Battlefield 6 visas i stor bildläcka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

mer eller mindre samma spel varje år med förhållandevis få nyheter, folk köper det oavsett vad

Mer eller mindre samma spel? Dom två senaste Battlefield spelen (BFV och BF1) kunde inte vart mer olika varandra (förutom att dom heter "Battlefield" och man använder skjutvapen).

Sen är det heller inte regelbundet, då det som tidigare nämnt snart är 3 år sen BFV släpptes, medans Call of Duty släpper nytt varje år. Om något så är COD mer lik NHL/FIFA m.fl än det är mot Battlefield.

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk
Testpilot
Skrivet av NaaR:

Mjölkad serie som slutade leverera sen BF3.

Skrivet av Baxtex:

Bf och cod är ju actionspelens motsvarighet till Fifa, NHL osv.

Samma spel år ut och år in med lite nya skins på gubbar och banor.

Skrivet av Baxtex:

Jag tänker att de släpps med regelbundna intervaller, är fullproppade med mikro transaktioner, mer eller mindre samma spel varje år med förhållandevis få nyheter, folk köper det oavsett vad.

Jag tycker de borde göra om dessa spelen till typ prenumerationstjänster istället. Betala en månadskostnad och få uppdateringar istället med nytt content då och då. Tänk typ WoW.

Har Ni spelet något av de senaste Battlefield-spelen är min spontana fråga?
Kan inte förstå hur man kan hävda att Battlefield kan läggas i samma korg som varken CoD eller något av sportspelen nämligen, eller att serien skulle på något vis kunna anses som "mjölkande".

Varje iteration av Battlefield har sin egna 'setting' (modern/WW1/WW2 o.s.v.), sina egna modeller som är helt unika från tidigare titlar, nya ljudfiler och allmänt uppgraderade på samtliga visuella/auditiva fronter. Varje spel har även sin unika s.ka. "gunplay" – d.v.s. stats som recoil, spray pattern, weapon sway, velocity och allt annat BF-spelen nu simulerar. För att inte tala om nya mekaniker som introduceras mellan spelen också (t.ex. förmågan att bygga upp skydd i BFV).

Detta gäller även kartor som sträcker sig mellan spelen, dessa byggs om från grunden upp för det dagsaktuella spelet det är tänkt för (se "Operation Metro" och sedan "Operation Underground" – Helt särskilda kartor i allt från texturer, till modeller och diverse annat, enda delade är grunden för kartans design som dikterar "gameplay flow"). Och extra tillägg här är att merparten av kartorna över titlarna är unika, det är bara community favorites som görs om för senaste titeln.

Ser inte hur någon kan anse att Battlefield-spelen känns som en spottande, årlig franchise likt FIFA eller CoD över huvud taget faktiskt. Kan inte annat än anse att man faktiskt inte spelet spelen om man besitter den åsikten i slutet av dagen

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Åtta spel på 10 år.

Den siffran stämmer enbart om du inkluderar Battlefront spelen (Battlefield i Star Wars skins som du kallar det). Annars så är det 6 spel på den tiden (5 har hittills släppts).

Under tiden så har COD släppt hela 12 spel!!! under samma tidsperiod. Och då har dessutom Activision släppt "remaster" på åtminstone en föregående titel under den perioden, så inte nog med att dom flesta COD spelen är väldigt snarlika, så gör dom dessutom nyversion på ett spel dom redan släppt. Vilka var det som "mjölkar pengar" om man får fråga?

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk
Medlem

saknar faktiskt noshahr canals i bf3 när man bara spelar mot andra spelare och inte massa fordon mm..

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 och det där när man spelade polis var sjukt roliga spel.
Men battlefield 1 var inte riktigt mim grej. Föredrar lite mer nutida vapen

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Battlefield 4 och det där när man spelade polis var sjukt roliga spel.
Men battlefield 1 var inte riktigt mim grej. Föredrar lite mer nutida vapen

Du tänker på Battlefield Hardline.
Japp ett väldig kul och annorlunda spel vet inte om det finns servrar upp för det än.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Meurik:

Mer eller mindre samma spel? Dom två senaste Battlefield spelen (BFV och BF1) kunde inte vart mer olika varandra (förutom att dom heter "Battlefield" och man använder skjutvapen).

Sen är det heller inte regelbundet, då det som tidigare nämnt snart är 3 år sen BFV släpptes, medans Call of Duty släpper nytt varje år. Om något så är COD mer lik NHL/FIFA m.fl än det är mot Battlefield.

Ja jag håller med dig
CoD är en bättre liknelse helt klart.
Och jag har trippelerkänt att jag fifflat med siffrorna redan i förväg angående battlefronttitlarna. I know ;).

Men ja - jag har utgått ifrån min känsla av att battlefieldspelen har släppts väldans tätt under en period. Och det är titlarna jag tagit upp som ligger till grund för den känslan.

Jag har full förståelse om man ser på det här på ett toootalt annat sätt hehe. I get it!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Mjölkad serie som slutade leverera sen BF3.

NHL, Fifa och Call of Duty tittar förvånat på ditt uttalande.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Grymt om det är sant. Nutid/ nära framtid med Frostbite (4?) samt 64v64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

NHL, Fifa och Call of Duty tittar förvånat på ditt uttalande.

Haha, de serierna slutade "leverera" sen mitten/slutet av 90-talet.

Tro det eller ej, så har jag faktiskt aldrig spelat ett CoD-spel. Inte ens testat i 5-10 minuter av någon konstig anledning. FPS-genren var ju i praktiken fulländad redan vid millenieskiftet med Unreal Tournament, Quake 3, Half-life och CS. Typ 2005 kom Battlefield 2 och sen dess har det verkligen inte hänt mycket, men likväl släppts mycket.

Nu låter jag ju som någon stofil som inte gillar nytt. Vill dock verkligen poängtera att den senaste generationens spel har varit riktigt bra, förutom mjölkkossorna och de rena bonnfångartitlarna.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Haha, de serierna slutade "leverera" sen mitten/slutet av 90-talet.

Tro det eller ej, så har jag faktiskt aldrig spelat ett CoD-spel. Inte ens testat i 5-10 minuter. FPS-genren var ju i praktiken fulländad redan vid millenieskiftet med Unreal Tournament, Quake 3, Half-life och CS. Typ 2005 kom Battlefield 2 och sen dess har det verkligen inte hänt mycket, men likväl släppts mycket.

Ganska svårt för en serie (Call of duty) som släpptes 2003 att sluta leverera på 90-talet redan faktiskt. NHL och Fifa har faktiskt levererat i omgångar sedan 90-talet. Däremot att kalla FPS-genren för att vara fulländad med UT, Q3 och CS får ju en att undra om du kanske borde ta och starta dessa högst bristfälliga spel och försöka jämföra dem med moderna spel. För även om Q3 och UT samt CS var riktigt bra för sin tid så är det uppenbart att de är teknologiskt antika och inte alls håller i dagsläget. Vilket bevisar att de inte alls var fulländade.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Ganska svårt för en serie (Call of duty) som släpptes 2003 att sluta leverera på 90-talet redan faktiskt. NHL och Fifa har faktiskt levererat i omgångar sedan 90-talet. Däremot att kalla FPS-genren för att vara fulländad med UT, Q3 och CS får ju en att undra om du kanske borde ta och starta dessa högst bristfälliga spel och försöka jämföra dem med moderna spel. För även om Q3 och UT samt CS var riktigt bra för sin tid så är det uppenbart att de är teknologiskt antika och inte alls håller i dagsläget. Vilket bevisar att de inte alls var fulländade.

Uteslöt CoD i det där, eftersom jag inte spelat det. Äh, klart att tekniken blivit bättre, men det har som sagt, inte hänt mycket.

Spelen i sig var inte perfekta, eller fulländade, bara det att genren uppenbarligen var/är det, med tanke på 0 förnyelse. RTS är också en sådan genre som inte blivit märkbart bättre sedan 1998/1999 med Brood War.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Blir det något fungerande anti-cheat den här gången tro, eller kommer de köra sin klassiker att bara strunta i alla fuskare när de sålt tillräckligt många kopior?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av NaaR:

Haha, de serierna slutade "leverera" sen mitten/slutet av 90-talet.

Tro det eller ej, så har jag faktiskt aldrig spelat ett CoD-spel. Inte ens testat i 5-10 minuter av någon konstig anledning. FPS-genren var ju i praktiken fulländad redan vid millenieskiftet med Unreal Tournament, Quake 3, Half-life och CS.

Tror inte Activision med deras spel Warzone håller med dig alls i detta uttalande
"Activision confirmed that Warzone has had over 100 million players since its March 2020 launch"

Tror faktiskt inte alla de spelen du listade tillsammans ens uppnår hälften av vad Warzone kan stoltsera med just nu faktiskt... Sedan kan man hata eller gilla spelet hur mycket man vill (jag är inte ett fan av gunplay i CoD:Warzone personligen), men törs påstå att det hänt tillräckligt inom FPS-genren för att locka spelare till nya spel.

Även om man kollar på Battlefield så skeppar de miljoner kopior av sitt spel trots att dem inte är free-to-play – BF3, BF4 och BF1 skeppade alla mellan 14 – 25 miljoner. Både Battlefield och Call of Duty är större franchises än vad CS är idag.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Även om man kollar på Battlefield så skeppar de miljoner kopior av sitt spel trots att dem inte är free-to-play – BF3, BF4 och BF1 skeppade alla mellan 14 – 25 miljoner. Både Battlefield och Call of Duty är större franchises än vad CS är idag.

Hittade en sida som visar spelare

Warzone - 314000 spelare
csgo 620000 spelare
battlefield 23000 spelare.

förra månaden peakade csgo med 1,2miljoner spelare samtidigt online, och rekordet är ifrån förra året med 1,4miljoner spelare online samtidigt.

edit : möjligt att franchaisen är större än csgo men antalet spelare. vet typ ingen som spelar battlefield längre, däremot är ju warzone populärt, men csgo spelar typ alla.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Hittade en sida som visar spelare

Warzone - 314000 spelare
csgo 620000 spelare
battlefield 23000 spelare.

förra månaden peakade csgo med 1,2miljoner spelare samtidigt online, och rekordet är ifrån förra året med 1,4miljoner spelare online samtidigt.

edit : möjligt att franchaisen är större än csgo men antalet spelare. vet typ ingen som spelar battlefield längre, däremot är ju warzone populärt, men csgo spelar typ alla.

Har missat warzone totalt Är det gratisvarianten som verkar finnas till pc du menar?

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Har missat warzone totalt Är det gratisvarianten som verkar finnas till pc du menar?

Det stämmer bra, finns även till xbox och playstation.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Mjölkad serie som slutade leverera sen BF3.

Senaste vettiga BF var väl ändå 2142.

Inte mycket nytänkande sedan dess.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag tänker att de släpps med regelbundna intervaller, är fullproppade med mikro transaktioner, mer eller mindre samma spel varje år med förhållandevis få nyheter, folk köper det oavsett vad.

Jag tycker de borde göra om dessa spelen till typ prenumerationstjänster istället. Betala en månadskostnad och få uppdateringar istället med nytt content då och då. Tänk typ WoW.

DÖH! Jag har spelat BF5 över 200 timmar och det var verkligen inte "fullproppat" med MTX. Skins som kostar är (oftast) inget problem enligt mig, speciellt när du kan låsa upp dem själv via uppdrag eller grinding av poäng/valuta. Enda undantagen var väl Elite-skinsen som du inte kunde låsa upp själv, men som de låste upp för alla förra året när spelet slutade få uppdateringar.

OBS inget försvar av MTX som affärsmodell, men vill bara försvara min älskade BF-serie.

PS det är inget fel på köpa "samma" spel varje år. We all have guilty pleasures

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tcntad:

Insurgency sandstorm och SQUAD?

Inte ens nära samma kvalite

Permalänk
Medlem

Var entusiastisk BF3 lirare. Har ofantligt mycket timmar där. BFV är det senaste som jag tyckt varit bra efter BF3 och det säger ju en hel del. Tror starkt på flopp på denna men hoppas på att jag har fel

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

saknar faktiskt noshahr canals i bf3 när man bara spelar mot andra spelare och inte massa fordon mm..

Metro Rush FTW!

Aldrig varit med om någon annan bana eller game mode i BF där det blir samma tryck i matchen.

Permalänk
Skrivet av NaaR:

Mjölkad serie som slutade leverera sen BF3.

BF-serien är ett skämt jämfört med ARMA. Där snackar vi riktig om än inte full realism betydligt mer realistiskt än BF-serien. BF spelen är som en sandlåda för barn. Jag gillade BF2142 dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

BF-serien är ett skämt jämfört med ARMA.

Konstigt att jämföra milsim med arkadspel. Det är inte precis som att de konkurrerar om samma kunder heller.

Permalänk

Jag gillar BF serien och ser fram emot BF6, vart introducerad med BFBC2 på mitt 360 och älskade det (hade spelat lite BF2 på skoldatorn). Spelade inte så mycket BF3 då jag inte hade en bra dator så kunde bara spela på brorsans dator när han inte var hemma. BF3 och dayz (modden på arma 2) var det som fick mig att bygga en gaming dator :). Fick ihop datorn lagom till att BF4 släpptes och timmar vart det i det spelet, bästa BF spelet enligt mig. Hade liten ostabil start med det var det värt efter hur det skulle komma att bli. Älskade alla community easter eggs som man var kunde lösa, det kombinerat med Battlefield friends.
Hardline hade sina stunder det med och den bästa kampanjen jämför med spelen innan och älskade spelläget när bilarna var objekten man skulle ta och var tvungen att köra för att ta dom (dock bara tills att alla fick rpg, för efter det gick det inte att köra). Lirandet dog ut lite vid BF1 och BFV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag tänker att de släpps med regelbundna intervaller, är fullproppade med mikro transaktioner, mer eller mindre samma spel varje år med förhållandevis få nyheter, folk köper det oavsett vad.

Jag tycker de borde göra om dessa spelen till typ prenumerationstjänster istället. Betala en månadskostnad och få uppdateringar istället med nytt content då och då. Tänk typ WoW.

Har du ens spelat ett battlefield spel?
Finns inga riktiga "mikro transaktioner" i något Bf-spel förutom BF-5, som infördes för att folk var griniga över "premium-pass".
BF3 och BF4 är på många sätt samma spel, men både BF1 och BF5 ställde hela serien på ända.
Finns det ens några prenumerationstjänster förutom Wow idag?

Jag hoppas verkligen att BF6 inte suger..

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Moriquende:

Senaste vettiga BF var väl ändå 2142.

Inte mycket nytänkande sedan dess.

Gillade också stuket att kunna vara kreativ med vapnen, t.ex. Motion Mine och Mine Bait.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moriquende:

Senaste vettiga BF var väl ändå 2142.

Inte mycket nytänkande sedan dess.

Tänkte precis skriva att 2142 var det Battlefield som jag fastnade mest för och faktiskt saknar idag.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Måste hålla med om att BF3 var det bästa. Typ inte gillat något av de som släppts efter det.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Bilderna ser fejk ut.