som hände på andra sidan kamerorna.

Permalänk
Medlem

Mycket bra jobbat med Liven men bra initiativ att göra bakom kulisserna video också. Bra jobbat!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Ahh men vilket guld att ni bjuder på bakom kulisserna

Duktigt intressant o kul o se

//skane

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Moderator
Moderator

Snyggt jobbat allesammans, Kenneth - kalaskul att se bakom kulissen snuttar.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Hade vart kul om ni kunde berätta lite om kontrollrummet. Vilken teknik ni använder o mjukvara för att byta kamera o sånt.
Välidgt kul med bakom kulisserna.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Hade vart kul om ni kunde berätta lite om kontrollrummet. Vilken teknik ni använder o mjukvara för att byta kamera o sånt.
Välidgt kul med bakom kulisserna.

Ser ut som att det är någon typ av blackmagic atem som används för att byta mellan bildkällor, antagligen någontyp av blackmagic kameror också. Allt över fiber eller SDI.

Qruxel productions (produktions bolaget som används) har byggt mycket egen programvara för att automatisera arbetsflödet för att ha så få personer inblandade bakom kulisserna som möjliggt. Sist jag hade att göra med dom använde de CasparCG för att hantera overlay grafik, det tror jag har ändras men inte säker.

Behringer Wing är ljudmixern som används.

https://www.youtube.com/watch?v=Q9diHpljIBw

Det där är en liten simpel setup men arbetssättet är detsamma. Blackmagics utrustning är bra på det sättet att du kan köpa deras grejor för att använda hemma, men du kan också skala upp det till väldigt många bildkällor utan att arbetssättet egentligen ändras från deras mjukvara sätt.

För att streama är jag 99% säker att Qruxel använder sig av OBS.

Permalänk
Medlem

@0b3rg
Ah nice. Tack. Jag trodde det va Sweclockers egen studio. Men antar att dem hyrde in sig altså.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Mullvaden83:

@0b3rg
Ah nice. Tack. Jag trodde det va Sweclockers egen studio. Men antar att dem hyrde in sig altså.

Exakt, vi hyrde den för dagen. Faktiskt väldigt trevlig studio och fungerade väldigt bra (förutom en sändare som ville bråka).
Som @0b3rg säger var det framför allt Blackmagic-kameror där, mjukvaran osv har jag sämre koll på. Såg att dom hade ett litet kontrollbord/platta för att snabbt byta runt bland olika kamerorna, plus att dom tog hjälp av Streamdeck men kikade inte exakt hur.

Permalänk
Samsung Sverige

Grymt initiativ med bakom kulisserna-video. Och det tål att upprepas att det var riktigt roligt att följa live:n. Bra produktion och riktigt fint innehåll.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung