Permalänk
Medlem
Skrivet av Lysmask:

https://i.gyazo.com/a3711ef7d94e9162e99e65caf8d4b21c.png

Tänkte jag lägger den här som snabb jämförelse.

Tycker själv den nya ser lite "out of place" ut. Passar inte in på något sätt. Kan dock inte riktigt förklara varför.
Kan vara för den gamla är så inbiten och symbol för ju inet.

Den "gamla gamla"

Man kan spana in varianter av den nya loggan här: https://www.inet.se/info/180/logotyper

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Inaktiv

De har diskuterat logon lite under kvällens stream. Arbetat med logon i ett år, de vill ha en logo med bättre anknytning än vad folk uppfattar som en clown. Gamla logon med gubben blir kvar, nya logon är rödfärgad PCB.

Då jag sitter och jobbar medans så är mitt fokus inte 100%, men något åt det hållet.

Permalänk
Medlem

Har man inte värre saker att bli upprörd över så är det nog ganska lugnt ändå.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Känns som dagens ilandsproblem.

Heter iLand-express. "iLand" var den gamla bussen på 1990-talet, som bara körde på 32 bitar. Dagens iLand kör 64bit, och med enkel paritet! Har du fått iLandsproblem, behöver du ladda ner nya drivrutiner.

Apple har copyright på varumärket iLand, och allt annat som börjar på "i". Litet "i" alltså. Vi får vara försiktiga så Jobs inte vaknar till liv här och stämmer oss!

-Sorry, var bara lite tvingad att skoja lite här..
Håller med om att "vår" eventuella logga verkligen är ett ilandsproblem. Inget att uppröras över faktiskt.
Gillar i alla fall den "gamla loggan", den känns trevlig och "hemma".

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

De har diskuterat logon lite under kvällens stream. Arbetat med logon i ett år, de vill ha en logo med bättre anknytning än vad folk uppfattar som en clown. Gamla logon med gubben blir kvar, nya logon är rödfärgad PCB.

Då jag sitter och jobbar medans så är mitt fokus inte 100%, men något åt det hållet.

PCB är väl ett miljögift som är jättefarligt?
-Låter inte så bra om man inför PCB..

(Jag jobbar jag också, så mitt fokus är nästan noll..)

Permalänk
Medlem

Vill inte vara tråkig, men det är inte så mycket roligare än vilket Shutterstock-mönster som helst,

  

Då deras logga har ett speglat mönster i båda änderna (1.), så är det enda som bryter mönstret i mitten av cirkeln med vad som liknas som "SS" (2.). * Det på vänster sida är mest bara jag som hade lite tråkigt och lekte

Visst, det är inte direkt olagligt att ha en generisk logga som alla andra företag verkar sträva efter numera som om det vore ett Shutterstock-virus som spreds sig, däremot lite synd att själen lär offras (typ som zombies) i samma veva bara. Jag blir väl tyvärr van med denna loggan till slut också

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

Undrar om de tänker byta ut den groteskt fula Taurus-loggan också när de ändå är igång.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Visst är den gamla loggan knappast bildskön, skum gubbe med clowninslag om man ska vara schysst...
Men kom igen, den är så dålig/ful att en är okej, den sticker ut i mängden.

Den nya ser ut som generic IT shop på aliexpress

Permalänk
Medlem

Verkligen generisk och ful, gubben var ju personlig och förknippad med Inet, förstår verkligen inte varför de byter.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Tog ni inspiration från MediaMarkts logga för övriga tjänster?

Permalänk
Medlem

BEHÅLL GUBBEN!

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Fråga!

Skrivet av immutable:

Tja, den finns på deras hemsida http://www.inet.se

OT: Får smileys tomteluvor i juletider? God jul! ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

oooch nu är det allt jag kan se..

Hahahaha, lol!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Båda är/var lika illa.. Den ena ser generisk ut den andra som något man gärna håller bort ifrån barnen.

Vaaa, den var söt! (har ett sp skrivsätt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Gamers Nexus tycker jag har fin logga.
Swecklockers logga ser ut som något hämtat från Tintin, alternativt gammal svensk pilsnerfilm. -Älskar sådant!
"Hejsan, Stockholm-Motala! Idag 1946 ska vi lära oss att överklocka radiorör, titta på hur man kan få snabbare lagringsenheter/input genom att ändra papperssammansättningen i hålkorten!

Svedala Bruk har kommit ut med en ny papperskartong för hålkort som sägs kunna öka flödet genom hålkortsmaskinerna med minst 50 bytes per dag! Och de fastnar inte ens i gamla IBM-läsare från 1899!
Det har nu blivit brist på dessa papperskartonger då alla vill ha dom, så vanlig kund får vänta till 1950 meddelar ransoneringsnämnden"..

Så funkade det cirka 1964, med hålkort..

Skämt åsido, gillar "gamla stuket", men innan vi gnäller på det nya, får vi väl ge det nya en chans först?
Sweclockers nya logga är inte lika illa som när hela marknaden bytte från AGP till PCIe i alla fall..
hehe.

OT: skriver också hejsan med komma efter!
Gillar den gamla bäst, med gubben!