Tävling: Lek med Inets nya logotyp och vinn ett Geforce RTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiraq:

Kunde inte spara mitt tredje bidrag eftersom photoshop tyckte att jag hade för lite minne på mina scratch disks. Men här kommer den i efterhand i alla fall:

https://i.imgur.com/JRPpt3b.jpg

Satsigt nu blev jag hungrig.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Observera att tävlingen slutade att ta emot bidrag när vi slog över till den 27e.

Tävlingens bidragsfas är alltså över och nu återstår det för Inet att välja vinnare som sedan presenteras i SweClockers Live! ikväll!

Läs mer om sändningen här.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Observera att tävlingen slutade att ta emot bidrag när vi slog över till den 27e.

Tävlingens bidragsfas är alltså över och nu återstår det för Inet att välja vinnare som sedan presenteras i SweClockers Live! ikväll!

Läs mer om sändningen här.

Stackars den som behöver gå igenom och välja ett enda alla dessa bidrag! Hur många blev det totalt? Måste vara över hundra...

Snyggt jobbat alla (även om doktorn alltid kommer vara bättre)

Permalänk
Medlem

https://i.imgur.com/VtKdzNx.jpg

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Stackars den som behöver gå igenom och välja ett enda alla dessa bidrag! Hur många blev det totalt? Måste vara över hundra...

Snyggt jobbat alla (även om doktorn alltid kommer vara bättre)

Sååå… lite statistik, med reservationen att jag förmodligen har missat lite, men i stort så ser resultatet ut som följande...

Antal deltagare: 163
Antal bilder: 541
Populärast tema, Gubben: 20

Får väl också säga grattis till SweClockers i och med alla nytillkomna medlemmar som registrerade sig inför tävlingen.

Välkomna!

Nya medlemmar: 47

Permalänk
Medlem

Grattis vinnarna

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Vilken chock, jag var säker på att den första kakan skulle vinna. De som vann var givetvis fina också, men ganska lika varandra.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnarna, de var klart snygga, och ni andra med hade många coola bidrag.

Skrivet av johanandersson:

Vilken chock, jag var säker på att den första kakan skulle vinna. De som vann var givetvis fina också, men ganska lika varandra.

Jo, men de var alla mest Inet aktiga, och då Inet själva väljer ut de, tror jag de också uppskatta att de hade företagets bakgrund i tanke då de utveckla bilderna, och därför upplevs de som lika med.

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnarna! <3

Nu får man väl hålla tummarna för att man vinner ett tröstpris iallafall.
Dock är det inget jag förväntar mig, då det var riktigt många grymma bidrag.

Hatten av!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Vilken chock, jag var säker på att den första kakan skulle vinna. De som vann var givetvis fina också, men ganska lika varandra.

Kaka?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

#19087589

Kaka.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än instämma. Vinnarna är för lika stilmässigt. ”Backgrund” enligt Inet måste alltså vara halvsvart och visa 3d prylar. Två av bidragen visar inte ens en hint på vad Inet är. Ena vinnaren med divers renderad fiktionselektronik som liknar mer musikhårdvara snarare är nåt Inet skulle sälja. Förstaplatsen bryter reglerna och manipulerar loggan.

Och med så många bra bidrag kan man undra varför inte vinnarplatser kunde delas ut till olika typer av bidrag. Dålig omröstningsregel bland juryn eller rena rama bias?

Bra jobbat till er alla och tummen ned till Inet denna gång.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Smaken är som baken. Vad någon finner estetiskt tilltalande är subjektivt.

Att börja prata om det i absoluta termer som ”rätt” eller ”fel” val känns inte meningsfullt för fem öre.

Har man väldigt mycket erfarenhet eller till vardags jobbar med något, oavsett om det är musik eller formgivning, så får man i regel en väldigt annorlunda bild av vad som är bra eftersom man väger in teknikaliteter och ”konstens regler” på ett helt annat sätt än vad gemene man gör.
I slutändan är det smak och tycke, inte något slags korrekthet eller tekniskt komplexitet, som avgör.

Men nog om det.

Stort grattis till de tre vinnarna! Extra stort grattis till pixel8 för community-vinsten.

Och så får vi vänta med spänning på att se vilka tio bidrag som får Inets tröstpris a 1 000 kr!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

@Patan77

Din bild är tekniskt smaskig/avancerad/snygg, absolut och jag beundrar alla er som har kunskapen samt lägger ner möda och besvär, själv håller jag mig med paintball och en bild tagen med mobilen plus filter för att jag kan inte mer än så.

Men, även om bidragen X har allt detta ovan så kan utnämnd Y söka efter något annat i stil med A, förstår hur du resonerar men det är inte alltid ”bäst” vinner, se bara på Sverige i landskamper, vi är alltid bäst men vinner inte alltid 😀

Vill faktiskt säga att det finns inte ett enda dåligt bidrag med, alla är unika och det ligger tanke bakom varje bidrag och det är också en del av charmen att oavsett nivå på kunskap så kan alla vinna 👍🏻

StavFeL
Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meltra:

Kan inte annat än instämma. Vinnarna är för lika stilmässigt. ”Backgrund” enligt Inet måste alltså vara halvsvart och visa 3d prylar. Två av bidragen visar inte ens en hint på vad Inet är. Ena vinnaren med divers renderad fiktionselektronik som liknar mer musikhårdvara snarare är nåt Inet skulle sälja. Förstaplatsen bryter reglerna och manipulerar loggan.

Och med så många bra bidrag kan man undra varför inte vinnarplatser kunde delas ut till olika typer av bidrag. Dålig omröstningsregel bland juryn eller rena rama bias?

Bra jobbat till er alla och tummen ned till Inet denna gång.

Du får såklart tycka vad du vill men bryta mot reglerna? Logon sitter orörd nere till höger i bilden och 90% av alla bidrag manipulerar logon på ett eller annat sätt. Det hade säkert kunnat vara lite mer spridda stilar på vinnarbidragen, mina favoriter var första tårtan med teknikprylar runt eller modelbygge-datorn.

Visa signatur

Fractal Design Define S - Asus Prime X570-P - AMD Ryzen 9 3950X - Corsair Hydro H115i PRO - Gainward RTX 4090 - Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz - Corsair RM1000x - Samsung 970 EVO Plus 1TB x2 - massor av mekaniska lagringsdiskar.

Är här dagligen men skriver inte så mycket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Smaken är som baken. Vad någon finner estetiskt tilltalande är subjektivt.

Att börja prata om det i absoluta termer som ”rätt” eller ”fel” val känns inte meningsfullt för fem öre.

Har man väldigt mycket erfarenhet eller till vardags jobbar med något, oavsett om det är musik eller formgivning, så får man i regel en väldigt annorlunda bild av vad som är bra eftersom man väger in teknikaliteter och ”konstens regler” på ett helt annat sätt än vad gemene man gör.
I slutändan är det smak och tycke, inte något slags korrekthet eller tekniskt komplexitet, som avgör.

Men nog om det.

Stort grattis till de tre vinnarna! Extra stort grattis till pixel8 för community-vinsten.

Och så får vi vänta med spänning på att se vilka tio bidrag som får Inets tröstpris a 1 000 kr!

Tack! forfarande i halvt chocktillstånd, har inte ens lyckats vinna på en trisslott någonsin..

Visa signatur

Fractal Design Define S - Asus Prime X570-P - AMD Ryzen 9 3950X - Corsair Hydro H115i PRO - Gainward RTX 4090 - Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz - Corsair RM1000x - Samsung 970 EVO Plus 1TB x2 - massor av mekaniska lagringsdiskar.

Är här dagligen men skriver inte så mycket...

Permalänk
Skrivet av pixel8:

Tack! forfarande i halvt chocktillstånd, har inte ens lyckats vinna på en trisslott någonsin..

Du kör inga lättare 3d-kurser som man kan signa upp sig på? <3

Visa signatur

Mjölk är inte gott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixel8:

Tack! forfarande i halvt chocktillstånd, har inte ens lyckats vinna på en trisslott någonsin..

Du bör satsa på talangen och inte chansen. Helt klart bästa bilden.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patan77:

pixel8's bild var särklass bäst och förtjänar absolut att vinna, stort grattis.

Om jag får lägga en något bitter kommentar och jag vet att det är dålig stil att ifrågasätta varför vissa bidrag vann speciellt när man själv var med och inte vann, men med tanke på hur många bra bidrag det fanns, hur "vann" toast_93 bild, no offense den bilden är typ en bild man skulle göra när man precis lärt sig PS och lägger 10 min på att göra nått och dessutom är ens inte "rätt" färg på loggan.

Som sagt massor andra har gjort väldigt bra bilder och lagt väldigt mycket tid på dem, jag hade inte räkna med att vinna och personligen gör det inte så mycket när mitt bidrag inte vinner, dock så stör jag mig på när nått som är objektivt betydligt mycket sämre vinner.

Det som händer är ju att det känns lite meningslöst att ställa upp och lägg tid på att göra nått till tävlingar när vissa av dom som vinner känns som slumpmässigt utvalda.

Mitt bidrag:
10h+ jobb sen 10h rendering
helt "in camera raw render no post processing", kanske tekniskt imponerande om man håller på med 3D , dock inget dom flesta bryr sig om , slutresultatet helt ok, inte super intressant men iallafall betydligt bättre än toast_93 bidrag, jag använder mitt bidrag som exempel men finns många andras bidrag som också är klart bättre.
#19093242

Tur för mig då att det inte var en tävling i renderingstid och färgval haha. Näh men alltid kul att diskutera vinnare osv men tycker det är lite onödigt att trycka ner ett bidrag och påstå att det tar "10min för en som precis lärt sig photoshop". Det borde du som uppenbarligen är väl insatt och duktig förstå att det inte gör. Ägnade ett x antal timmar med koncept, rendering och finslip. Sen vad menar du ens med att det var "fel" färg, tanken var väl att vara lite kreativ? Jag tolkade i alla fall reglerna med att logan ska vara med i en eller annan form, ordet "orörd" ser jag ingenstans, verkar ju också ha stämt.

Jag hade en ide och utförde den, och tydligen föll den i juryns smak. Att bidraget är så pass dåligt att det bevisar att det är slumpartat och meningslöst att vara med är ju bara skitsnack. Sen tror jag dock man rent allmänt, som du är inne på, får räkna med att det finns en viss slump i valen på dessa tävlingar. Nästa gång får jag väl göra en avancerad rendering istället så ingen blir ledsen...

Sen kan jag tycka att våra två bidrag är svåra att jämföra då de inte är i samma typ av kategori, men det har redan diskuterats ser jag... Hade aldrig som plan att den skulle "se svår ut att göra". Jag ville hålla det enkelt och stilrent. Där tycker jag det fanns flera som var inne på samma och var otroligt snygga. Det blir väl en ren smaksak vilken som tilltalar vem. En egen favorit som jag trodde skulle plocka hem det var denna, som både var fyndig och mycket snygg! #19094472. Den här var också en favorit: #19089590

Oj nu blev det rätt mycket text, blev nog lite offended trotts allt. Nu fick skriva av mig

Med det sagt, väldigt kul att vara en av vinnarna och ser fram emot fler tävlingar i framtiden!

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

@toast_93 Jag ber om ursäkt för min tidigare kommentar.

Du samt andra har helt rätt, oavsett hur avancerad skickligt eller lång tid ett bidrag tar är, i slutändan är det irrelevant eftersom juryn avgör subjektivt så finns inget rätt / fel beslut.

Självklart hade du lagt mer än 10 min, som du säger när man skapar bilder så är det en viss process och det tar tid / många ändringar / versioner för att komma fram till sin slutgiltiga bild, min kommentar var onödigt taskig eftersom jag vet att det tar längre tid, var bara en överdriven "heat of the moment" kommentar.

Jag får skylla på att jag var lite väl trött / sliten när jag skrev min tidigare kommentar eftersom jag hade lagt typ 50h timmar jobb på 3 dagar för att hinna göra nått till den här samt asus dator tävlingen så hade inte fått mycket sömn / var överarbetat.

Grattis till dig samt de andra två vinnarna.

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Jag får gratulera dom andra vinnarna! Jag är mycket glad för att hamna på 3:e plats och vinna ett 3070. pixel8 är en värdig vinnare, men av av mina andra favoriter var faktiskt Patan77's som jag tyckte var sjukt snygg.

Visa signatur

Intel i5 13600KF | MSI RTX 4070 Ti | ASUS Prime Z790-P | 64GB DDR4 | Kingston KC3000 2TB | Cooler Master ML240L V2 | Be Quiet! Silent Base 601 | Fractal Design ION Gold 850W | Windows 11
LG OLED 55 CX | Beyerdynamic DT 990 Pro | Creative SoundBlasterX Katana | Oculus Quest 2
Soundcloud: https://soundcloud.com/alexander-swahn-32557710
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCdKiWtZQ4qncjgRzf5nwF2w

Permalänk
Medlem

Fel bild vann.

Permalänk

Vart ser man vinnarna? Samt deltagande bilder?

Permalänk
Skrivet av SourceCreations:

Vart ser man vinnarna? Samt deltagande bilder?

Här är vinnarna:

Vill du se deltagande bilder får du nog scrolla igenom hela den här tråden.

Permalänk
Inet

Hej allesammans,

Tack för alla bidrag, det värmer verkligen i kropp och sinne att se all kreativitet och engagemang som ni bidragit med!

För er som missade streamen igår så ville vi passa på att ge hedersomnämningar och ett presentkort á 1000 kr till tio stycken bidrag som vi tyckte var riktigt bra. Dels för att fira att vi blev framröstade som årets datorbutik av er här på SweClockers men också för att det var för många bra bidrag för att vi skulle nöja oss med att välja ut tre stycken.

Vi håller på att rösta och välja internt för fulla muggar men tror inte vi hinner färdigt i tid för att kunna annonsera dessa vinnare tills senare under dagen och ber därför om ytterligare lite tålamod.

Vi återkommer här i tråden på Måndag och postar då de tio bidrag som vunnit varsitt presentkort värde 1000 kr.

Trevlig helg på er!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av Inet:

Hej allesammans,

Tack för alla bidrag, det värmer verkligen i kropp och sinne att se all kreativitet och engagemang som ni bidragit med!

För er som missade streamen igår så ville vi passa på att ge hedersomnämningar och ett presentkort á 1000 kr till tio stycken bidrag som vi tyckte var riktigt bra. Dels för att fira att vi blev framröstade som årets datorbutik av er här på SweClockers men också för att det var för många bra bidrag för att vi skulle nöja oss med att välja ut tre stycken.

Vi håller på att rösta och välja internt för fulla muggar men tror inte vi hinner färdigt i tid för att kunna annonsera dessa vinnare tills senare under dagen och ber därför om ytterligare lite tålamod.

Vi återkommer här i tråden på Måndag och postar då de tio bidrag som vunnit varsitt presentkort värde 1000 kr.

Trevlig helg på er!

Tycker inte ni behöver ursäkta er om det, att ni ens ger tröstpris är ju kul nog!
Trevlig helg!

Visa signatur

Mjölk är inte gott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej allesammans,

Tack för alla bidrag, det värmer verkligen i kropp och sinne att se all kreativitet och engagemang som ni bidragit med!

För er som missade streamen igår så ville vi passa på att ge hedersomnämningar och ett presentkort á 1000 kr till tio stycken bidrag som vi tyckte var riktigt bra. Dels för att fira att vi blev framröstade som årets datorbutik av er här på SweClockers men också för att det var för många bra bidrag för att vi skulle nöja oss med att välja ut tre stycken.

Vi håller på att rösta och välja internt för fulla muggar men tror inte vi hinner färdigt i tid för att kunna annonsera dessa vinnare tills senare under dagen och ber därför om ytterligare lite tålamod.

Vi återkommer här i tråden på Måndag och postar då de tio bidrag som vunnit varsitt presentkort värde 1000 kr.

Trevlig helg på er!

Vi håller ut tills Måndag 👍🏻
Tycker ni är fantastiska som väljer att dela ut ytterligare priser. ❤️

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av maddiy:

Lite tidspressat, här är iallafall mitt bidrag. Känslan att ha köpt en ny dator!

Bild

Och jag som tog bort mitt bidrag.. Gick inte att redigera mitt gamla inlägg men här är bilden igen i alla fall.
Bild