3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Chattade också med elgiganten nyss och han sa att kortet har skickats. Dock hade inget spårningsnummer skickats ut men det skulle komma under dagen. Är väldigt skeptisk till att det skulle ha skickas, men den som väntar får veta.

Alltså wtf? Varje person som ringer in får ett nytt besked hahahaha😂🤣😂🤣🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Alltså wtf? Varje person som ringer in får ett nytt besked hahahaha😂🤣😂🤣🤣

Elgiganten i ett nötskal 🤣

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Det går väl att modda kortet ifall det visar sig att det är dålig presterande!
Jag har läst lite under natten och det verkar som att kortet inte är det hetaste på marknaden men fan ett 3080 för 9000kr när jag betala 9200kr för mitt strix 3070 är väl ändå bra?

jag hade ett av dessa kort tidigare men kunde inte behålla pga efterfrågan och priset jag fick åter från mitt köp(7500kr).

Dock är det enbart tidigare batch som har detta problem, jag hade inga problem med mitt alls.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Ja för 4000-serien kommer spruta ut ur fabrikerna som diarre vid magsjuka!

Det började med halloumin (2018-28-06)
https://www.food-supply.se/article/view/610388/halloumin_ar_f...

SSD-lagring i bristvara (2020-12-22)
https://www.sweclockers.com/nyhet/31025-ssd-lagring-i-bristva...

PC -bristvara (2020-12-25)
https://www.sweclockers.com/nyhet/31039-pc-brist-vantas-till-...

Routrar på väg att bli bristvara (2021-04-13)
https://www.sweclockers.com/nyhet/31747-routrar-pa-vag-att-bl...

Hjärtekrossade artister - bristvara (2021-04-09)
https://gaffa.se/artikel/148561/kroenika-vart-tog-alla-hjaert...

Bärbara datorer nästa stora bristvara (igår)
https://www.sweclockers.com/nyhet/31813-barbara-datorer-nasta...

och det slutar inte där! Så dem kan släppa skiten imorrn om dem vill, men du kommer ha den 2025 med lite tur.
Men visst är det kul med humor Nästa bristvara kan rent av bli gamers!

Hehe I get your point och du får bonuspoäng för din research. Men man får ändå hoppas att komponentbristen förbättrats till hösten 2022! Jag vet inte hur ni känner, men har jag betalat 16 000 kr vill jag ha det bästa under åtminstone en full generation.

Permalänk
Medlem

köpa grafikkort nu är som kryptovaluta du äger den men kan inte se eller hålla den etc 😂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Hehe I get your point och du får bonuspoäng för din research. Men man får ändå hoppas att komponentbristen förbättrats till hösten 2022! Jag vet inte hur ni känner, men har jag betalat 16 000 kr vill jag ha det bästa under åtminstone en full generation.

Tydligen ska det inte gå att mina på 3080ti och 3090ti som kommer.

Alla kort som kommer efter nu verkar ha en blockering gällande hashrate och mining så jag tror att dessa kort (3060ti, 3070, 3080 och 3090) kommer vara en het potatis i många år framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Tydligen ska det inte gå att mina på 3080ti och 3090ti som kommer.

Alla kort som kommer efter nu verkar ha en blockering gällande hashrate och mining så jag tror att dessa kort (3060ti, 3070, 3080 och 3090) kommer vara en het potatis i många år framöver.

Det kommer nog nya algoritmer snart ska du se

I Norge verkar de få sina ordrar makulerade https://www.diskusjon.no/topic/1900904-vi-som-har-bestillt-gi...

Verkar inte som att det hänt någon här än?

Permalänk
Medlem

Klarna har gjort en kreditupplysning nu på mig. Brukar inte ske om dem inte ska skicka.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Ravnit:

Tydligen ska det inte gå att mina på 3080ti och 3090ti som kommer.

Alla kort som kommer efter nu verkar ha en blockering gällande hashrate och mining så jag tror att dessa kort (3060ti, 3070, 3080 och 3090) kommer vara en het potatis i många år framöver.

Frågan är väl om blockeringen håller längre än den på 3060 sen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Hehe I get your point och du får bonuspoäng för din research. Men man får ändå hoppas att komponentbristen förbättrats till hösten 2022! Jag vet inte hur ni känner, men har jag betalat 16 000 kr vill jag ha det bästa under åtminstone en full generation.

Aboslut!
Jag känner inget dock, jag är endast är ute efter ytterligare ett 3080 till min VRburk. Men sjukt segt för dem flesta i tråden dessvärre som är sitter utan.

Skrivet av Göteborgaren:

köpa grafikkort nu är som kryptovaluta du äger den men kan inte se eller hålla den etc 😂

Man kan lägga kryptovaluta på en usbsticka och så kan du hålla i den Kanske inte lika coolt som att lägga Sword of a Thousand Truths på en sticka men all the same.

Skrivet av Daemon:

Frågan är väl om blockeringen håller längre än den på 3060 sen.

Skulle du ta bort vad 20%(ute och cyklar nu säkert) av din säkra försäljningskategori? kommer alltid finnas sätt att kringgå dessvärre.

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Klarna har gjort en kreditupplysning nu på mig. Brukar inte ske om dem inte ska skicka.

Det gjordes en direkt på mig vid köpet. Tror tyvärr inte det är någon garanti bara av den anledningen dessvärre, men vi kan ju hoppas <3

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Chattade också med elgiganten nyss och han sa att kortet har skickats. Dock hade inget spårningsnummer skickats ut men det skulle komma under dagen. Är väldigt skeptisk till att det skulle ha skickas, men den som väntar får veta.

Dom sa så till mig för 2 månader sedan angående mitt 3080 tuff oc och 3 andra bekräftade samma sak inom loppet av 1v och här står jag 2 månader efter utan kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengle:

Det kommer nog nya algoritmer snart ska du se

I Norge verkar de få sina ordrar makulerade https://www.diskusjon.no/topic/1900904-vi-som-har-bestillt-gi...

Verkar inte som att det hänt någon här än?

”Da begynner kanselleringene å komme her, 2 av 5 ordre kansellert foreløpig.”

5 ordrar? Scalper i farten eller minare 🤣

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Alltså wtf? Varje person som ringer in får ett nytt besked hahahaha😂🤣😂🤣🤣

Jag pratade precis med EG på deras chatt. Den info dom kunde ge mig var att dom inte har fått någon ny info gällande leverans men det lät inte direkt positivt som att dom skulle komma. Hon sa att dom inte fått något bekräftat leveransdatum alls men att vi som köpt/beställt kommer få ett sms med kollinummer direkt det lämnar deras lager. Hon kunde inte se att några kort har kommit in ännu åtminstone.

Visa signatur

Nybyn

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

”Da begynner kanselleringene å komme her, 2 av 5 ordre kansellert foreløpig.”

5 ordrar? Scalper i farten eller minare 🤣

Finns en hel dros miners hos diskusjon.no

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått någon avbeställning från Elgiganten men pengarna har kommit tillbaka på kortet. Banken reserverar bara i 7 dagar och sedan släpps pengarna. Hur ser det ut för er? Jag fick min beställningsbekräftelse 18:21 i fredags

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojje2:

Jag har inte fått någon avbeställning från Elgiganten men pengarna har kommit tillbaka på kortet. Banken reserverar bara i 7 dagar och sedan släpps pengarna. Hur ser det ut för er? Jag fick min beställningsbekräftelse 18:21 i fredags

Jag valde faktura med Klarna och det står fortfarande under "reserverat belopp" i appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nybyn:

Jag pratade precis med EG på deras chatt. Den info dom kunde ge mig var att dom inte har fått någon ny info gällande leverans men det lät inte direkt positivt som att dom skulle komma. Hon sa att dom inte fått något bekräftat leveransdatum alls men att vi som köpt/beställt kommer få ett sms med kollinummer direkt det lämnar deras lager. Hon kunde inte se att några kort har kommit in ännu åtminstone.

@nybyn hade du låtit positiv om 100 personer ringer dig per dag och säger samma sak? Hahaha hon är så trött på detta! Ni får ha is i magen! En kille på jobbet va så jävla kaxig och glad i måndags ”hahaha, jag fick ett 3080 i söndags! Jag som skulle åka o köpa en 3070 av en kille för 10.000 nu slipper jag det!”
När jag hänvisade honom hit så blev han mindre glad 😂😅
Han är inte lika optimistisk idag 😂😂😂

Edit: med det sagt! Om dessa levereras så kommer det bli att börja kolla marketplace/Blocket för att många kommer försöka sälja dessa tror jag 😅

Permalänk
Skrivet av jojje2:

Jag har inte fått någon avbeställning från Elgiganten men pengarna har kommit tillbaka på kortet. Banken reserverar bara i 7 dagar och sedan släpps pengarna. Hur ser det ut för er? Jag fick min beställningsbekräftelse 18:21 i fredags

Mina är dragna på "riktigt", var lika när jag förhandsbokade xbox förr också, då drogs dom också.

Permalänk

Samme her, venter bare på santander ordren så er alle mine 6 kansellert.

Tur dom inte överdriver norskarna haha

Edit: förstår ju varför dom har ca 1000+ ordrar iallafall!

Permalänk

Fick mitt kort i dag från Elgiganten som jag beställde 17/9-2020. Gigabyte rtx3080 oc. De kom med Bring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasNilsson_:

Fick mitt kort i dag från Elgiganten som jag beställde 17/9-2020. Gigabyte rtx3080 oc. De kom med Bring.

Oj! Känns lite osäkert att man skulle få kortet om man beställde 16e april om du fick ditt Release-kort nu!
Aja... Haha.

Återkom gärna ifall du upplever problem med PCIe-kontakterna på kortet.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasNilsson_:

Fick mitt kort i dag från Elgiganten som jag beställde 17/9-2020. Gigabyte rtx3080 oc. De kom med Bring.

Vilket Gigabyte? Eagle, Gaming, Vision, Turbo, Aorus Master, Aorus Xtreme eller Aorus Xtreme Waterforce ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasNilsson_:

Fick mitt kort i dag från Elgiganten som jag beställde 17/9-2020. Gigabyte rtx3080 oc. De kom med Bring.

Höll på att bajsa ner mig, kollade inte så noga på datum och trodde du hade beställt med oss andra i fredags.

Spänningen är olidlig!

Permalänk
Skrivet av B. Ulván:

Vilket Gigabyte? Eagle, Gaming, Vision, Turbo, Aorus Master, Aorus Xtreme eller Aorus Xtreme Waterforce ?

Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasNilsson_:

OMFG!
Då har dom fått in några kort!!!!!

FOLKET VI KAN SLUTA SPEKULA KRING OM DE KOMMER OCH BÖRJA SPELULERA KRING HUR MÅNGA!!!!

Jag gissar på 20st 😂🤣

Permalänk
Medlem

så folk väntar på gigabyte gaming oc som dom beställde i fredags och hoppas få nu å du fick ditt kort du beställde 17/9 -20 idag 😃 känns ju inte jätteljust då.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasNilsson_:

Fick mitt kort i dag från Elgiganten som jag beställde 17/9-2020. Gigabyte rtx3080 oc. De kom med Bring.

Fick du ett sms i början på veckan? 😅

Permalänk
Medlem

Mitt svar från Elgiganten till varför de säljer kort som inte finns i lager

"VI har haft information av producenten att man kan sälja det antalet men sedan så är de slut i hela världen vilket gör det svårt för oss att få tag på det. Producenten har ingen mer information och kommer att meddela oss så fort vi har mer information angående leveransdatumet."

Tycker det ser rätt mörkt ut

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |