Helgsnack: Vilken mindre känd TV-serie vill du tipsa om?

Permalänk
Medlem

Dead Set - en brittisk zombie-serie som tyvärr bara gick i en säsong, England (och världen) är infekterat av ett Zombie-virus. De enda överlevarna är deltagarna i det brittiska Big Brother-huset, som utöver att vara "fan-safe" också är zombie-safe. Givet vilket typ av karaktärer som brukar vara med i BB så har man som tittare inte särskilt stor tilltro till mänsklighetens fortlevnad...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Ways of Seeing av John Berger. Intressant mini-dokumentär-serie om hur vi upplever konst och kulturprodukter. Finns på Youtube.

How To with John Wilson. Producerad av Nathan Fielder som är känd från komedie-serien Nathan and You.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

The Macahans
Black list
The 100
Lost in space
Black Sails
Vikings

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Dead Set - en brittisk zombie-serie som tyvärr bara gick i en säsong, England (och världen) är infekterat av ett Zombie-virus. De enda överlevarna är deltagarna i det brittiska Big Brother-huset, som utöver att vara "fan-safe" också är zombie-safe. Givet vilket typ av karaktärer som brukar vara med i BB så har man som tittare inte särskilt stor tilltro till mänsklighetens fortlevnad...

Tänker att det är den perfekta skaran, prio ett måste ju vara att återpopulera

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Tänker att det är den perfekta skaran, prio ett måste ju vara att återpopulera

Visserligen, men de saknar ju alla andra färdigheter som krävs för överlevnad. 😁

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Mr Inbetween tycker jag verkar opopulär/underskattad. Tredje och troligtvis sista säsongen börjar på tisdag också.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Nu kom jag på det. The Life and Times of Tim! Onekligen den roligaste serie jag har sett.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Jekyll från 2007 , var en rätt sevärd. har sett att prime har släppt nån ny jekyll and mr hyde som jag är lite intresserad utav att se

Permalänk

Mindhunter

"I slutet av 1970-talet utvecklades ett nytt område inom kriminologin när två FBI-agenter undersökte psykologin bakom mord, och kom obehagligt nära verklighetens monster."

https://m.imdb.com/title/tt5290382/

Permalänk
Medlem

Kims convenience store. Ganska lugn, enkel humor. Nice slötittar serie.

Permalänk
Medlem

Höll på att glömma How Not To Live Your Life, gick tyvärr aldrig på svensk TV.

https://youtu.be/ehX9lWGSGNs

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Lost Girl är en väldigt bra och underskattad serie, fantasy/drama/skräck. 7.7 på IMDB.
Finns att köpa på Discshop för 399kr, alla fem säsongerna.


"Lost Girl focuses on the gorgeous and charismatic Bo, a supernatural being called a succubus who feeds on the energy of humans, sometimes with fatal results. Refusing to embrace her supernatural clan system and its rigid hierarchy, Bo is a renegade who takes up the fight for the underdog while searching for the truth about her own mysterious origins."

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Farscape, en fantastik sci-fi serie med lite nytänk i.

https://m.imdb.com/title/tt0187636/?ref_=nv_sr_srsg_0

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

Taken är en episk scifiminiserie från 2002. Spielberg har producerat den. 7.8 på IMDB.
Kan tyvärr vara svår att få tag på numera. Finns en på Tradera.


"Taken spans five decades and four generations, centering on three families: the Keys, Crawfords, and Clarkes. World War II veteran Russell Keys is plagued by nightmares of his abduction by aliens during the war; the Roswell incident transforms Owen Crawford from ambitious Air Force captain to evil shadow government conspirator; the unhappily married Sally Clarke is impregnated by an alien visitor. As the decades go by, the heirs of each are affected by the machinations of the aliens, culminating with the birth of Allie Keys, who is the final product of the aliens' experimentation and holds the key to their future"

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Warrior samma gäng som gjorde Banshee https://www.youtube.com/watch?v=79rtcCnaeyo&t=31s
City on a hill polis serie med kevin bacon https://www.youtube.com/watch?v=jNQCnSaf6-4&t=1s
Bosch bästa polis serien som gjorts hittills https://www.youtube.com/watch?v=vE0PrbU8QqU

Visa signatur

5900x / 3070 GTX

Permalänk
Medlem

Sports Night
Studio 60 On the Sunset Strip
The Newsroom
samt den bästa
The West Wing

Ja allt Aaron Sorkin har skrivit egentligen.

Fantastiska serier. Oerhört välskrivna draman / komedier.

The West Wing eller Vita Huset som den kallades i Sverige är en serie som jag har sett igenom fem eller sex gånger och fortfarande vill återkomma till efter en tids paus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jens-Ragnar:

Mäktig serie. Synd att den inte fick gå längre än den gjorde.
Var länge sedan jag såg den så osäker på hur den står sig år 2021.

Effekterna är inte top notch, men mörkare scifi ser man inte var dag. Tyvärr bara en säsong ,och de första avsnitten är inte de bästa. Finns en del ganska speciella avsnitt, personligen gillar jag dem men är nog inte för alla .

Permalänk
Medlem

Bevisligen svårt att veta vad som är mindre kända serier. Men vi kör lite namn som är både kända och mindre kända

DEVS. Är nog en av det bättre som släppts de senaste åren.
Raised by wolfs
Invincinble
Harmonquest
Barry
What we do in the shadows

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Carnivale! Mystisk good vs evil. Två "avatarer" som upptäcker sina ljusa och mörka krafter.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Mer mystik. The lost room. B-serie, men jag gillar den!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Schnitz:

Terminator: The Sarah Connor Chronicles
https://www.imdb.com/title/tt0851851

Hehe du är första personen jag sett säga att den är bra. Härligt att veta att man inte är ensam

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Mono:

Taken är en episk scifiminiserie från 2002. Spielberg har producerat den. 7.8 på IMDB.
Kan tyvärr vara svår att få tag på numera. Finns en på Tradera.
https://www.youtube.com/watch?v=0TU3YHbVIZs


"Taken spans five decades and four generations, centering on three families: the Keys, Crawfords, and Clarkes. World War II veteran Russell Keys is plagued by nightmares of his abduction by aliens during the war; the Roswell incident transforms Owen Crawford from ambitious Air Force captain to evil shadow government conspirator; the unhappily married Sally Clarke is impregnated by an alien visitor. As the decades go by, the heirs of each are affected by the machinations of the aliens, culminating with the birth of Allie Keys, who is the final product of the aliens' experimentation and holds the key to their future"

Brukar gå in en gång om året på blu-ray.com för att se om det finns några nyheter om en release.

Misstänker att den spelades in direkt i sd bara. Dvdn är riktigt sunkig också, suddig, låg borrare och 4:3.
Fanns på iTunes i 720p men det var bara motsvarande dvd kvalitet och fortfarande 4:3 etc.

Skulle behöva en 28 tums CRT för att kunna se den igen känner jag. Men skulle gärna göra det.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Brukar gå in en gång om året på blu-ray.com för att se om det finns några nyheter om en release.

Misstänker att den spelades in direkt i sd bara. Dvdn är riktigt sunkig också, suddig, låg borrare och 4:3.
Fanns på iTunes i 720p men det var bara motsvarande dvd kvalitet och fortfarande 4:3 etc.

Skulle behöva en 28 tums CRT för att kunna se den igen känner jag. Men skulle gärna göra det.

Ja, det är en serie som det verkligen skulle behövas en bluray-utgåva på. Tyvärr.
Man får ta ur linserna eller glasögon så löser man det.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

Terminator: The Sarah Connor Chronicles
https://www.imdb.com/title/tt0851851

Den är bättre än alla filmer tillsammans.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Bra grejer som nämnts här, The Expanse, Dark Matter, Yes Minister, Macahans, Battlestar Galactica (nya versionen) etc. Babylon 5. Star Trek Voyager.

Kan kasta in ett par tips till: Nord och Syd (North and South) säsong 1 och 2. https://www.imdb.com/title/tt0088583/
Just striderna känns lite daterade, även om de var påkostade då, men det här är en stabil och prydlig serie av överkomlig längd. Såg den med min western-svältfödda fru. Säsong 3 kan man kasta frisbee med om man köpt den på DVD. Läs inte heller böckerna, de är mediokra.

Lexx. https://www.imdb.com/title/tt0115243/ Underskattad och jävligt skum SF-serie. På den tiden jag såg den funderade jag på om Xenia Seeberg eller Eva Habermann var bäst. Kom fram till att de båda var perfekta för rollen.

Krigets vindar https://www.imdb.com/title/tt0085112/ Bra serie om andra världskrigets upptakt och inledning. Extremt välgjord får man säga, inte bara för sin tid - den håller än idag. Grymma skådespelare, överlag. Uppföljaren Krig och hågkomst är längre, sämre och billigare, samt onödig att se - dock inte katastrofal som Nord&Syd 3. Läs sammanfattning om ni vill, efter att ha sett Krigets vindar.

Det känns som att streamingkanaler är förhoppningen att komma förbi DVD-kvalitet på flera äldre serier. Inte för att det görs någon rejäl förbättring a'la Star Trek Next Generation, men för att 1080p i h264 och bättre överföring från master, om sådana finnes, och lite filter etc, ändå blir bättre än sönderkomprimerad DVD. Babylon 5 sägs finnas i en bättre version på HBO, har dock inte sett den. Även Nord och Syd samt Krigets vindar har tjänat på att streamas. Dock inte Star Trek Voyager eller Deep Space 9, än.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Hehe du är första personen jag sett säga att den är bra. Härligt att veta att man inte är ensam

Nej då, vi är fler! Älskade den serien, och blev väldigt besviken när de lade ner den så snabbt.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radolov:

Community

Jag skulle beskriva det som en komedi med hjärta, som rör alla genrer, har extremt smart dialog exctetrah. Den tar inte sig själv allt för seriös, samtidigt som det kan vara väldigt seriöst.

Det finns verkligen tillfällen som du aldrig kommer att få se i någon annan serie någonsin. Håller tummarna för att filmen äntligen görs.

Jag håller på och kollar på den serien nu. Skrattar fortfarande åt avsnittet jag såg för ett par dagar sen då Pierce trackar tjockisen som spelar d&d 🤣

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Dirk Gently's Holistic Detective Agency är en av mina favoriter på netflix. Baserad på Douglas Adams bok med samma namn. Övernaturligt, lite galet, roligt och mörkt på samma gång.

Bored to death är också rätt rolig. Jason Schwartzman är en författare som knäcker extra som olicensierade detektiv. Ted Dansons karaktär är guld!