Min AMD 3700x låser inte fast i moderkortet?

Permalänk

Min AMD 3700x låser inte fast i moderkortet?

Den ligger bara löst där, trots att jag sänkt spaken brevid den? Ska det verkligen vara så? Ska man trycka HÅRT på cpu:n så den fastnar? Riktigt läskigt.

Undrar också hur man får fast fläkten till denna cpu? Det är alltså den som följer med cpu'n, en wrath eller vad den hette. Jag bara VÅGAR inte använda mer våld än jag redan gjort. Misstänker redan nu att min cpu kan vara allvarligt skadad.

Och cpu:n fastnar under fläkten var gång jag tar upp den, i kylpastan =/

Permalänk
Medlem

Du ska fälla upp spaken helt, sen lägga ner processorn. Om du böjt pinnarna kanske du får massera ner den, sen stänger du spaken och alla små pinnar kläms fast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mesmerized:

Den ligger bara löst där, trots att jag sänkt spaken brevid den? Ska det verkligen vara så? Ska man trycka HÅRT på cpu:n så den fastnar? Riktigt läskigt.

Undrar också hur man får fast fläkten till denna cpu? Det är alltså den som följer med cpu'n, en wrath eller vad den hette. Jag bara VÅGAR inte använda mer våld än jag redan gjort. Misstänker redan nu att min cpu kan vara allvarligt skadad.

Och cpu:n fastnar under fläkten var gång jag tar upp den, i kylpastan =/

Och cpu:n fastnar under fläkten var gång jag tar upp den, i kylpastan
Det är bra att vrida på kylaren lite så att den släpper bättre ifrån cpun:n.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |