Skript att starta mining om datorn startar om?

Permalänk
Medlem

Skript att starta mining om datorn startar om?

Sommaren är på intågande och kommer då att åka ut till sommarstället som ligger 14 timmar hemifrån och jag kommer vara borta 1-2månader och jag undrar hur man på smidigaste sättet gör att ifall datorn måst starta om p.g.a. Winupdate eller att strömmen går att den loggar in av sig själv och starta mining programmet automatiskt?

Visste inte riktigt vad jag skulle söka på så ber om ursäkt om jag missat tråd som behandlar ämnet.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Du ser bara till att t.ex NiceHash och MSI Afterburner startar vid uppstart och att rätt profil laddas in.

I biosen ska du kunna ställa in att maskin ska starta igen om det blir ett strömavbrott.

Ett tips är också att du nyttjar en wifi-adapter så du manuellt kan göra en hard reset!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Medlem

Det kan vara lönt att installera HiveOS på USB och boota från den om du ska vara borta från datorn i några månader. Då kan du styra riggen från mobilen

En början kan vara att se till att ”Restore on AC/Power loss” är aktiverat.