PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Avstängd

Ingen som vet om det kommer in några ps5or på någon sida denna vecka ni som är medlemmar på olika sidor inget nytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilentMonkey:

Ingen som vet om det kommer in några ps5or på någon sida denna vecka ni som är medlemmar på olika sidor inget nytt?

Ibland undrar man om samma person använder flera konton då beteendet är likadant.

Du skriver samma fråga om och om igen. 1. Om någon får information så brukar det delas här. 2. Bli medlem själv på alla dessa sidor så kan du själv få den informationen direkt? Är ju gratis. Smart va?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wescan:

Ibland undrar man om samma person använder flera konton då beteendet är likadant.

Du skriver samma fråga om och om igen. 1. Om någon får information så brukar det delas här. 2. Bli medlem själv på alla dessa sidor så kan du själv få den informationen direkt? Är ju gratis. Smart va?

Jo Jag vet men brukar uppdatera varje vecka och min fråga hamnar bak i kommentarerna brukar skriva en gång varje vecka
är redan medlem på flera sidor men vissa sidor är inte medlem och brukar påminna så vi som inte har en ps5a kanske någon är snäll och meddelar oss varje vecka nya möjligheter eller hur ;)plus alla kan inte va medlem på alla hemsidor tillexempel Telia tog in ps5or vem trodde att dem skulle sälja ps5an? och finns en hel del som inte är medlem på telias hemsida eftersom ettfåtal visste om

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoxValen:

Gör du verkligen? ungefär hur mycket?

Edit: shit det är faktiskt sant. Returnal är 850 men 587 i amerikansk PSN. Bra tips!

Skrivet av vicster:

Man kan säkert spara 100-200kr per spel i genomsnitt trots valutaväxlingsavgift, men har man redan ett svenskt PSN-konto så blir det struligt och inte värt det... Bra tips för nya användare dock!

Du kan också få 20% rabatt på svenska PSN genom att köpa presentkort på den här sidan. https://partner.getgifted.com/se/

Köpt där flera ggr och är skitsmidigt.

PSN-plus rekommenderar jag dock att man köper på ett amerikanskt konto iochmed att det är så extremt mycket billigare om man köper på någon sida som säljer nycklar. Sätter man det amerikanska kontot som primärt konto så kan alla andra konton (även ens egna svenska) lira online. Prisjakt fast för CD-nycklar ser du nedan.

https://www.allkeyshop.com/blog/buy-psn-card-playstation-plus...

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Skrivet av pxs:

Även jag har lämnat tillbaka 2st PS5 pga Nidec fläkten outhärdligt ljud, 3e exemplaret hade en NMB fläkt i sig. Stor skillnad i ljudnivå enligt mig.

NMB fläkten går även att köpa nu för byte på t.ex. ebay, enkel att byta men lovar inte att garantin på produkten fortfarande finns kvar vid ett sådant ingrepp.

Frågade supporten, innan jag bestämde mig för att retunera, om garantin finns kvar om man byter till en NMB själv och killen i supporten svarade ja efter att han kollat upp det (han vara borta i typ 10min). Bad då att få det skriftligt i ett mejl och fick följande.....

"Tack för att du kontaktade PlayStation Support angående att byta fläkt i PlayStation 5.

Efter att ha undersökt ditt ärende närmare så kan jag se att du tyvärr förlorar garantin om du byter fläkt på din konsol.

Jag ber om ursäkt för misstaget i samtalet."

Permalänk
Skrivet av Marran-Marran:

Frågade supporten, innan jag bestämde mig för att retunera, om garantin finns kvar om man byter till en NMB själv och killen i supporten svarade ja efter att han kollat upp det (han vara borta i typ 10min). Bad då att få det skriftligt i ett mejl och fick följande.....

"Tack för att du kontaktade PlayStation Support angående att byta fläkt i PlayStation 5.

Efter att ha undersökt ditt ärende närmare så kan jag se att du tyvärr förlorar garantin om du byter fläkt på din konsol.

Jag ber om ursäkt för misstaget i samtalet."

Bra att veta. Uppskattar infon!

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som väntar på att MM ska skicka PS5:an?

Permalänk
Medlem

Det tog tre veckor men äntligen gav MM mig en ny fungerande kod efter att koden jag fick av en person här förbrukades när jag valde fel betalsätt (Som jag nu på andra försöket märkte inte var fel alls) och gick tillbaka i beställningsprocessen.

Väldigt skönt eftersom jag även läste detta idag: https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-05-10/sony-warns...

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwea00:

Det tog tre veckor men äntligen gav MM mig en ny fungerande kod efter att koden jag fick av en person här förbrukades när jag valde fel betalsätt (Som jag nu på andra försöket märkte inte var fel alls) och gick tillbaka i beställningsprocessen.

Väldigt skönt eftersom jag även läste detta idag: https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-05-10/sony-warns...

Jag har fortfarande inte fått leverans från mediamarkt beställde 24/4.
Jag har fått meddelande från PostNord 29/4 att paket är bokad men PostNord har inte gått paketet än.

Permalänk
Skrivet av Bazigar:

Jag har fortfarande inte fått leverans från mediamarkt beställde 24/4.
Jag har fått meddelande från PostNord 29/4 att paket är bokad men PostNord har inte gått paketet än.

Jag skulle precis svara att jag sitter i samma sits. Order lagd 24/4. 29/4 reggad hos postnord. Men precis nu fick jag notis att ordern är på väg! Håll ut min vän!

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickybits:

Jag skulle precis svara att jag sitter i samma sits. Order lagd 24/4. 29/4 reggad hos postnord. Men precis nu fick jag notis att ordern är på väg! Håll ut min vän!

Hoppas jag också får notis snart, Väntar fortfarande.

Permalänk

Ser dessvärre inte så ljust ut för alla som väntar på en PS5:a.
Misstänker att leverantörer som trott sig få in en batch inte fått dessa levererade till sig.

Källa: https://www.videogameschronicle.com/news/sony-reportedly-told...

De som ännu inte fått tag på en enhet får nog försöka bevaka diverse återförsäljare och hänga på låset ett tag framöver. Trist, lider med er!

Permalänk

Fick hem PS5 idag från mediamarkt! Riktigt nöjd! Den är inte knäpptyst, men åtminstone inget tjutande/pipande. Fläkten låter lite som att den vibrerar men inget jag stör mig på, och då är jag rätt petig. Betydligt tystare än PS4an iaf!

Tack till medlem här på forumet som skänkte koden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Ibland undrar man om samma person använder flera konton då beteendet är likadant.

Du skriver samma fråga om och om igen. 1. Om någon får information så brukar det delas här. 2. Bli medlem själv på alla dessa sidor så kan du själv få den informationen direkt? Är ju gratis. Smart va?

Är man lat måste man vara jävligt jobbig och irriterande

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av NoxValen:

Xbox Series X är i webblager hos MediaMarkt

Fel tråd va? 😅

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Fel tråd va? 😅

Jepp 😅

Permalänk

det jag har tyckt varit så intressant med just ps5 är den totala bristen på konsoler att köpa. Det var ju tex snack om grafikkorten var så svåra att få tag i men efter lite letande kunde jag endå hitta mig en rx 6800 dock lite överpris men okej endå. Men ps5an är ju verkligen totalt slut överallt går inte ens få en kölapp till den. Sen ser man artiklar om att sony producerar 800 k enheter i månaden men endå ser man inte röken av dom. Av 10-12 pers i min spelgrupp är det EN som har lyckats få tag i en. Man tycker ju att man borde se nån konsol på någon sida men nae..

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Skrivet av martincool:

det jag har tyckt varit så intressant med just ps5 är den totala bristen på konsoler att köpa. Det var ju tex snack om grafikkorten var så svåra att få tag i men efter lite letande kunde jag endå hitta mig en rx 6800 dock lite överpris men okej endå. Men ps5an är ju verkligen totalt slut överallt går inte ens få en kölapp till den. Sen ser man artiklar om att sony producerar 800 k enheter i månaden men endå ser man inte röken av dom. Av 10-12 pers i min spelgrupp är det EN som har lyckats få tag i en. Man tycker ju att man borde se nån konsol på någon sida men nae..

Jag tror de dyker upp då och då på hos de återförsäljare som inte har kört med förbokning. Dock så försvinner de inom fem minuter då det är många som använder såkallade ”web monitors” då de får notiser så fort en förändring görs på sidan/sidorna de bevakar. Jag försökte med detta men hittade ingen vettig sådan som inte kostade pengar. Ska jag slösa pengar på sånt kan jag ju lika gärna köpa PS5 till överpris nu ist.

Permalänk
Skrivet av Bryggare_Bob:

Jag tror de dyker upp då och då på hos de återförsäljare som inte har kört med förbokning. Dock så försvinner de inom fem minuter då det är många som använder såkallade ”web monitors” då de får notiser så fort en förändring görs på sidan/sidorna de bevakar. Jag försökte med detta men hittade ingen vettig sådan som inte kostade pengar. Ska jag slösa pengar på sånt kan jag ju lika gärna köpa PS5 till överpris nu ist.

if you cant beat them join them eller vad är de man brukar säga? jag är inte speciellt intresserad av ps5 direkt. Hade det funnits mer titlar som är ps5 enbart så hade jag satt de högre på min dagordning

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bryggare_Bob:

Jag tror de dyker upp då och då på hos de återförsäljare som inte har kört med förbokning. Dock så försvinner de inom fem minuter då det är många som använder såkallade ”web monitors” då de får notiser så fort en förändring görs på sidan/sidorna de bevakar.

Frågan är vilka återförsäljare är det, om någon överhuvudtaget? Elgiganten, MediaMarkt, NetOnNet och Power har väl kört utlottning eller meddelat att de ska ha släpp. Webhallen, Komplett och Inet har väl haft förbokningskö. Vilka är kvar då?

CDON - Ingen aning, finns inte ens en produktsida för den.
Dustin Home - Ingen aning.
Amazon - Verkar som de gör random släpp av vad folk postat här i tråden?

Satte upp en monitor för alla sidor med Distill plugin för ett tag sedan, men jag tror inte ens det är lönt heller.

Permalänk

Fått mycket skräppost om bitcoin det senaste, men nu kom ett med "förhandsboka en ps5" med en font som skulle likna elgiganten. Se upp för den.

Permalänk

Pratade just med Dustins kundservice. Har precis som flera andra fått ett mail för några veckor sen att konsolen ska levereras 2021-05-31. Kundservicekvinnan sa att det var ett felaktigt mail som gått ut och att det inte finns några konsoler att leverera sista maj. Min mycket besvikna son undrar om vi kan stämma dom, och jag förstår hans känsla 👿

Permalänk

Hej alla PS5-letande!

Jag lyckades få tag på två(!) konsoler (en till lillbrorsan och en till mig) i april, mycket tack vare den här tråden! Först via Netonnet, sen via Mediamarkt.

Båda är levererade och inspelade sedan ett tag tillbaks. Tog mindre än 7dagar från beställning till leverans i båda fallen👍🏼

Det mina ordrar hade gemensamt var att jag valde betala med Faktura, dvs jag drog på mig 2x UC:s.. kan det ha bidragit till min råröta* tro? Isåfall kanske det är ett tips till er som tänker beställa (om en inte bryr sig om sin kreditvärdighet).

Hoppas det släpper snart och att leverenaserna rullar igång för alla! Fortsätt kämpa!

*råröta: Göteborgska för jättetur

Permalänk

Hej! Kul för dig! Hur lyckades du med det? Använde du en web monitor? På MM står det fortfarande ”fullbokad”, vilket jag tolkar som att de fortfarande betar av förbokningarna. Men så kanske inte är fallet? Jag tolkar även ditt inlägg som att du inte förbokat något.
Finns det något mönster? Typ morgon eller eftermiddagar läggs det ut på sidorna för köp? Har de fått in leveranser typ samtidigt så de dök upp på både MM och NonN relativt samtidigt?

Jag fattar inte riktigt vad du menar med fakturering, varför skulle det påverka? Antingen finns det ju att köpa eller inte. Man kommer ju liksom inte längre när det står att det inte finns i lager eller att boka.

Ursäkta många frågor. 😅

Permalänk
Skrivet av Bryggare_Bob:

Hej! Kul för dig! Hur lyckades du med det? Använde du en web monitor? På MM står det fortfarande ”fullbokad”, vilket jag tolkar som att de fortfarande betar av förbokningarna. Men så kanske inte är fallet? Jag tolkar även ditt inlägg som att du inte förbokat något.
Finns det något mönster? Typ morgon eller eftermiddagar läggs det ut på sidorna för köp? Har de fått in leveranser typ samtidigt så de dök upp på både MM och NonN relativt samtidigt?

Jag fattar inte riktigt vad du menar med fakturering, varför skulle det påverka? Antingen finns det ju att köpa eller inte. Man kommer ju liksom inte längre när det står att det inte finns i lager eller att boka.

Ursäkta många frågor. 😅

Många frågor - härligt!😊

Jag har inte förbokat något. Fick för mig att börja jaga PS5 i slutet på Mars och fick tips av en kollega att den här tråden fanns. Sen hade jag tur x2.

Första fick jag tag på från Netonnet. Genom tråden fick jag reda på att de skulle ha ett släpp (6:e april, 22:15). Reggade mig på sidan, ”repade” flödet några gånger och 22:15 gick det undan. Det var många här som inte hann, eller hann men fick orden avbruten pga. att det var för många ordrar som gick igenom. Min order gick igenom på en tisdag och fredagen samma vecka hade jag konsolen! MIN TEORI - jag fick mitt pga att jag valde faktura och ”slösade” en UC (kriditkoll), vilket kan ha gjort att min order prioriterades.

Det andra fick jag från Mediamarkt. Fick nys via Instagram att man kunde skriva upp sig via deras kundklubb för att ”vinna” en chans att köpa en konsol+kontroll (sjuk grej). Jag hade tur och fick en specialkod👍🏼 Det var inte alls lika dramatiskt, funkade perfekt. Beställde på en fredag och hade PS5:an inkopplad på onsdagen därpå. Men när jag läser här i tråden att flera som beställde då som inte har fått konsolen ännu 🤔 Återigen - MIN TEORI är att min order prioriterades pga att jag valde betalning via faktura.

Thats it!

Permalänk
Medlem

Tidigare har det varit så att Faktura inneburit att ens order inte blir bland de lyckligt lottade.
Jag skulle rekommendera att ha betalkortet, gärna kredit så du slipper ligga ute själv, redo för snabb inknappning / copy-paste.

Många har rapporterat tidigare i tråden att de inte kommit vidare, utan det bara stått och laddat, då man valt faktura som betalalternativ.

Mitt tips är att gå med i alla butikers kundklubbar / nyhetsbrev. På sistone har många av dem kört på informations utskick via den vägen någon dag i förväg.

Permalänk

Ok. Tack för bra svar. Vilket jävla heltidsjobb det är att jaga konsol. 😂

Permalänk

Har lurkat på Sweclockers sen år och dag men aldrig reggat mig. Det finns änglar på Facebook Marketplace också, hittade en knappt använd PS5 DE med två handkontroller inkl. charging station och Sony 3D Pulse Headset för 6000 kr (!) Var beredd på dolda kameran hela tiden kan jag säga. Men det var på riktigt. Synd bara att jag hann köpa ytterligare ett PS4 Pro förra lördagen eftersom jag gett upp att få tag i en PS5. //Trebarnsfarsan

Permalänk
Skrivet av Zeroastic:

Tidigare har det varit så att Faktura inneburit att ens order inte blir bland de lyckligt lottade.
Jag skulle rekommendera att ha betalkortet, gärna kredit så du slipper ligga ute själv, redo för snabb inknappning / copy-paste.

Många har rapporterat tidigare i tråden att de inte kommit vidare, utan det bara stått och laddat, då man valt faktura som betalalternativ.

Mitt tips är att gå med i alla butikers kundklubbar / nyhetsbrev. På sistone har många av dem kört på informations utskick via den vägen någon dag i förväg.

Där ser man😅 Då har jag bara haft dundertur m.a.o kanske? Jag valde faktura för jag tänkte att det skulle gå snabbare eftersom jag skulle slippa fylla i kreditkortsingormation🙈

Permalänk
Medlem

Så var min PS5 såld. Som jag tidigare skrivit så har jag väntat på den i ett år, samt blev det problem med leveransen. La ut den på blocket och inom en dag hade jag fått ett flertal bud och tillslut landade det på 9300 kronor. Var helt redo att sälja den för ca 7500 som jag la ut den för men folk är som galna. Är ingen skalper då det inte var tänkt att sälja den (pengaproblem) men med dessa priser så förstår man varför folk gör det.