PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben00:

Verkar ha varit många som haft samma problem! Får ringa deras kundtjänst igen & kolla vad som händer, tackar för din återkoppling!

Fick du tag på kundtjänst? Vad sa dom?

Permalänk
Medlem

Min PS5 som jag beställde från Mediamarkt i 23/4 kom idag 28/4.

Permalänk

Kom igen nu Media Markt...

https://youtu.be/mTL1nMp7hio?t=65

Permalänk
Medlem

Hur dags brukar Elgiganten gå ut med koder till de som vunnit lotteriet? Lite förväntansfull här..

Permalänk
Medlem
Skrivet av omsolit:

Hur dags brukar Elgiganten gå ut med koder till de som vunnit lotteriet? Lite förväntansfull här..

Runt 13-tiden brukar det vara.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Runt 13-tiden brukar det vara.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av omsolit:

Inga problem.

Jag tänkte också passa på att påminna om Elgigantens FAQ från deras post angående lotteriet. Vi brukar se förvirring i tråden angående att konsolerna inte skickats och diskussioner kring om man ska ta expressfrakt eller inte. En del som skriver upp sig på lotteriet får ju direktlänk till själva sidan och missar därför FAQ:n.
Kom ihåg att konsolerna skickas nästa vecka! Därför gör det heller ingen skillnad om ni väljer expressfrakt eller inte.

Kom ihåg också att hålla tråden ren från tiggeri och utlämning av koder så kan vi tillsammans visa @NordhNet och hans gäng att vi är duktiga nog på att hålla ordning i tråden.

Till er som ännu inte fått en konsol önskar jag er lycka till!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlieWharlie:

Ja min har inte heller skickats än Hoppas dom får iväg den idag, annars får man säkert vänta tills efter helgen innan den levereras.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk

Håller tummarna

Hoppas på lycka i Elgigantens utlottning idag.... 13:00...!

Permalänk
Medlem

Beställde Playstation 5 SE från Power.se
Beställningsdatum: Onsdag 2021-04-21 15:01
Leveransdatum: Fredag 2021-04-23 12:59

Permalänk

Jag la en beställning på Media Markt i Fredags och paketet kom fram idag😃 Hoppas ni andra får era snart också!

Permalänk

Någon mer som tog hämta i butik på MM? Fått orderbekräftelse, men inte ett pip ang leveransstatus...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixKihlstedt:

Någon mer som tog hämta i butik på MM? Fått orderbekräftelse, men inte ett pip ang leveransstatus...

Näe, körde leverans via postnord, men har inte heller hört någonting alls om leverans.

EDIT: Scratch that, nu har det skickats! Får se när det kommer fram. Hoppas det går snabbt då jag bor i stockholms innerstad

Permalänk
Medlem

PS5 köpt från mediamarkt 27/4, fick precis ett mail som bekräftelse om att ordern har skickats 28/4 12:05!
Ser ut som att mediamarkt satsar hårt på att få ut alla innan helgen som lovat

Permalänk
Medlem
Skrivet av boiboi:

PS5 köpt från mediamarkt 27/4, fick precis ett mail som bekräftelse om att ordern har skickats 28/4 12:05!
Ser ut som att mediamarkt satsar hårt på att få ut alla innan helgen som lovat

Verkar som de inte kör beställningsordern då. Bläää!

Edit: Fick bekräftelse själv nu, skickas till serviceställe. 7.8kg paket!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Äntligen!
PS5 köpt från mediamarkt 23/4 har skickats 28/4 12:06 😁

Permalänk
Medlem

MM skickats 12.06

Permalänk
Medlem

Är det några här som har fått sina PS5or skickade från MM som fått en kod av någon annan?
Blev lite nojig att dom kanske stryker ordrar där koden skickats till en email och beställningen är lagd av en annan...

Permalänk

Kan hämta ut min idag! Skickades igår, så extremt snabbt gick det.

Permalänk
Medlem

Fick också att min skickas idag från MM, dom verkar skicka med MyPack Collect via postnord och de brukar det vara dagen efter i hela svergie

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | AIO: Alpenföhn Gletscherwasser 360mm HS | MB: ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570 | GPU: MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X | RAM: Team T-Force Xtreem ARGB 4x8GB (32GB) DDR4 3600 MHz CL14 | PSU: ASUS ROG Thor 850W | SSD: WD Black SN850 Gen 4 SSD 2TB | CASE: Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Medlem

Attans, min ligger fortfarande still (Mediamarkt), som sig bör vågar inte supporten ge någon ungefärlig tid. Vilket jag förstår då lagret ligger efter då det var många konsoler som lottades ut. Men skulle varit fint att ha den innan helgen.

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk

MM Orderbekräftelse: 2021-04-23 kl 16:48
MM Leveransbekräftelse: skickad 12:08

Permalänk
Medlem

Klockan runt 13-tiden nu. Någon som hört något från Elgiganten och deras utlottning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eliaswho:

Fick du tag på kundtjänst? Vad sa dom?

Ringde dem igår strax innan 18. Han jag pratade med sa att han skulle uppmärksamma mitt ärende men att det var många som hade problem med koden, vilket gjorde att det tog tid. Kommer förhoppningsvis ett mail inom kort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av e96jka:

Klockan runt 13-tiden nu. Någon som hört något från Elgiganten och deras utlottning?

Inget ännu, uppdaterar inkorgen regelbundet.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnzeal:

Inget ännu, uppdaterar inkorgen regelbundet.

En kompis har fått mejl om att han är utvalld så mejl har börjat gå ut.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnzeal:

Inget ännu, uppdaterar inkorgen regelbundet.

Samma. Skriver direkt om något dyker upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimChi94:

Blev utvald av Elgiganten. Men har inte pengar till konsolen. Om någon vill ha koden till en PS5 standard edition skicka en PM till mig.

Osäker på om det här kommer fungera på EG då dom uttryckligen har sagt att det inte är tillåtet.
Men att prova skadar ju inte!

Permalänk
Medlem

Tyvärr, inte tur denna gång... inte vald

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnzeal:

Tyvärr, inte tur denna gång... inte vald

Samma här tyvärr. Inte utvald