Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Den här annonsen var nog bland det värsta jag nånsin sett även om han inte ens vill sälja den, jag tror jag avstår.
Beskrivning
Den här är gammal kassett spelara men det är en dekoration till huset.

https://i.imgur.com/2d2Pw91.png

Men Alf, hur kan du säga nej till att ha en sjukt "exklusiv" 80-tals masstillverkad ghettoblaster, som prydnad i ditt hus för ett så billigt pris som 3000:- per månad?

Tror vissa tar lite för bokstavligt på affektionsvärde.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Har på flera annonser jag haft ute fått förslaget att hen vill köpa det på distans och att DHL ska komma och hämta varan och att DHL ska betala kontant när de hämtar varan. De formulerar sig liknande allihopa. Det hela verkar så himla skumt och är uppenbarligen någon slags scam som jag inte hört talas om men det jag inte förstår är vad den går ut på? Kommer kontanterna vara falska? Kommer det komma någon som stjäl varan från mig? Det är inte ens elektronik för dyra summor utan typ möbler för en tusenlapp som de svarar på.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/annons/uppsala/komplett_gaming_setup__...

Haha, vilket fantasipris.

https://www.blocket.se/annons/skane/komplett_gaming_setup__as...

Den med och egentligen alla datorer där. Jag köper inget begagnat och har redan allt jag behöver nu men säljer lite överflödiga prylar efter en uppgradering så då blir det att man ser andra annonser när man kollar pris eller så. Patetiska försäljare, hoppas ingen köpare går på sånt.

Permalänk
Medlem

Cpu: Asus computer ink hahaha ja dööör😂😂😂

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Avstängd

Har kanske världens mest ledsamma historia att berätta för er alla.

Slängde upp min Playstation 5 på blocket och Facebook marketplace.
Det ringer en tjej som kommer och hämtar den riktigt snabbt.
Hon drar fram kontanter, och jag rycker på näsan då jag aldrig tar kontanter annars.

Tar emot kontanterna, stoppar de i plånboken och tänkte inte mer på det.

Åker till en bankomat för att sätta in kontanterna. Detta funkar inte, och vid närmre undersökning är det uppenbart att kontanterna är fejk. Monopol pengar ser bättre ut.
Jag ringer henne, och hon säger " oj, nej men vad säger du? Jag kommer tillbaka direkt"

Sedan stängde hon av mobilen.

Aja, det får bli en polis anmälan nu.
6500kr och en Playstation 5 borta bara sådär.

Skönt för henne med en helt gratis Ps5 dock 😓

Läxan lärd, ta aldrig kontanter igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MostCritical:

Har kanske världens mest ledsamma historia att berätta för er alla.
...

Väldigt tråkigt att bli lurad på det viset och jag håller tummarna för att det på något sätt löser sig för dig - men du tror inte att det ovan var lite av en överdrift?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ompax:

Väldigt tråkigt att bli lurad på det viset och jag håller tummarna för att det på något sätt löser sig för dig - men du tror inte att det ovan var lite av en överdrift?

Visste inte att skämtet skulle vara så känsligt för dig. Men kan ta bort det om det blir bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MostCritical:

Har kanske världens mest ledsamma historia att berätta för er alla.

Slängde upp min Playstation 5 på blocket och Facebook marketplace.
Det ringer en tjej som kommer och hämtar den riktigt snabbt.
Hon drar fram kontanter, och jag rycker på näsan då jag aldrig tar kontanter annars.

Tar emot kontanterna, stoppar de i plånboken och tänkte inte mer på det.

Åker till en bankomat för att sätta in kontanterna. Detta funkar inte, och vid närmre undersökning är det uppenbart att kontanterna är fejk. Monopol pengar ser bättre ut.
Jag ringer henne, och hon säger " oj, nej men vad säger du? Jag kommer tillbaka direkt"

Sedan stängde hon av mobilen.

Aja, det får bli en polis anmälan nu.
6500kr och en Playstation 5 borta bara sådär.

Skönt för henne med en helt gratis Ps5 dock 😓

Läxan lärd, ta aldrig kontanter igen.

Folk har fan ingen skam i kroppen alltså, fy fan!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MostCritical:

Visste inte att skämtet skulle vara så känsligt för dig. Men kan ta bort det om det blir bättre?

Slutar hennes nummer på 27 22?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bareyle:

Slutar hennes nummer på 27 22?

Nope, hon är inte ansluten till Swish heller.
Och nu går det inte att nå henne.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MostCritical:

Nope, hon är inte ansluten till Swish heller.
Och nu går det inte att nå henne.

Hade en riktig skum brud som skulle hämta min PS5 för cash. Hon skulle komma inom 5 min om jag skicka adress men de kom aldrig. Hon var lite tyst i telefon när hon prata, utan självförtroende eller hur man ska kalla det. Hade hoppats på att dem kom dock, ser en falsk femhundring flera mil ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bareyle:

Slutar hennes nummer på 27 22?

Hon ringde mig från det numret.
Men hon hade en kompis med sig också, sedan såg jag två killar bredvid en vit Audi som förmodligen väntade på tjejerna. Killarna såg ut att vara från mellanöstern och tjejerna var förmodligen chilenare. (latiniskor av nåt slag). Fattar inte att polisen inte kan hitta dem😑

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Omg..acceptera inget annat en Swish så slipper ni bli lurade.
problem solved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MostCritical:

Har kanske världens mest ledsamma historia att berätta för er alla.

Slängde upp min Playstation 5 på blocket och Facebook marketplace.
Det ringer en tjej som kommer och hämtar den riktigt snabbt.
Hon drar fram kontanter, och jag rycker på näsan då jag aldrig tar kontanter annars.

Tar emot kontanterna, stoppar de i plånboken och tänkte inte mer på det.

Åker till en bankomat för att sätta in kontanterna. Detta funkar inte, och vid närmre undersökning är det uppenbart att kontanterna är fejk. Monopol pengar ser bättre ut.
Jag ringer henne, och hon säger " oj, nej men vad säger du? Jag kommer tillbaka direkt"

Sedan stängde hon av mobilen.

Aja, det får bli en polis anmälan nu.
6500kr och en Playstation 5 borta bara sådär.

Skönt för henne med en helt gratis Ps5 dock 😓

Läxan lärd, ta aldrig kontanter igen.

Sannolikheten att polisen ska göra något är ändå större i detta fall än många andra då falska sedlar är något de ser ganska allvarligt på.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Riktigt trist. Därför jag bara tar Swish och/eller någon gång banköverföring. Har de inte det så får de fixa på ett sätt genom att t.ex. själv sätta in pengar i en automat.

Du ska såklart polisanmäla det. Sen vad som händer får du se men du kan inte förlora något på det. Nyligen fick jag (och många andra) tillbaka pengar 11 år efter tingsrätten avgjorde fallet och ärendet kom in på Kronofogden. De 11 åren är nästan hela mitt vuxna liv. Det var verkligen trevligt att få tillbaks pengarna (med ränta). Sannolikt har PS5-bedragaren gjort det mot flera personer och det blir mycket pengar plus det rör sig om falska pengar så detta kan mycket väl prioriteras av polisen. Dessutom eventuellt bättre spår i och med att mobil och ett nummer använts.

Permalänk
Inaktiv

Vad är det med den? Är det för spec på komponenter saknas?

Permalänk
Medlem

Vad i...

https://www.blocket.se/annons/stockholm/gtx_1080ti_gaming_dat...

Permalänk
Medlem

Står förvisso 12000 i brödtexten så är nog ett typo. Huruvida ens 12000 är rimligt eller ej låter jag vara osagt, har för dålig koll på just den hårdvaran.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Står förvisso 12000 i brödtexten så är nog ett typo. Huruvida ens 12000 är rimligt eller ej låter jag vara osagt, har för dålig koll på just den hårdvaran.

Jösses! Men tror det är en felskrivning också. Sen är datorn knappt värd 8000kr

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Skynda fynda på inet!

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

Vilken jävla miss, som om dom inte tjänat tillräckligt på Gpu hysterin 😂😂😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Vad menar du???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Vad menar du???

Han hade en bild på två 3060 tidigare och inte ett 3080. Såg verkligen mysko ut.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Skrivet av TobiasStockholm:

Har på flera annonser jag haft ute fått förslaget att hen vill köpa det på distans och att DHL ska komma och hämta varan och att DHL ska betala kontant när de hämtar varan. De formulerar sig liknande allihopa. Det hela verkar så himla skumt och är uppenbarligen någon slags scam som jag inte hört talas om men det jag inte förstår är vad den går ut på? Kommer kontanterna vara falska? Kommer det komma någon som stjäl varan från mig? Det är inte ens elektronik för dyra summor utan typ möbler för en tusenlapp som de svarar på.

Fick samma förslag på min soffa, och när jag läste lite noggrannare skulle jag betala försäkringsavgiften som tillkommer i förskott, för att budet ska ha med sig kontanter i ett kuvert (lät inte alls suspekt). Kan ha varit därför han sågade min idé om att swisha istället

Permalänk
Medlem

Det här var något nytt. Hälften av gångerna jag skriver till någon på Blocket får jag inte ens ett "hej" tillbaka. Han kommer nog att få det svårt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TMG:

https://i.ibb.co/TrRGZ7N/What.png

Det här var något nytt. Hälften av gångerna jag skriver till någon på Blocket får jag inte ens ett "hej" tillbaka. Han kommer nog att få det svårt.

Haha what, är det hela konversationen? xD

Vilken vardagshjälte. Underhållning av högsta kvalité.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Inaktiv

Numera godkänner Blocket användning av copyrightade bilder från tillverkare och återförsäljare istället för egna bilder som visar den faktiska varan som säljs.

Så dåligt och oseriöst så det finns inte. Undrar vad företagen tycker om det då de lägger ner stora pengar på annonser och produktbilder.

Blocket och Tradera är samma träsk idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Haha what, är det hela konversationen? xD

Vilken vardagshjälte. Underhållning av högsta kvalité.

Han frågade om det finns kvar innan, annars är det allt.

Skulle vara roligt att skriva tillbaka ett överdrivet formellt svar i kommunistisk stil för extra komedi, men så uttråkad är jag inte.

Permalänk
Skrivet av anon39592:

Numera godkänner Blocket användning av copyrightade bilder från tillverkare och återförsäljare istället för egna bilder som visar den faktiska varan som säljs.

Så dåligt och oseriöst så det finns inte. Undrar vad företagen tycker om det då de lägger ner stora pengar på annonser och produktbilder.

Som jag uppfattar det kan säljarna få problem med upphovsrätten. Upphovsrätten tillhör vanligtvis fotografen, tillverkaren eller återförsäljaren och den som innehar upphovsrätten har rätt till ersättning för olaglig användning och kan välja att skicka en räkning till Blocket-säljarna. Blocket kan också få problem med 5 § BBS-lagen om de inte tar bort bilder de upptäcker.