Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sweclockers läsare är aningen konservativa. Allt som är nytt är dåligt, såvida det inte gäller deras personliga religiösa uppfattning.

Kanske det är som du säger.

Samtidigt så visar det på att folk bryr sig och har engagemang i något sånt som en logga för ett företag.
De kunde ha bytt logga och ingen hade märkt eller brytt sig om att kommentera - det hade säkert varit sämre sett ur företagets perspektiv.

Sedan så undrar jag också ifall detta med att byta logga eller grafisk profil verkligen gör att man säljer mer, varför ändra?

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Känns som dagens ilandsproblem.

Permalänk
Medlem

Så länge butiken är densamma och servicen lika så....vad är problemet?
jag håller med dig @GuuFi Verkligen ett ilandsproblem detta.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Inet gubben kommer vara saknad, var det en pk grej att ta plocka bort honom?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sweclockers läsare är aningen konservativa. Allt som är nytt är dåligt, såvida det inte gäller deras personliga religiösa uppfattning.

Tror "vår konservatism" ungefär rör sig om att vi inte vill köpa ny CPU varje gång intel byter socket/ moderkort , utan vi vill kräma ut/piska död häst/CPU tills den inte går att överklocka mer.

Sedan är det lite "ledsamt" om Sweclockers absolut måste byta logga.. Spontant tänker jag på Coca-Cola som fick för sig att lansera "New Coke" cirka 1985. Gick inte så bra det heller.. Folk skrek efter "äkta" Coca Cola.

Vi får väl se hur det blir, jag tror inte det blir så illa för Sweclockers att byta stil som när Coca-Cola bytte stil, men ändå.
Jag lovar att hänga kvar oavsett logga! (Forumet är för intressant att så att säga missa!)

Permalänk
Medlem

@Inet Varför valde man egentligen att byta logga? Finns det någon konkret anledning?

Permalänk
Medlem

Tänkte jag lägger den här som snabb jämförelse.

Tycker själv den nya ser lite "out of place" ut. Passar inte in på något sätt. Kan dock inte riktigt förklara varför.
Kan vara för den gamla är så inbiten och symbol för ju inet.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Lysmask:

https://i.gyazo.com/a3711ef7d94e9162e99e65caf8d4b21c.png

Tänkte jag lägger den här som snabb jämförelse.

Tycker själv den nya ser lite "out of place" ut. Passar inte in på något sätt. Kan dock inte riktigt förklara varför.
Kan vara för den gamla är så inbiten och symbol för ju inet.

inet såg dock betydligt bättre ut än Inet i just detta fallet.

Risken är dock att de byter till iNet nästa gång

Permalänk
Medlem

Gubben har ju karaktär, den här nya ser helt generisk ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

inet såg dock betydligt bättre ut än Inet i just detta fallet.

Risken är dock att de byter till iNet nästa gång

Håller jag helt med om!
Säg inte det - blir kanske xiNet till och med

Permalänk
Medlem

fick pingvinstång idag hmmmmmmm

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

Bara jag som ser SS i mitten?

Aj, mina ögon! Nu kan jag inte o-se det igen!

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte om gubben, men den nya tycker jag bara ser tråkig ut. Godtyckligt mönster. Lite som Corsairs dito häromåret.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Så länge det inte är en tribal eller drake så skiter jag i hur logan ser ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

@Inet Varför valde man egentligen att byta logga? Finns det någon konkret anledning?

Vill minnas att "gamla inet" gick i konkurs cirka 2003 eller något sådant. Kan minnas fel, kan ha varit 2002 eller 2004 också. Ungefär efter konkursen dök "Dr Inet" upp, kopia på "Dr Emmet Brown" till utseendet som "logotyp" för Inet. Inet har funkat bra efter det.

Affären låg på Hisingen då, vid konkursen. Vad jag vill/ville säga med detta är att en ny "logotyp" kan återuppväcka ett avdött bolag. Dr Inet var kanske en sådan. Men vet inte om Swecklockers egentligen behöver byta "logotyp"..

(Hittade min dåvarande flickvän på Inet cirka 2000, så jag ska väl absolut inte klaga! -Lockade hem henne med ett Geforce256!) Hehe..

Oavsett, tycker ändå inte att Sweclockers bör byta loggan.

Geforce 256!

Geforce256!
Permalänk
Medlem

Man förstår budskapet!

Mer automation och mindre personlighet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

Bara jag som ser SS i mitten?

Can't unsee. Jisses..

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe3:

fick pingvinstång idag hmmmmmmm

Lifehack beställ i omgångar så får du flera pingvinstänger

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Såg den på prisjakt häromdagen och trodde det var något fel bara. Ser ut som en generisk placeholder ärligt talat. Typ något som visas om orginalet inte kunde visas.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att dom har bytt tillbaka? Kom igen Inet, när en förändring sker så kommer alltid det negativa som skriks högst. Nya fräscha fläktar ser jag bara som positivt. Låt den ligga ett tag, ser ni effekt på kundnöjdheten eller försäljningen så kanske ni ska tänka om dock

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ocr123:

Ser ut som att dom har bytt tillbaka? Kom igen Inet, när en förändring sker så kommer alltid det negativa som skriks högst. Nya fräscha fläktar ser jag bara som positivt. Låt den ligga ett tag, ser ni effekt på kundnöjdheten eller försäljningen så kanske ni ska tänka om dock

Fortfarande nya logon här iallafall. Provade även i Edge, som jag normalt aldrig använder, och även den får fram den nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fortfarande nya logon här iallafall. Provade även i Edge, som jag normalt aldrig använder, och även den får fram den nya.

Märkligt. På jobbdatorn är det den nya. Jag är 99% säker att jag såg den nya på privata datorn häromdagen.

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Märkligt. På jobbdatorn är det den nya. Jag är 99% säker att jag såg den nya på privata datorn häromdagen.

För den är cachad. Du får göra en hård uppdatering, oftast ctrl + f5

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

För den är cachad. Du får göra en hård uppdatering, oftast ctrl + f5

Jo, det konstiga är att jag var ganska säker på att jag sett den nya loggan på privata datorn. Och sen tillbaka till gamla.

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem

Nej, detta var droppen. Nu bojkottar jag inet.

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Tycker den nya loggan var snygg...

Tycker dock det är väldigt synd av man distanserar sig från Inet-gubben och saknar han redan, men förstår att man inte vill ha en äldre vit gubbe som posterboy i dagens klimat...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Gillar inte den nya loggan. Känns opersonlig och ser mer ut som "random tech-företag".
Dr Inet var väl inte fantastisk men var klart mer minnesvärd.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Det är nog din som är cashad, de bytte den för rätt länge sedan.
Prova Ctrl + F5 om du har en bra webläsare.

Satt också och funderade på vad alla pratade om till ctrl+f5-tipset kom fram.

OT: Loggan grym i den mening att det passar namnet bättre och ser mer proffsig ut!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Tycker loggan mer påminner om kretskortstillverkare & inte återförsäljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Tycker jag känner igen mycket av tongången här från 2012 när de bytte profil senast.

Eller varenda gång något företag gör något nytt. Det blir alltid ett jävla gnäll i forumet ett par dagar och sedan glöms det bort.

Skrivet av Haziza:

Inet gubben kommer vara saknad, var det en pk grej att ta plocka bort honom?

Måste vara jobbigt att misstänka att alla förändringar sker för att bli mer pk.

Skrivet av tBiorrith:

@Inet Varför valde man egentligen att byta logga? Finns det någon konkret anledning?

Jag är inte inet men om jag ska gissa så beror det kanske på att de haft en ful gubbe i många år och nu vill skaffa något nytt. Det skadar nog inte heller att den nya loggan är mer seriös.

Med det sagt håller jag med om att den nya loggan är lite tråkig. Men i ärlighetens namn, vad spelar det för roll?