Tisdagshäng – Jonas och Kenneth gör Playstation 5 snyggare

Permalänk
Melding Plague

Tisdagshäng – Jonas och Kenneth gör Playstation 5 snyggare

Vita sidorpanelerna på Playstation 5 gick inte hem hos Jonas och Kenneth, vilka nu ska åtgärda detta i direktsändning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Vita sidorpanelerna på Playstation 5 gick inte hem hos Jonas och Kenneth, vilka nu ska åtgärda detta i direktsändning.

Läs hela artikeln här

Varför inte a-rgb på sidorna gjorda i transparenta sidor, eller borra en massa hål så när ni sätter dit belysning så står det Sweclockers??

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
SpelClockers

hade ingen aning om att man kunde byta sidopanelerna på PS5. man lär sig något nytt varje dag.

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Inaktiv

Gick till Clas Ohlson och köpte en burk med mattsvart färg. Blev sådär
Själva tv-möbeln är också svart så döljer ljuset ganska bra, men det här låter som en vettigare lösning.
Vad fick ni betala? Kikade lite snabbt och kitet som fanns nu låg på nästan 100 dollar utan tull/moms. Holy shit.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Mörksuggan:

Varför inte a-rgb på sidorna gjorda i transparenta sidor, eller borra en massa hål så när ni sätter dit belysning så står det Sweclockers??

A-RGB blir det verkligen inte. Vill inte att PS5an ska bli ett disco medan jag spelar.
Sen är det min privata och är inte så sugen på att borra hål så det står SweClockers

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av anon193054:

Gick till Clas Ohlson och köpte en burk med mattsvart färg. Blev sådär
Själva tv-möbeln är också svart så döljer ljuset ganska bra, men det här låter som en vettigare lösning.
Vad fick ni betala? Kikade lite snabbt och kitet som fanns nu låg på nästan 100 dollar utan tull/moms. Holy shit.

Vi betalade 70 dollar med frakten också, sen tillkom typ 80kr i tull också men var inte så farligt tyckte jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Gick till Clas Ohlson och köpte en burk med mattsvart färg. Blev sådär
Själva tv-möbeln är också svart så döljer ljuset ganska bra, men det här låter som en vettigare lösning.
Vad fick ni betala? Kikade lite snabbt och kitet som fanns nu låg på nästan 100 dollar utan tull/moms. Holy shit.

Jag rekommenderar plastidip eller plastfärg. Blir väldigt bra resultat och går att återställa. Enda nackdelen är att det tar lite längre tid att måla då det kräver 4-5 lager.
Jag körde med Biltemas färg.

Permalänk
Medlem

En annan cool ps5 mod

Permalänk
Medlem

Testade att måla mina och det blev exceptionellt fult. Verkligen katastrof.

Beställde svarta från Amazon UK. Gick på 660kr men de ser väldigt nice ut och nu lyser inte längre konsolen i mörkret.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Ridebird:

Testade att måla mina och det blev exceptionellt fult. Verkligen katastrof.

Beställde svarta från Amazon UK. Gick på 660kr men de ser väldigt nice ut och nu lyser inte längre konsolen i mörkret.

Av nyfikenhet, vilka plattor var det du beställde från Amazon?

Permalänk
Medlem

*rycker en burk sprayfärg från biltema*

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Jag gillar dem som Matt från DIY Perks gjorde i mässing.DIY Perks

Men det är lite väl mycket jobb kanske.

Permalänk

Tycker standard är snyggare speciellt och göra mitten matt svart nej tack

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Av nyfikenhet, vilka plattor var det du beställde från Amazon?

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B08W3D4H98?ref=ppx_pt2_mob_b...

De var highest rated. Ingen aning om de är bättre eller sämre än de noname från Kina som fanns på Amazon Se. Informationen var väldigt knapp så jag körde på ett säkert kort.

Inte samma schyssta nästan mjuka plast som originalet, men funkar fint!

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna sett att allting blev vitt på min istället 🤔

Eller vilken färg som helst, egentligen, bara det inte är svart.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av The man swe 90:

Tycker standard är snyggare speciellt och göra mitten matt svart nej tack

Jag personligen tyckte att göra mitten matt gjorde störst skillnad. Den glansiga plasten Sony har valt ser så sjukt billig och dålig ut enligt mig.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av The man swe 90:

Tycker standard är snyggare speciellt och göra mitten matt svart nej tack

Tur att man kan ha olika smak!
Jag vill helst att allt i tv-bänken håller ett så diskret utseende som möjligt, och i det fallet smälter mattsvart in bättre.

Skrivet av Ridebird:

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B08W3D4H98?ref=ppx_pt2_mob_b...

De var highest rated. Ingen aning om de är bättre eller sämre än de noname från Kina som fanns på Amazon Se. Informationen var väldigt knapp så jag körde på ett säkert kort.

Inte samma schyssta nästan mjuka plast som originalet, men funkar fint!

Ser vettiga ut!

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha svarta sidopaneler utan 'vingar' som sticker ut på sidorna

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2