PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Att det alltid ska vara något. NetOnNet hade ingen Digital Edition förra gången och Power prackade på en extra kontroll. Aja, jakten går vidare!

Permalänk
Medlem

Statusen på min beställning från Power ändrades precis till Behandlad och redo för packning. Order lagd 15.06

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Min blev även den behandlad och redo för packning, ordern är lagd 15:08

Visa signatur

ASUS ROG Strix 550-I | Ryzen 5 5600x | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | WD m.2 1tb | Samsung M.2 500GB | Corsair SF750 750W | 2x16GB Corsair Vengeance LPX | EVGA Supernova G2 750W | Predator Ultrawide 34" 1440p | Coolermaster NR200P White

Permalänk
Medlem

Status på Min beställning ändrades nyligen som är från Power till Behandlad och redo för packning
Ordern lagd 15.01
Blir säkert skickad imorgon

Permalänk
Medlem

Power.se orderlagd 15:01, status ändrad till behandlad 21:47

Permalänk

Power.se
Order lagd igår 15:01, behandlad samt skickad 22:30 med BudBee. Hoppas den kommer ikväll

Stort tack för tipset om Powers försäljning!

Edit: Budbee har även skrivit att de tagit emot paketet och planerad leverans ikväll 🥳

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyoko:

Att det alltid ska vara något. NetOnNet hade ingen Digital Edition förra gången och Power prackade på en extra kontroll. Aja, jakten går vidare!

Om den extra kontrollern var avgörande i ditt beslut kring beställning från Power så har du ju lite att fundera på kan jag tycka spontant. Det finns hur många konsumenter som helst som försöker få tag i en konsol, hos Power hade man nästan 10 minuter på sig igår. Så om 737 SEK, som ändå ger dig en extra kontrol, är avgörande och leder till att inte handla från dem - tycker jag du ska fundera på all tid du lagt på att försöka få tag i en konsol och värdesätta den kontra kontrollensvärde som du kunde ha sålt för minst 500

Permalänk
Medlem

Beställde från Power igår, leverans från Budbee ikväll fick jag nu

Permalänk
Medlem

Var i kontakt med kundtjänst på Power, då jag inte fick en bekräftelse. De har lyckats översälja sig och utreder hur de ska lösa detta.

Permalänk
Skrivet av rajtarn:

Var i kontakt med kundtjänst på Power, då jag inte fick en bekräftelse. De har lyckats översälja sig och utreder hur de ska lösa detta.

Vilken tid beställde du? Standard eller digital?

Permalänk
Medlem
Skrivet av swifter87:

Vilken tid beställde du? Standard eller digital?

Jag beställde digital. Ordern gick igenom 15:09.

Permalänk
Skrivet av rajtarn:

Jag beställde digital. Ordern gick igenom 15:09.

och du fick ingen orderbekräftelse?

Permalänk

För de som ännu inte fått tag på en PS5 så har jag fått information från Mediamarkt att de idag kommer släppa ett begränsat antal enheter. Så bevaka där idag!

EDIT: Infon kommer från MM mejlutskick till klubbmedlemmar och det verkar som att man måste vara klubbmedlem för att kunna köpa. Läst lite bättre nu och det är som nämnt i tråden utlottning bland medlemmar, så gå in och registrera er och håll tummarna!

Permalänk
Medlem

Mediamarkt kommer lotta ut till clubmedlemmar, så det är ingen ide att hänga där hela dagen
Bara att gå in och regga sig för utlottningen.

Permalänk
Medlem

Observera att eventuell "vinst" hos Mediamarkt kräver att du köper din PS5 med en extra handkontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrCrab:

Mediamarkt kommer lotta ut till clubmedlemmar, så det är ingen ide att hänga där hela dagen
Bara att gå in och regga sig för utlottningen.

Är det bara standard edition?

Permalänk
Medlem

Elgiganten Gaming instagram-konto lämnade dessutom som en kommentar på deras senaste bild att de ska hålla en stream ikväll vid klockan 18:00 om info om kommande PS5-släpp.

Länk:
https://www.instagram.com/p/CN7qltEouCf/?utm_source=ig_web_co...

Jag var för övrigt också en av de lyckliga som lyckades få tag på en konsoll igår via Power. Har fått att min order är behandlad och redo för packning, men har inte än fått något om att den ska ha skickats. La beställning vid 15:02.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frollz:

Jag var för övrigt också en av de lyckliga som lyckades få tag på en konsoll igår via Power. Har fått att min order är behandlad och redo för packning, men har inte än fått något om att den ska ha skickats. La beställning vid 15:02.

Chattade med Power då min också är behandlad och redo för packning. De sa att den skulle gå iväg runt 17:00 idag jag lade min order 15:01.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birks:

Chattade med Power då min också är behandlad och redo för packning. De sa att den skulle gå iväg runt 17:00 idag jag lade min order 15:01.

Ah, nice! Tack för infon!

Permalänk
Medlem

Beställde på Power 15.01 igår tog hämta på ombud med postnord
står fortfarande "Behandlad och redo för packning"
får hoppas dem skickar det idag så det kommer fram imorgon eller senast lördag

Permalänk
Medlem

Fick Precis sms att min ps5a är på väg till mig Skickad Från Power
beställde 15.01 igår valde postnord till ombud

Permalänk
Medlem

Min skulle komma fram idag. Budbee>Postnord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrCorleone:

För de som ännu inte fått tag på en PS5 så har jag fått information från Mediamarkt att de idag kommer släppa ett begränsat antal enheter. Så bevaka där idag!

EDIT: Infon kommer från MM mejlutskick till klubbmedlemmar och det verkar som att man måste vara klubbmedlem för att kunna köpa. Läst lite bättre nu och det är som nämnt i tråden utlottning bland medlemmar, så gå in och registrera er och håll tummarna!

Dags att hålla tummarna igen med andra ord 🤣

Permalänk
Medlem

Nu har EG livestream dragit igång, de ska prata om Ps5 och när det kommer till dem😊

Permalänk

Sjuk företeelse det här, att tvingas tävla om att köpa en produkt till fullpris. Om man spolar tillbaka tiden ca. 2 år skulle man ha skrattat åt hela den här situationen. Känns som man hamnat i en tidsmaskin och landat i Sovjet;)

Sorry för offtopic men var tvungen att lätta på hjärtat..

Permalänk
Skrivet av KarlieWharlie:

Sjuk företeelse det här, att tvingas tävla om att köpa en produkt till fullpris. Om man spolar tillbaka tiden ca. 2 år skulle man ha skrattat åt hela den här situationen. Känns som man hamnat i en tidsmaskin och landat i Sovjet;)

Sorry för offtopic men var tvungen att lätta på hjärtat..

Vet du vad det sjukaste är? Mediamarkts sida ligger nere, och innan den gjorde det så gick det inte ens att anmäla sig till tävlingen! Och även om jag var klubbmedlem innan så var jag inte det längre, så jag fick bli det igen, och det funkade knappt heller!

Permalänk
Skrivet av MrChrillwis:

Vet du vad det sjukaste är? Mediamarkts sida ligger nere, och innan den gjorde det så gick det inte ens att anmäla sig till tävlingen! Och även om jag var klubbmedlem innan så var jag inte det längre, så jag fick bli det igen, och det funkade knappt heller!

Det lät inget kul. Det var buggigt för mig med, men tillslut lyckades jag regga mig. Är numera medlem i precis varenda kundklubb känns det som.

Permalänk
Medlem

Jag anmälde mig utan problem innan sidan gick ner.

Skrivet av MrChrillwis:

Vet du vad det sjukaste är? Mediamarkts sida ligger nere, och innan den gjorde det så gick det inte ens att anmäla sig till tävlingen! Och även om jag var klubbmedlem innan så var jag inte det längre, så jag fick bli det igen, och det funkade knappt heller!

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Som en summering av elgigantens stream så lät det iaf som (när jag kikade in) att dom kommer börja lotta ut köp av PS5 på måndag likt tidigare omgångar, men att det nu skulle vara "många" enheter. Möjligen fler än tidigare.

Finns det någon officiell nyhet som kan ge lite insyn i hur storleken på leveranser faktiskt ser ut till återförsäljare?

Inkorrekt angiven dag
Permalänk
Medlem
Skrivet av usermane:

Som en summering av elgigantens stream så lät det iaf som (när jag kikade in) att dom kommer börja lotta ut köp av PS5 på måndag likt tidigare omgångar, men att det nu skulle vara "många" enheter. Möjligen fler än tidigare.

Finns det någon officiell nyhet som kan ge lite insyn i hur storleken på leveranser faktiskt ser ut till återförsäljare?

Utlottningen är inte säker att den händer på måndag, däremot kommer det mer information gällande PS5 på deras instagram på måndag.
Så med tanke på hur det sett ut tidigare kanske utlottningen är på onsdag eller något liknande.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.