Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/annons/stockholm/gaming_dator_500gb/94...

Vi får ju åtminstone veta att det är 500 GB... Precis den informationen som man söker när man letar speldator.

För övrigt, hur svårt kan det vara att rensa upp plastpåsarna och smutskläderna i bakgrunden innan man tar bilden, samt ta bilden under dagen när belysningen är lite bättre?

Permalänk
Skrivet av Sebbe_a:

För ett halvår sedan så gjordes det narr av 2080ti att det var så extremt dyrt.

Nu 7 månader senare så kan vi köpa 2080ti för 13.000kr på blocket, år 2021.

https://www.blocket.se/annons/uppsala/rtx_2080_ti___gfx_1080_...

Tider vi lever i (säljaren lär ju inte få önskat belopp men ändå).

är det bara jag som får känslan av att vederbörande köpt en Razer eGPU grejen med ett grafikkort i, och nu säljer av gamla kortet efter?

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Håll utkik efter en Alica som säljer 2 stycken 1070ti. Hennes Swish går inte att Swisha till samt att damen hört genom Pink Room på Facebook att denna personen lurar till sig pengar utan att skicka något.

Försökte få till blocketpaketet men hon undviker svara på det och tar hellre en banköverföring.

EDIT: Verkar vara flera stycken som försöker lura till sig pengar då jag har kontaktat flera som undviker att skicka med blocketpaketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Håll utkik efter en Alica som säljer 2 stycken 1070ti. Hennes Swish går inte att Swisha till samt att damen hört genom Pink Room på Facebook att denna personen lurar till sig pengar utan att skicka något.

Försökte få till blocketpaketet men hon undviker svara på det och tar hellre en banköverföring.

EDIT: Verkar vara flera stycken som försöker lura till sig pengar då jag har kontaktat flera som undviker att skicka med blocketpaketet.

Wow, alla som vägrar blocketpaket är bedragare. Skulle aldrig sälja ngt med blocketpaket då får jag hellre sänka priset så att jag vet att jag får pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Wow, alla som vägrar blocketpaket är bedragare. Skulle aldrig sälja ngt med blocketpaket då får jag hellre sänka priset så att jag vet att jag får pengarna.

Såklart inte, men det är helt klart skumt när man försöker Swisha och det går inte samt att de undviker svara på om man kan köra Blocketpaketet och dessutom börjar fråga efter en banköverföring istället.

Permalänk
Medlem

Om man säljer en ny oöppnad Macbook pro med blocketpaket och köparen sedan testar varan i 24h och sedan skickar tillbaka den i vem vet vilket skick, får man ersättning av blocket då för att varan inte är ny längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Såklart inte, men det är helt klart skumt när man försöker Swisha och det går inte samt att de undviker svara på om man kan köra Blocketpaketet och dessutom börjar fråga efter en banköverföring istället.

"EDIT: Verkar vara flera stycken som försöker lura till sig pengar då jag har kontaktat flera som undviker att skicka med blocketpaketet."

Som säljare är blocketpaket hemskt. Jag sänker hellre priset och får en lokal köpare än ger mig ut på ett sånt äventyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

"EDIT: Verkar vara flera stycken som försöker lura till sig pengar då jag har kontaktat flera som undviker att skicka med blocketpaketet."

Som säljare är blocketpaket hemskt. Jag sänker hellre priset och får en lokal köpare än ger mig ut på ett sånt äventyr.

Okej, det får stå för dig. Men det finns rätt många andra som gärna använder sig av blocketpaketet. Nu försökte jag bara varna iom att denna person betedde sig konstigt i mina ögon. Dessutom försvann annonsen efter jag anmälde den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Okej, det får stå för dig. Men det finns rätt många andra som gärna använder sig av blocketpaketet. Nu försökte jag bara varna iom att denna person betedde sig konstigt i mina ögon. Dessutom försvann annonsen efter jag anmälde den.

Gör inte alla det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Gör inte alla det?

Nej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Ja alltså annonser som anmäls tas ned och granskas?

Permalänk
Rekordmedlem

Inte Blocket men en del säger ju att Amazon är billigt

Jag är skeptisk

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Inte Blocket men en del säger ju att Amazon är billigt
https://i.imgur.com/Ua7iV34.png
Jag är skeptisk
https://i.imgur.com/naeaLr9.png

Bara 6 kvar i lager, skynda!

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/annons/jonkoping/speldator/94366976

Går ju spela cs på den, kanske är en sleeper till pangpris.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lagerlöf:

Bara 6 kvar i lager, skynda!

Det är kanske en stolscalper som missat att Ikea hade 1 miljon i lager av dem och eftersom han bara klarade att köpa 10 blev det inte riktigt som han tänk...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Det är kanske en stolscalper som missat att Ikea hade 1 miljon i lager av dem och eftersom han bara klarade att köpa 10 blev det inte riktigt som han tänk...

Han kanske byggde ihop stolarna och tar överskottet som en "avgift"? xD

Verkar ju som folk gör det ibland med datorer så varför inte IKEA-möbler också.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/annons/stockholm/z7_neo_gigabyte_ultra...

Enbart 8500kr för en dator med i5-6400 och GTX 1060 3GB, dessa är tydligen en "farlig kombination".

-"En Väldigt Kraftfull och snygg speldator..."
-"Intel Core i5 6400 är en eftertraktad gaming Processor. Med Grafikkortet (MSI GTX 1060), utgör dessa en farlig kombination med kvalitets komponenter."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muumin:

https://www.blocket.se/annons/stockholm/z7_neo_gigabyte_ultra...

Enbart 8500kr för en dator med i5-6400 och GTX 1060 3GB, dessa är tydligen en "farlig kombination".

-"En Väldigt Kraftfull och snygg speldator..."
-"Intel Core i5 6400 är en eftertraktad gaming Processor. Med Grafikkortet (MSI GTX 1060), utgör dessa en farlig kombination med kvalitets komponenter."

Skrev o sa att jag vart lite rädd och inte våga köpa den pga det var en "farlig combo"

Han svara aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elixyr:

Skrev o sa att jag vart lite rädd och inte våga köpa den pga det var en "farlig combo"

Han svara aldrig.

Jag älskar att ställa de frågorna när någon skriver likande saker, typ farligt stark eller skrämmande prestanda. De som svarar verkar alltid vara lika förvirrade också.

Permalänk
Medlem

Hänger i vanlig ordning på tradera. Alltså jag fattar ju förtjusningen i att bli rik på mining men hur i hela fridens namn

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Klicka här om det är Onsdag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaghatai:

Hänger i vanlig ordning på tradera. Alltså jag fattar ju förtjusningen i att bli rik på mining men hur i hela fridens namn

Grafikkort (3080: 3, 3070: 5, 3060Ti: 3):

Om vi räknar på att:
3080 kostar 16.000kr styck
3070 kostar 11.000kr styck
3060ti kostar 10.000kr styck

16k x 3 = 48.000
11k x 5 = 55.000
10k x 3 = 30.000

Tot 133.000kr för grafikkorten, då har jag ändå räknat lite högre än va jag tror de går för.

195.000 minus 133.000 = 62.000kr betalar man alltså för övriga komponenterna? Haha det va dyrt.

Permalänk

Blir så arg…eller mer irriterad när jag ser liknande annonser ute nu förtiden.

https://www.blocket.se/vi/96346398.htm

Visa signatur

i5 10600K |Dragon RX 580 8GB|MSI Z490 TOMAHAWK |Samsung 970 EVO 500GB + 2TB SATA |Kingston HyperX 16GB 3200 MHz |ASUS RYUO 240 | Meshify 2 Compact|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpleDino:

Blir så arg…eller mer irriterad när jag ser liknande annonser ute nu förtiden.

https://www.blocket.se/vi/96346398.htm

Inte ens besvärat sig med att göra rent.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Skrivet av Alphahanne:

Inte ens besvärat sig med att göra rent.

Missade det helt…dammigt värre!

Visa signatur

i5 10600K |Dragon RX 580 8GB|MSI Z490 TOMAHAWK |Samsung 970 EVO 500GB + 2TB SATA |Kingston HyperX 16GB 3200 MHz |ASUS RYUO 240 | Meshify 2 Compact|

Permalänk
Medlem

Snubben som klickade hem ett RTX 2060 där han "missade" att läsa vilken modell han beställde.
Det hindrar inte honom att lägga ut kortet på blocket för ca 3.5k mer än butikspriset. En lagervara som finns i flera butiken.🤦

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Snubben som klickade hem ett RTX 2060 där han "missade" att läsa vilken modell han beställde.
Det hindrar inte honom att lägga ut kortet på blocket för ca 3.5k mer än butikspriset. En lagervara som finns i flera butiken.🤦

Om det inte kan ha vart så att han köpt det i andrahand och betalat för vad han läste var typ ett 3060?

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Om det inte kan ha vart så att han köpt det i andrahand och betalat för vad han läste var typ ett 3060?

Det låter rimligt 👌

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Folk har ju tappat det totalt. 7.000kr för ett pissigt 1 år gammalt och använt 5500XT. Såg ett sånt på webhallen fyndhörna för typ 1.500-2.000kr nyligen. https://www.blocket.se/annons/ostergotland/asus_rog_strix_rx5...

"Tjena, nu var det dags att sälja mitt grafikkort som har varit en stortjänare i snart 1 helt år. Kortet är inköpt från Inet i slutet av förra sommaren 2020. Kortet har aldrig strulat innan eller liknande.

Kortet är ju som sagt ett Rog-strix upplaga som ej tillverkas längre så priserna har ju stigit uppåt rejält. Det grafikkort är svårt att få tag på idagens läge. Kortet finns att köpa på Cdon.com för 8500kr eller för 7000 kr hos mig.

Länk:
https://cdon.se/hemelektronik/asus-rog-strix-rx5500xt-o8g-gam...

(Aldrig överklockats)

Specs:

klarar 8K 60/fps

klarar Ultra på alla spel i ca 60 fps

8GB

1737 Mhz
1837 Mhz överklockat

PCI Express 4.0 x16

GDDR6 SDRAM

Portar:
1 HDMI
3 Displayport

Mått:
Bredd: 127 mm
Längd: 280 mm
Höjd: 58 mm

Kortet är i ett superfint skick inga märken eller liknande.
Kartong & kvitto Finns (inköpt på Inet)
Billigare vid snabb & Smidig affär.

Med Vänliga Hälsningar Oliwer Carlsson"

Har inga problem med att folk skor sig bra kort såsom 3070, 3080 kort och liknande då det är köparna som gör att marknaden blir så här. Bara gilla läget men om ingen köper och betalar så stagnerar priserna tillslut. Men när folk börjar lägga upp sina gamla skitkort och kräva guld för dom, hahaha. Ren komedi!
Stackars satar som ej är kunniga och betalar dyrt för pissiga kort.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Ja vissa säljare är ju lite konstiga.
Har en historia som är oroande men väldigt underhållande.
Allt hände i Söndags i Göteborg.
Historien låter absurd men är helt sann, jag lovar.

Tittar runt rätt ofta på blocket som lite tidsfördriv och givetvis för att kanske hitta ett fynd.
Såg en annons ute för en Xbox One X för 1000 kr, schysst tänker jag har ju letat efter en Xbox One x ett tag.

Kontaktar säljaren vid 16:30 och vi bestämmer träff hemma hos honom och är framme runt 18:05 åkte från Västra Frölunda till Angered, så från en slut station till en annan plus en extra buss.
Jag skickar iväg ett sms när jag står utanför hans trappuppgång och han öppnar dörren genom sin porttelefon.

Jag testar konsolen så den fungerar medans vi småpratar om gaming, vad vi jobbar med och studier.
Han vill även nu ha 200 kr extra då han trodde att det var en Xbox One s och inte X när han la upp annonsen.
Men detta är okej.

Jag packar ner konsolen i en påse jag fick av säljaren och betalar nu 1200 kr medans han står i köket och förberedde sig sin vattenpipa tror jag det var.

Jag går ner till hållplatsen jag kom ifrån ( saffransgatan )
Och väntar på bussen, 2 minuter senare kommer säljaren ner och påstår att han fått ett bättre bud på 1500 kr och ska ha tillbaka konsolen och ge mig pengarna tillbaka.

Detta går jag inte med på och säger att affären är över och att konsolen är min då jag betalt.

Men detta går han inte med på, jag ska få pengarna tillbaka eller betala mellanskillnaden på dessa 300 kr.

Vi börjar diskutera och det blir lite högljutt, två privatpersoner kommer fram och undrar vad som pågår. Jag förklarade för de att jag köpt och betalat för denna vara från blocket och de tar givetvis min sida.

Diskussionen blossar upp lite till nu när fler personer är här och han, jag och privatpersonen håller i påsen och det skriks lite grann från säljaren och privatpersonen medans jag försöker lungt och sansat förklara att konsolen nu är min men säljaren påstår att den fortfarande är hans. Det pratas om att ringa polisen men detta hände aldrig.
Säljaren backar inte och drar i påsen och höjer rösten till oss.

Jag erbjöd honom min sista pengar jag hade på kontot för tillfället ( 160 kr )

Säljaren går med på dessa 160 kr och lämnar platsen och beger sig hemåt efter en utskällning av personerna som kom till min undsättning.
Privatpersonen erbjöd mig 50 kr vilket jag tackade nej till.

Skakade hand med dom men frågade tyvärr inte efter deras namn.
Tur att dessa hjältar hjälpte till.

Enligt lite forskning i ämnet kan detta anses som utpressning och rånförsök.

Tog kontakt med blocket och dom har nu lagt en bevakning på annonsören och ser om de skulle möjligtvis komma in fler klagomål.

Jag har adress, namn och Swish nummer till säljaren osv.

Helt absurd händelse men i slutändan är jag dock nöjd med köpet.
Xbox One x med 2 handkontroller och Need for speed payback for 1360 kr 😅

Kanske bara priset är en varningssignal men jag köper väldigt sällan från blocket, Tradera etc.